Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-22, 14:46   #19036
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Äh skuggan är bara som en kille med bra gener som inte förstår varför man ska lägga ner prat på träningsmetoder och kost. Träna hårt!
Fast det kan ju också vara så att han säger försöker säga till de klena att det bästa sättet är inte Bodypump och kräm-diet™ om de skall bli större.

Nu är det nog inte så men risken kanske finns att ju mer man läser dessa bloggares spekulationer så blir man bara bittrare och bittrare och kanske inte alls uppnår det man är ute efter; att kunna förhålla sig avslappnat till kvinnor och attrahera dem.
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 14:48   #19037
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Fast det kan ju också vara så att han säger försöker säga till de klena att det bästa sättet är inte Bodypump och kräm-diet™ om de skall bli större.

Nu är det nog inte så men risken kanske finns att ju mer man läser dessa bloggares spekulationer så blir man bara bittrare och bittrare och kanske inte alls uppnår det man är ute efter; att kunna förhålla sig avslappnat till kvinnor och attrahera dem.
Ja det är möjligt att man istället snöar in på nån version av optionani men då kan man inte riktigt beskylla tillgången till information.

Man måste få de att hitta relationernas SL 5x5 bara
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 16:00   #19038
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Från The rational male V.

Adhere to the golden ratio
Give your woman 2/3 of everything she gives you.
This isn’t hard once you internalize it. Too many guys think Game is a waste of time because it means a constant memorization of scripts and gestures that they can never hope to master in every situation for every eventuality. And they’d be right – if all they did was try to commit everything to rote memorization. But as any good teacher will tell you, that’s not learning. Once the golden ratio becomes part of who you are it’s effortless and becomes your default response. Remember this is an outline. I don’t think aloud to myself “hmmm, well Mrs. Tomassi gave me 3 kisses this morning, I must remember to give her only 2 when I get home from work.” It’s an outline for a principle that you need to get the ‘feel’ for. The point isn’t trying to keep some scorecard of tit for tat exchanges. The effect you’re establishing is,....
En bra stategi om man tycker att det viktigaste är att ha en maktbalans till sin fördel. Om man vill undvika en djup och innerlig relation funkar det bra också. Jag blir ledsen av att läsa det.
Gammal 2012-03-22, 16:53   #19039
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Just det som är målet. Det tycker du är OK. Men du tycker inte att det är OK att lära sig det? Utan det måste komma "naturligt"?

Lite som att det är fusk att träna teknik i styrketräning, för då vet man ju inte hur stark man är på riktigt, eller nå't.
Jag gör skillnad på:

A) Jag får veta att jag har större chans att tjejen i kassan ler mot mig om jag sträcker på mig, rätar bak axlarna, andas innan jag talar, tittar henne djupt i ögonen, har ett öppet kroppsspråk, försöker att le och visa tänderna samtidigt som jag ber om att få betala

B) Jag är så glad i mig själv att jag ler per automatik mot människor och det ökar min chans att tjejen i kassan ler tillbaka

A är en konstlad roll, något som du läst dig till för att agera på ett visst sätt. Du kanske inte ens är glad inombords. B är mer ett symptom över att du är naturlig, men givetvis måste du jobba dig till ett stadie för att nå B. Dock handlar inte B om massa saker du ska göra för att få ligga etc, det handlar ju om sig själv enbart. Att man attraherar andra blir en följdeffekt.

Förstår du nu vad jag menar?

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 17:24   #19040
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Jag tycker det blir fel när man försöker förändra världen istället för sig själv. När man försöker få alla kvinnor att passa in i samma mall för att det är enklare. Folk är olika så det man kan göra är att lära känna olika individer.
Gammal 2012-03-22, 17:28   #19041
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Reg.datum: Sep 2011
Har läst några sidor tillbaka och finns väl inget direkt citat som sammanfattar det jag vill förklara, så här kommer det med viss anknytning till det som sagts innan;

Man utvecklas ju hela tiden som människa och i regel tycker jag att det spelas för många spel hela tiden. Jag tror mycket på att man först och främst måste rannsaka sig själv och tänka: vad är jag ute efter? Att ligga? Att flirta? Ett förhållande? Sedan agera efter det

En tumregel jag har är att vågar man ragga ja då ska man kunna ta nobben också och kunna gå vidare utan att gräva ner sig totalt. Vad är det värsta som kan hända? Killen/tjejen säger tack men nej tack och sen går? Ja det var väl inte så farligt

När man väl börjar datea har jag många vänner som tror att så länge man har bra sex så ska allt vara skitbra sen. Oftast är det inte självförtroende som fattas hos någon av parterna utan snarare förståelse för att man måste ge varandra stimulans i allt runtomkring också - att man är bra på att lyssna, trösta, ge råd, pusha varandra och finnas för varandra

"Killar vet inte hur de ska förhålla sig till tjejer" är ett resonemang som nämndes längre bak och som jag inte riktigt köper. Vet man inte hur tjejer förhåller sig p.g.a att man inte vet eller för att man inte försökt ta reda på hur de är?

