Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-24, 20:33   #181
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Tisdag - 24:e januari

Lekpass - bröst, axlar, triceps, mage

Körde styrka med min gamla träningspolare som har kommit tillbaka från sina utlandsstudier. Följde inte mitt schema utan vi gick bara runt och körde det vi kände för. Tänkte prova om jag fortfarande klarar 100 i bänken, men det misslyckades jag givetvis med. Klarade 90 hur lätt som helst, men sen gjorde jag två tekniskt riktigt dåliga lyft på 100 och lyckades inte trycka upp stången. Har alldeles för dålig teknik i bänk. Ett annat resultat värt att nämna är maxningen på dips vilken slutade på 19. Det var visserligen efter att ha kört bänk och militärpress så jag var redan lite seg i de musklerna.
Gammal 2006-01-25, 20:06   #182
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Onsdag - 25:e januari

Ländrygg, ben, övre rygg

Kände mig väldigt klen idag. Skulle maxat i marken men det gick åt pipsvängen och böjen gick inte mycket bättre. Så jag kortade av passet och satt mig i bastun istället. Det kändes lika bra det.
Gammal 2006-01-25, 20:47   #183
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jax
Onsdag - 25:e januari

Ländrygg, ben, övre rygg

Kände mig väldigt klen idag. Skulle maxat i marken men det gick åt pipsvängen och böjen gick inte mycket bättre. Så jag kortade av passet och satt mig i bastun istället. Det kändes lika bra det.
Det är rätt inställning. Gå på känslan. Det kommer alltid ett nytt pass.
Gammal 2006-02-03, 21:01   #184
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Första veckan som UNMIL-soldat är avklarad. Det har inte varit mycket träning, har bara hunnit med ett löppass på 5 km. Resten av tiden har varit fylld med, mtrl-tjänst, sjukvårds-tjänst, vaccinering, provtagning, ladda & patron ur, skjutning, GW-körning, tårgaskammare m.m.

Ska se om jag hinner med mer träning senare, hoppas det i alla fall nu när jag har fipplat klart med större delen av utrustningen. Måste ju prova Livgardets gym i alla fall.

Slut.
Gammal 2006-02-05, 09:37   #185
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Nu har jag anmält att mina leaver i möjligaste mån gärna får passas ihop med datumen 3:e juni och 23:e september. För er otrogna så innebär det Stockholm marathon och Lidingöloppet. Förhoppningsvis så kommer jag att vara hemma under någon av de båda loppen i alla fall. Kommer antagligen ha kass kondition och inte ha sprungit ett riktigt långpass på flera månader, men det är ju smällar man får ta.
Gammal 2006-02-05, 11:05   #186
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Har du "utbildning" nu eller? När bär det av till the shit?

Hihi, hoppas du kommer till sm, med usel form så att jag kan slå dig
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-05, 12:50   #187
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Har du "utbildning" nu eller? När bär det av till the shit?

Hihi, hoppas du kommer till sm, med usel form så att jag kan slå dig
Har haft utbildning en vecka nu, åker tillbaka om några timmar. Måndag vecka 10,11,12 eller 13 åker jag ner till varmare breddgrader. Vilken av dagarna det blir är inte bestämt än, men de flesta kommer att åka ner v.13, men med lite tur så åker jag ner med några av de som roterar ner först.

Och om jag ska springa sm så ska jag leta rätt på din rygg och hålla mig där hela loppet för att sedan spurta om dig sista kilometern. Jag tänker inte låta en tjockis som dig slå mig.
Gammal 2006-02-05, 17:34   #188
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Nu har jag anmält att mina leaver i möjligaste mån gärna får passas ihop med datumen 3:e juni och 23:e september. För er otrogna så innebär det Stockholm marathon och Lidingöloppet. Förhoppningsvis så kommer jag att vara hemma under någon av de båda loppen i alla fall. Kommer antagligen ha kass kondition och inte ha sprungit ett riktigt långpass på flera månader, men det är ju smällar man får ta.
Hoppas du får ledigt att springa både SM och LL. Om inte annat får du chansen att med lätta steg springa om mig trots att jag inte kan skylla på dåliga förberedelser.

Undrade var du tagit vägen men anade att du hade ryckt in. Se till att visa de andra soldaterna hur riktig träning går till.
Gammal 2006-02-05, 19:08   #189
Helena B
Japp, så är det!

Helena Bs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Jag trodde du hade åkt, men du är alltså kvar i Sverige? Kul så du ska satsa på något lopp iaf. Yankeee har du nog inga problem att slå (han kör ju ingen löpning ) men mig däremot
Helena B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 21:39   #190
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Vi har gjort ett preliminärt leaveschema nu och jag kommer att kunna springa LL men inte SM (om inget oväntat händer). Så då räknar jag med att få se lite folk från forumet. Ni ställer väl upp?

Helena: Är lite skraj för att du ska krossa mig i spåret. All din nattliga cardio med dammsugaren lär ge resultat. Men passa dig - jag tänker inte vika mig så lätt.
Gammal 2006-02-06, 22:10   #191
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
LL är ju terräng, terräng är jobbigt.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 22:48   #192
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Vi har gjort ett preliminärt leaveschema nu och jag kommer att kunna springa LL men inte SM (om inget oväntat händer). Så då räknar jag med att få se lite folk från forumet. Ni ställer väl upp?

Helena: Är lite skraj för att du ska krossa mig i spåret. All din nattliga cardio med dammsugaren lär ge resultat. Men passa dig - jag tänker inte vika mig så lätt.
LL iår? Vet faktiskt inte. Hur sent kan man anmäla sig? Jag ska definitivt springa det någon gång men jag hade tänkt nästa år. Du får först se till att komma till SM så kanske jag kommer till LL.
Gammal 2006-02-07, 21:56   #193
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Tror att det går att anmäla sig ganska sent till LL så det är nog ingen fara. Orkar du springa maran i år så behöver du ju knappt träna mer innan hösten för att orka med LL. Slutsats: det är helt enkelt bara till att infinna sig på startlinjen.

Yankeee: Terräng är faktiskt lite jobbigt, så LL sollar ju bort de svaga människorna.
Gammal 2006-02-07, 22:04   #194
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Jag vet inte vad jag ska säga mer än att du ska ta hand om dig i värmen.

Ni gör en insats som ni ska vara stolta över.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 22:21   #195
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Tror att det går att anmäla sig ganska sent till LL så det är nog ingen fara. Orkar du springa maran i år så behöver du ju knappt träna mer innan hösten för att orka med LL. Slutsats: det är helt enkelt bara till att infinna sig på startlinjen.
Träningen är nog det jag oroar mig minst för. Som jag har nämnt tidigare så planerar jag att lägga ner all träning efter SM och leva på min grundkondition.
Det är mer praktiska saker som avgör. Vet inte riktigt vad jag gör i september. Om du dyker upp i SM blir jag väl nästan tvungen att springa LL. För övrigt tycker jag också att Yankee ska springa LL. Om jag förstått det rätt bor han i 08-land och behöver inte ta hänsyn till resor. Ut i terrängen med dig.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:45.