2016-08-18, 19:54
|
|
|
Kramgo tjockis
Reg.datum: Sep 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Haha, nej, korken åt höger! 
|
Förstår din tanke men nej, vill ha den utåt ändå.
|
|
|
2016-08-18, 20:17
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Vänsterhänt? 
|
Nej, men korken kan ju inte få peka åt något annat håll än höger.
|
|
|
2017-01-17, 09:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Bump! Någon med fler sjuka tvång?
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2017-01-17, 09:45
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Bump! Någon med fler sjuka tvång? 
|
Citat:
Ursprungligen postat av ryss
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
|
Vad mer finns det att säga?
|
|
|
|
2017-01-17, 12:06
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Den här mannen hade ett lindrigt tvångssyndrom.
Röntgenbild:
Han hade 389 metallföremål - spikar och koppartråd mestadels - i magen:
Han uppsökte läkare då han upplevda lätta, diffusa magsmärtor och metalliska rapar (Journal of Medical Case Reports 20093:56).
|
|
|
2017-01-17, 12:18
|
|
|
Aspirerande apa
Reg.datum: Nov 2015
|
Fuuuuuuck Grubben
Tror jag är helt tvångssyndromfri. Hade lite grejer jag kunde haka upp mig på när jag var yngre men känner aldrig något sånt längre.
|
|
|
2017-01-17, 13:24
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Han uppsökte läkare då han upplevda lätta, diffusa magsmärtor och metalliska rapar (Journal of Medical Case Reports 20093:56).
|
Undrar om han trodde att det kunde vara kopplat till att han ätit nära 400 metallföremål
|
|
|
2017-01-17, 13:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Har inte så mycket längre, men hade rätt mycket skit för mig förr. När jag skulle sova fick inget ljus fick slinka in mellan gardinerna och kasta "solkatter" på väggarna t.ex. Så höll på och staplade en massa skit längs gardinerna varje kväll för att täcka upp alla springor.
Fick ibland för mig att jag var tvungen att göra vissa saker ett jämnt antal gånger. Röra vid en sak i kylen kanske t.ex. Rörde jag saken en gång var jag tvungen att göra det en gång till. Vissa sådana här saker lever kvar... när jag går hemifrån får jag ibland en stuck-up på att t.ex. skorna inte står prydligt vid skohyllan och måste vända i dörren, fullt påklädd, för att styra upp det. Rätt jobbigt.
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
2017-01-17, 14:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
jag vågar inte läsa tråden då jag är rädd att smittas av ett av era.
|
|
|
2017-01-17, 14:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Den ständigt pockande drömmen om att bli mjukporrstjärna.
|
|
|
2017-01-17, 14:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2015
|
• Siffrorna måste alltid vara jämna, t.ex. 6, 8, 10 (ljud på tv, motstånd på crosstrainer, antal sets osv).
• När jag spottar så måste jag alltid spotta två gånger.
• Jag är pedant, allt har sin plats och saker måste alltid vara raka och i storleksordning.
Senast redigerad av Rolfarsson den 2017-01-17 klockan 14:37.
|
|
|
2017-01-17, 14:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
Jag måste avsluta varje måltid med att dricka ett fullt glas av vald dryck. Alltså kan jag inte färda måltiden och sen bli erbjuden rester av tjejen om jag inte har dryck kvar till ett fullt glas.
|
|
|
2017-01-17, 15:41
|
|
|
cool bispes kung
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Har inte så mycket längre, men hade rätt mycket skit för mig förr. När jag skulle sova fick inget ljus fick slinka in mellan gardinerna och kasta "solkatter" på väggarna t.ex. Så höll på och staplade en massa skit längs gardinerna varje kväll för att täcka upp alla springor.
Fick ibland för mig att jag var tvungen att göra vissa saker ett jämnt antal gånger. Röra vid en sak i kylen kanske t.ex. Rörde jag saken en gång var jag tvungen att göra det en gång till. Vissa sådana här saker lever kvar... när jag går hemifrån får jag ibland en stuck-up på att t.ex. skorna inte står prydligt vid skohyllan och måste vända i dörren, fullt påklädd, för att styra upp det. Rätt jobbigt.
|
Har liknande upplevelser av tvång. Inga solkatter, men vidröra saker ett visst antal gånger, räkna till ett visst nummer om jag börjat räkna, blinka x antal gånger, gå på rätt sida om lyktstolpar, med mycket mera. Småsaker som avlöst varandra skulle jag säga. Speciellt i perioder då jag varit väldigt upptagen i hjärnan och behövt prestera mentalt.
Numera har jag ingenting jag kommer på. Eller jo, jag snärtar ibland på displayen med pekfingret och måste få till en perfekt snärt för att få sluta. Ska försöka sluta med det. Tror displayen kan börja ta skada av det eftersom jag knäpper rätt hårt på den. I övrigt är jag väldigt bra på att direkt lägga ner tendenser till nya tvång eller tics.
Inför varje tungt set knäböj eller marklyft har jag dock en ritual där jag drar upp byxorna en bit så de sitter så tajt som möjligt.
|
|
2017-01-18, 17:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
en sak kom jag på, jag är manisk när det gäller hår i öronen. känner på örat försiktigt och så fort jag känner ett strå eller stubb från ett gammalt plock så ryker pincetten fram. kan inte slappna av förrän det är borta, och kan ibland hålla på o 10 min för att få tag på uppstickaren. EXTREMT tillfredsställande när jag väl får fatt i en.
jag var hemma en jul och såg att farsan höll på att känna på sitt öra med, och så visar det sig att han är likadan. skumt då jag aldrig sett honom göra det, men att vi båda har exakt samma beteende. dna
|
|
|
2017-01-19, 08:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rolfarsson
• Siffrorna måste alltid vara jämna, t.ex. 6, 8, 10 (ljud på tv, motstånd på crosstrainer, antal sets osv).
• När jag spottar så måste jag alltid spotta två gånger.
• Jag är pedant, allt har sin plats och saker måste alltid vara raka och i storleksordning.
|
Att reglera volymen i jämna steg är sånt som skiljer oss från djuren. Maxvolym på källan och sen reglera i jämna steg.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.
|

|