Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-16, 14:19   #166
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000 Visa inlägg
Eller så gjort du det bara för att kunna logga in mer på fitocracy för att levla
Haha ja! Där satt den. ;D
Nej men helt klart en smaskig bonus. Tyvärr så är hantelpress och bänkpress det enda som ger xp i stort sett av det jag körde ;/. Tricepsextensions borde vara värt mer cred. Grym övning. Jag kör väl på för låga vikter i de andra övningarna eller något.

nej men huvudsakliga motivationen var att person jag följer lite som förebilder såsom Fastback och diverse muskelgiganter bara flaxar upp PB efter PB på sina redan monstruösa vikter för sin ålder. De kör mycket dropsets också. Men jag väntar lite med det till ifall resultat fortfarande uteblir. Det lär slängas in som omväxling ibland dock. Fast inte idag. Idag fick det bli mer uppvärmning som omväxling :p. Man måste känna sig fram vad kroppen reagerar bäst på tror jag. Få lite rutin.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 22:21   #167
Fastback
Registered User

Fastbacks avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
nej men huvudsakliga motivationen var att person jag följer lite som förebilder såsom Fastback och diverse muskelgiganter bara flaxar upp PB efter PB på sina redan monstruösa vikter för sin ålder. De kör mycket dropsets också. Men jag väntar lite med det till ifall resultat fortfarande uteblir. Det lär slängas in som omväxling ibland dock. Fast inte idag. Idag fick det bli mer uppvärmning som omväxling :p. Man måste känna sig fram vad kroppen reagerar bäst på tror jag. Få lite rutin.
Nu blir jag riktigt rörd! Värmer grymt mycket! Ser ut att gå bra för dig nu du! Bara kötta på !
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 23:21   #168
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Das rygg gebygge!

Inledning: Sista lediga dagen men imorgon börjar första av 3 dagar fackutbildning. Så det blir mycket kaffe och nicka till tröttsamt framöver. Nåja då får axeljäveln slippa bli misshandlad iaf. Bulkade som ett odjur idag sen var det bara att smita till gymmet. Som var fullt av skrikande, viktslängande, nerstökande kids. Nåja var bara att roffa åt sig Marklyftsrutan så fort det gick.

Rygg

Markylft
Set1: 50kgx8
Set2: 60kgx8
Set3: 70kgx6
Set4: 80kgx4
Set5: 80kgx5
Set6: 80kgx5
kommentar: Jag kunde pressat några fler reps på 80 men kände gång på gång att syret tog slut. Jag stannade kvar i toppläget 2-4 sekunder för mycket. Men ja man vart distraherad av all jäkla cirkus omkring en. Ska prova 82.5kg nästa pass.

Pulldowns breda
Set1: 61kgx9 (PB!+3rep) AAAAAW YEAAAH! *springer R-varv i gymmet*
Set2: 61kgx6
Set3: 54kgx7
Set4: 54kgx6
Set5: 54kgx4
kommentar: Fy helvete vad gött att köra 2 stabila set på 61kg... 3 set nästa gång? Var på tiden man satte pb. I en av de 2 trögväxande musklerna på mig också.

Hantelrodd
Set1: 25kgx9
Set2: 25kgx9
Set3: 25kgx7
Set4: 25kgx5
Kommentar: Märks att man körde på för tunga vikter förut när jag ligger på samma antal reps. Tror att jag är grymt svag i baksida axlar sabbar en heeeel del också. Men nu får de lite extra träning. Synd att jag tränar axlar dagen efter bara.

Latsmaskin
Set1: 65kgx8
Set2: 65kgx7
Set3: 65kgx5
Set4: 60kgx6

Backextensions
Set1: 10kgx 20
Set2: 10kgx16
Set3: 10kgx15
Kommentar: så jävla tråkigt många reps :p.

