Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-13, 19:33   #19066
Xeuz
Registered User

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av petah Visa inlägg
Hehe

Hur går det för dig? Själv planerar jag plöja igenom skogen nu --> New Londo --> Blighttown.

Börjar bli lika frälst som vid Demons's Souls, men är inte riktigt där än.
jodå, har blivit några bossar.. är på bossen i blighttown och skogen och vid början av tomb of giants (efter the catacombs).. och så har jag ringt i första klockan

min "gubbe" är väl på lvl 47+ typ
har en rustning med en bra bit över 300 i defense

och angående "new londo" så är det anor londo ruins du tänker på ... och där har jag inte gjort mycket.. jävla spöken.. behöver ju mer transient curse..
Xeuz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 19:58   #19067
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Square's Next Generation Engine
http://news.teamxbox.com/xbox/24918/...-Engine-Demod/

Major Japanese publisher Square Enix showcased its next-gen gaming engine, Luminous, to the Japanese press.

The engine is currently running on state of the art Windows PCs running DirectX 11. The engine, currently codenamed “Luminous”, recreates interiors of buildings with a level of quality unheard of from current engines. Luminous can not only recreate real world locations with great accuracy but also can account for the physics of objects within that world.

Gammal 2011-10-13, 23:29   #19068
myggan
mot 100 pannor

myggans avatar

Reg.datum: Dec 2004
suck, börjar bli jävligt less på xbox.

Fick rrod men fixade det själv för ett par veckor sen då garantin gått ut. Körde med den rätt kända fixen med att ta bort den värdelösa orginalfästningen för kylflänsen på GPU och ersätta med bättre skruv och brickor. Passa även på att ge den en rengöring och på med ny kylpasta (ganska meningslöst i sig då problemet inte är överhettning utan dålig kontakt mellan gpu och fläns)

Idag fick jag E74 felet i stället och är tillbaks på ruta 1.
Tror inte jag orkar skruva ner den igen så det blir att köpa en ny box. Egentligen vill jag inte stödja microsoft mer när dom gör konsoler med såna uppenbara kvalitetsfel men när man redan har ~20 spel känns det rätt surt att börja om med ett ps3.

Hur svårt kan det vara att göra en vettig kylning?
Vad jag har förstått gör microsoft inget direkt åt det om man skickar in dom på lagning heller utan har man en gång fått rrod kan man räkna med att det kommer hända igen?

Det som gör mig mest förbannad är att jag började nöta Dragon Age 2 häromdagen och har längtat hem från jobbet hela dagen för att få koppla av med lite drakporr.
myggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 23:37   #19069
myggan
mot 100 pannor

myggans avatar

Reg.datum: Dec 2004
följdfråga: passar en xbox elite hdd på vanliga xbox av modell äldre? i så fall kanske man i alla fall kan rädda sina profiler och saves med ett usb minne?
myggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 00:16   #19070
Xeuz
Registered User

Reg.datum: Jul 2010
20 spel? jag köper, spelar, säljer, köper, spelar, säljer, köper, spelar, säljer... jag har typ 3 spel.. 2 sällskapsspel som man kan köra med tjejen eller nåt och så dark souls.. som förmodligen byts mot skyrim i november/december.. och dark souls köptes med dead Island.. typ som mufasa säger.. kretslopp och grejer..

är kanske för att jag inte är någon miljonär direkt och inte heller gillar replays och sånt..
Xeuz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 03:38   #19071
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Om man konstant byter in spel, vad har man då kvar då generationen närmar sig sitt slut? Man sitter med en burk man lika gärna kunnat använda som pappersvikt. Jag tycker om tanken att ha möjlighet att spela om ett fantastiskt bra spel ett år eller tre senare. Om man gjort av med allt saknar konsolen totalt värde. Det borde man även ta hänsyn till då man dumpar spelen. Konsolen som kanske vid det tillfället har ett nypris av säg 1500 kr är praktiskt totalt värdelös. Slår man ut det över titlarna man bytt känns det till och med även mindre lockande.

Visst kan man köpa sina favoritspel på nytt, men om man byter in spel för att sedan i slutändan köpa tillbaka dem får man inte ut speciellt mycket för bytet i sig. Men värdelösa spel kan man väl säkert dumpa. Däremot tycker jag att det verkar som om det marginellt är värt det heller. Orka skicka in ett spel för en femtiolapp.

Nu kanske jag ska ge sovandet ett nytt försök. Feberdrömmar for the lose
Gammal 2011-10-14, 07:49   #19072
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ofan, får ta å lägga om planerna lite då. Men vafan, New Londo ligger ju direkt under Firelink Shrine?
Ja du kan ju försöka, det är nog inte omöjligt.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 07:50   #19073
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Xeuz Visa inlägg
jodå, har blivit några bossar.. är på bossen i blighttown och skogen och vid början av tomb of giants (efter the catacombs).. och så har jag ringt i första klockan

min "gubbe" är väl på lvl 47+ typ
har en rustning med en bra bit över 300 i defense

och angående "new londo" så är det anor londo ruins du tänker på ... och där har jag inte gjort mycket.. jävla spöken.. behöver ju mer transient curse..
Nej det är New Londo. New Londo är ruiner, Anor Londo är intakt.
Anor Londo kan man inte komma till utan att ha ringt båda klockorna.

Och det finns vapen som man kan spöa spöken med utan att vara cursed själv.

