Jag måste se film på böjarna med klackskor!
Kändes det som knäna hamnade mer fram och tog bättre på framsida lår? Ännu mer upprätt? Din rygg i lowbar är redan väldigt upprätt (bra böj-anatomi?).
Det var en kille med full Adidas dress och keps som satt och drack kaffe/åt äpple samtidigt som han bicepscurla och gjorde chins så jag orkade verkligen inte filma. Måste tänka mer på knäna med skorna, skar till i högerknät sista setet första rep. Ryggen kändes absolut ingenting så hoppas det gör skillnad
Sittande rodd 4x10
Stångcurl 25x10x3 superset med triceps press
Stångrodd 50kg x10
Någon form av tyngdlyftningsförsök med 50 kg ryck och stöt och lite pushpress
Bänk: hade bred fotplacering istället för smal, kändes jättebra med de nya skorna. Äntligen 100x10!
Böj: fortsätter testa de nya skorna, det känns också riktigt bra, de tar fruktansvärt mycket på framsidan :O helt slut i låren efter sista 140 setet.
130:
Bra böjt! Fin kontroll. Apropå klackskor så blir ju vinklarna annorlunda så det tar ett tag att vänja om sig.
Tack!
Ja det var värst vilken skillnad det var mot platta skor, det känns bättre men det tar mycket mer på quadsen. Har "svårt att sätta mig på toa" träningsvärk trots de låga vikterna.
Tack!
Ja det var värst vilken skillnad det var mot platta skor, det känns bättre men det tar mycket mer på quadsen. Har "svårt att sätta mig på toa" träningsvärk trots de låga vikterna.
Ja i och med att man får fram knäna över fötterna så minskar istället vinkeln i höften och man fäller mindre. Så baksida lår, arsle och rygg aktiveras mindre.
20x15
40x8
60x5
80x5
100x8
70x12 ringfinger på ringen
70x10 lillfingret på ringen
Marklyft
100x5
120x5
140x5
180x5
200x2
230x1 (PB)
Böj: skorna känns riktigt bra!
Bänk: märktes att jag var sliten efter förra pbt, 100x8 var @10 provade lite smalbänk och fick väldigt mycket pump i bröstet
Mark: försökte förbättra tekniken något. Nu såhär efter har jag lite ont i högerskinkan men tror det släpper.
Testade greppet lite med flytande magnesium och höll 230 i 11 sekunder.
Grattis till pers!
215-böjen ser ut som @8.5! Bra djup också - hade blivit förvånad om röda lampor på tävling, iklädd trikå (ser var höften bryter mycket lättare).
Grattis till pers!
215-böjen ser ut som @8.5! Bra djup också - hade blivit förvånad om röda lampor på tävling, iklädd trikå (ser var höften bryter mycket lättare).
Tycker din mark ser bra ut. Gillar stångbanan!
Stort tack ja det kändes hyffsat lätt! Filmen är filmat lite underifrån så jag tror lyftet hade varit godkänt! Skorna har verkligen hjälpt. Jag är mycket starkare med smalare topplacering.
Marken har jag ju haft lite problem med som bekant, på all fokus på teknik idag och räta benen innan utlås. Hoppas på lite snabba markgains snart!
man ska väl fånga den i ett frontgrepp? som i frontböj. hur man gör det vet jag inte xD
Tack, Jag tycker jag var graciös som en ballerina
Haha ja men det är ju om man skall köra riktigt stöt xD
Så va tror du? Skall vi skola om oss till tyngdlyftare?!
Det liknar ju typ detta, så styrkevändningar + pushpress (eller något)
jaha så det heter så, vafan då finns det ju styrkevändning. powerclean(direkt till axeln va heter det ens på svenska xD) och squatclean
kan tänka mig att OL är rätt pinsamt på ett fullt gym. tänk vad många missar man kan göra och faila på vikter pga teknik. man gör ju sällan misstag i SL-lyften xD
Tex i militärpressen markar jag ju upp vikten till stående sen böjer jag knäna o sänker stången för att göra ett hopp för att få till vändningen.
har försökt dra direkt från botten men det är svårare än hängande, lol.