2010-09-28, 22:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst
Nu äntligen ska du få ditt svar. Det blir rätt kort och enkelt. Lyssna från 2.20 och framåt.
Som jag förstår det så tror sig SD ha räknat snällt gällande invandringskostnaden. Borg och dom andra partiska kritikerna hävdar naturligtvis motsatsen då ingen politiker gillar att hylla motståndaren. SD hoppas kunna bringa klarhet i frågan nu när man skaffat sig möjligheter till det.
Skulle det sen funnits riktigt uppenbara brister i budgeten så skulle nog Sannerstedt påtalat det i inslaget
|
Verkligen inte, det är inte hans uppgift.
|
|
|
2010-09-28, 22:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Måhända att han inte är någon nationalekonom, men han är trots allt där för att kommentera skuggbudgeten och inget annat
|
|
|
2010-09-28, 22:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av saab900
Nej. Inte om "kulturen" innebär brott mot svenska lagar om jämställdhet och religionsfrihet.
|
SD vill utöver att invandrare inte ska begå brott även att invandrare ska assimilera sig. Detta är ett faktum som är väldigt lättbevisligt, sätt in dig i deras politik så att man slipper besvara så oerhört onödiga argument som dessa.
Dessutom så vill väl 99,99% av alla svenska invånare att man ska följa lagar, svenskar som invandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av agazza
Ursäkta mig igen nu då ifall det är jag som är trög, jag förstår att det är fel att ha någon som kan ha smygrasistiska tendenser i partiet, men vad är felet med partiet i sig?
Idéen om att folk ska anpassa sig är väl inte heller något rasistiskt? Ifall du åker till valfritt land med hinduer och vill äta lite kossa så får du nog en ganska jobbig dag.
Eller varför inte ett islamistiskt land och blir sugen på bacon?
Med 1,5 miljarder människor som skulle bli rätt så förbannad över min baconkonsumtion och 900 miljoner hinduer till som skulle bli riktigt förbannad över min fascination över att välta kor, är vi då så rasistiska och dåliga här i sverige? Vi ger ju iaf valmöjligheten till att anpassa sig, även fast den linjen må vara lite hårt dragen, det håller jag verkligen med om, men vilken chans skulle jag få i resten av världen?
Sedan igen, angående filmen, så har den en poäng, som inte förefaller att vara rasistisk en enda sekund av filmen?
Ja det är lite för hårt dragen linje att kräva så mycket av invandrare, men partiet kommer bli bättre på den punkten, och dom som nu satt den normen kommer aldrig få igenom den regeln, men som landet ser ut nu så är ändå reglerna lite väl slappa kan man väl tycka?
Det är väl ändå att ta i av er alla att kalla sd anhängare för idioter osv? Alla tycker inte lika på alla punkter.
EDIT: mitt problem är hur vi anpassar oss, bygg moskéer och sjung era sånger, men bygg själv och stå inte mellan mig och mitt bacon. Liksom.
|
Visste du att man kan köpa skinka och korv(fläsk) i Arab Emiraterna, liksom de flesta andra muslimska länder där det finns någon som helst efterfrågan på varan? Så visst går det att äta fläsk i muslimska länder.
Ditt exempel att skada en ko i Indien är inte relativt. Att skada en ko i Indien innebär att du begår ett brott, du bryter alltså mot lagen. Det kan jämföras med att du som en medioker Svensson inte får döda eller skada något som helst djur. Det är alltså på tal om att begå ett brott och har inget med befolkningens tolerans gentemot din kultur eller nyanserna mellan era kulturer att göra.
Det du nämnde i slutet också. Självklart ska man bemöta befolkningens önskemål och ge dem det som efterfrågas, det är så en demokrati fungerar. Eller ska det inte gälla muslimska invandrare, de är inte inkluderade i det svenska samhället?
Citat:
Ursprungligen postat av iPerfektion
Fel, man behöver bara sig assimilera till den grad att man kommer in i det svenska samhället istället för att sitta hemma och snylta skattebetalare. Gärna bete sig lite anständigt och respektera att i det här landet har vi någonting som kallas ''mänskliga rättigheter''(sägs det i alla fall), då kan man inte hålla på och försöka införa sharialagar (som för övrigt våran riksdagsman Abdirisak Waberi (M) har förespråkat) och så vidare, och så vidare.
Vad är det hemska i att ställa lite krav egentligen?!!
De som är förvirrade och okunniga är inga andra än ni själva. Sverige för den mest extrema invandringspolitiken i hela västvärlden, extremister som er skrämmer mig.
|
Det kallas för integration och inte "assimilera sig till den grad att...". Du måste lära dig innebörden av assimilering innan du smutskastar oss "förvirrade och okunniga" för våra uttalanden som du inte ens förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av 08-dude
Det du skriver innebär att en människa som ställer krav på en invandrare att denna anpassar sig till Sverige är rasistisk.