Summering: Kände mig extra stark återigen. Även om det kanske inte syntes. Men 80kg flyger lätt upp. bara ibland som något rep tar emot. Ser fram emot att få höja i mark. Jag gick ju ner för att jag ville känna mig trygg på vikterna jag körde. Inge segslowmo-lyft. hoppas på få samma explosion sen på 82.5 med. Dagens förvåning var när att man klarade 61kg så lätt i latsdrag.
Om inte kreatin kommer hjälpa mig något på en burk kommer jag prova på ZMA..
Gammal 2012-01-16, 23:32   #169
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Reg.datum: Oct 2010
Hmm, varför backextensions när du redan kör mark ?
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 23:35   #170
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Hmm, varför backextensions när du redan kör mark ?
För att min ländrygg är enbart en ryggrad. Finns knappt några muskler där. Eller det fanns iaf inte. Förut fanns det ingenting. Bara en platt matta. Nu finns det 2 små bebisbulor. :p.
Jag har ländryggskomplex.
Gammal 2012-01-16, 23:37   #171
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Citat:
För att min ländrygg är enbart en ryggrad. Finns knappt några muskler där. Eller det fanns iaf inte. Förut fanns det ingenting. Bara en platt matta. Nu finns det 2 små bebisbulor. :p.
Jag har ländryggskomplex.
Okej.. Men hade jag vart dig så hade jag nog skippat dessa, marken ger tillräckligt.
Gammal 2012-01-16, 23:40   #172
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Okej.. Men hade jag vart dig så hade jag nog skippat dessa, marken ger tillräckligt.
Är det inte framförallt centrala delen av ryggen man tränar med mark? Även om ländryggen får lite smisk den också.
Det är en helt annan känsla efter att ha piskat ryggen i backextensions. Då känns det betydligt längre ner. Precis ovanför röven.
Av mark får jag grym kontakt mest precis under vingarna...
Gammal 2012-01-17, 15:01   #173
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Citat:
Är det inte framförallt centrala delen av ryggen man tränar med mark? Även om ländryggen får lite smisk den också.
Det är en helt annan känsla efter att ha piskat ryggen i backextensions. Då känns det betydligt längre ner. Precis ovanför röven.
Av mark får jag grym kontakt mest precis under vingarna...
Tränar väl hela ryggen men främst ländryggen ? Men om de funkar som du kör nu så är de bara att köra på ! Alla är vi olika !
Gammal 2012-01-17, 16:08   #174
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Jafan, det är en heeeelt annan känsla efter backextesions och har gott om kraft för att köra det. Så länge ingen påpekar anledningar till varför man inte ska köra kommer det fortsättas. Fått bra ökningar där. Hade jag kommit på ett smidigt sätt att köra med mer än 10kg så hade nog ökningarna fortsätt flyga upp.
Jag slutar ju inte träna bröst bara för att jag kört bänkpress och slutar inte heller träna ben efter lite knäböj . Komplementövningar är ju vanligt förekommande i många monsters schema.

Helt galen träningsvärk i ländryggen idag btw. Jag gick som en gammal gubbe hem från dagens fackmedlems-kurs.
Snart blir det gymmet igen för lite axlar!

Senast redigerad av Filthy den 2012-01-17 klockan 16:15.
Gammal 2012-01-17, 20:27   #175
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Axlar och kurser

Inledning: Var på fackmedlemskurs idag då så kroppen fick en fin vila istället för allt slitage som det är på jobbet. Så jag struntade i min vilodag och smet iväg och körde mitt axelpass.

Axlar

Militärpress
Set1: 22kgx12
Set2: 32kgx12
Set3: 42kgx8
Set4: 42kgx5
Set5: 42kgx5

Cabel Side Lateral Rise
Set1: 10kgx19 (PB!+3rep)
Set2: 10kgx14
Set3: 10kgx9
Set4: 10kgx9
Kommentar: Sådärja

Drag till hakan rak stång
Set1: 27kgx16 (PB!+4rep)
Set2: 27kgx10
Set3: 27kgx9
Set4: 27kgx6
Kommentar: Ökat i denna 2 pass på raken nu. Totalt 6 reps. Kanske prova på att lägga på 2.5kg nästa gång.

Framåtlutat Baksida Axlar Hantlar
Set1: 10kgx7
Set2: 8kgx9
Set3: 8kgx8
Set4: 8kgx7
Kommentar: Får köra på 8 kg tror jag allt.

Summering: Ja det gick ju relativt bra det här. Jag ska slänga in en extra övning för baksida axlar nästa gång. Ska börja köra facepulls tror jag allt den heter.
Gammal 2012-01-21, 01:32   #176
Filthy
Registered User

Filthys avatar

B-b-b-böööööj!

