Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-23, 09:52   #181
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge21 Visa inlägg
Båtkapell
Jo nu har jag bara F6:an och Rage tröjorna kvar att prova om Båtkapellströjan inte funkar. Ska definitivt testa F6:an vad det lider. Jo de sista centimetrarna är tuffa att komma ned, men samtidigt vägrar jag ha en strl större och lyfta på säkerhet eftersom man då skänker bort en massa kilon, kanske fel tänkt men jag gillar vilda västern stilen Allt eller inget
Haha, pang! pang! vilda västern

Har själv planer på att försöka klämma mig in i en 48:a F6:a vad det lider.
Har en kompis i 100-kilos klassen som håller på att köra in den lite åt mig.
Känns lite tuftt att komma i den då den är så pass tight på honom att han får 20 kg av den.
Gammal 2007-08-23, 10:01   #182
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Big Lou Visa inlägg
Kan bara inflika att en av våra bänkpressare, i 125kg´s klassen kv 122 kg fördelat på runt 180 cm, under gårdagen gjorde sitt premiärpass med en 46:as F6:a. Han upplevde den som mycket komfortabel att köra med jmf med Katana 48:a.
Resultat:Pb direkt till låg kloss.

Kan meddela att den nämda lyftaren är en aning svagare än Lou raw, men att det nya pb´t med kloss ligger en bit över 250 *whistle*
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 10:08   #183
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Kan bara inflika att en av våra bänkpressare, i 125kg´s klassen kv 122 kg fördelat på runt 180 cm, under gårdagen gjorde sitt premiärpass med en 46:as F6:a. Han upplevde den som mycket komfortabel att köra med jmf med Katana 48:a.

Kan meddela att den nämda lyftaren är en aning svagare än Lou raw, men att det nya pb´t med kloss ligger en bit över 250 *whistle*
Då ska jag oxå ha en sån vill oxå lyfta många kilon ju!
Dogge21 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 10:08   #184
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Haha, pang! pang! vilda västern

Känns lite tuftt att komma i den då den är så pass tight på honom att han får 20 kg av den.
In i tyget bara
Gammal 2007-08-23, 10:17   #185
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg

250.....
Hmmmm, jag ska minsann också klämma in mig i en liten liten tröja och lyfta stora stora vikter.
Gammal 2007-08-23, 10:21   #186
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
250.....
Hmmmm, jag ska minsann också klämma in mig i en liten liten tröja och lyfta stora stora vikter.
Om jag som är så svag i bänk siktar på 210 kg inom ett år och gör en singel på futtiga 155 kg RAW i nuläget så nog fan ska du trycka upp MINST 240 kg (hela vägen) vad del lider
Gammal 2007-08-23, 10:42   #187
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Citat:
Om jag som är så svag i bänk siktar på 210 kg inom ett år och gör en singel på futtiga 155 kg RAW i nuläget så nog fan ska du trycka upp MINST 240 kg (hela vägen) vad del lider
Hmmm, om vi sänker till 230 så har vi en deal.

MEN om jag som är klen raw i mark har som mål att göra 315 i år så måste du lyfta MINST 330..... deal or no deal?
Gammal 2007-08-23, 10:49   #188
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Hmmm, om vi sänker till 230 så har vi en deal.

MEN om jag som är klen raw i mark har som mål att göra 315 i år så måste du lyfta MINST 330..... deal or no deal?
Hårda förhandlingar
330 kg är målet säsongen 2009
320 kg är årets mål
325 kg får bil 2008 års mål

Känns rimligt. Men när du kalrat 230 kg får du höja ribban
Gammal 2007-08-23, 12:00   #189
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Citat:
Hårda förhandlingar
330 kg är målet säsongen 2009
320 kg är årets mål
325 kg får bil 2008 års mål

Känns rimligt. Men när du kalrat 230 kg får du höja ribban
Ja, det är tuffa förhandlingar.
320 borde du ju absolut kunna ta i år om du bara får greppet att hålla.
För min del så verkar inte greppet bli begränsande ännu iaf.

Tycker det är svårt att sätta upp mål eftersom ökningarna kommer så olika.
Har ingen aning om vad det kan landa på nästa år. Bänken händer inte så mycket längre men marken tex har ökat med 100 kg sen november -05.
Bara att fortsätta med det tempot så drar jag runt 400 i slutet på nästa år.
Gammal 2007-08-23, 15:13   #190
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Ja, det är tuffa förhandlingar.
320 borde du ju absolut kunna ta i år om du bara får greppet att hålla.
För min del så verkar inte greppet bli begränsande ännu iaf.

Tycker det är svårt att sätta upp mål eftersom ökningarna kommer så olika.
Har ingen aning om vad det kan landa på nästa år. Bänken händer inte så mycket längre men marken tex har ökat med 100 kg sen november -05.
Bara att fortsätta med det tempot så drar jag runt 400 i slutet på nästa år.
Skaplig ökning i mark må jag säga visar att du har förutsättningar! Jag däremot börjar ju bli gammal
Alltid kul och intressant att spekulera och sätta upp målsättningar så länge det inte blir till en belastning rent mentalt. Tror de flesta har mer kapacitet för än vad man får ut men att det ofta är på det mentala planet som det "låser" sig.

Inget snack om att jag ska dra 320 kg egentligen det handlar bara om att man bestämmer sig för att dra vikten och tro på sig så är mycket vunnet. Tyvärr är det ofta för lite beslutsamhet som leder till de knappa missarna. Som tur är gäller samma sak för de flesta andra. Orsaken till dessa onödiga missar ligger nästan helt på den mentala planet tror jag man är "rädd" för att misslyckas och de känslorna skall bort och ersättas av positiva tankebanor.

