Citat:
Ursprungligen postat av samsung
Grym form, inspirationskälla!
Man kan ju onekligen säga att ditt upplägg har fungerat bra! Hur många mål om dagen har det blivit med PF? tränat på fastande mage? Är bara lite nyfiken körde liknande nu under sommaren, var riktigt skönt att inte behöva äta så ofta och ta sig tiden och sitta större portioner i lugn o ro.
|
Tack,
3 mål om dagen brukar jag köra, det är lagom tycker jag. Skulle kunna tänka mig att gå ned på 2 mål per dag också, skulle inte ha något emot att äta ännu större måltider. Problemet är väl att jag oftast bli redigt mätt av det jag äter och att äta mer per måltid skulle innebära att jag antingen skulle få äta mig proppmätt varje gång eller lägga till fetare livsmedel, vilket jag inte haft någon lust med.
Har inte testat att träna på tom mage och det är inte något jag tror skulle passa mig. Jag gillar ju att köra rätt långa pass och ibland kan jag faktiskt känna mig lite väl tom efteråt även om jag ätit 2 ggr innan passet. Iom att jag jobbar känns det inte som någon vettig lösning att fasta under hela arbetsdagen heller.
Just nu äter jag ca 1600 kcal, varav 220g protein på vilodagar.
Dessa brukar se ut såhär:
kl 12
ca 300 g kycklingfilé
ca 300 g Broccoli
ca 300 g Fryst potatis/grönsaksblandning
kl 16
ca 300 g kycklingfilé
ca 500 g Broccoli
kl 20
ca 300 g kycklingfilé
ca 500 g Broccoli
Lite enahanda kanske, men jag tycker det är gott, ibland byter jag ut kycklingen mot annat kött eller fisk, i princip vadsomhelst. Brukar marinera kycklingen med grillolja och köra den i ugnen, ibland på grill, blir verkligen gott när det är marinerat. Broccolin värms bara i micro. Varje måltid tar högst 20 minuter att laga, om kyckling och potatis redan är klart tar det typ 5 minuter.
Träningsdagarna ser ut såhär (3 dagar i veckan):
ca 2800 kcal, varav ca 260 g protein.
kl 12
ca 300 g kycklingfilé
ca 500 g Broccoli
kl 15
En burk Ica's tonfisk i vatten
ca 150 g pasta
ett par skedar Dolmio pastasås
en klick lättkessella
Kl 17
Träning
kl 20
400 g nötfärs
4 st hamburgerbröd
1 tomat
1 lök
lite salladsblad
Lätt hamburgerdressing (rikligt)
Ibland om jag tränar tidigare på dagen, på helger eller fredagar så äter jag kl 12 målet sist istället. Ibland, om jag känner för det byter jag det målet (även på icke-träningsdagar) mot en burk lättkessella blandat med en burk danio + lite bär eller russin.
Som man ser så är det en klar fördel att tycka om broccoli...

Personligen tycker jag att alla måltider är goda och tillfredsställande.
Dieten har sett likadan ut i typ 17 veckor och jag har inte ändrat någonting egentligen, tror jag hade räknat med lite keso till första måltiden på icke-träningsdagar. Annars har det varit exakt så hela tiden och jag har i snitt gått ned 1-1,5 kg i veckan, har inte märkt att det gått långsammare trots att jag gått ned många kilon.