Inledning: Ja efter 3 kursdagar var det dags för att jobba en dag också innan man hoppade på 4 dagars ledighet igen. Har varit grymt trött hela veckan trots rekordmycket sömn. Nu hade jag redan sovit bort ett pass tidigare i veckan så det var bara att proppa sig full med mat och dra mot gymmet efter dagens hockey. Det var inte skönt att träna ben proppmätt.

Ben

Knäböj
Set2: 60kgx8
Set3: 70kgx8
Set4: 80kgx8 (PB!+2rep)
Set5: 80kgx5
Set6: 80kgx5
Kommentar: Äntligen tydliga framsteg. Går djupare än jag satte pb sist på 80kg. jag kör även hårdare uppvärmning. Det här behövde jag för egot.

Benpress
Set1: 130kgx8
Set2: 120kgx9 (PB!+1rep)
Set3: 120kgx8
Set4: 120kgx7
Kommentar: Kändes mycket bättre på 120kg. Ska köra vidare på det tills det blir högreppat där. Nu jäklar rann svetten.

Legextensions
Set1: 80kgx8 (PB!+1rep)
Set2: 80kgx7
Set3: 75kgx7
Set4: 75kgx7
Kommentar: Var så trött i framsida lår redan när jag börja. De tog slut på benpressen idag. Därför viktdroppet

Legcurl Sittande
Set1: 75kgx10 (PB!+2rep)
Set2: 75kgx9
Set3: 75kgx7
Set4: 70kgx8
Kommentar: Det var la gött! Träffade bra

calf raise i smithen
Set1: 68kgx13
Set2: 68kgx9
Set3: 68kgx9
Set4: 68kgx8
Set5: 68kgx8
Kommentar: Träffade bättre nu på de här lägre vikterna och ökade knappt någonting i reps så jag stannar nog på de här.

Summering: Skönt att göra lite framsteg och känna att man faktiskt blir starkare av träna intensivt på gym och bomba i sig mat och diverse tillskott. Hoppas på att kunna lägga på några extra kg nästa pass. Krävs dock att musklerna gör framsteg dock! Jag får hålla tummarna.
Gammal 2012-01-21, 01:42   #177
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Gårdagens biceps/magepass

Inledning: Jag orkar inte skriva någon inledning för jag skrev ner det här passet igår men sidan verkar inte ha gått med på det någonstans

Biceps

Ez-curl fri stång
Set1: 30kgx14
set2: 35kgx8
Set3: 35kgx5
Set4: 30kgx7

Hammercurl Kabel Rep
Set2: 45kgx7
Set3: 41kgx8
Set4: 36kgx9

Sittande bredbent koncentrerade hantelcurl
Set1: 10kgx9
Set2: 10kgx9
Set3: 10kgx9
Set4: 10kgx9

Mage

Crunchmaskin
Situps til u drop

Summering: Det var tänkt att jag skulle köra högreppat den här dagen men det vart en rekordsvag dag då biceps bara var helt döda trots att jag kände mig pigg i armarna och huvudet. magen gick som förra passet ungefär.
Gammal 2012-01-21, 22:28   #178
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Lite tuttar och lite arm

Inledning: Ledig idag första dagen. Som vanligt lite trögt att få i mig mat men tillslut så! jag måste sluta sova till 11:00. Men det är svårt när man somnar så fort man stängt av larmet på sina lediga dagar. Jag är en av Sveriges tröttaste 27åringar. Lördagkväll = lite folk så det var ju skönt. Tänkte gå ännu mer mot högreppat eftersom det faktiskt verkar ge mig framsteg!

Bröst

Bänkpress
Set1: 50kgx12
Set2: 60kgx12 (PB!+1rep)
Set3: 70kgx6
Set4: 65kgx7
Set5: 60kgx8
Set6: 60kgx7
Kommentar: Hade kunnat kräma på några till på andra setet :o.

Hantelpress Lutande
Set1: 25kgx9 (PB!+1rep)
Set2: 25kgx7
Set3: 20kgx10
Set4: 20kgx7
Kommentar: Kändes grymt nu. Pumpen kom hårt när jag sänkte vikterna

Maskin-Flys
Set1: 54kgx11 (PB!+2rep)
Set2: 54kgx8
Set3: 48kgx11
Set4: 48kgx9
Kommentar: Det går bra nu.

