2007-01-11, 21:11
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Jag pendlar också till jobbet, kliver upp 5.30 och kommer hem 18.30 (om jag inte stannar kvar på jobborten Borlänge och tränar vilket är ett sätt för mig att ibland få träningen avklarad och ändå ha lite kväll kvar).
Så du kan fråga mig om vad som helst gällande pendling
Jag gör ALLT på helgerna, matlådor, tvätt mm samt även socialt liv. Mina vänner tar hänsyn till att jag inte orkar/hinner i veckorna. Sen har jag en fördel i att jag jobbar hemma en dag i veckan också, då hinner jag med allehanda pyssel emellanåt. I år siktar jag på att träna 5-6 ggr i veckan.
Som sagt, bara att fråga om du undrar något. Det går att få ihop livet hyfsat men man får planera minutiöst 
|
Tips på mat o laga på helgen till matlådor osv mottages tacksamt.
Själv varvar jag just nu på kycklingsallad, tonfisksallad, potatismos o ungstekt falukorv, potatismos o köttbullar. Ska göra pannbiff i helgen tänkte jag och nästa helg kroppkakor. De två sistnämnda kan man ju iaf frysa in. Köttfärssås med. Vad med kan man laga, jag har lite brist på inspiration till just matlådor.
|
|
|
2007-01-11, 21:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Tips på mat o laga på helgen till matlådor osv mottages tacksamt.
|
Opti är ju.
Nötfärs, diverse bönor, lök, krossade tomater, majs (och vad man nu mer vill ha i) och kryddor efter smak och tycke. Koka ett gäng portioner ris och blanda när båda är klara, då har du fleratalet liter chili med ris
|
|
|
2007-01-11, 21:18
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
kolhydrater: råris, fullkornspasta, potatis, bulgur.
protein: kyckling, nötfärs (biffar, burgare, röror), qourn (finns alla möjliga varianter), kött av alla de sorter, ska du ha snabbmat finns gröna slaktarens som är hyffsade tror jag, fisk för guds skull, keso är gudomligt om man vill fylla ut proteinet plus göra det lite saftigare.
mellisvariant: Vill rekomendera protec med minimjölk om du har möjlighet att förvara mjölken i kylskåp eller liknande, släng i lite havregryn, skaka, drick. En mellis klar. (ta bort filtret dock, heh, annars får du inga gryn i dig.)
grönsakslikanande: broccoli, wokgrönsaker, gör en sallad med bönor, linser och allt vad det finns att ta med vid sidan om? Sallader är väl dock lite svårt och göra i förväg då de inte håller så länge.
ha lite hasselnötter eller så vid sidan om ifall du tycker det är för lite fett.
köp mjölk eller kör på vatten om du måste skölja ner.
Kombinera allt det där, variera, testa. Va fan, du är vuxen, ska inte du kunna sånt där? :p
|
|
|
2007-01-11, 21:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Ugnspannkaka sköter sig själv i ugnen medan man gör annan mat på spisen, så även pizza. Båda kan ju göras nyttigare med grövre mjöl osv, Till pannkakan kan du ha keso som extra proteinkälla samt bär eller sylt.
Jag rekommenderar också att koka extra pasta, potatis mmm samt några proteinkällor som du kan äta på kvällarna i veckorna för att slippa laga mat då. Själv lagar jag aldrig mat i veckorna, det tar alldeles för mycket tid. Å andra sidan blir det mest mackor och proteinpulver samt frukt efter träningen, sen är det dags att sova ju
|
|
|
2007-01-11, 21:26
|
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
Har du startat matlagningsjournal eller?
Vars e träningspassen?!
|
|
|
2007-01-11, 21:36
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Ben
Målsättning: Försöka öka försiktigt i fria böj, fortfarande ovant mot för smith. Försöka öka lite i lutande benpress med och vänja mig vid nya övningen.
