2011-09-26, 13:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Sjukt hur överlägsen Jones var. Vem är nästa utmanare eller är det inte klart?
|
|
|
2011-09-26, 13:56
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fastback
Sjukt hur överlägsen Jones var. Vem är nästa utmanare eller är det inte klart? 
|
Rashad.
|
|
|
2011-09-26, 13:58
|
|
Pink belt
|
Citat:
Ursprungligen postat av krellik
Sitter och funderar...
Silva är en totalt orublig best i MW, Jones ser jävligt dominant ut i LHW. Båda är svarta och Jones första utmanare var en svart man och är Rashad nästa utmanare så har vi ytterligare en svart man i kö.
Och potential för att Alistair ska glida in som dominant i tungviktsdivisionen.
Kan ni se en snar framtid där de tyngre viktklasserna av mma är en angelägenhet främst för svarta atleter som det länge var i boxning?
Isånafall är det nytt i mma, för inte länge sen såg stridsmarken ut såhär i lhw tex; Ortiz, Lidell, Belfort, Wand, Randy med en svart seriös atlet i Rampage.
|
Nej. Boxning har en historia av att vara en "ghetto-sport", vilket är en stor del av förklaringen till varför det var så många svarta där. Mma är lite mer diversifierat. Det är dock förstås möjligt att om/när mma blir lika mainstream i USA som amerikansk fotboll och basket, att den svarta talangpoolen blir större. Man får dock inte glömma bort de ryska urskogarna som producerar fighters som Karelin och Klitchko-bröderna. Det verkar dock onekligen som kroppstypen som Silva, Jones, och Overeem har passar väl för sporten, om man kan använda sig utav den. Lesnar har ju lite apfysiken också med 81 inches reach.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-09-26 klockan 14:05.
|
|
|
2011-09-26, 14:09
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Nej. Boxning har en historia av att vara en "ghetto-sport", vilket är en stor del av förklaringen till varför det var så många svarta där. Mma är lite mer diversifierat. Det är dock förstås möjligt att om/när mma blir lika mainstream i USA som amerikansk fotboll och basket, att den svarta talangpoolen blir större. Det verkar dock onekligen som kroppstypen som Silva och Jones har passar väl för sporten, om man kan använda sig utav den.
|
Vad jag misstänker att det handlar om är att nu är pengarna i sporten så stora att vi får de riktigt fysiskt talangfulla atleterna som satsar på sporten, inget snack om saken att i tyngre viktklasser så finns det en del svarta atleter som ligger på en egen nivå fysiskt, vi snackar om en kombination av muskler, styrka, rörlighet, frame, lågt kroppsfett, explosivitet och snabbhet.
Vi får se helt enkelt... Men skulle Silva, Jones och Overeem stå ohotade om 2 år så blir det svårt att förklara bort det. Nu ser det mindre troligt ut att Overeem kommer stå ohotad men det märker vi...
|
|
|
2011-09-26, 14:25
|
|
Pink belt
|
Någon som såg Bellator? Måste varit den mest späckade helgen någonsin, med mma, förresten. UFC, strikeforce, titan, dream, bellator.
Ska precis kolla på dream och håller på att dra ner titan.
UFC borde förresten slänga ut Goldberg och locka över Schiavello. Tänk vad grymt det vore med honom och Rogan.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-09-26 klockan 14:28.
|
|
|
2011-09-26, 14:36
|
|
Registered User
|
Skulle inte det bli två "colour comentators", eller räknas schiavello som en play by play gubbe?
Hursom, såg Bellator, helt ok, tyvärr såg jag bara deras prelims i dålig kvallitet, 2 gnarly KOs där, maincard var ok men inte det bästa belator kortet jag sett (börjar få rätt höga tankar om dem och då blir kraven större).
Dream var som de flesta dreams jag sett, grapplingen är mer "teknisk" än i UFC, en del trevliga subkrig. Sen en del matcher man bara måste snabbspola, helt okej men inte mer. Den här helgen var varken Strikeforce, dream eller Bellator i närheten av UFC som var i form från botten till topp på kortet. Titan har jag aldrig sett och fick ingen känsla att jag ville se det heller. Har jag fel så säg gärna till mig...
|
|
|
2011-09-26, 14:40
|
|
Pink belt
|
Titan går ju på HD net, så bara för kommenteringen kan man ju se den.
Vet inte hur man kategoriserar Schiavello, eller Rogan, men det känns som de skulle passa tillsammans. Schiavello pratar hela tiden, gör en hel del pbp och har en massa energi, Rogan är lite mer lugn och kan de mer tekniska bitarna. Det skulle bli bra.
