2012-04-18, 16:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Kondition:
Äntligen lite framsteg! Orkade springa i 7km utan gåpaus
|
|
|
2012-05-22, 13:58
|
|
Registered User
|
Jag har varit sjuk!! Ca tre veckor helt utan träning (men med minst samma mängd mat)
Jag tyckte nog sist att jag preciiis började få till kondisen och styrkan igen, men sen slog en rejäl förkylning till :/
Iaf, förra veckan hoppade jag upp på hästen igen. Det blev tre pass med löpning, ca 7km vardera. Mycket gång inkluderat, väldigt dålig kondis. Denna veckan har det hittills varit löpning igår, samma ca 7km. När det kommer till gym så har inte det lockat något. Vet ju hur jag är med det, måste dit och träna minst några gånger innan jag får upp ett sug och en rutin för det. Måste komma över tröskeln och ta mig dit mao.
|
|
|
2012-05-22, 18:06
|
|
Registered User
|
kondition:
Gått och sprungit ca 8km. Gjorde ett Coopers test och kollade hur långt jag kom på 12min. Det blev 2,11km. Men så "snabbt" springer jag ju inte i vanliga fall, men det kan vara kul o följa upp lite då och då för att se om konditionen förbättras. Var knappt att jag orkade fullfölja de 12 minuterna kan jag säga
|
|
|
2012-05-26, 14:54
|
|
Registered User
|
Kondition:
Tycker jag fick till en bra löpning idag. 2km på 12min, 3 på 17:35, 5km på 29:53 7km på 43:04. För att vara JAG är detta bra tider så jag är nöjd
|
|
|
2012-05-30, 12:58
|
|
Registered User
|
Kondition:
Häromdagen sprang jag 5km, gjorde några slags intervaller. Var inte riktigt planerat, hade nog tänkt hålla lite högre fart än jag brukar hela sträckan, men orkade såklart inte utan gjorde det till intervallträning med gång emellan. Var jobbigt!
Idag sprang jag 6,5km. Sprang den där rundan runt sjön som jag för en-två månader sen sprang på ca 11min, för ett par veckor sen på 10.30 och idag på 9:17! 
Sen var jag ju rätt trött efter såklart och gick en del.
Men, sista veckan här nu har jag lagt på lite mer fart på mina löpningar, vilket gör att jag inte orkar några vidare sträckor, men jag tänker att det är en bra variation till att bara ligga och mala i promenadstakt.
Nästa vecka har jag tänkt att försöka mig tillbaka till gymmet! Var nog 1½ månad sen sist!! Ett helkroppspass med många repetitioner ska jag försöka få till. Känna lite på vikterna...
|
|
|
2012-05-30, 13:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2002
|
Skönt att se att du fortfarande håller dig borta från latmans-soffan!
|
|
|
2012-06-20, 11:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy
Skönt att se att du fortfarande håller dig borta från latmans-soffan! 
|
...sa han, och helt plötsligt har jag inte skrivit här på 20 dagar !
Men, jag har sprungit någorlunda regelbundet iaf, bara sista veckan som varit torr på den fronten, då har jag istället firat en för tidig midsommarhelg med vännner och svullat i diverse mat.
Men igår, bäst av allt, hoppade jag upp på den gamle hästen GYMMET igen! Oj va skönt det var! Fick till ett helkroppspass på en timme, och tänker väl mig att göra så som det det brukar gå till; jag kör helkropp någon gång i veckan i ca en månad, för att hitta vikter och övningar, och sen kanske börjar splitta upp kroppen senare.
