2012-05-16, 13:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av tobake75
Du sätter ju inte ner stången på marken mellan repetitionerna. Ett marklyft börjar med död start.
Du får ta och sänka vikterna samt tänka bröst upp och att verkligen koncentrera dig på att bibehålla ryggvinkeln i början på draget.
|
Aiight. Ska tänka på det.
|
|
2012-05-16, 16:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av tobake75
Då är det dags att börja mobiliseringsträning för att komma ner djupt. Det kommer du att tjäna på i längden.
Får man skavsår av stången är det bara ett tecken på att du har för små trapz :-)
|
Kan ju i och för sig vara felplacering av stången med?
|
|
2012-05-17, 21:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
|
|
|
2012-05-17, 21:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av lurre86
|
[/QUOTE]
I bänken tycker jag inte du har underarmarna rakt under stången, utan de pekar utåt. Har du provat att hålla något smalare? Du får större kraftöverföring då. Du rör även lite på fötterna/benen.
I triceps-extensions tycker jag, personligen, att du kan gå ännu djupare.
|
|
|
2012-05-17, 21:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
bänkpress: en tum regel, ryggen ska vara så "kupad" att man kan få igenom en hand, du kanske kan gå lite längre ned annars tyckte jag det såg bra ut, bänkpress är svårt och avgöra sittandes bakom en datorskärm... kan annars rekommendera dig serien "so you think you can bench" på¨youtube, väldig nyttig serie.
flyes, man tappar kontakten i flyes om man går ända upp, egentligen behövs det bara om man går upp typ 20-30 grader, annars såg även det bra ut
lutande hantelpress, du behöver bara gå ned så att armarna är i 90 grader.
hantellyft: en väldigt enkel övning, svårt och göra fel. vissa kör med hantlarna framför kroppen andra längs med kroppen, smaksak enligt mig.
pushdown: det ser ut som om du försöker trycka stången ifrån dig, nu kanske jag dumförklarar dig men försök på lägre vikt och/eller luta dig mer över vikten så kanske det går bättre. det kanske inte är de bästa tipsen men det är vad jag kommer på.
triceps ext: jag personligen går med stången så långt bakom huvudet jag kan och sedan trycker den utåt(dåligt förklarat men jag tror du förstår), på det sättet blir ROM mycket större vilket är vad man vill min triceps ext. men även där spelar det in vad man tycker tar bäst så kör på den versionen du tycker är bäst!
|
|
|
2012-05-19, 17:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
bänkpress: en tum regel, ryggen ska vara så "kupad" att man kan få igenom en hand, du kanske kan gå lite längre ned annars tyckte jag det såg bra ut, bänkpress är svårt och avgöra sittandes bakom en datorskärm... kan annars rekommendera dig serien "so you think you can bench" på¨youtube, väldig nyttig serie.
flyes, man tappar kontakten i flyes om man går ända upp, egentligen behövs det bara om man går upp typ 20-30 grader, annars såg även det bra ut
lutande hantelpress, du behöver bara gå ned så att armarna är i 90 grader.
hantellyft: en väldigt enkel övning, svårt och göra fel. vissa kör med hantlarna framför kroppen andra längs med kroppen, smaksak enligt mig.
pushdown: det ser ut som om du försöker trycka stången ifrån dig, nu kanske jag dumförklarar dig men försök på lägre vikt och/eller luta dig mer över vikten så kanske det går bättre. det kanske inte är de bästa tipsen men det är vad jag kommer på.
triceps ext: jag personligen går med stången så långt bakom huvudet jag kan och sedan trycker den utåt(dåligt förklarat men jag tror du förstår), på det sättet blir ROM mycket större vilket är vad man vill min triceps ext. men även där spelar det in vad man tycker tar bäst så kör på den versionen du tycker är bäst!
|
Hantellyften åt sidan, kör man framför kroppen blir det mycket lättare att svinga upp hantlarna. Jag tycker att man bör köra med armarna längs kroppen då det inte finns lika stor möjlighet att fuska.
|
|
2012-05-19, 18:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Du skulle kunna gå djupare i hantelpressarn. Lite längre rom i alla övnngar faktiskt.
|
|
|
2012-05-19, 18:09
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yip_man
Du skulle kunna gå djupare i hantelpressarn. Lite längre rom i alla övnngar faktiskt.
|
djupare??
då försvinner kontakten
|
|
|
2012-05-20, 16:49
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
|
|
|
2012-05-20, 17:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
@Lurre86
Du har inte benen tillräckligt spända. Det syns på videon i och med att benen far lite hur dem vill, in och ut. tänk dig att du ska spänna benen lika mycket som du skulle spänna magen då du förbereder dig för att få ett hårt slag där. dina ben ska INTE röra sig in och ut, möjligtvis lite bak och fram beroende om du kör med legdrive eller inte(det gör du inte nu?) men aldrig in och ut.
|
|
|
2012-05-20, 17:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av apfel
@Lurre86
Du har inte benen tillräckligt spända. Det syns på videon i och med att benen far lite hur dem vill, in och ut. tänk dig att du ska spänna benen lika mycket som du skulle spänna magen då du förbereder dig för att få ett hårt slag där. dina ben ska INTE röra sig in och ut, möjligtvis lite bak och fram beroende om du kör med legdrive eller inte(det gör du inte nu?) men aldrig in och ut.
|
menar du på bänkpressen?
|
|
|
2012-05-20, 17:07
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yip_man
|
+1 på hantelpressen och tricepsextension iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av fredr1k
djupare??
då försvinner kontakten
|
Gör den verkligen det? Aldrig upplevt det själv. Bättre att köra med fullt ROM tycker då jag.
|
|
|
2012-05-20, 17:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av lurre86
menar du på bänkpressen?
|
ja
|
|
|
2012-05-21, 16:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Optimust
|
klippet är fortfarande privat.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.
|

|