Du ställer säkert krav på andra människor men att ställa krav på invandrare ska alltså vara helt förbjudet ?
Det måste vara ett riktigt guldläge. Synd att inte andra länder inte fungerar på det sättet, då kunde några miljoner svenskar åka över till tex. Spanien och leva på höga bidrag helt utan krav på oss. Bara glida runt på stränderna och träna på kvällarna. Sedan om några spanjorer tittar snett på oss kan vi SKRIKA rasist och förstöra några bilar och starta några bränder.
|
Jag förespråkar integration. Assimilering är jag dock emot men det är som sagt inte samma sak som integration, vilket ni uppenbarligen inte vet om.
|
|
|
2010-09-28, 22:55
|
|
|
Registered User
|
Man vänder sig mot assimilering, men i andra sekunden kan man kalla kriminella element som haft svenskt medborgarskap någon månad för svensk.
I mina öron och ögon känns det en aning paradoxalt.
|
|
|
2010-09-28, 23:51
|
|
|
Registred User
Reg.datum: May 2005
|
|
|
2010-09-28, 23:53
|
|
|
is this real life
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Man vänder sig mot assimilering, men i andra sekunden kan man kalla kriminella element som haft svenskt medborgarskap någon månad för svensk.
I mina öron och ögon känns det en aning paradoxalt.
|
Kanske bara är jag, men deportera invandrare som begår grova brott? nu syftar jag på första generations/nyligen inkomna till landet.
|
|
|
2010-09-29, 00:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Nu äntligen ska du få ditt svar. Det blir rätt kort och enkelt. Lyssna från 2.20 och framåt.
Som jag förstår det så tror sig SD ha räknat snällt gällande invandringskostnaden. Borg och dom andra partiska kritikerna hävdar naturligtvis motsatsen då ingen politiker gillar att hylla motståndaren. SD hoppas kunna bringa klarhet i frågan nu när man skaffat sig möjligheter till det.
Skulle det sen funnits riktigt uppenbara brister i budgeten så skulle nog Sannerstedt påtalat det i inslaget
|
Han har ju inte kommenterat dess ekonomiska validitet, vilket är det vi pratar om. Han konstaterar att den är genomarbetad och täcker stora delar av politiken, vilket inte har något allas med skuggbudgetens genomförbarhet att göra. Du får det att låta som att eftersom en skånsk stadsvetare inte sågar deras budget betyder det att den faktiskt är genomförbar ekonomisk. Jag skulle gissa på att hans förmåga att avgöra det ligger någonstans mellan dig och mig samt Anders Borgs förmåga, men mycket närmare oss än Anders.
Att Borg sågat den är självklart det väntande, men det betyder inte heller att han inte har rätt. Det är ju som tidigare sagt i tråden fler än han som har sagt detta - vilket du motsäger med att de är partiska.
Att Sannerstedt skulle påtalat detta är som sagt idiotiskt. Han är inte ekonom utan stadsvetare och diskuterar utifrån sitt arbetsområde. Han har ingen förmåga att avgöra detta i ett TV-inslag. Låt en ekonom analysera den istället, eller vänta, det har man ju redan gjort - men de har sågat den.
|
|
|
2010-09-29, 03:12
|
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Hur kan man påstå att det är värre i förorterna än i många av de länder som folk kommer från? Är socialbidrag värre än att bli slaktad som ett djur? Kanske för Highlander.
Det argumentet är intelligensbefriat. Sluta upp med det.
|
För alla invandrare kommer från ett helvete? Men visst, jag försöker sabba för invandrarna och du tänker skydda dom från onda personer som mig. Fan vad hemskt att jag tror att man kan göra livet ännu bättre för dem. Men du kanske har rätt, vi ska bara låta dem leva och vara tacksamma att de inte torteras och mördas.
Jag skrev knappast att de flesta hade det bättre i sitt hemland, tror nog det var underförstått. Men det är sjukt om vissa som kommer till Sverige får det sämre, genom att de indirekt blir tvingade att bära burka och liknande, pga. mafia liknande fundamentalister som får härja.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
Senast redigerad av High1ander den 2010-09-29 klockan 03:21.
|
|
|
2010-09-29, 06:50
|
|
|
Registered User
|
Matte Maiden. Aha så du läste aldrig mitt inlägg
|
|
|
2010-09-29, 07:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
För alla invandrare kommer från ett helvete? Men visst, jag försöker sabba för invandrarna och du tänker skydda dom från onda personer som mig. Fan vad hemskt att jag tror att man kan göra livet ännu bättre för dem. Men du kanske har rätt, vi ska bara låta dem leva och vara tacksamma att de inte torteras och mördas.
|
Om det hade varit sämre hade de nog återvänt. Ganska enkelt. Att tro att det är ett helvete att bo i förorten om man flytt ett krig är inte lite lustigt.
