Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-05, 21:43   #19306
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Har ju inte varit övertänd på Rage, men Gamestop säljer det nytt för 98:- så jag var ju bara tvungen att köpa ett ex, tror det kommer underhålla rätt bra för den pengen =)

Men först ska jag klara av Snake Eater, fyfän så bra det är, precis likabra om inte bättre än när jag spelade det på ps2an back in the days.
Gammal 2012-01-06, 16:52   #19307
Ado2000
You dont make friends with sallad

Ado2000s avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Har ju inte varit övertänd på Rage, men Gamestop säljer det nytt för 98:- så jag var ju bara tvungen att köpa ett ex, tror det kommer underhålla rätt bra för den pengen =)

Men först ska jag klara av Snake Eater, fyfän så bra det är, precis likabra om inte bättre än när jag spelade det på ps2an back in the days.
bästa spelet i serien

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-09, 23:44   #19308
stolpskott
Banned User

Reg.datum: Oct 2008
Har tråden dött eller?

Någon som har några förväntningar på CES? Hoppas på ett announcement om PS4 eller nästa xbox, känns dock inte troligt.
stolpskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 01:01   #19309
Viktor_Balck
Registered User

Viktor_Balcks avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott Visa inlägg
Har tråden dött eller?

Någon som har några förväntningar på CES? Hoppas på ett announcement om PS4 eller nästa xbox, känns dock inte troligt.
Nä, det tror jag inte att den gjort.
Lite offtopic men finner det alltid lite komiskt när du skriver stolpskott då jag blir påmind om de inlägg du gjorde från ett annat konto och skrev "/Stolpskott", varvid den andra användaren trodde du dissade honom genom att kalla honom för ett stolpskott.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 02:41   #19310
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott Visa inlägg
Har tråden dött eller?

Jag tror mer på E3. Det verkar ju som om företagen börjat få nya leksaker rätt nyligen (Capcom verkar till exempel anställa för en ny motor), så några stora announcements lär väl dröja en stund till.

Just nu väntar jag bara på spel. Diablo 3 är ju rätt obvious, men två andra jag ser fram emot är Catherine (US finns, men jag ska köpa EU collectors) och Street Fighter X Tekken.

Gammal 2012-01-10, 17:27   #19311
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Ja, känns som det är, (föga förvånande), stiltje på spelfronten just nu efter en mycket hektisk höst. Matar fortfarande på i BF3/Skyrim själv och kommer så göra i princip hela vintern ut. Nya Syndicate i feb blir nog nästa spelköp, om jag inte skaffar Rayman Origins i dagarna d vs.

Överhuvudtaget är det inte sådär värst många spel som tilltalar mig i år. Nämnda Syndicate samt Darksiders 2 är de enda jag vet med mig att jag kommer skaffa. Kan möjligen bli GTA5, Metal Gear Rising, samt The Last Of Us också, men troligen inget av de.
Gammal 2012-01-10, 18:30   #19312
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Reg.datum: Oct 2002
För att starta lite liv i tråden då.
Bara jag som är sjukt missnöjd med att fotboll stått still i utvecklingen sen ps2-tiden? Samma otroligt usla animationer, otroligt larvig fysikmotor där bollstuds och närkamper i princip fungerar som tärningskastning mer än att tajma rätt och läsa yta och bollbana. PES5 var det sista fotbollspelet som tog ett steg framåt. De började på en ny fysikmotor som de dock inte utvecklat någonting alls trots uppenbara brister. Men de var på väg att göra allt mer realistiskt iaf. Där studsade bollen verkligen på modellen mer än att man äger bollen alltid på samma sätt och bollbanan bestäms med någon form av fifa-logik som gör allting förutsägbart och extremt stelt.