Motivation: Bra motiverad, har jobbat med att coacha människor hela dagen och varför då inte passa på att coacha mig själv? Glad motivation idag, inte ilsk motivation
knäböj med magbälte, till 90 grader eller strax under
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 3 x 70 kg ]
1 set [ 2 x 80 kg ]
1 set [ 4 x 90 kg ] PB på 90kg?! har trots allt gjort 100 i smith, men denna är PB i fria böj nu
1 set [ 2 x 90 kg ]
1 set [ 6 x 75 kg ]
1 set [ 4 x 75 kg ]
1 set [ 6 x 65 kg ] ATG
benpress, knäna ner till hakan
1 set [ 4 x 120 kg ]
1 set [ 4 x 140 kg ]
1 set [ 6 x 160 kg ] PB på 160kg! kan gå högre men just nu PB i denna nya övning
1 set [ 4 x 160 kg ]
1 set [ 3 x 160 kg ]
1 set [ 6 x 120 kg ]
1 set [ 7 x 120 kg ] flippade ur lite o började tokkötta ilsken som fan
liggande lårcurl (hamstrings)
1 set [ 6 x 50 kg ] wtf, lätt?!
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 8 x 70 kg ]
1 set [ 6 x 80 kg ] PB på 80kg!
1 set [ 10 x 65 kg ] blev lite skogstokig igen, hehehh
stående vadpress
1 set [ 4 x 40 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ]
1 set [ 6 x 120 kg ]
1 set [ 5 x 130 kg ] PB på 130kg!
1 set [ 12 x 80 kg ]
benspark
uteblev, var rätt orkeslös och höll på att ramla nerför trappan på gymet
SUMMERING:
Ojojjj, vilket projekt jag hade med o ta mig hem, en uppförsbacke och en promenad som normalt tar 3-4 minuter. Tog nästan en kvart.
Iofs regnade det katter och hundar som engelsmännen säger, men ändå.
Kände mig stark idag! Riktigt stark! Inte i förhållande till er andra, för då är jag fortfarande klen, men i förhållande till mig själv så var det en go känsla.
Knäböj känns fortfarande helt fel att köra ATG, det känns bäst att gå ner till 90 grader för mina knän. Går jag ner till ATG så smäller det o knakar i min gamla knäskada. Skönt dock att jag snart är uppe på samma vikter som jag körde i smithen (1RM på 100kg). Hjälpte lite o böja fritt med bälte tyckte jag.
Lutande benpress är jag livrädd för. Kör så pass djupt att arslet lättar från stolen och vikterna/knäna trycker ihop bröstkorgen. Lastar jag på för tungt så kommer jag garanterat o knäcka ett revben. Fastnar jag så kommer jag inte kunna röra mig ur fläcken, knäna tar typ nästan i hakan i bottenläget. Inge fuskpressar som Slartibartfast i sin film, dvs med händerna på låren eller så. Alltid händerna efter sidorna. Får jag bara ner röven i stolen så måste mina benpressar vara som gjorda för en träningshandbok, lol.
Var en ny (dock sliten) maskin för liggande lårcurl idag. Jag tror den var ny iaf. Eller så har mina hamstrings växt som fan, kändes hur lätt som helst, inte förrän på 80kg fick jag börja kämpa.
Stående vadpress är skum. Jag tog ju 230-240 i maskinen på gamla gymet. Här är 130kg motsvarande vikt. Nåja, skit i utväxlingen, det är muskelarbetet som räknas.
Bonus idag var att den söta damen var på gymet idag med. Undrar hur länge jag kommer kunna låta bli att gå fram o göra bort mig igen.
Bouns idag var också min coachning av mig själv, inte en enda gång under gymet tänkte jag tanken "undrar om jag klarar detta" eller "detta kommer kanske inte gå". Aldrig!
Tvärtom, jag pratade för mig själv och slog ihop nävarna och såg mer galen ut än Carolina Klüft "Vikthelvete SKA upp, detta fixar du, FIXA FÖR FAN!!! LYYYYYYYYYFFFTTT!!!!!!!!"
|
|
|
2007-01-11, 21:39
|
|
|
Schillingers gosse
Reg.datum: Jan 2006
|
Fina vadpressar, du såg väl till att köra dom när den där tjejen såg på?
(go for it, du e ju biffen!)
2 minuter senare stormar Damir in med fullt erigerad aparat, daskar så många som möjligt i pannan innan han ollar aggregatet så att en oundviklig doft ska sprida sig i utrymmet och därför kan ingen missa att han kör helikoptern i takt med Eye of the tiger friskt påhejad av sina 12 kusiner.
|
|
|
|
2007-01-11, 21:52
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Kör så pass djupt att arslet lättar från stolen och vikterna/knäna trycker ihop bröstkorgen.
|
Akta ryggen. Det där är ett big no-no.
|
|
|
2007-01-11, 21:58
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Beecher
Fina vadpressar, du såg väl till att köra dom när den där tjejen såg på?
