Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Skönhetsoperationer?
Det är fint! 46 25.27%
Neutral i frågan, har ingen åsikt, etc. 73 40.11%
Fy faaaaaaaan! Varför?! OMG? 42 23.08%
Hm, varför frågar du? 21 11.54%
Antal röster: 182. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-05, 20:20   #166
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Alla har samma 24 timmar, vill man träna så har man tid. Men man prioriterar annorlunda. Men jag tror säkert att vi är på samma våglängd eftersom du inte fördömer de som opererar sig. För annars är det ju äpplen och apelsiner, man kan ju inte träna sig till silikonbröst eller snyggare näsa.
Där säger du ju det, iom att dygnet bara har 24 timmar och man kanske har ensam vårdnad osv, så får man välja bort ngt som man gillar. För med ditt resonemang så borde man hinna med allt man gillar, annars vill man inte det tillräckligt mycket? Jag har faktiskt aldrig hört resonemanget" fan vad jobbigt det är att träna spinning, det tar ju för fan 60 min av min dag". Däremot har jag hört att det är jobbigt, att det är roligt att kämpa i grupp och att det är tråkigt att man inte hade mer tid att göra det oftare.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-05, 20:53   #167
Rataxes
Registered User

Rataxess avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Har inte sett några, men å andra sidan har jag inte sett något som visar motsatsen heller. Psykiska problem brukar normalt sett inte lösas med fysiska ingrepp (finns självklart undantag).
Ja, dålig självbild är ett psykiskt problem, men det är ju ändå klart kopplat till hur man "faktiskt" ser ut (dvs hur din omvärld uppfattar och reagerar på ditt utseende), vilket kan påverkas med ingrepp. Att det finns snygga personer med kass självbild och fula personer som inte låter sitt utseende bekomma dem motbevisar inte att det finns en generell koppling (nej, jag kan inte bevisa att den finns heller, men den är ganska uppenbar, tycker du inte?). Jag tror att dem flesta faktiskt har en någorlunda balanserad självbild som stämmer bra överens med hur andra uppfattar en.

Frågan är om det alltid är praktiskt möjligt eller rimligt att "tänka bort" kroppskomplex? Det är så lätt att säga att något problem sitter i hjärnan, som om detta faktum skulle göra det självklart hur man ska gå tillväga för att fixa det, jag tror att många med dålig självbild snarare lär sig acceptera den för att inga uppenbara lösningar finns tillgängliga (vem här vet hur man tänker bort kroppskomplex?). Träning är en sådan konkret och uppenbar lösning som vi vet (eller hur?) hjälper folk förbättra sin självbild som ett resultat av att de förändrar sina kroppar, och om skönhetsingrepp också kan vara en sådan lösning som folk vänder sig till hellre än att inte göra någonting, så är det bra.

Det utförs tiotusentals ingrepp i Sverige varje år, så jag vill i varje fall inte spekulera om huruvida det generellt funkar eller inte utan några statistiska fakta att gå på.
Rataxes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-05, 21:02   #168
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Självklart. Jag blir inte arg, jag använder bara offensiv argumentationsteknik eftersom du betedde dig som en bitch.
Jo, jag förstod vad du menade första gången också, men du har ju fel.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-05, 23:40   #169
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!

sissas avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Diana Visa inlägg
Tycker detta är ett mkt intressant ämne... Nåt är fel när folk tar sej för att döma människor som väljer att fläka upp sej på op-bordet sprättas upp och få nåt 'fixat', medans de själva spenderar tonvis me cash på allt från kläder, smink, gymkort, kosttillskott [onödigt lång fåfänge-lista].

Ingensomhelst skillnad i min mening.

Sen ang. att 'göra saker av rätt skäl'... - hur många finns det inte som drar till gymet med skitkass självkänsla i enda syfte att den ska stärkas i takt med att triccarna blir mäktiga hästskor.

Vad gör mina silikonbröst mer fel än din tvättbräda?

