Man ska helga vilodagen - eller så tränar man på den. Jag valde det sistnämnda. Körde mitt måndagspass idag då jag är förhindrad att träna imånn.
Detta ställde ju dock till det lite för mig - då mitt ordinarie gym inte har öppet söndag fm.. så jag fick besöka ett NYTT gym. VE OCH FASA vilket ställe!

Nybyggt och fräscht - yes. Men golvet för fria vikter var MINIMALT och allt var så jävla strikt. Fick fråga om LOV för att få använda stången från bänken till att köra goodmornings... OCH VISA VAD FAN EN GOODMORNING VAR förstås - för det hade de aldrig hört talas om. Vad trodde dom? Att det var en livsfarlig övning där man svingar full stång samtidigt som man skriker "GOODMORNING!!!" äh vafan. Jag fick lov iallafall, efter en del skepsis. Fanns dock ingen plats, så jag fick backa in i ett hörn vid nödutgången. Wonderbar. Ja, gymmarna där fick se övningar de nog sällan beskådat och så även jag. 1/4 böjar tex...
Hur som helst. Såhär blev passet:
10min sittcykel
Rotatorcuff med 3kg hantlar (hittade inte gummibanden)
Marklyft:
5x40
5x50
5x60
Axelpress stående (fanns EN bänk att vinkla och den var upptagen)
3x10x6
Latsdrag bakom nacke:
10x20
10x25
10x30
10x35
(Skulle kört sälrodd men där fanns ingen hög bänk)
Goodmornings:
2x10x30
(jävla skitställe då enda stället att knäböja var upptaget så jag hade problem att få stången till ryggen, därav få set)
Stångrodd:
2x8x50
(var genomsvett av de 25m höga fönsterna och solskenet och jag vågade inte plocka fram magnesiumet, så stången gleeeed ur händerna på mig)
Shrugs
2x12x40
11x50
JÄVLA SKITGYM!
Så otroligt fint och tillrättalagt. Hade jag kört ett vanligt lördagspass där med coach så hade vi blivit utkastade - PÅ STÖRT!
Ändå överväger jag skaffa klippkort där, för att kunna köra mina pass vissa lördagar när tiden tryter innan jobbet... de har bättre öppettider nämligen. Men då måste jag lämna coach hemma alt sätta ljuddämpare på honom.

nu kaffe