Triceps

Skull Crushers
Set1: 35kgx10 (PB!+2rep)
Set2: 35kgx6
Set3: 30kgx8
Set4: 30kgx5
kommentar: Trodde aldrig jag skulle sätta nå pb här. hade ju pump över allt efter brösten.

Overhead med Rep
Set1: 41kgx7
Set2: 36kgx9
Set3: 36kgx8
Set4: 36kgx8

Pushdowns
Set1: 55kgx11 (PB!+2rep)
Set2: 55kgx8
Set3: 55kgx8
Set4: 55kgx7
Kommentar: Lite högreppat då! Underbart.

Summering: Äntligen börjar mina pb ramla in igen. Nu har det varit 3 av 4 pass som faktiskt gått framåt. Jag tror jag hittat min väg för att få lite resultat igen. Många repetitioner får vara vägen att gå.
Gammal 2012-01-22, 20:48   #179
Filthy
Registered User

Filthys avatar

Jag har en helt enorm tränningsvärk i benen och jag får väl köra en vilodag idag då så man kan marka ordentligt imorgon tidigt. Folk snackar om att muskler ska behöva max 24-48 timmars återhämtning. för mig är det snarare 48-72 timmars återhämtning. :s
Är det läge att börja med kreatin då eller?
Träningsvärken i tuttarna och armarna är tydliga de också men de kommer väl också hårdare imorgon.

Näää lite yoga på det här tror jag. Jag har Sveriges kortaste leder eller något för jag kan inte göra fulla rörelser ibland. Kan t.ex. inte sitta ordentligt på knä. Ni vet få ner rumpan till hälarna. Det tar stopp innan och stramar till i knäet av alla ställen. Jag tror det är samma stelhet som gör att min höft är lite framåtroterad. Vilket gör att jag får lite svank och en sådan där liten putmage. Sen har vi mina axlar då som är framåtroterad. Vad beror det på då? Jo att de är stela åt ena hållet. Vilket tydligen bara kan rehabas med stretching och träning av baksida axlar. Vilodagar får helt enkelt bli Yoga-dagar. Men fy helvete vad det är jobbigt för någon så stel som jag. 15 minuter yoga tar fan lika mycket på psyket som 90 minuter thaiboxnings-träning ;/. Knäckande. Men fan vad bra man mår när man är klar. Som en liten befrielse.
Gammal 2012-01-22, 21:43   #180
Ado2000
You dont make friends with sallad

Ado2000s avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Jag har en helt enorm tränningsvärk i benen och jag får väl köra en vilodag idag då så man kan marka ordentligt imorgon tidigt. Folk snackar om att muskler ska behöva max 24-48 timmars återhämtning. för mig är det snarare 48-72 timmars återhämtning. :s
Är det läge att börja med kreatin då eller?
Träningsvärken i tuttarna och armarna är tydliga de också men de kommer väl också hårdare imorgon.

Näää lite yoga på det här tror jag. Jag har Sveriges kortaste leder eller något för jag kan inte göra fulla rörelser ibland. Kan t.ex. inte sitta ordentligt på knä. Ni vet få ner rumpan till hälarna. Det tar stopp innan och stramar till i knäet av alla ställen. Jag tror det är samma stelhet som gör att min höft är lite framåtroterad. Vilket gör att jag får lite svank och en sådan där liten putmage. Sen har vi mina axlar då som är framåtroterad. Vad beror det på då? Jo att de är stela åt ena hållet. Vilket tydligen bara kan rehabas med stretching och träning av baksida axlar. Vilodagar får helt enkelt bli Yoga-dagar. Men fy helvete vad det är jobbigt för någon så stel som jag. 15 minuter yoga tar fan lika mycket på psyket som 90 minuter thaiboxnings-träning ;/. Knäckande. Men fan vad bra man mår när man är klar. Som en liten befrielse.

Det sägs ju att dom större musklerna behöver 48 timmar vila å dom mindre räcker det med 24, I feel ya på stelheten alltså efter gårdagens ryggpass känns det som att min ryggrad är gjord av en stål pine, hela ryggen känns jävligt hård å böja mig är verkligen inte kul heller, 2-3 rygg träningar till så är nog ryggen van vid marklyften :P

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:38.