Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-14, 00:14   #166
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Skaderisken blir mindre för vissa med bälte. I makrlyft skyddar bälte mer än i böj tex.

Magen och midjan blir starkare om man tränar utan bälte. Gör man i stort sett lika ymcket i böj utan som md bälte finns det enligt mig absolut inen anledning att träna med bälte.

Du berättade också för mig att bältet gjorde det vörre för dig när du körde max reps i böj vilket senare ledde till ont i huvudet. Du sade då att bältet klämde magen så att du inte kunde andas.

Hade jag varit du hade jag somsagt slutat med bälte i böj. Men om du känner att du vill köra med det så gör det ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-14, 00:16   #167
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av <Mike> Visa inlägg
Tro det eller ej men jag har bara mätt biceps förut (och kanske Fredrik nån gång för att se om man var normal eller låååångt över medel) men för nån minut sen fick jag för mig att titta lite mått efter att jag tyckte att mina ben såg rätt stora ut i spegeln. Var typ första gången jag kollat sen jag började träna Blev lite chockad, trodde dom var mindre. (så sjukt stora är dom kanske inte men lite grann iaf)

Så iaf!

Överarmar: 38 cm på båda armarna. 1 cm större än förra gången jag mätte.
Underarmar: 30 cm på båda. Känns lite? Ser symmetriskt ut iaf.
Midja: 83 cm, säkert lite mindre på morgonen när man är nybajsad. Vet inte hur pass smalt det är. Jag är smal iaf.
Vader: 38 cm, båda, som armarna.
Lår: 62 cm, båda. Dwarfar mina vader rätt rejält om jag får säga det själv.
Fredrik: ...Det niiii!!!

Längd 1.80, vikt: ca 75-77.

När jag kollar på det så ser det lite ut... Hum.. 40 kring armarna vill man ju ha iaf fast låren ser rätt ok ut nu tycker jag. Vaderna suger dock men vad gör man.
"Rätt ok" säger jag och det betyder att det inte är fult iaf men att jag vill ha mycket större! Armarna måste vara 40+ innan det ser ok ut!

Ska försöka fixa bilder snart!
62 i ben är riktigt bra! Fotbollspelare brukar ju har bra ben
Citat:
Gammal 2009-09-14, 00:23   #168
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Brudar på Big-Bang gymmet!? Vad tusan! Vilka var det? Kände du igen dem? Hoppas de är där när jag tränar!

150 kommer du ta lätt sedan. Alltså, det är ett för lågt mål. Du gjorde ju för sjutton 146 senast du maxade.

Kr vidare på smal fotställning. Du har knäböj kroppen vilket gör att smalfotställning fungerar skitbra. Många tyngdlyftare böjer skitmycket så.
Citat:
Gammal 2009-09-14, 01:03   #169
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Reg.datum: Feb 2009
Ok Timme jag kör på utan bälte i böjen då och ser om det går ändå 150 i böj kanske är ett för lågt mål... Du har rätt... 160 får målet vara istället. Ett delmål; det riktiga målet är ju 200. Men det är inte förrens om ett tag.
Jag var fotbollsspelare för länge sedan. Tror inte det gör någon skillnad nu

Jag hoppas också att dom heta tjejerna kommer tillbaka! Tror jag ska prata lite med dom nästa gång och ge dom tips etc. Sen kanske hångla upp dom, båda två, samtidigt, i tjejernas omklädningsrum. Sen... Sen ehm... sen... sen....

Oj jag tappade bort mig
<Mike> är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-14, 18:56   #170
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Du kan ju köra utan bälte så länge som du orkar och sedan kan du ta på dig det om du ine orkar höja mer typ.

Ge tjejerna bara tips om de vill ha det. De får inte känna sig påhoppade. Kanske bättre bara att prata lite allmänt?
Citat:
Gammal 2009-09-15, 12:44   #171
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Du kan ju köra utan bälte så länge som du orkar och sedan kan du ta på dig det om du ine orkar höja mer typ.

Ge tjejerna bara tips om de vill ha det. De får inte känna sig påhoppade. Kanske bättre bara att prata lite allmänt?
Äsch du skulle ha sett hur dom kollade på mig förut, den coola äldre killen som dwarfade moppepojkarna på gymmet Dom ville nog att jag skulle prata med dom ska du se.

Dom är kära i mig, dom vet bara inte om det än
Gammal 2009-09-16, 14:28   #172
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Onsdagspass

Bläääää vilket jobbigt pass.

Bänkpress
5x90
2x95 (*)
2x100
5x95
3x100
1x105

Vet inte vad som hände på 95, hade inget pepp, inget utlyft (var ensam på gymmet) och började tänka på annat mitt i så jag la stången helt fel och allt gick åt skogen. Blev jättesur sen och peppade upp mig rejält för resten av lyften som då gick lätt.

