Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face
Så det var grannkärringen alltså? Har du fått någon förklaring på vad hon/någon gjort i lägenhet??
|
Hon har hållit fast vid sin story om äppelskrutt och strömavbrott. Jag är tämligen säker på att hon/någon nyttjat min lägnehet mer än så men jag vill faktiskt inte ödsla mer energi på att gå till botten med varenda detalj. Hon kommer aldrig mer få tillgång till min bostad och det räcker för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Jamen alltså, hur tänkte någon där ...? Eller så hade hon ganska SMÅ barnbarn på besök i din lägenhet? Jag menar, det torde ju vara rätt uppenbart att kniven inte försvinner för att den inte omedelbart syns. Och att du knappast skulle tro att du själv stoppat den i jackfickan i något utbrott av mental förmörkelse. How weird. 
|
Just detta kan jag inte med all rimlig logik finna en förklaring till. Möjligen kanske jag skulle lämna in kniven på rättsmedicinsk analys eller så för att få ett svar på vad den kan ha använts till. Sen kan jag tillägga att jag hittade kniven när jag letade efter en skifnyckel som jag själv hade placerat i den jackan vid ett tillfälle då jag meckade cykel, så hon kan ju ha tänkt att det var en bra plats att lägga även kniven på.
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Håller med. Pogromer, Gulag, apartheid, terrorism, miljöförstöring, kärnvapenrustning ... och nu någon som lånade lägenheten till sina barnbarn istället för att bara vattna blommorna. Det var droppen.
Med det inte sagt att jag förringar det hela. Jag förstår om det kan kännas både obehagligt och besviket.
|
Obehaglighetskänslan gick över ganska snabbt. Jag tycker fortfarande att hennes agerande är oacceptabelt men idioter som gnäller över höga bensinpriser för att de inte förstår innebörden av externa effekter upprör mig nog mer.
//Kristin