Mina små tankar iaf. Efter att ha köpt 2 fotbollspel med 3 års mellanrum som är identiska med de äldre spelen förutom att man kan köra "be a pro"-läge och att man ska lvla som blir allt vanligare i spel för att framkalla ett spelberoende.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 18:48   #19313
Nordenator

Nordenators avatar

Vinnande koncept. Spelen säljer ju som stryk även fast de inte huggit i den kreativa ådran på ett årtionde. Jag skulle påstå att alla sportspel kan glida in på en räkmacka i och med att det finns ett sådant extremt intresse för detta utöver spelvärlden också.

Jag har testat liknande spel hos polare, men jag finner dem totalt ointressanta. Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett sportspel.
Gammal 2012-01-10, 20:50   #19314
Nordenator

Nordenators avatar

Demot till Asura's Wrath finns ute nu. På PSN finns det just nu bara på Japanska iaf, men det lär väl dyka upp på EU snart också antar jag (tankar från JP as we speak)

Gammal 2012-01-10, 21:11   #19315
Delfin
Nilhil est.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Vinnande koncept. Spelen säljer ju som stryk även fast de inte huggit i den kreativa ådran på ett årtionde. Jag skulle påstå att alla sportspel kan glida in på en räkmacka i och med att det finns ett sådant extremt intresse för detta utöver spelvärlden också.

Jag har testat liknande spel hos polare, men jag finner dem totalt ointressanta. Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett sportspel.
Håller med. Senaste jag ägde var NHL '92 till SNES. Men, med ett fåtal trogna BF-spelande undantag är jag den enda i min vidare bekantskapskrets som inte spelar något fotbolls- eller ishockeyspel.

Får känslan av att det är mer socialt accepterat med sådana spel. Samla grabbgänget, dricka öl och lira FIFA är helt okej, men att sitta över Skype och köra pansarvagn är fullkomligt otänkbart, då är man ju en nörd.
Delfin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 21:18   #19316
Viktoraspen
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
I'm in love, SKYRIM! Beroendeframkallande ffs
Viktoraspen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 22:14   #19317
Nordenator

Nordenators avatar

Wow.. Asura's Wrath var bland det sämsta jag prövat på länge. Det blir definitivt inget inköp av det direkt i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Delfin Visa inlägg
Håller med. Senaste jag ägde var NHL '92 till SNES. Men, med ett fåtal trogna BF-spelande undantag är jag den enda i min vidare bekantskapskrets som inte spelar något fotbolls- eller ishockeyspel.

Får känslan av att det är mer socialt accepterat med sådana spel. Samla grabbgänget, dricka öl och lira FIFA är helt okej, men att sitta över Skype och köra pansarvagn är fullkomligt otänkbart, då är man ju en nörd.
I min kompisskara är det lite överlappande. De som kollar hockey och lirar hockeyspel kör även BF
Gammal 2012-01-11, 00:19   #19318
stolpskott
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Viktor_Balck Visa inlägg
Nä, det tror jag inte att den gjort.
Lite offtopic men finner det alltid lite komiskt när du skriver stolpskott då jag blir påmind om de inlägg du gjorde från ett annat konto och skrev "/Stolpskott", varvid den andra användaren trodde du dissade honom genom att kalla honom för ett stolpskott.
Det var lite kul. Blev glad när jag såg att två-tre pers började försvara mig

OnT: Funderar på att skaffa nåt nytt spel, men jag har ju så jefla många jag inte är klar med än. Fan. Det har släppts alldeles för mycket spel för att jag ska hinna med (och jag har varit arbetslös i en månad)

Edit: Enda riktigt coola grejen från CES atm: Project Fiona
stolpskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-11, 18:42   #19319
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Ja det är hemskt dålig aktivitet i tråden...

Jag har kört en 2-3h i Rage och jag gillar det jag sett hitills, skön känsla överlag i spelet.
Gammal 2012-01-12, 00:43   #19320
grisbil3n
nöff nöff, tut tut!

grisbil3ns avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Skaffa en xbox360.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Vad tror du att jag har? Skyrim finns val knappast till gamla xboxen?
grisbil3n är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:40.