Citat:
Ursprungligen postat av Dogge21
Skaplig ökning i mark må jag säga  visar att du har förutsättningar! Jag däremot börjar ju bli gammal 
Alltid kul och intressant att spekulera och sätta upp målsättningar så länge det inte blir till en belastning rent mentalt. Tror de flesta har mer kapacitet för än vad man får ut men att det ofta är på det mentala planet som det "låser" sig.
Inget snack om att jag ska dra 320 kg egentligen det handlar bara om att man bestämmer sig för att dra vikten och tro på sig så är mycket vunnet. Tyvärr är det ofta för lite beslutsamhet som leder till de knappa missarna. Som tur är gäller samma sak för de flesta andra. Orsaken till dessa onödiga missar ligger nästan helt på den mentala planet tror jag man är "rädd" för att misslyckas och de känslorna skall bort och ersättas av positiva tankebanor.
Ja nu gled jag väl egentligen lite utanför ämnet men vad jag menar är att om man ser sig själv klara en vikt i huvudet så är det förbannat stor chans att man lyckas klara den också oavsett gren. 320 kg i mark skall upp på serie 3 eller DM!
|
Jag är inte så ung jag heller för den delen men att jag kunnat öka så fort beror förstås på att jag var total nybörjare i övningen. Bara teknikförbättringar borde stått för kanske 30 av dom 100 kilona.
Angående det mentala så kan jag inte annat än att hålla med.
Tror det är viktigt att man testar gränserna lite ibland.
Jag har missat lyft i marklyftet för att jag inte har trott att det ska gå och ger upp.
Att tro att det ska gå är en grundläggande förutsättning för att lyckas.
Sist på tävlingen trodde jag inte på 310 eftersom det var 10 kg över dåvarande PB. Men nu när man känt på 315 på träning så TROR jag att jag kan dra 310.
I knäböjen är det ännu värre. Har ännu inte varit på en tyngd med utrustning som jag inte kommit upp med. Dhupet har varit dåligt nån gång så man fått rött men vikterna har alltid kommit upp.
Kan man få bort dom spärrarna så har man nog mycket att vinna.