Våga våga våga

Senast redigerad av Hetz den 2012-03-22 klockan 17:30.
Hetz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 18:11   #19042
LarsLasr
Registered User

LarsLasrs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag gör skillnad på:

A) Jag får veta att jag har större chans att tjejen i kassan ler mot mig om jag sträcker på mig, rätar bak axlarna, andas innan jag talar, tittar henne djupt i ögonen, har ett öppet kroppsspråk, försöker att le och visa tänderna samtidigt som jag ber om att få betala

B) Jag är så glad i mig själv att jag ler per automatik mot människor och det ökar min chans att tjejen i kassan ler tillbaka

A är en konstlad roll, något som du läst dig till för att agera på ett visst sätt. Du kanske inte ens är glad inombords. B är mer ett symptom över att du är naturlig, men givetvis måste du jobba dig till ett stadie för att nå B. Dock handlar inte B om massa saker du ska göra för att få ligga etc, det handlar ju om sig själv enbart. Att man attraherar andra blir en följdeffekt.

Förstår du nu vad jag menar?
Om en person som har dåligt självförtroende pga att han/hon suger på att skapa kontakt och testar A och sedan blir glad och gör det till standard att le när man möter nya så att man når B tycker jag det är av godo

Om detta leder till att den tjejen i kassan blir glad och sedan berättar om den trevliga, ståtliga mannen som förgyllde hennes dag med världens vackraste leende för hennes vänner, också bra.

Om killen sedan träffar denna tjejen på krogen vid annat tillfälle, dom pratar och trivs med varandra, har sex men känner att det kanske inte är relationsmaterial, också bra.

Om killen endast är ute efter att ha sex med vad som helst och skyr inga medel att skaffa det så börjar vi närma oss gråzon, finns ju inget som säger att tjejen ifråga kommer bli sårad bara för att en kille ler mot henne, följer upp med att försöka få telefonnummer och sedan träffas och har sex några gånger utan att det blir något av det.

Däremot om killen enbart är ute efter att vinna hennes förtroende för egen skull eller med utgångspunkt att såra henne, om det nu finns såna personer, så är det av ondo.
LarsLasr är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 19:16   #19043
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Bara att börja leva i celibat! För varje sexlös månad som gått klistrar du sedan in en sån här på avataren:

Jag har börjat! Så fort någon av motsatt kön visar intresse blir jag otrevlig.
camilla är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 22:11   #19044
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Jag kan ju faktiskt erkänna att ja jag är lite bitter Men det är för att jag varit o har erfarenhet av båda lägren, en där jag var mr nice guy/mes/tönt whatever o blev dumpad mer än jag dumpade, o en där jag "spelade" alfahanne o fick ligga som aldrig förr o dumpade mer än jag blev dumpad. Har erfarenhet av hela spektrat o kan se det ur bådas synvinkel
Jag antar att det är positivt att du utvecklats från mes till casanova, men som du uttrycker det verkar det viktiga vara att dumpa mer än man själv blir dumpad, och det förstår jag inte alls varför det är viktigt. Det är viktigt att hålla nere antalet gånger man själv blir dumpad, javisst, annars kanske man skulle ta sig en funderare på hur man är som partner. Men varför är det viktigt att ha koll på ration?

För övrigt, den här tråden blir med ens mycket intressantare när TJEJER börjar delta i den. Välkommen, camilla!
Gammal 2012-03-22, 22:42   #19045
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg

För övrigt, den här tråden blir med ens mycket intressantare när TJEJER börjar delta i den. Välkommen, camilla!
Ja, jag förstår att ni är roade. Jag kan ju rada upp alla killar jag har haft något med under min tid som singel. Alla jag har varit intim med har gjort mig ledsen, alla på olika sätt. Så kan ju ni tala om vilka fel JAG har gjort.

Killar står alltid på killens sida.
camilla är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 22:47   #19046
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Ja, jag förstår att ni är roade. Jag kan ju rada upp alla killar jag har haft något med under min tid som singel. Alla jag har varit intim med har gjort mig ledsen, alla på olika sätt. Så kan ju ni tala om vilka fel JAG har gjort.
Om alla du varit intim med gjort dig ledsen söker du dig till fel killar, eller hur?

Vad hade killarna gemensamt? Kan du se mönster i beteende (kroppsspråk, vad de säger, m.m.) eller rentav utseende? Vilka drag hos dem drogs du till?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 23:01   #19047
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:

Nu missförstod du helt. Jag menade uppriktigt att den här tråden är skittråkig därför att det bara är en massa killar som skriver och ger sina "expert"råd, väldigt sällan som tjejer dyker upp här och berättar om hur de ser på saker från sitt perspektiv. Så menade jag
Gammal 2012-03-22, 23:07   #19048
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Jag har börjat! Så fort någon av motsatt kön visar intresse blir jag otrevlig.
Du behöver inte vara otrevlig, du behöver bara vara dig själv. Funkar för mig.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 23:21   #19049
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:

Jag står inte på någons "sida".

Du har undrat varför det har blivit som det har blivit och du har fått svar. Killarna gör säkert fel också men jag vet inte hur det hjälper dig att veta vilka fel DE har gjort.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-23, 00:21   #19050
jaaaaag
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Du behöver inte vara otrevlig, du behöver bara vara dig själv. Funkar för mig.
du är så jävla bra.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:57.