Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-11, 08:33   #1921
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
träning handlar inte bara om tryck i fibrerna utan minst lika mkt i skallen.. jag är skitmesig i förhållande till mikaelj, HAN kan trycka upp skiten när jag hade fegat. Träna skallen. Dra på 170 o faila på skiten men känn på 170 o känn hur lätt det är i utgång och på axlar. Låt skiten faila men minns hur jävla lätt det var. Sedan kommer du smiska upp 150 som om det vore papper
Jo det är klart. Är ganska beroende av pepp utifrån. Så fort jag sätter min fot på någon form av atletklubb gör jag +5/10kg i böj. Men några fails på 170 blir det nog ändå inte :P

Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
Ett gediget arbete!
Tack du
Gammal 2012-12-11, 09:20   #1922
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Stabil walkout och stark böj! Lite knävandring men så blir det ju på tunga vikter. Kul att du får utdelning av din träning
Gammal 2012-12-11, 09:52   #1923
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Grattis till pers! Och det där var 150x1 @7 enligt min skala :-)

Men jag skall nog inte säga så mycket... För ett år sedan gjorde jag nämligen också 150x1 @9,5.

:-)

Angående 152,5 kg: Du måste bestämma dig innan du gör vikten! Att du missade sitter enbart i huvudet på dig. Gör några utgångar på 180 någon gång i veckan så att vikten inte känns så tung på ryggen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmannen
Jo det är klart. Är ganska beroende av pepp utifrån. Så fort jag sätter min fot på någon form av atletklubb gör jag +5/10kg i böj.
Ja, visst påverkar det. Med tiden blir man sedan bättre och bättre på att tända till, på kort tid utan externt stimuli.

Citat:
träning handlar inte bara om tryck i fibrerna utan minst lika mkt i skallen.. jag är skitmesig i förhållande till mikaelj, HAN kan trycka upp skiten när jag hade fegat.
Haha, woo! \o/
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-12-11 klockan 09:54.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 17:50   #1924
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Stabil walkout och stark böj! Lite knävandring men så blir det ju på tunga vikter. Kul att du får utdelning av din träning
Tack. Är ändå nöjd med den lilla knävandringen, jämfört med hur det har varit.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Grattis till pers! Och det där var 150x1 @7 enligt min skala :-)

Men jag skall nog inte säga så mycket... För ett år sedan gjorde jag nämligen också 150x1 @9,5.

:-)
Haha, ja det var väl en ranking i klass med min. @7 var det omöjligen inte. I en drömvärld hade jag tre reps, och då blir det @8, som kanske är en rättvisare skattning.

Citat:
Ursprungligen postat av MJ

Angående 152,5 kg: Du måste bestämma dig innan du gör vikten! Att du missade sitter enbart i huvudet på dig. Gör några utgångar på 180 någon gång i veckan så att vikten inte känns så tung på ryggen.
Du har rätt. Vikten kändes dock inte så fasligt tung på ryggen. Men viktvana i de här regionerna lyser helt klart med sin frånvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av MJ
Ja, visst påverkar det. Med tiden blir man sedan bättre och bättre på att tända till, på kort tid utan externt stimuli.
En får hoppas! Och tack
Gammal 2012-12-12, 21:09   #1925
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Träning den 12 december 2012
Personliga mästerskap

Militärpress
20x10
30x10
40x4
50x5
60x2
65x1 film
70x1 @8 film
75x1 @9,5 film
77,5 @10 PB! film

Marklyft bälte från 140
60x5
100x3
120x2
140x1
150x1
160x1 @8 film
175x1 @8,5-9 PB - film

Knäböj
50x5
80x3
115x2
115x2
115x2
115x2

Tänkte försöka slå så många rekord jag kan fram till nyår, och eftersom jag inte direkt har ett program i dagsläget, så blev det lite hur som.

