Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-05, 11:51   #181
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Väldigt imonerande fysik! Intresant att höra dina tankar angående kontenuerlig träning med. 240kg vägandes 83kg... Sätter du 3xKV?
Tack,
1 reps på 3xKV vore skam om jag inte klarade. I dagsläget bara 250 kg. Just nu har jag inte möjlighet att testa för ryggen trilskas fortfarande. Om jag kommer ner till 80 kg så skulle jag säkerligen fortfarande kunna reppa på 240 kg faktiskt, men vi får se om jag orkar gå ned så mycket... Förra året tog jag 3xKV med råge då jag vägde under 86 och tog 260 kg.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 16:58   #182
Langster
Ninja

Langsters avatar

Dagsformen. Ligger fortfarande på 83 någonstans. 1-2 kilo till ner kanske?
100805fram.jpg

30-års journalen
Gammal 2010-08-05, 17:05   #183
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Som sagt. jag vill också ha en 30'årskris..NU

Riktigt snyggt Langster!
Gammal 2010-08-06, 08:57   #184
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Heh men lol, inte mycket till kris här inte Ska genast börja planera min 40-års kris.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 08:58   #185
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
men helvete langster! ser så jäkla bra ut så jag blir förbannad!...

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 09:35   #186
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Heh men lol, inte mycket till kris här inte Ska genast börja planera min 40-års kris.
Varför inte?
Eller en 35-års kris redan kanske?
Att komma i bra form är rätt lätt, men belöningen är stor.

Såg att du kör 5/3/1, läst på lite om det och är faktiskt rätt sugen på att testa det själv. Verkar vara en rätt skön lösning för mig att komma igång med att bygga styrka när jag anser att viktnedgången är tillräcklig.
Hur tycker du att det funkar?

30-års journalen
Gammal 2010-08-09, 06:37   #187
Langster
Ninja

Langsters avatar

Vägde 82,1 igår.
Jag har bestämt mig för att gå ned till 81 kg, då har jag gått ner drygt 25 kg sen april!
Iofs skulle jag kunna nå målet på en eller ett par dagar genom en tömning, men jag vill fortsätta i samma takt.

Har förresten skaffat hund också! En liten miniatyr Bullterrier som heter Greta.

100808tri.jpg

100808rygg.jpg

100808hund.jpg

30-års journalen
Gammal 2010-08-09, 07:40   #188
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Satan perkele vilken form.

Jag har kört ett par vändor 531 och har bara positivt att säga.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 08:05   #189
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Satan perkele vilken form.

Jag har kört ett par vändor 531 och har bara positivt att säga.
Jag satte faktiskt igång med 531 redan igår. Blev så jäkla sugen.
Det kommer nog att passa mig bra eftersom jag kan fortsätta träna ungefär precis som jag gjort den senaste tiden, jag har ju redan delat upp kroppen efter böj, bänk och mark men nu får jag ett smart progressiv upplägg, något jag aldrig orkat ta tag i tidigare. Resten av passen blir precis som tidigare helkropp, men jag satsar på att ligga något högre i repsen, typ 10-12 reps per övning.

Jag underskattade mina max GROVT och det var med flit, det ska bli skönt att långsamt öka vikterna, det passar mig utmärkt nu när jag fortfarande är på dieten. I takt med att jag börjar äta lite mer kommer även vikterna att höjas, det känns perfekt för mig. Jag är jäkligt motiverad inför detta nu.

30-års journalen
Gammal 2010-08-09, 08:12   #190
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Fantastisk form, men ännu bättre hund! Jag har de tre senaste åren tjatat på tjejen om att vi ska ha en bulle, men det är fruktlöst hittills. Säg till om du behöver hundvakt nån gång.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 10:05   #191
samsung
Registered User

samsungs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Grym form, inspirationskälla!

Man kan ju onekligen säga att ditt upplägg har fungerat bra! Hur många mål om dagen har det blivit med PF? tränat på fastande mage? Är bara lite nyfiken körde liknande nu under sommaren, var riktigt skönt att inte behöva äta så ofta och ta sig tiden och sitta större portioner i lugn o ro.
Gammal 2010-08-09, 10:59   #192
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av samsung Visa inlägg
Grym form, inspirationskälla!

