2020-11-11, 16:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2016
|
"Gangs of London" Det här är det mest brutala jag sett. Jo, någonsin. Men jag är gammal så minnet kan svika mig. Skitsamma. HÖG KVALITÈ dessutom rakt genom. Vissa scener jag knappt klarade av att se. Inte bara det mest brutala jag sett utan även bland det bästa på väldigt länge. Tog andan ur mig helt. Eller har gjort hittills iaf. Är på avsnitt sju av tio.
https://www.moviezine.se/series/gangs-of-london#reviews
|
2020-11-11, 16:42
|
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Well, du sålde in det bra Totte, måste ses
|
|
|
|
2020-11-11, 17:29
|
|
|
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life
"Gangs of London" Det här är det mest brutala jag sett. Jo, någonsin. Men jag är gammal så minnet kan svika mig. Skitsamma. HÖG KVALITÈ dessutom rakt genom. Vissa scener jag knappt klarade av att se. Inte bara det mest brutala jag sett utan även bland det bästa på väldigt länge. Tog andan ur mig helt. Eller har gjort hittills iaf. Är på avsnitt sju av tio.
https://www.moviezine.se/series/gangs-of-london#reviews
|
Håller fullt med. Gör fortfarande ont att tänka tillbaka på askfat scenen.
|
|
|
2020-11-11, 17:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mass-Tech
Håller fullt med. Gör fortfarande ont att tänka tillbaka på askfat scenen.
|
Bara på Cmore va?
|
|
|
2020-11-11, 17:58
|
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
The Queen's Gambit.
Handlar om en liten tjej som blir föräldralös och hamnar på barnhem. Väl där börjar hon spela schack, och det visar sig att hon är en riktig supertalang. Hela serien fokuserar på hennes ibland problematiska uppväxt och schackspelande karriär. 8/10 bönder.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2020-11-11, 18:05
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2020
|
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg
Tack för svar. Jag antar att du menar Gripen?
Men vad väger då en x-wing, kanske är 5 ton rimligt om man tänker att civilisationen då var betydligt mer advancerad än nutida SAAB.
Efter lite googling får jag fram att en Gripen är bara 12m lång. Betydligt mindre än vad min minnesbild är. Så min jämförelse tror jag vi kan skippa totalt.
En x-wing är väl åtminstone 20m? Förmodligen någon meter mer.
Ah nu förstår jag ditt svar, jag borde googla mer för att inte verka dum. Men nu är det för sent.
Så x-wing 13,4 m och tio ton. Jag skulle så hårt vilja tala om plausibelt men då gör jag mig ännu dummare.
För att åtminstone rädda lite ära rekommenderar jag John Scalzi som en trevlig SC-författare. Underbar roande läsning. Betydligt bättre än när jag gör bort mig om SW (och SAAB).
Om man är klar med Heinlein ska jag tillägga. Om man inte är det har vi inget gemensamt alls.
|
Näh, Xwing-modellen som låg sänkt i träsket väger 10 ton.
Gripen väger 6-7 - 12-14 ton beroende på pilot och bestyckning.
|
|
|
2020-11-11, 20:50
|
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Har ni tagit höjd för att xwingen var dränkt i tung träsklerasjögräs-gegamoja
|
|
|
|
2020-11-12, 15:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
The Queen's Gambit.
Handlar om en liten tjej som blir föräldralös och hamnar på barnhem. Väl där börjar hon spela schack, och det visar sig att hon är en riktig supertalang. Hela serien fokuserar på hennes ibland problematiska uppväxt och schackspelande karriär. 8/10 bönder.
|
Riktigt bra, jag såg en "reklam" på Netflix, knäppte på och vart förvånad, bra gjord, bra skådespeleri och spännande. Kollade fyra avsnitt (långa) i rad, satt uppe halva natten .
|
|
|
2020-11-12, 15:29
|
|
|
Greppmongo
Reg.datum: Jan 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
The Queen's Gambit.
|
Riktigt bra serie! Handlar också mycket om hur hon kämpar mot sitt missbruk av lugnande och alkohol.
|
|
|
2020-11-12, 16:23
|
|
|
Illrar pillrar
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix
Riktigt bra serie! Handlar också mycket om hur hon kämpar mot sitt missbruk av lugnande och alkohol.
|
Ja precis, jag syftade lite kring det när jag skrev problematiska uppväxt. Ville inte skriva för mycket helt enkelt. 😊
|
|
|
2020-11-12, 17:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix
|
"The Queen's Gambit is a fictional story that follows the life of an orphan chess prodigy, Beth Harmon (Anya Taylor-Joy), during her quest to become the world's greatest chess player while struggling with emotional issues and drug and alcohol dependency"
Verkar ju vara en extremt overklig serie, typisk netflix woke-show
Känns inte som någon kvinna med emotionell instabilitet, drogproblem skulle kunna nå stora framgångar i schack.
Är mindre än en handfull kvinnor som nått toppen i schack och vad jag vet var de psykiskt stabila.
|
|
|
2020-11-12, 18:09
|
|
|
Illrar pillrar
|
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis
"The Queen's Gambit is a fictional story that follows the life of an orphan chess prodigy, Beth Harmon (Anya Taylor-Joy), during her quest to become the world's greatest chess player while struggling with emotional issues and drug and alcohol dependency"
Känns inte som någon kvinna med emotionell instabilitet, drogproblem skulle kunna nå stora framgångar i schack.
Är mindre än en handfull kvinnor som nått toppen i schack och vad jag vet var de psykiskt stabila.
|
Den behöver inte vara verklighetstrogen, jag tycker den blev bättre av att vara fiktiv faktiskt. Då kunde de ta ut svängarna hur som helst.
Hade man bytt ut tjejen mot en pojke och tagit bort drogerna hade det varit en helt annan serie, inte nödvändigtvis bättre.
|
|
|
2020-11-12, 18:20
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis
|
Om karaktärer i serier skulle vara verklighetstrogna hade det inte funnits många serier. Dr House hade blivit av med sin legitimation i första avsnittet, t.ex.
|
|
2020-11-12, 19:34
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Vänta, va? Tog moderatorerna bort mitt inlägg om noshörningen? Hur ondskefulla är ni egentligen?
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2020-11-12, 19:39
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Vänta, va? Tog moderatorerna bort mitt inlägg om noshörningen? Hur ondskefulla är ni egentligen?
|
Det måste ha varit någon som citerade det och skrev personangrepp eller nåt, och att de tog bort en drös inlägg? Inte för att jag kan se infallsvinkeln, men annars verkar det ju extremt underligt...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.
|

|