Marklyft (utan bälte)

8x150
10x150

På 130 gick det segt och det var ändå bara uppvärmning. Jag var besviken efter bänkpasset, tränade inte med någon vilket gjorde att jag inte var lika pepp och så var jag allmänt seg eftersom jag var sjuk för två dagar sedan. Men så när jag ska köra 150 så ser jag två tjejer gå in i tjejernas omklädningsrum och dom såg naaz ut så då exploderade peppet i mig! Jag tänkte "Äsch, vad håller jag på med?! Lyft nu för tusan Mike!" och körde på och whoosh! 150 kändes som 100, 8 reps kom lätt. Hade säkert kunnat göra 15 reps men en röst i huvudet sa åt mig att "tänk på din huvudskada!!! Gör inget dumt!!!" så jag la av i tid innan något hände. Jag blev dock positivt överraskad över hur lätt det var så jag gjorde ett till set nästan på en gång efter och gjorde 10 lätta reps.

Sen efter det mådde jag skitdåligt Trodde jag skulle kräkas så jag gick ut och la mig i gräset i över en halvtimme innan det började gå över och nu är det helt över. Det sög att må så dåligt. Tror det var för att jag är ovan vid höga antal reps på marklyften.

Jag ska alltid göra dumma saker

Tjejerna kom inte in i gymmet sen när jag var där, det räckte med att se dom för att få en peppboost. Konstigt det där, hur tjejer kan göra sån skillnad

Nästa vecka kör jag femmor på 155 och kör fler set istället, vill inte må dåligt efter passet.
Gammal 2009-09-17, 22:03   #173
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Torsdagspass

Chins
4xkv+32.5
4xkv+32.5
2xkv+32.5
8xkv+20

Blev lite besviken, ville klara iaf en femma på 32.5 men tänker göra en femma på 35 nästa vecka istället!

Sen bara bicepscurls, bicepsflex och lite biceps. Det är nice.

Sen gick jag hem och skrev en Death Metal låt! "Happy Dead Girl" heter den
Gammal 2009-09-17, 22:34   #174
DHT-
Registered User

DHT-s avatar

Reg.datum: Aug 2008
Om man skulle beskriva dig med en mening blir det:
Du är flummig.
Gammal 2009-09-18, 23:19   #175
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av DHT- Visa inlägg
Om man skulle beskriva dig med en mening blir det:
Du är flummig.
Ganska nära sanningen skulle jag tro

Skrev en till Death Metal låt idag! "How To Make a Monster" heter den och den kickar ass

Imorgon blir det lätt bänkpress och knäböj
Gammal 2009-09-19, 09:32   #176
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av <Mike> Visa inlägg
Äsch du skulle ha sett hur dom kollade på mig förut, den coola äldre killen som dwarfade moppepojkarna på gymmet Dom ville nog att jag skulle prata med dom ska du se.

Dom är kära i mig, dom vet bara inte om det än
nä just det, de vet det ju inte än :P
Citat:
Gammal 2009-09-19, 20:14   #177
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Lördagspass

Knäböj (utan bälte)
3x5 117.5

Enkelt men svårt att peppa mig själv när jag är helt själv och musiken suger på gymmet. Körs samma cd om och om igen och jag hatar hatar hatar den

Explosiv bänkpress
5x80

Sen bara hände detta av sig själv:

Bänkpress
15x80

Fick för mig mitt under set nr 2 att "äsch, vi testar" och körde 15 reps istället. Fick mjölksyra på de två sista repetitionerna. Eftersom jag vill byta lite hur jag kör kommer jag nog fortsätta maxa reps i bänkpress på mitt lätta pass. 82.5 nästa gång och sen höja 2,5 kilo i veckan. Ska göra iaf 10 reps på 90 om fyra veckor.

Sen lite disco.
Gammal 2009-09-23, 20:27   #178
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Marklyft
3x5 155

lätt. Stör mig på att det är låga vikter men jag ökar ju varje vecka så det kommer snart.

Bänkpress
15x82.5

Sista var seg Målet var 14 reps så det var naaz.

sen lite disco.
Gammal 2009-09-23, 20:48   #179
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Du får dissa CDn och köra Radion istället :P Den är ju faktiskt bättre än den skit-CDn
Citat:
Gammal 2009-09-24, 00:22   #180
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Du får dissa CDn och köra Radion istället :P Den är ju faktiskt bättre än den skit-CDn
Japp och sen när vi har spelat in med Planet Mother Fucker så får jag dra på det på gymmet och se hur lång tid det tar innan någons huvud exploderar.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:54.