Und so weiter...
Jag håller med dig om att plastikoperationer inte är en magisk gräns. Jag menar det finns många beteenden där man kan applicera samma resonemang
( strävan efter att duga , gör man det man gör av "rätt" anledning osv)

Men bara för att detta inte gäller enbart på de som tar till kniven så betyder ju inte det att det inte finns bland de som opererar sig.(Inte för alla dock)

Två fel blir inte ett rätt eller hur man säger.
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-05, 23:45   #170
sissa

sissas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Kroppen mår bra av sund kost och träning. Själen också. Men kroppen mår aldrig bra av att bli skuren och få inplantat uppstoppade i sig.

[Edit] Man kan inte jämföra nya kläder, nytt smink med ett par nya bröst och ett par nya läppar.

Vad är det för skillnad mellan att ha en rejäl push - up- bh och att ha ett par silikoninlägg? ( Förrutom att det förstnämnda inte kräver operation och inte medför några risker?) Varför går det en magisk gräns så fort en kniv är inblandad?
Gammal 2006-12-05, 23:51   #171
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Vad är det för skillnad mellan att ha en rejäl push - up- bh och att ha ett par silikoninlägg? ( Förrutom att det förstnämnda inte kräver operation och inte medför några risker?) Varför går det en magisk gräns så fort en kniv är inblandad?
Det där orkar jag inte ens förklara. Du kan inte ha tänkt igenom det så noga antar jag
Gammal 2006-12-05, 23:52   #172
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Skillnaden är hur långt folk är beredda att gå, och det har förutom med riskerna (vilka man är tvugna att räkna med som en faktor, självklart,) även med priset att göra, när betalade du sisst 15 000kr för en push-up-bh?
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-05, 23:55   #173
sissa

sissas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Skillnaden är hur långt folk är beredda att gå, och det har förutom med riskerna (vilka man är tvugna att räkna med som en faktor, självklart,) även med priset att göra, när betalade du sisst 15 000kr för en push-up-bh?
Nej, det vet jag. Jag trodde dock inte det var prisfråga.
Inget mer skillnad alltså än risker och pris?
Gammal 2006-12-05, 23:56   #174
sissa

sissas avatar

Citat:
Det där orkar jag inte ens förklara. Du kan inte ha tänkt igenom det så noga antar jag
Ok. Ska inte tvinga dig att debattera med nån som ligger på en helt annan nivå än du själv. Lungt!
Gammal 2006-12-05, 23:57   #175
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Nej, det vet jag. Jag trodde dock inte det var prisfråga.
Inget mer skillnad alltså än risker och pris?
Är det dom enda skillnaderna du ser? Vilket får din dotter göra när hon är 16?
Gammal 2006-12-05, 23:57   #176
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Ok. Ska inte tvinga dig att debattera med nån som ligger på en helt annan nivå än du själv. Lungt!
Puss.
Gammal 2006-12-06, 00:00   #177
sissa

sissas avatar

Citat:
Är det dom enda skillnaderna du ser? Vilket får din dotter göra när hon är 16?
Men lägg av. Jag frågade dig en sak och du svarar "jag orkar inte svara"
Ge fan i och ställa motfrågor då.

Svara på det jag frågar eller lägg ner.
Gammal 2006-12-06, 00:01   #178
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Men lägg av. Jag frågade dig en sak och du svarar "jag orkar inte svara"
Ge fan i och ställa motfrågor då.

Svara på det jag frågar eller lägg ner.
Vadå lägg av? För att du ska se det så som jag gör, så frågar jag dig; vad skulle du vilja att din lilla dotter gjorde? Båda två är väl okej, för det är ju nästan samma sak?
Gammal 2006-12-06, 00:03   #179
sissa

sissas avatar

Citat:
Vadå lägg av? För att du ska se det så som jag gör, så frågar jag dig; vad skulle du vilja att din lilla dotter gjorde? Båda två är väl okej, för det är ju nästan samma sak?
Se det som du gör? Du har ju inte svarat på frågan. Du orkar ju inte det.
Gammal 2006-12-06, 00:03   #180
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jagär neutral i frågan. Folk gör som dom vill. Tycker dock inte att man ska klaga om man själv gör så mycket som att fixa håret eller nån annan lite grej, som ska se bra ut inför andra.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:38.