2009-05-16, 22:56
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Dagens: BEN!! Lördag V.20
Vadpress i bensläden
148 kg 15 reps i tio set
Vadpress i stående maskin utan skor
10 kg 25 reps i fem set
Jag hade fortfarande träningsvärk i vaderna från benpasset i tisdags, men det gick ju bra ändå
Böj m fri stång
uppvärmningspyramid 20-65 kg 10-2 reps
70 kg 6, 5, 4 <--- en sexa! pyow pyow!
Ah, det känndes stabilt idag!
Marklyft med start från golvet
60 kg 10, 10, 10
Jag körde dödstart på varje rep idag, det har jag inte gjort förut, då har jag bara reppat på i ett och vänt nån cm ovanför golvet.
Det här var jobbigare, var ju tvungen att ladda om buktrycket för varje rep. Tog bra på korsryggen och rumpan!
Enbenta raka marklyft med hantlar
12 kg 10
14 kg 7, 7
De här är kul tycker jag. Och den tar som satan på magen och korsryggen när man ska försöka hålla balansen. det blir liksom dubbelt upp också efterssom man tar ett ben i taget, men jag gillar den här övningen!
Benspark
55 kg 7, 7, 7 <--- 7, 6, 6 förra gången (på samma vikt ofc)
Det tar sig! Har ökat en rep i åtminstone ett set varje gång nu ett bra tag!
Ett kanonpass idag!
Vissa hävdar att "efter ett benpass ska man inte kunna gå normalt" eller "om man inte nästan är död när man går av sitt träningspass har man inte kört ordentligt". Det där tycker jag är trams!
Jag tycker om att känna mig pigg efter ett pass, men ändå genomkörd. Man är ju trött såklart, men med en fresh känsla om ni förstår vad jag menar!
Jag föredrar kvalitet framför kvantitet. Jag tycker inte om att tugga vikter tills hela jag failar, utan jag ser till att göra det jag ska göra med bra kvalitet och så att jag är nöjd, men sen räcker det innan jag går i(genom) botten! Failar (nästan) aldrig i seten och är klar med passen innan jag känner att "jag vill gå heeeeeem, uääää".
Uppenbarligen funkar det att träna som jag gör efterssom jag hela tiden går frammåt och blir starkare!
Ursprungligen postat av Nodan
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
|
|
|
|
2009-05-17, 14:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
"Uppenbarligen funkar det att träna som jag gör efterssom jag hela tiden går frammåt och blir starkare!"
Precis så det ska vara... det gäller o hitta en "taktik" som fungerar för just en själv... visst ska man ta med sig tips o råd på vägen men alla är vi olika...
Hittar man ngt som fungerar så är det bara o köra på
|
|
|
2009-05-17, 15:04
|
|
|
Madamp!
|
Citat:
Ursprungligen postat av MissTiger
"Uppenbarligen funkar det att träna som jag gör efterssom jag hela tiden går frammåt och blir starkare!"
Precis så det ska vara... det gäller o hitta en "taktik" som fungerar för just en själv... visst ska man ta med sig tips o råd på vägen men alla är vi olika...
Hittar man ngt som fungerar så är det bara o köra på 
|
japp! den som söker finner! Jag har funnit en bra taktik tycker jag.
körde ofta tills jag gick i botten förut, men jag utvecklas bättre av att "bara" köra tills jag är nöjd. Det gäller att man vågar experimentera med olika upplägg, inte vara rädd för att ev få sämre resultat, i gengäld kanske man får bättre resultat! Man lär känna sin kropp också om man vågar testa lite olika upplägg
|
|
|
|
2009-05-17, 21:38
|
|
|
Madamp!
|
Åh men ååååh! Skulle ju åkt inlines idag som jag tjatat om nu, meeeeeen!.....
vi hade ovett att åka till IKEA (det var en jäkla massa skrikande ungar där ) på förmiddan när det var fint väder ute, sen när det var dags att ut å rulla hängde regnet i luften!