Pressen var länge sedan, men kändes stabil. Dock lurigt i utgångsläget, kände mig instabil, och hade även viss benpress på flera set. Nåja, vet inte om det är värt att lära bort. Skall i alla fall börja träna den med stopp i framtiden. 75 var tangerat pebe, men gick upp såpass lätt (förra gången var det millimetersnära), att jag gick på 77,5. Visst juck i botten tyvärr, men vafan. Det räknas som pebe Så ser ju tekniken ut i dagsläget...

Marklyft sedan. Kändes inte lika starkt som senast, antagligen på grund av mer slitenhet sedan böjandet i måndags, eller bara dagsform. Bälte från 140. Försökte få tryck från benen men kändes inte som om jag fick till det något vidare. Kan behöva värma lite mer för att få till känslan, möjligen. Även allmän rörlighet för lite bättre vinklar. Idag var det ingen rörlighet innan. 160 var lätt, men inte papper. 175 därefter kom också utan att jag var tvungen att slita. Roligt med enkla pebe Hade dock bestämt mig för att stanna där för dagen, och tyckte också att ryggen såg lite krum ut på filmen. Eftersom jag tänkte försöka gå på 155 i böjen på fredag och vill vara fräsch stannade jag. Går på 180+ på måndag. Överlag förvånansvärt smidigt för att inte ha markat på så länge.

Avslutade med lätta böjar för att hålla lite vana, men strök 2 set eftersom jag inte hade lust.

65x1

70x1

75x1

77,5x1 pb

160x1

175x1 pb
Gammal 2012-12-12, 21:31   #1926
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
PB dag! 531 efter nyår?
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-12, 21:58   #1927
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
bra mosat! såg lätt ut!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-12, 22:16   #1928
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Fan, nu känner jag flåset i nacken gällande militärpressen... Kul!
Gammal 2012-12-13, 08:37   #1929
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
PB dag! 531 efter nyår?
Indeed! Hoppas på fler snart

Efter nyår blir det ingen träning, förutom lite underhåll med kroppsvikten. Ska inte tråka ut er med detaljerna men ska ut och resa i sju månader

Citat:
bra mosat! såg lätt ut!
Mer utlovas inom kort!

Citat:
Fan, nu känner jag flåset i nacken gällande militärpressen... Kul!
Efter julbordet sitter 80!
Gammal 2012-12-13, 09:19   #1930
andeem
Registered User

andeems avatar

Reg.datum: Nov 2011
175 såg inte ut som @9 i alla fall ...
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-14, 20:06   #1931
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
175 såg inte ut som @9 i alla fall ...
Njae, kanske inte. Beror väl på hur man ser det, om man skall räkna in formen på ryggen tycker jag det är en nia, men visst kändes och såg det ganska smärtfritt ut.

Har dock en mysig träningsvärk i ländryggen, den har inte blivit specifik tränad på ett tag...

I övrigt blev det inget pass idag. Det hanns inte med tyvärr. Istället får det bli ett lååångt pass på måndag, det sista innan jul! :O (no pressure)
Gammal 2012-12-17, 20:55   #1932
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Träning den 17 december 2012
Grande finale i Valencia

Bänkpress
50x5
60x5
70x5
80x3
90x1
100x1
107,5x1 @9,5 PB +2,5kg
110x1 @9,5 PB +5kg

Knäböj
20x10
20x10
60x5
80x3
100x2
--bälte på--
120x1
130x1
140x1 @8
155x1 @9,5 PB +5kg
--bälte av--
115x3
115x3
125x3
125x3
125x3
125x3

Bänkpress
60x6
70x5
77,5x4
77,5x4
85x3
85x3
92,5x2
92,5x2
85x3
85x3
77,5x4
65x6
60x8

Chins
10
8
8
6
6 = 38st

Kabelrodd
50x12
60x12
65x11
70x9

Flyes
10x10
10x10
10x10
10x10

Biceps cable
40x12
40x10
40x10
40x8

Pushdowns
40x15
50x15
55x10
55x9

Totaltid: 2h 30 minuter.

