2006-12-06, 21:35
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Böj:
3@117.5
2@120
Nu lindade vi knäna. Dock så blev det aldeless för löst och det insåg jag inte förens efter passet. De gav i stort sett ingen hjälp. Men lite gav det allt.
3@125
2@130
Nästa vecka så ska min lillebror och marcus linda så hårt de kan och vi ska även höja knäböjarnas vikt med lindor med 5kg.
Lockouts (cirka 12-14cm)
2x3x150
Benpress
2x5x235
Detta passet tog över 2timmar. Det var mycket folk och David och marcus hade en ny övning. Än vän till mig har börjat träna med sin kompis och de är totalt nybörjare och jag var tvungen att lära dem några övningar med vilket drog ut extra på tiden. Jag visade vadpress, militärpress, bänkpress och liggande french press runt huvudet. Det tog lång tid men nu så kan de övningarna förhoppningsvis.
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2006-12-06, 21:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Satan vilka böjar!
Får man några extra kilo med lindor eller är det mest skadeförebyggande?
|
|
|
|
2006-12-06, 21:41
|
|
Banned
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Miiix
Satan vilka böjar!
|
Vissa får la ut 50-100 kg  med Lindor + dräkt
|
|
|
2006-12-06, 21:42
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Miiix
Satan vilka böjar!
|
Tack så mycket  Förhoppningsvis så blir det mer snart.
Jo man kan få ut ganska mycket med lindor om man lindar de hårt. I dag fick jag kanske bara ut 5kg eller något. Med hård lindning så blir det fler kg.
Citat:
|
|
|
|
2006-12-06, 22:55
|
|
Mr BodyPump.
|
Nu kom jag på att jag glömde bälte på 2x130 löst lindat.
Citat:
|
|
|
|
2006-12-06, 23:01
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
Nu kom jag på att jag glömde bälte på 2x130 löst lindat.
|
Jag glömmmer typ alltid bälte.... i böj :S
När jag körde i JSk Sist, så testade ja 160 utan lindor ( men bälte, trodde jag ) för när jag intog ställningen så sa jag " ahhhh fan ingen bälte " så böjde jag, lätt som vanligt". Sen började alla garva
|
|
|
2006-12-06, 23:04
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Ursprungligen postat av damir_T
Vissa får la ut 50-100 kg  med Lindor + dräkt
|
Citat:
Ursprungligen postat av damir_T
Jag glömmmer typ alltid bälte.... i böj :S
När jag körde i JSk Sist, så testade ja 160 utan lindor ( men bälte, trodde jag ) för när jag intog ställningen så sa jag " ahhhh fan ingen bälte " så böjde jag, lätt som vanligt". Sen började alla garva 
|
haha  Fint mannen!
Citat:
|
|
|
|
2006-12-07, 10:53
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
Det gäller alltså att lära sig linda på rätt sätt och dessutom att lära sig utnyttja allt spändare lindor. Detta är vad du/ni just börjat med.
Av egen erfarenhet vet jag att man inte kan träna tungt själv och samtidigt koncentrera sig på att undervisa andra. Undervisningen tar för mycket tid och konentration. Din träning måste komma i första hand. Du ska absolut inte undervisa nybörjare under dina träningspass. Då kommer träningarna att börja gå dåligt.
Vill du hjälpa människor - kompisar eller andra - med träning så får du lov att komma överens om den tid (som passar DIG) och som inte sammanfaller med din egen träning (antingen EFTER ditt pass eller på en helt skild dag).
Det går absolut inte att dina nybörjarkompisar kommer på samma gång som du, och du använder av din koncentration på att undervisa dem.
Jag menar alltså inte att man inte ska eller kan hjälpa andra. Men man måste göra det på ett sätt som inte stör den egna träningen. DÅ är det helt okej. När ni är tre, och du dessutom ska hjälpa David och Markus (ni är träningskompisar och ska naturligtvis hjälpa varandra), så kan du inte åta dig att hjälpa nybörjare samtidigt.
|
2006-12-07, 16:50
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av stahlberg
Det gäller alltså att lära sig linda på rätt sätt och dessutom att lära sig utnyttja allt spändare lindor. Detta är vad du/ni just börjat med.
Av egen erfarenhet vet jag att man inte kan träna tungt själv och samtidigt koncentrera sig på att undervisa andra. Undervisningen tar för mycket tid och konentration. Din träning måste komma i första hand. Du ska absolut inte undervisa nybörjare under dina träningspass. Då kommer träningarna att börja gå dåligt.
Vill du hjälpa människor - kompisar eller andra - med träning så får du lov att komma överens om den tid (som passar DIG) och som inte sammanfaller med din egen träning (antingen EFTER ditt pass eller på en helt skild dag).
Det går absolut inte att dina nybörjarkompisar kommer på samma gång som du, och du använder av din koncentration på att undervisa dem.
Jag menar alltså inte att man inte ska eller kan hjälpa andra. Men man måste göra det på ett sätt som inte stör den egna träningen. DÅ är det helt okej. När ni är tre, och du dessutom ska hjälpa David och Markus (ni är träningskompisar och ska naturligtvis hjälpa varandra), så kan du inte åta dig att hjälpa nybörjare samtidigt.
|
Håller med (fast att du inte sagt detta till mig,) så har det kommit automatiskt! Jag tränar själv på mina håltimmar ( ibland med kompisar, på 3 av dagarna) som hjälper mej när jag kör vissa övningar! Så hjälper jag dem i bänkpressen att stå bakom tex, och det tar inte mycket energi.
Så efter skolan så har jag fullt upp då jag hjälper flera av mina polare
|
|
|
2006-12-07, 17:30
|
|
Mr BodyPump.
|
Citat:
Ursprungligen postat av stahlberg
|
Ja jag måste göra detta klart för min vänner. Jag kan inte hjälpa dem under min egna träning. Det går inte.
Ja lära sig linda är något vi behöver göra
Citat:
|
|
|
|
2006-12-07, 19:50
|
|
Mr BodyPump.
|
Stålis: Vilken vikt ska jag använda i decline bänkarna?
Citat:
|
|
|
|
2006-12-07, 19:55
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
Det vet jag inte. Ha 30-35 graders lutning. 70 kanske, första gången, så ökar vi på sedan.
|
2006-12-07, 19:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
ursäkta min ovetenskap men hur fan kan man få ut extra kilon i böj ifall man lindar sina knän hårt? det måste ju vara jobbigt att bara böja på knäna då?
well tydligen fungerar det men i teorin så verkar det lite skumt.
|
2006-12-07, 20:04
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av luckemuck
ursäkta min ovetenskap men hur fan kan man få ut extra kilon i böj ifall man lindar sina knän hårt? det måste ju vara jobbigt att bara böja på knäna då?
well tydligen fungerar det men i teorin så verkar det lite skumt.
|
Du kan inte mycket om styrkelyft vA  Hehe,! ( inte jag heller för den delen ) . Men av egen erfarenhet så e det såhär:
1. Det är ett rent helvete i början att ens linda på sig skiten. Speciellt när nonn från JSK lindar (löst) men som man då tycker e STEN hårt... 
2. När man väl kan ha lindor så stabiliserar det knäkan, och man får la en lite "fjäder" effect när man går ner osv..
Krister...Tar du det där eller  SÅ det blir rätt.*whistle*
|
|
|
2006-12-07, 20:20
|
|
Mr BodyPump.
|
Det jag gjort som mest i klossbänk var väl 2x3x117.5kg?
Vilken vikt rekomenderar du mig att ha i klossbänken på fredag?
Citat:
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:22.
|

|