(go for it, du e ju biffen!)
|
haha, nej, det är alltid tomt i benrummet... bara jag som kör ben där.. ha ha... fast idag kom det en snubbe, lite större (o fetare) än mig som körde lite marklyft där iaf, reppade på 140 åtminstone. Trevligt så man slapp vara själv i det rummet
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Akta ryggen. Det där är ett big no-no. 
|
Men... jag fattar inte hur jag ska få ner arslet mot stolen igen, när jag går djupt i benpressen så roterar ju bäckenet.. asså det är ju ända sättet o få knäna mot bröstkorgen... o då släpper arslet från "sätes"-delen... jag har inte så stor röv ännu
|
|
|
2007-01-11, 22:01
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Men... jag fattar inte hur jag ska få ner arslet mot stolen igen, när jag går djupt i benpressen så roterar ju bäckenet.. asså det är ju ända sättet o få knäna mot bröstkorgen... o då släpper arslet från "sätes"-delen... jag har inte så stor röv ännu 
|
Enkelt löst.
Gå inte så djupt. När häcken lyfter så trycker du diskarna. Och även om diskbråck låter himla skoj, så är det inte det.
Vi får nog ha en tränignsskola en dag.
|
|
|
|
2007-01-11, 22:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|

ser bra ut kör hårt!  (fint rebus va?)
|
|
|
|
2007-01-11, 22:02
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
Enkelt löst.
Gå inte så djupt. När häcken lyfter så trycker du diskarna. Och även om diskbråck låter himla skoj, så är det inte det.
Vi får nog ha en tränignsskola en dag.
|
hmpf... tycker alla tjatar om att man ska göra djupa benpressar... de är amatörer alltså? här försöker man vara överduktig liksom 
Jag är den siste o bli kallad fuskare i träning i varje fall, ha ha..
|
|
|
2007-01-12, 08:01
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Konstig känsla i benen idag, ingen träningsvärk just, men jag kan ändå knappt gå. Känner mig totalt orkeslös i benen som fn, hade grymma problem att gå trappan från perrongen upp på viadukten, typ 50-60 trappsteg.
Får se, något säger mig att träningsvärken kommer imorgon istället. Idag är det nog bara till o äta så mkt jag pallar och ladda glykogenförråden fulla igen.
En riktigt bra träningsvecka annars, riktigt bra start på nya året!
Har haft enorm träningsvärk i det mesta i kroppen denna vecka, triceps slog jag tydligen ut totalt i bröstövningarna häromdagen och korsryggen tvärdog av marklyftet. Skön känsla när man ligger i sängen på kvällen o ska sova och vill vända på sig... men inget i kroppen reagerar, signalimpulserna går ut till musklerna men inget händer. Då vet man att man har tränat
|
|
|
2007-01-12, 08:04
|
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
Bra böjpass!
Börjar du få ordning på dom fria böjarna nu?
|
|
|
2007-01-12, 10:05
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Konstig känsla i benen idag, ingen träningsvärk just, men jag kan ändå knappt gå. Känner mig totalt orkeslös i benen som fn, hade grymma problem att gå trappan från perrongen upp på viadukten, typ 50-60 trappsteg.
Får se, något säger mig att träningsvärken kommer imorgon istället. Idag är det nog bara till o äta så mkt jag pallar och ladda glykogenförråden fulla igen.
En riktigt bra träningsvecka annars, riktigt bra start på nya året!
Har haft enorm träningsvärk i det mesta i kroppen denna vecka, triceps slog jag tydligen ut totalt i bröstövningarna häromdagen och korsryggen tvärdog av marklyftet. Skön känsla när man ligger i sängen på kvällen o ska sova och vill vända på sig... men inget i kroppen reagerar, signalimpulserna går ut till musklerna men inget händer. Då vet man att man har tränat 
|
Första gången jag körde benpress var jag tvungen att gå hem och lägga mig efteråt jag var helt matt. Jag tror att man aktiverar många stora muskler på ett sätt som de inte är riktigt vana vid och man blir utmattad de första gångerna. Jag sällar mig till dem som säger vänd innan häcken lättar, en hel rygg är bra och ha. Nästa gång går du om mig i benpress
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:52.
|

|