Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-28, 05:57   #166
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Trepalium

Dan Swanös skiva Moontower... guld!

Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 06:16   #167
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Ojojoj Nordenator, vad jag lyssnade på Iced Earth förr när jag var mer inne på den sortens musik. Total nostalgi! Den här trilogin av låtar är nog mina favoriter med Iced Earth:

Föredrar originalversionerna med Barlow, men 'Ripper' versionerna är helt ok med.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 06:27   #168
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Upptäckte förövrigt det här bandet idag, jag har inte hunnit lyssna på mycket mer än den här låten men det känns som love at first sound.

Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin Visa inlägg
Swanö är grym, han har gjort allt på den skivan själv i sin egen studio va?

Vi kör lite mer Swanö bara för det!

Citat:
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
Gammal 2010-07-28, 07:36   #169
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Swanö är grym, han har gjort allt på den skivan själv i sin egen studio va?
Det stämmer att han spelar alla insturment och vocals på sin egen skiva. Det skulle vara som en liten känga till hans tidigare bandkamrater Han skrev även hela Crimson II själv efter att först blivit kickad ut ur Edge of Sanity för att sedan bli ombedd att göra en EOS-platta utan alla andra i bandet

Jag vet inte varför men han blev kickad ur Bloodbath också efter att ha skrivit några av deras bästa låtar. Han är en ensamvarg?

Exempel: Bloodbath - Eaten. Swanös första och sista spelning live med bandet och Mikael Åkerfeldt på sång fast det var Tägtgren som sjöng den på skiva.

Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 07:53   #170
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Citat:
Jag vet inte varför men han blev kickad ur Bloodbath också efter att ha skrivit några av deras bästa låtar. Han är en ensamvarg?
De orsaker jag har hört är dels att han skulle ha svårt att klara touringschemat och dels att han ville ta musiken i en annan riktning än övriga bandmedlemmar. Tror jag har läst en kommentar av Swanö där han skrev att det med musikinriktningen var ett missförstånd dock.

Edit: Hittade den

Citat:
Swedish producer/multi-instrumentalist Dan Swanö has commented on his departure from BLOODBATH.

In a statement released earlier today by the other members of the band, BLOODBATH attributed Swanö's exit to "restrictions on his behalf to devote more time and effort to the future of this project that it would require by taking things to the next level i.e. touring and playing live. Moreover, his future vision for BLOODBATH's concept proved to head in the almost opposite direction as his desire for death metal was to be of a less brutal kind, something the remaining members regard as musical differences not interesting to pursue."

Responding to BLOODBATH's statement regarding his departure, Swanö has posted the following message on his official forum:

"I figured there would be a lot of questions circulating about 'me out of BLOODBATH' so I just would like to make a few comments before the rumours kicks in.

I received an email from Blakkheim today where I saw that my services as a member of BLOODBATH were no longer required.

"I must admit I didn't see that one coming!! But... I can totally see what the other guys are thinking about. (Tried to do the same to the EDGE OF SANITY guys in '97... but that one backfired pretty badly... ha, ha!!)

"Blakkheim and Jonas are touring musicians, living off their metal and I would just be 'in their way' with the constant, 'Sorry I can't go on tour because bla bla bla,' that's cool.

"Concerning the musical differences, I am a bit confused. As far as I can remember, I haven't even discussed the direction of my future BLOODBATH tracks. The announcement says that I tried to get BLOODBATH in a 'Moontower'/'Crimson' direction... That is not right... I have toyed with the idea to make a new album, using my own name, and revisit the style of those albums... Oh yes... What is a bit funny is that I actually wanted to write a bit more brutal songs for BLOODBATH the next time. I got inspired by working with the COLDWORKER album and the urge to write some complex, fast fucken brutal death came creeping back. (I have not always written 'TRL' death metal, you know... INFESTDEAD and some of the early EDGE OF SANITY material is kind of brutal, isn't it???)

"Anyway. I just wanted to clarify that I was NOT trying to pussify BLOODBATH and therefore got kicked out... Where this rumour came from and how the guys (without asking) just decided that I was on a different level musically... remains a mystery.

"I wish the guys all the best and hope they ask nice if they can play my songs live for you guys."

BLOODBATH's latest album, "Nightmares Made Flesh", received a U.S. release in March 2005 via Century Media Records. Due to the long gap between the European and North American release dates, the American version was enhanced with two bonus songs taken from a previously unreleased demo recording of "Breeding Death" EP, as well as a different front cover, featuring artwork by Wes Benscoter.
http://www.metal-r.us/forums/hot-off...bloodbath.html
Citat:

Senast redigerad av Matsa den 2010-07-28 klockan 07:59.
Gammal 2010-07-28, 10:12   #171
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Ojojoj Nordenator, vad jag lyssnade på Iced Earth förr när jag var mer inne på den sortens musik. Total nostalgi! Den här trilogin av låtar är nog mina favoriter med Iced Earth:
Meh. Man ska ju lyssna på mer musik, inte glömma det gamla Watching Over Me var den första låten jag hörde, och den får jag nog klassa som min favorit även fast den börjar bli lite sönderspelad efter sisådär tio års lyssnade.
Gammal 2010-07-31, 23:10   #172
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Bump med sydstatstema!

Gammal 2010-08-01, 11:24   #173
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Bump med sydstatstema!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-01, 14:15   #174
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Bump med sydstatstema!
grym låt, lite likt Slipknot Ah Corey Taylor sjunger till, inte så konstigt då
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 01:58   #175
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Arga killar med underligt namn som gör stökig men bra musik!

Citat:
Gammal 2010-09-03, 09:16   #176
teargaz
Registered User

teargazs avatar

Reg.datum: Jan 2007
Sorry... Kan inte låta bli:-)
teargaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 10:19   #177
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av teargaz Visa inlägg
[yt.]song of awesomeness[/yt]
Glad att du inte lät bli!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 10:26   #178
pbiddy
Registered User

pbiddys avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:

En av mina absoluta favoritskivor!
pbiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-03, 11:52   #179
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av teargaz Visa inlägg
Grymt bra!
Citat:
Gammal 2010-09-03, 12:30   #180
Lövbiffen
Registered User

Lövbiffens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag måste rekommendera skivan "Return to metalopolis" vilken är den första soloskivan av Megadeth's ex-gitarrist Chris Poland!

Här är låten Theatré of the damned:

Se till att lyssna igenom hela skivan, den finns som playlist på youtube!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:13.