Man kan ju onekligen säga att ditt upplägg har fungerat bra! Hur många mål om dagen har det blivit med PF? tränat på fastande mage? Är bara lite nyfiken körde liknande nu under sommaren, var riktigt skönt att inte behöva äta så ofta och ta sig tiden och sitta större portioner i lugn o ro.
Tack,

3 mål om dagen brukar jag köra, det är lagom tycker jag. Skulle kunna tänka mig att gå ned på 2 mål per dag också, skulle inte ha något emot att äta ännu större måltider. Problemet är väl att jag oftast bli redigt mätt av det jag äter och att äta mer per måltid skulle innebära att jag antingen skulle få äta mig proppmätt varje gång eller lägga till fetare livsmedel, vilket jag inte haft någon lust med.

Har inte testat att träna på tom mage och det är inte något jag tror skulle passa mig. Jag gillar ju att köra rätt långa pass och ibland kan jag faktiskt känna mig lite väl tom efteråt även om jag ätit 2 ggr innan passet. Iom att jag jobbar känns det inte som någon vettig lösning att fasta under hela arbetsdagen heller.

Just nu äter jag ca 1600 kcal, varav 220g protein på vilodagar.
Dessa brukar se ut såhär:

kl 12
ca 300 g kycklingfilé
ca 300 g Broccoli
ca 300 g Fryst potatis/grönsaksblandning

kl 16
ca 300 g kycklingfilé
ca 500 g Broccoli

kl 20
ca 300 g kycklingfilé
ca 500 g Broccoli

Lite enahanda kanske, men jag tycker det är gott, ibland byter jag ut kycklingen mot annat kött eller fisk, i princip vadsomhelst. Brukar marinera kycklingen med grillolja och köra den i ugnen, ibland på grill, blir verkligen gott när det är marinerat. Broccolin värms bara i micro. Varje måltid tar högst 20 minuter att laga, om kyckling och potatis redan är klart tar det typ 5 minuter.

Träningsdagarna ser ut såhär (3 dagar i veckan):
ca 2800 kcal, varav ca 260 g protein.

kl 12
ca 300 g kycklingfilé
ca 500 g Broccoli

kl 15
En burk Ica's tonfisk i vatten
ca 150 g pasta
ett par skedar Dolmio pastasås
en klick lättkessella

Kl 17
Träning

kl 20
400 g nötfärs
4 st hamburgerbröd
1 tomat
1 lök
lite salladsblad
Lätt hamburgerdressing (rikligt)

Ibland om jag tränar tidigare på dagen, på helger eller fredagar så äter jag kl 12 målet sist istället. Ibland, om jag känner för det byter jag det målet (även på icke-träningsdagar) mot en burk lättkessella blandat med en burk danio + lite bär eller russin.

Som man ser så är det en klar fördel att tycka om broccoli...
Personligen tycker jag att alla måltider är goda och tillfredsställande.

Dieten har sett likadan ut i typ 17 veckor och jag har inte ändrat någonting egentligen, tror jag hade räknat med lite keso till första måltiden på icke-träningsdagar. Annars har det varit exakt så hela tiden och jag har i snitt gått ned 1-1,5 kg i veckan, har inte märkt att det gått långsammare trots att jag gått ned många kilon.

30-års journalen
Gammal 2010-08-09, 13:00   #193
samsung
Registered User

samsungs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Tack för grymt bra svar! Jo jag upplevde också att det var skönt att äta större måltider och behålla mättnadskänslan. Men du har ganska hög volym då på passen? För vad jag förstått kör de flesta med PF lågvolym och lågreps? Men de bästa är ju att hitta något som passar sig själv o de har du onekligen gjort =)
Gammal 2010-08-09, 13:06   #194
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av samsung Visa inlägg
Tack för grymt bra svar! Jo jag upplevde också att det var skönt att äta större måltider och behålla mättnadskänslan. Men du har ganska hög volym då på passen? För vad jag förstått kör de flesta med PF lågvolym och lågreps? Men de bästa är ju att hitta något som passar sig själv o de har du onekligen gjort =)
Jag tror de flesta kör lågvolym eftersom Martin Berkhan förespråkar (eller förespråkade?) det. Jag tror som sagt att man kan bygga upp sig minst lika bra på mindre volym/färre reps. Men man måste ändå orka ta sig till gymmet och utföra träningen vecka efter vecka, år efter år och då måste man hitta något man trivs med och tycker är kul, annars kommer man inte orka i längden, hur "lätta" och korta passen än är.

30-års journalen
Gammal 2010-08-09, 16:06   #195
creperiet
Registered User

Reg.datum: Apr 2008
Hur ser ditt övningsval ut?
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:12.