30-års journalen
Gammal 2011-10-14, 08:58   #19074
petah
Starlight Destroyer

petahs avatar

Då har man varit och dragit i båda klockorna. Soul level 41 tror jag.

Vad lirar ni för slags gubbe? Själv kör jag lite allround gubbe nu första playtroughn, lite halvbra (dålig) på allt. Fokus på str/vit/endu, men lagt så jag har lite miracles och spells också.

Förstår inte varför Blighttown får så mycket hate på forumen. Visst det laggade lite men stället var ju hur lätt som helst, och myggen som alla gnäller på märkte man ju knappt av.

Jag gillar att det har sett till att det är närmare till bossarna. Skulle man råka dö på en boss så kan man springa tillbaka och försöka igen på typ 2-3 min, inte springa igenom hela jävla leveln som det kunde vara i Demon's Souls.
petah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 10:20   #19075
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:

Vad lirar ni för slags gubbe? Själv kör jag lite allround gubbe nu första playtroughn, lite halvbra (dålig) på allt. Fokus på str/vit/endu, men lagt så jag har lite miracles och spells också.

Förstår inte varför Blighttown får så mycket hate på forumen. Visst det laggade lite men stället var ju hur lätt som helst, och myggen som alla gnäller på märkte man ju knappt av.

Jag gillar att det har sett till att det är närmare till bossarna. Skulle man råka dö på en boss så kan man springa tillbaka och försöka igen på typ 2-3 min, inte springa igenom hela jävla leveln som det kunde vara i Demon's Souls.
Jag tog en Pyromancer. Jag är alltid lockad av att vara magiker i den här typen av spel, men det slutar nästan alltid med att jag mest kör närstrid ändå. Det känns alltid helt fel att att lägga sina dyrbara poäng på något annat än styrka och uthållighet, och magi kan vara krångligt. Pyromancern känns som ett bra val för mig då man kan köra som en närstridsgubbe med lite magi "gratis". Kör jag igen så skulle jag vilja spela som magiker, men det lär nog bli en riddare med tunga vapen och rustning. Man måste så ofta gå igenom en mängd småfiender i det här spelet och det är skönt att kunna ta ner dem på ett slag, istället för att hålla på och stabba dem med småvapen.
Jag är på level 52 nu tror jag. Lagt mest på strenght, endurance och dexterity. Jag skulle vilja ha mer slots för magi, min attunement är på 12, så jag har bara 2 slots, någon som vet hur mycket man måste upp i för att få fler?

Blight Town var inte så farligt, det kan dock vara svårt att hitta rätt i början. Det blir otroligt mycket svårare senare i spelet, oavsett bilduppdatering.

30-års journalen
Gammal 2011-10-14, 10:48   #19076
petah
Starlight Destroyer

petahs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag skulle vilja ha mer slots för magi, min attunement är på 12, så jag har bara 2 slots, någon som vet hur mycket man måste upp i för att få fler?
Jag brukar kötta tvåhandad i vanliga fall, men vill ta det lite säkrare med ett nytt spel.

Attunement:
10-11 1
12-13 2
14-15 3
16-18 4
19-22 5
petah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 11:18   #19077
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Jag brukar kötta tvåhandad i vanliga fall, men vill ta det lite säkrare med ett nytt spel.

Attunement:
10-11 1
12-13 2
14-15 3
16-18 4
19-22 5
Tack, bara 2 poäng till en ny slot, det är nice.

30-års journalen
Gammal 2011-10-14, 12:01   #19078
Chris
Registered User

Chriss avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:

Har kommit väldigt långt nu, klar med Anor Londo och låst upp de sista bossarna, kör pure tank här, tyngsta armourn jag hittar och svärd som gör 350 skada (40str req) har väl lagt typ 10 poäng i annat än i styrka och endurance, och min gubbe är lvl 70 nånting.

Senast redigerad av Chris den 2011-10-14 klockan 12:03.
Chris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 13:21   #19079
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av teargaz Visa inlägg
Shit!

Blev uttagen till detta team och ska köra brallorna av hela bunten imorn.
Nån som har en aning om vilka andra tre "team" som ska köra?
Jag har fått väldigt lite info. Vet bara att det är imorn runt Odenplan och att jag fan vill vinna dedär priset!!!!!!

http://feber.se/spel/art/225158/tvla..._i_forza_moto/

Det va helt otroligt vilket adrenalinpåslag det blev igår. Folk va ollonlila i fejjan efter varje race!

Det var ruffigt och stökigt så det handlade mycket om att klara av att hamna på läktaren och sen komma igen utan att tappa fokus. Blev en hel del riktigt bra racing mellan stöket och det var sjuuukt jämt på slutet.

Första racet va skandal för vårt team, men sen gick det bättre och bättre. Sista racet slutade vi 1-2-4-5 av 8 placeringar och det räckte till totalseger.
Vårt team vann med en fjuttig poäng.

Så förutom att vi fick varsitt ex av Forza 4 och en helkväll på krogen med bubbel och fernet så kommer vi nu få puttra runt i följande bilar under en halvdag. Analogt, IRL, PÅ RIKTIGT alltså!

Ferrari F430 F1
Ferrari 360 Spider F1
Lamborghini Gallardo
Audi R8
Dodge Viper SRT-10
Mustang Shelby GT 500
Chevrolet Corvette Z06
Chevrolet Camaro 2 SS
Aston Martin V8 Vantage
Porsche 997 Carrera 4S
teargaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 13:33   #19080
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Hehe fan va kul! Grattis
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.