Jag stack till gymmet o sprang istället
Löpbandsintervaller
30 sek PÅ/30 sek vila på sidan
16,5 kmph
10 st
jag sprang intervaller i fredags också, men av nån anledning har jag inte tagit för vana att föra in varje pass av kondisen/förbränningen häri.
Hursomhelst... (blablabla)
Känndes bra. Det kom fram en engelsman och tyckte jag sprang bra också. Jag blir fan alltid raggad på så fort min kille inte är med, trots att håret står på ända och man inte har vattenfast mascara mitt i svetten
|
|
|
|
2009-05-17, 21:50
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
är det du som är löparn?
grymt nice sprunget
|
|
|
2009-05-17, 21:57
|
|
|
Madamp!
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
är det du som är löparn?
grymt nice sprunget 
|
Jag, löpare? Nej inte direkt, astrist att springa vanligt ju!  Men intervaller är kul, det är effektivt så man behöver inte hålla på i all evighet, och så behöver man bara fokusera en liten stund åt gången, i det här fallet 30 sekunder 
Tack förresten!
|
|
|
|
2009-05-18, 12:23
|
|
|
Madamp!
|
Supersammanfattning av min lilla sommmartrim V.16-20
Vikten totalt sen start
65,2 ----> 62,4 (imorse)
har varit nere på 62 prick men vetitusan varför den har åkt upp igen.
Måtten sen start
Midja smalast (över naveln): 74,5 ----> 70,5 cm
Midja fetast (under naveln): 86 ----> 81 cm (ingen förändring sen v.17  )
Stuss: 104 cm ----> 102 cm. V.17 mätte jag 101 jag kanske är dålig på att mäta men vi kan konstatera att butten inte har krympt mer iallafall, det är bra. I like big butts 'n I cannot liiiiiie!
Kalorierna i genomsnitt
V.16: 1871 kcal
V.17: 1952 kcal (dock står det 1917 kcal i sammanfattningen här och jag stör mig satan på att det inte är det som står i excelkalkylen, var kom den siffran ifrån??? men spela roll egentligen...)
V.18: 2040 kcal
V.19: 2081 kcal
V.20: 2001 kcal
Fördelningen protte, fett och kolisar varierar lite, är inte superstrikt. Men ca 120-160 g protte om dan, 50-90 g fett om dan, och sen resten kolisar upp till önskad kalorinivå.
Låg på 1800 de två första veckorna men hade nån dag då jag åt lite mer, så det höjer ju genomsnittet.
Sen höjde jag till ca 2000-2100 efterssom jag tyckte jag tappade lite för fort, minskade ner på kondisen också.
Nu händer det inte grejjer lika fort så nu tänkte jag ligga kvar på samma matnivå och bara öka konditionen lite.
Träningen
4 styrkepass i veckan
några löpintervaller
promenader två första veckorna men det är inte min bag... kör hellre löpbandsintervaller eller cykelförbränning 
några förbränningspass på crosstrainern
några förbränningspass på cykel
Cyklar ca en mil om dagen också till skola/gym/annat, men det gör jag ju annars också så det räknar jag inte som något extra. men, just for the record, typ...!
Så...! Det är sjukt nice att bränna fett ju! Känner mig lätt, pigg, stark, lite snyggare  Har äntligen fixat 70 kg benböj också, chinsen känns smidigare, allt jag gör känns smidigare!! Styrkeutvecklingen har jag inte märkt nån skillnad på utan går frammåt precis som vanligt.
Jag är inte så matglad så 1800-2100 är en ganska skön matnivå. Sällan mätt, sällan hungrig, mycket behagligt!
Har inte gjort några utsvävningar direkt, isåfall har jag räknat in det i kaloriberäkningen så genomsnittet jag skrivit in här är inklusive några pannkakor med chokladsås, lite glass, after eight vid nåt tillfälle och Max-burgare en dag. Jag ser dock hela tiden till att hålla koll så jag får i mig tillräckligt med protte och fett.