Sådärja. Sista passet i Valencia. Mycket tråkigt. Har verkligen gillat gymmet, och det har varit optimala förhållanden för träning med gott om sömn och mat, det negativa är väl aningens för mycket krök. Eftersom det var det sista passet, och jag inte kommer ha möjlighet att träna seriöst de närmsta sju månaderna, mer än något enstaka pass i mellandagarna, så ville jag köra det mesta! Det blev ganska mustigt till slut, överlevde mha powerade.

Bänken kändes inget vidare på väg upp, men att vara utvilad gjorde skillnaden. På grund av att det inte kändes något vidare tekniskt smög jag upp på 107,5 istället för att gå direkt på 110, annars hade jag kanske försökt på 112,5 också. Ändå nöjd med att slå pebe! Ingen rörde stången den här gången, det var på egen maskin hela vägen, så verkligen pebe. Körde efter böjen mer bänk, och kopierade ett av de senare passen i Sheiko #29, som jag kört tidigare. Tekniskt sett kändes det rätt bra efter alla de seten. Aldrig för tungt.

Böjen då. Har stelnat till en del, och hade lite problem med att komma ner i djupet först. Efter visst stretchande kom jag ner bättre och kunde köra på. 140 kändes inte så "lätt" som jag trott, men jag gick på 155 med lite mer självförtroende, och det var nog tur det för jag fick sega den en bra bit den här gången. MikaelJ säger väl @8, men det är i mina ögon omöjligt att jag hade haft en rep till. +17,5kg i böjen från 6 veckors träning är dock inte fy skam! Nöjd.

Köttade mest på i övrigt och körde det mesta jag hade lust med.

Kommer skriva mer framöver om hur jag tänker kring träningen närmsta sju månaderna. Det kommer bli kroppsvikt, och möjligen något enstaka gymbesök, men antagligen inte. Mitt enda mål är att inte förfalla totalt.
Gammal 2012-12-17, 21:32   #1933
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Det där får helt klart lov att räknas som något av en perfekt avslutning tycker jag. Bra jobbat!

Ska bli kul att se dina tankar kring kroppsviktsträning. Tror inte alls du behöver oroa dig över särskilt mycket förfall även om styrkan s as kommer ge sig till uttryck på lite andra sätt än tidigare. Fast det lär du ju snabbt ta igen när du väl är tillbaks på gymmet nästa gång.
Gammal 2012-12-17, 21:45   #1934
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Najs pb! Bra att du ger oss andra ett par månader att dra ifrån igen, svårt att ligga före när du ökar så fort som du gör

Du får väl smyga in på något gym runt om i världen sen och dra av några böj, lite måste det väl hjälpa kan man tycka hehe.
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-18, 12:31   #1935
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Citat:
Det där får helt klart lov att räknas som något av en perfekt avslutning tycker jag. Bra jobbat!

Ska bli kul att se dina tankar kring kroppsviktsträning. Tror inte alls du behöver oroa dig över särskilt mycket förfall även om styrkan s as kommer ge sig till uttryck på lite andra sätt än tidigare. Fast det lär du ju snabbt ta igen när du väl är tillbaks på gymmet nästa gång.
Känns idag att jag tog mig lite vatten över huvudet - kanske Väldigt nöjd dock.

Apropå kroppsviktsträning har jag kikat en del på Ido Portal, och en del capoiera-rörelser, som vid första anblick verkar ogenomförbara, så där har man något att eftersträva progressionsmässigt iaf. Om du har någonting annat intressant på lager så dela gärna med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Najs pb! Bra att du ger oss andra ett par månader att dra ifrån igen, svårt att ligga före när du ökar så fort som du gör

Du får väl smyga in på något gym runt om i världen sen och dra av några böj, lite måste det väl hjälpa kan man tycka hehe.
Tackar, och njae - du ligger ju fortfarande före! Känns såklart lite tråkigt att behöva sluta när det går bättre än någonsin.

Lite så har mina tankar gått, en böj här och där... Men å andra sidan kanske det ger mig vadå, en eller två veckors kortare "återhämtning" efter resan. Tveksamt om det är värt att hatta runt och betala dyra engångsbesök.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:34.