Ja nu gled jag väl egentligen lite utanför ämnet men vad jag menar är att om man ser sig själv klara en vikt i huvudet så är det förbannat stor chans att man lyckas klara den också oavsett gren. 320 kg i mark skall upp på serie 3 eller DM!
Gammal 2007-08-23, 15:37   #191
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Citat:
Skaplig ökning i mark må jag säga visar att du har förutsättningar! Jag däremot börjar ju bli gammal
Alltid kul och intressant att spekulera och sätta upp målsättningar så länge det inte blir till en belastning rent mentalt. Tror de flesta har mer kapacitet för än vad man får ut men att det ofta är på det mentala planet som det "låser" sig.

Inget snack om att jag ska dra 320 kg egentligen det handlar bara om att man bestämmer sig för att dra vikten och tro på sig så är mycket vunnet. Tyvärr är det ofta för lite beslutsamhet som leder till de knappa missarna. Som tur är gäller samma sak för de flesta andra. Orsaken till dessa onödiga missar ligger nästan helt på den mentala planet tror jag man är "rädd" för att misslyckas och de känslorna skall bort och ersättas av positiva tankebanor.

Ja nu gled jag väl egentligen lite utanför ämnet men vad jag menar är att om man ser sig själv klara en vikt i huvudet så är det förbannat stor chans att man lyckas klara den också oavsett gren. 320 kg i mark skall upp på serie 3 eller DM!
Jag är inte så ung jag heller för den delen men att jag kunnat öka så fort beror förstås på att jag var total nybörjare i övningen. Bara teknikförbättringar borde stått för kanske 30 av dom 100 kilona.

Angående det mentala så kan jag inte annat än att hålla med.
Tror det är viktigt att man testar gränserna lite ibland.
Jag har missat lyft i marklyftet för att jag inte har trott att det ska gå och ger upp.
Att tro att det ska gå är en grundläggande förutsättning för att lyckas.
Sist på tävlingen trodde jag inte på 310 eftersom det var 10 kg över dåvarande PB. Men nu när man känt på 315 på träning så TROR jag att jag kan dra 310.

I knäböjen är det ännu värre. Har ännu inte varit på en tyngd med utrustning som jag inte kommit upp med. Dhupet har varit dåligt nån gång så man fått rött men vikterna har alltid kommit upp.
Kan man få bort dom spärrarna så har man nog mycket att vinna.
Gammal 2007-08-23, 21:55   #192
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Jag är inte så ung jag heller för den delen men att jag kunnat öka så fort beror förstås på att jag var total nybörjare i övningen. Bara teknikförbättringar borde stått för kanske 30 av dom 100 kilona.

Angående det mentala så kan jag inte annat än att hålla med.
Tror det är viktigt att man testar gränserna lite ibland.
Jag har missat lyft i marklyftet för att jag inte har trott att det ska gå och ger upp.
Att tro att det ska gå är en grundläggande förutsättning för att lyckas.
Sist på tävlingen trodde jag inte på 310 eftersom det var 10 kg över dåvarande PB. Men nu när man känt på 315 på träning så TROR jag att jag kan dra 310.

I knäböjen är det ännu värre. Har ännu inte varit på en tyngd med utrustning som jag inte kommit upp med. Dhupet har varit dåligt nån gång så man fått rött men vikterna har alltid kommit upp.
Kan man få bort dom spärrarna så har man nog mycket att vinna.
I knäböj är jag mycket vek mentalt (med utrustning) även om det blivit bättre. Men så kör jag alldeles för lite med full utrustning oxå så jag får skylla mig själv. Du resonerar helt rätt angående vilka vikter man ska gå på jag ska gå på 322,5 kg imorrn i marken (är planen) och hoppas på serie 3 kunna dra 315-320 kg.
Gammal 2007-08-24, 13:13   #193
Rambo
Registered User

Rambos avatar

Reg.datum: Mar 2003
inspirerande läsning i denna tråd....
Discobyggarens journal
Rambo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 14:01   #194
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Jag vägrar ha en strl större och lyfta på säkerhet eftersom man då skänker bort en massa kilon, kanske fel tänkt men jag gillar vilda västern stilen Allt eller inget
Citat:
Då ska jag oxå ha en sån vill oxå lyfta många kilon ju!
Glömde bort att kommentera detta. Personligen tycker jag att det är helt fel resonerat av dig. Eftersom din primära sysselsättning är styrkelyftet så anser jag att det är helt fel satsat att försöka klämma ut 5-15 kg i just bänkpressmomentet med tanke på vilken skyhög utbommningsrisk du utsätter dig för. Med de tämligen ogynsamma förutsättningar du har; lång och rejält långa armar är det inte underligt att det går en aning knöligt med just tröjbänken. Om du lägger krutet på ett välplanerat upplägg med mycket grundstyrka i raw-bänken samt klossträning med tröja är jag helt övertygad om att du skulle lyckas prestera 190-200 kg med en ledig Rage-X eller F6:a. Detta utan att vara på f*tthåret att bomma ut sig för jämnan. Det du skulle vinna på att lyckas med en snortight tröja är inte vettigt i propoprtion till förlusten det innbär att bomma ut dig. Fasiken du har ju grym chans att göra mkt fina resultat i 125:an totalt inom kort!

310-205-340 är väl nog så fina siffror
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 16:41   #195
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rambo Visa inlägg
inspirerande läsning i denna tråd....
Härligt att man kan ha delaktighet till att inspirera andra

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:46.