Jag blev förundrad över hur jag igår jobbade mig UPP till de vikter (och de blev nästan mina maxvikter) som jag tidigare börjat på för att värma upp kroppen. Tänk vad stark jag varit en gång jämfört med nu?! Men det betyder ju bara att jag kan bli det igen, så HEJ igen Gymmet, kul att se dig!
|
|
|
2012-06-20, 17:48
|
|
Registered User
|
Kondition:
Vilken kondition frågar jag mig? Iaf, jag fick jobbet gjort och harvade mig runt 6,5km med en hel del gåpauser.
|
|
|
2012-06-27, 18:18
|
|
Registered User
|
Kondition + Styrketräning
7km jogg igår, totaltrött. 75min styrketräning idag, känns bra efteråt!
|
|
|
2012-06-28, 12:45
|
|
Registered User
|
Kondition:
7km lugn jogg med gåpauser. Det är vad min kondition klarar av. Men vädret är härligt och det känns som att det vore kul och komma upp till mil-sträckorna igen, det var väldigt länge sen...
|
|
|
2012-07-04, 11:18
|
|
Registered User
|
Kondition:
Jag har sprungit tre dagar på raken, 5km per gång och gått 1-2km per gång också.
Dag 1: 30:35 min, i ett elljusspår med många backar
Dag 2: 28:50 min, blandad grus o asfalt, mest planmark
Dag 3: 26:56 min, asfalt med två långa lätt sluttande backar
Fy fan va bra jag är!  Men nu blir det vila resten av veckan tror jag...
|
|
|
2012-07-24, 12:02
|
|
Registered User
|
Länge sen jag skrev... har tränat iaf minst 2ggr/vecka, har fått till ett par styrketräningspass också, försöker just nu göra så att jag kör ett tvåsplit.
Tänk att jag ser knappt mina biceps (har inga muskler längre) plus att de övre magrutorna jag kunde se förr finns inte (inga muskler plus mer fett) Saknar min gamla mer muskulösa kropp... men är otroligt omotiverad... eller, jag tror att det är att jag inte upplever samma kickar av träningen nu som förr, jag känner inte att jag förbättras?
Iaf, ska ut och springa en kortare runda nu, 3-4km bara.
|
|
|
2012-08-27, 13:22
|
|
Registered User
|
Vilka motgångar! Efter förra inlägget har jag inte tränat någonting förrän förra veckan, då jag flåsade mig fram 3km vid två tillfällen. Idag kom jag iväg till gymmet o körde ett ostrukturerat helkroppspass. Nu vill jag inte falla av banan ännu en gång...
|
|
|
2012-08-30, 15:08
|
|
Registered User
|
Träningsvärken efter gymmet kan jag sammanfatta med att jag hade svårt o gå och sätta mig ner. Dock inte så mycket träningsvärk i överkroppen så får tänka på att lägga lite mer krut där nästa gång.
Idag var jag ute o joggade. Erhm, den rundan runt sjön jag brukar springa mest för att ha ett vattenmärke för konditionen, bästa tiden jag haft där var på 9:17... och idag gjorde jag allt för att ta mig runt utan att behöva stanna....resulterade i en tid på 12:17. Det är både nedslående att se att man på en så kort sträcka knappt orkar sig runt, men samtidigt en spark i häcken att inse att det är JAG som klarat den sträckan på en 3min snabbare tid. Alltså kan JAG klara det igen!  Mitt mål just nu. Men jag kommer springa som vanligt för att komma dit, alltså varierat med kortare och längre sträckor, och förhoppningsvis lite intervaller på löpband snart. Måste våga bygga upp konditionen långsamt bara, så man inte råkar ut för en skada det första man gör.
|
|
|
2012-09-11, 16:03
|
|
Registered User
|
Har sprungit lite, promenerat lite och sprungit lite igen, sen sist. De två förra gångerna kändes det iaf som att det lossnade lite, att jag förbättrades NÅGOT iaf. Sprang den här rundan runt sjön på 10:31, vilket jag är nöjd med. Idag sprang jag runt elljusspåret, kommer inte ihåg riktigt hur snabbt jag brukade springa där, det är ju 5km med ganska jobbiga backar, har för mig kring 32min; idag var det på 35:11. Det var riktigt tungt idag, benen var stumma och jag flåsade rejält när jag hasat mig upp för någon backe och fick gå en bit för att tvinga mig till jogg sen igen.
Styrketräning har jag inte förmått mig att komma iväg till
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:25.
|

|