Tänkte fortsätta till senast första juli eller tills jag når 60 kg om det sker innan, går absolut inte under den vikten!
|
|
|
|
2009-05-18, 12:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Hej, kollade lite i din journal. Du är stark ju! Bra marklyft senaste passet, högreps är jobbigt
|
|
|
2009-05-18, 13:47
|
|
|
Madamp!
|
Citat:
Ursprungligen postat av DSBM
Hej, kollade lite i din journal. Du är stark ju! Bra marklyft senaste passet, högreps är jobbigt 
|
Hejsan, och välkommen till journalen min!! Tack 
Vad gäller marklyften fick mitt ego sig en liten törn, har ju sänkt vikten eftersom jag nu har börjat sätta ner stången på golvet mellan varje rep.
Är van att 60 kg känns lätt, men nya utförandet tar bättre skruv och det är det jag är ute efter. När jag fått in tekniken lite bättre att starta från golvet ska jag höja och lågreppa
|
|
|
|
2009-05-18, 15:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Tack! Lågreppa är en bra bit roligare!  Men det är bra att du börjar fila in tekniken med att börja från marken. Tror man tjänar på det, höjer sitt RM.
|
|
|
2009-05-18, 20:41
|
|
|
Madamp!
|
Dagens gym: Axlar/bröst/(triceps) Måndag V.21
Axelpress m hantlar, sittande u ryggstöd
...uppvärmning 10 & 12 kg några reps
14 kg 8
16 kg 3, 3, 3
14 kg 8, 7
Ah, trodde inte jag skulle fixa en åtta sådär efter 16kiloshantlarna, men uppenbarligen!
Framåtl. hantellyft ----superset----> sidolyft m hantlar
7 kg 8 -------------------------------> 7 kg 8
7 kg 8 -------------------------------> 7 kg 8
7 kg 7 -------------------------------> 7 kg 7
6 kg 8 -------------------------------> 7 kg 8
6 kg 8 -------------------------------> 6 kg 8
Repdrag i cc från nedre trissan
50 kg 7, 7, 7, 7
kasta stjärnor i cable
7 kg 7, 7
Kännde mest in den här övningen, ska man börja köra den här igen? hiss eller diss? vet inte. Men jag har iallafall skrotat facepullsen nu, gillar bättre repdrag nerifrån!
Bröstpress med hantlar, 15° lutande bänk
12 kg 5, 5
14 kg 5
16 kg 5
18 kg 5
20 kg 2+1 <---- titta titta!! Premiär på 20 och två st själv fixade jag! fick lite putthjälp på sista, tog ner dem lite för djupt
16 kg 10
Det känns sannerligen stabilare nu! Jag klarade av att få upp och lägga mig tillrätta med 18kiloshantlarna själv idag också, men 20orna fick jag hjälp med. Det är det svåraste momentet i den här övningen, men jag börjar få in snitsen nu
Inga dips eller nåt tricepsaktigt.
Mage
På boll med 5kgs-boll, 20
180°-bågar framför ribbstol, 20
medicinbollspaddlar, 40, alltså 20 åt varje sida
Fick inga känningar i handleden idag och tänkte att jag skulle vara lite smart faktiskt och sluta innan det kom krypande, därav inget specifikt för triceps. Jag är nöjd med axelpressarna och bröstpressarna!
|
|
|
|
2009-05-18, 21:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Finfina lutande hantelpressar! Inte fy skit att pressa upp 20 kg på premiären.
|
|
|
2009-05-18, 21:38
|
|
|
Madamp!
|
Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic
Finfina lutande hantelpressar! Inte fy skit att pressa upp 20 kg på premiären. 
|
Tanks!
(Fast det var inte premiär för hantelpressarna, det var bara premiär för 20 kgs-hantlarna  )
|
|
|
|
2009-05-19, 06:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Tanks!
(Fast det var inte premiär för hantelpressarna, det var bara premiär för 20 kgs-hantlarna  )
|
Ja, jag förstod det och det var det jag kommenterade också.  Det är lite vanskligt när man försöker skoja till det...
|
|
|
2009-05-19, 18:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
stark brostpress. ps WHEN A GIRL WALKS IN WITH AN IDIBIDY WAIST AND A ROUND THING IN YOUR FACE, YOU GET SPRUNG. ds
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:54.
|

|