Citat:
Jag skrev knappast att de flesta hade det bättre i sitt hemland, tror nog det var underförstått. Men det är sjukt om vissa som kommer till Sverige får det sämre, genom att de indirekt blir tvingade att bära burka och liknande, pga. mafia liknande fundamentalister som får härja.
|
Du tror att det finns kvinnor som varit befriade men som kommer till Sverige och får bära burka?
|
|
|
2010-09-29, 07:17
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Det görs massor. Kanske inte i Skåne men på många andra håll i Sverige.
.
|
Operan är ju en klassisk subventionering, går det bussar direkt från förorterna? Knappast, folksamlingen är tämligen homogen. Jag tror nog att de både haft kvar intresset och haft råd att betala vad det kostar även utan skattemedel. Det är bättre att folk har pengar i fickan och själva kan bestämma vad för kultur de vill ha. Kultur finns även om den inte subventioneras av skattebetalare. jag tror inte på att ta bort den helt men definitivt måste kakan minskas.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2010-09-29, 07:28
|
|
|
Mycket Irriterande
|
Citat:
Om det hade varit sämre hade de nog återvänt. Ganska enkelt. Att tro att det är ett helvete att bo i förorten om man flytt ett krig är inte lite lustigt.
Du tror att det finns kvinnor som varit befriade men som kommer till Sverige och får bära burka? 
|
Ok, du vinner. Förorterna behöver inte förbättras.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2010-09-29, 07:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ok, du vinner. Förorterna behöver inte förbättras.
|
Det var inte alls det jag kommenterade och det har jag inte påstått heller. Jag vet inte om du låtsas eller om du inte vet vad du själv har sagt.
Citat:
Man blir inte direkt stolt över Sverige som tar emot så många invandrare bara för att sen se till att de måste leva i mer terror i förrorterna än i sitt hemland.
|
Du är inte den förste som sagt detta, men det gör det inte till ett bra argument.
|
|
|
2010-09-29, 08:05
|
|
|
Mycket Irriterande
|
Citat:
Det var inte alls det jag kommenterade och det har jag inte påstått heller. Jag vet inte om du låtsas eller om du inte vet vad du själv har sagt.
Du är inte den förste som sagt detta, men det gör det inte till ett bra argument.
|
Du kanske inte har läst alla rapporter som det snackades hej vilt om i media för något halvår sen eller så, då det faktiskt var "invandrare" som sa att vissa saker faktiskt var sämre i Sverige än i sitt hemland. Där exterma fundamentalister gick omkring i förrorterna och sa till de som var nyanlända att de ska ha burka, etc... vilket de inte behövde i sina tidigare länder.
Alla som kommer till Sverige är inte "flyktingar", de flesta är anhöriginvandring. Visst, de är anhöriga till flyktingar, men att tro att alla flyr från ett helvete är inte hela sanningen, även om det stämmer för den breda massan.
Majoriten av de som kommer till Sverige får det säkert bättre, men det är inte OK att säga "bara för de är bättre, så ska de vara glada med skit".
Jag fattar verkligen inte poängen med att folk försöker på nått sätt bevara det status quo som finns nu med invandring och integration. Nuvarande läget gynnar ingen, varken kortsiktigt eller långsiktigt, och det är skamligt på hummanistisk nivå och på politisk nivå att man inte gör något.
Politikerna och partierna i Sverige borde lära sig från denna läxa med SD istället för att glömma den.
Man borde egentligen jämföra SD med hur MP startades och påverkar andra partier. MP är inget parti jag gillar, men jag gillar att de sett till att de andra partierna måste fokusera mer på miljö, för det är viktigt. Man kan bara hoppas att de gör samma sak med SD, men jag är orolig att man istället kommer fokusera mindre på invandring bara för att polarisera bort sig från stigman SD har...
|
Senast redigerad av High1ander den 2010-09-29 klockan 08:08.
|
|
|
2010-09-29, 08:08
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Man blir inte direkt stolt över Sverige som tar emot så många invandrare bara för att sen se till att de måste leva i mer terror i förrorterna än i sitt hemland.
.
|
Bitch Please.....
Tror du verkligen att te.x alla muslimer som flydde från Bosnien har det värre i förorten än de hade i sitt hemland under kriget?
vart bor du Highlander?
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:35.
|

|