I vilket fall borde Goldie försvinna. Blir bara mer och mer irriterad på hans nonsens.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-09-26 klockan 14:43.
|
|
|
2011-09-26, 14:51
|
|
Registered User
|
Goldie är jobbig, jo nu när du säger det så är kanske Schiavello pbp gubbe, jävligt färgrann sån. Tyvärr tror jag att Goldie har någon form av "share" i UFC som han fick tidigt, jag kan ha fel dock...
Jävligt utstuderad akt av Goldie, han vet nog vad han gör men han är närmast olidilig att lyssna på, tyvärr slipper vi nog honom inte för att vem mer än honom kan sitta och papegojtjaffsa om "presented by Red heat 7 in theaters this August". Han kan säkert mer än mma än någon av oss men pallar ändå sitta om och om igen och ställa samma frågor från ett perspektiv så att de som inte kan sporten ska förstå den. Naturligtvis gör han ett hästjobb men jag håller med jag klarar honom inte och har inte gjort det på många år. En av anledningarna att jag faktiskt föredrog Omar och Paulo när man fick det gratis på tv4 sport, ibland var de med kassa men det kändes fräschare än Goldies utstuderade rutin.
Men Goldie har jag nästan nästan klarat att blocka ut, Rogan börjar störa mig mer nu. Ser han något som han hänger upp sig på så kör han på det tills matchen är slut oavsett hur matchen svänger. Och att han sitter och kastar ut sig namn på lågprocents sub som haschtomten Bravo har döpt till "rapists-bar" eller zombiecrackhead. "Oh shit what an dissapointment, from there he could have done the rapsists-bar into the crachead to the zombie"... Ge upp för fan...
|
|
|
2011-09-26, 14:56
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Lol @ krellik rage
Känner igen det du skriver men det blir nog oundvikligt efter så många matcher. Alla andra jag har hört har varit 10ggr värre så jag vet inte om jag törs hoppas på ett byte till det bättre.
Jag tycker förövrigt inte den här galan var så mycket att hänga i julgranen. Det var imponerande att se Jones överlägsenhet mot en i mina ögon vass Rampage. Men dom andra matcherna får mig att fundera över folks fascination över tungviktarna. Det blir nästan alltid tom gastank och dålig fighting. Jag vill ha tillbaka WEC.
|
|
|
2011-09-26, 15:01
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Tja, de borde väl ha tänkt på att de var i "mile high city" och tränat ännu mer cardio för att inte gassa. Jag antar att tungviktarna lider ännu mer av den låga syrehalten.
|
|
|
2011-09-26, 15:10
|
|
Pink belt
|
Fan Dream har börjat bra. Andra och 3:e matchen är veritabla grapplefests, och då har jag inte ens hunnit fram till Aoki-matchen. Lustigt hur det där förändras. När jag började kolla på mma så tyckte jag det var skittrist när de låg o kramades. Nu tycker jag spännande grappling nästan är roligare än bra standup. Särskilt som man får se det så sällan i UFC. Tråkigt bara att sub-försök typ inte räknas alls i domarnas ögon UFC, till skillnad från i Dream.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-09-26 klockan 15:12.
|
|
|
2011-09-26, 16:02
|
|
Pink belt
|
Krellik: Apropå 10th planet, så vann precis Magalhaes finalen i ADCC mot werdum genom att använda sig av en 10th planet rubberguard/omaplata setup och sweep.
|
|
|
2011-09-26, 16:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Kolla på Anderson som började i WW, gick upp i MW så småningom, och nu egentligen lätt skulle kunna slåss i LHW. Aging is a bitch.
|
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Runt 25 är väl primetime när det gäller muskelutveckling. Alltså borde man om något gå NED i vikt när man åldras, förutsatt att man håller koll på kosten och inte blir fet?
Sen kan det ju vara så att han fortfarande VÄXER.
Silva var ett vandrande skelett @ WW, och har väl helt enkelt börjat styrketräna lite? Sen är han pluffsig @ LHW.
Senast redigerad av cero den 2011-09-26 klockan 16:47.
|
|
|
2011-09-26, 16:46
|
|
Human forklift.
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av cero
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Runt 25 är väl primetime när det gäller muskelutveckling. Alltså borde man om något gå NED i vikt när man åldras, förutsatt att man håller koll på kosten och inte blir fet?
Sen kan det ju vara så att han fortfarande VÄXER.
Silva var ett vandrande skelett @ WW, och har väl helt enkelt börjat styrketräna lite?
|
Nja, det är få som nått sin fulla muskelvolym/styrka så tidigt som vid 25. 35 snarare.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:27.
|

|