Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-06, 10:30   #17386
blåvitt
Aspirerande apa

Reg.datum: Nov 2015
Tycker det är rätt fokuserat av dig, ta det lugnt nu och stressa ner lite, hårdträning och stress de sista få dagarna är inte viktigare än att kroppen får vila sig hel och hjärnan komma ner i varv och hamna in the right place tänker jag mig? Krya!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-06, 13:20   #17387
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Nepal? Vad är det egentligen du ska klättra upp på nu? Inte Mt Everest redan väl?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-06, 14:27   #17388
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Kämpa på, kampen upp mot toppen har redan börjat.
Magen, packning, stress mm är som olika hinder som du tar dig igenom, du är mentalt stark, du klarar så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nepal? Vad är det egentligen du ska klättra upp på nu? Inte Mt Everest redan väl?
Han ska upp på ett lite mindre lättare berg än Everest som träning inför högre berg som Everest längre fram.
Gammal 2017-04-06, 21:32   #17389
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Vilodag, men har nog fått ihop en timme totalt på balansplattan iaf. Har fått markant bättre balans nu mot för första gången jag ställde mig på plattan i samband med fotskadan i höstas. Det är rätt bra att ta fram den där då och då och nöta lite, typ medan jag lagar mat eller så.

Magen var skit idag också, men tänkte att jag ger den en chans till. Annars måste jag fixa en akuttid imorgon och tigga antibiotika. Risken är att jag måste ta det på sjukvårdsförsäkringen för att få en läkartid samma dag och det är sura 750 kr i självrisk bara för att säkra kistan, men men. Fan vad gott det skulle vara om jag kunde vakna imorgon bitti med en stabil mage igen. Just nu är den dämpad med dimor och blåbärssoppa. Jag längtar på riktigt till en praktfull, packad korv ur pastejköket igen.

Jag har skjutit på norrlandsresan en dag, så jag får loss en heldag att kunna packa och förbereda det sista på. Är magen stabil så hoppas jag få till ett långpass, bara ett lugnt och mysigt pass ute i naturen. Det skulle betyda mycket att få en sådan boost innan avresa.

Bara magen lugnar sig lite nu, så ska jag kunna lösa det sista hoppas jag. Börjar bli lite smånervös inför flygresan ner, om bagaget kommer fram och det börjar bli lite pirrigt över vilka de andra i expeditionen är. Det räcker med en idiot för att sänka en hel grupp och göra livet på berget riktigt surt. Min partner in crime på berget blir i varje fall en Sherpa som heter Nima och är 24 år och som ska måna om min säkerhet. Spännande!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 19:19   #17390
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Långpass

Träningsform: Traillöpning
Distans: ~ 12 km
Tid: 1:48
Snittpuls: 163
Terräng: Teknisk stig

Summering:
Efter att ha levt på blåbärssoppa som bara brakat ut i diarré en hel vecka, så trodde jag inte jag skulle orka springa speciellt långt. Magen var inte bra nu heller och jag sprang lite vågat som bara hade löparshorts utan kalsonger under, så en olycka skulle noteras av andra.

Visade sig att benen öppnade förvånansvärt friskt, men jag tog det lugnt, stannade och fotade en del och efter furåstjärn är stigarna inte uppmärkta, så jag fick stanna stup i kvarten och kolla Galileo på mobilen för att veta var jag skulle ta vägen. Sprang ju här för ett tag sedan, men från andra hållet, så det var inte alltid jag kände igen mig.

Någonstans vid 9 km blev dock benen tunga och där kände jag att jag mest suttit och bajsat den här veckan. Verkligen inte påfyllda energidepåer. Nattsömnen har ju också varit rubbad hela veckan. Vid 10 km kom jag in på elljusspår och rätt tråkig löpning, så det blev rätt lagom med 12 km.

Galet gott väder, 16 grader och shorts/tshirtlöpning och stannade och fotade flera gånger och njöt. Var dock tvungen att gel'a vid 7-8 km, så får se hur magen reagerar på det.

Var iaf riktigt glad över passet och på gott humör, tills jag loggade in på FB och fick upp en säkerhetsfråga om något om en attack. Kontraster.

Journalen
Gammal 2017-04-08, 19:45   #17391
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vilodag, eller nåja, jag har sprungit i 5km-tempo genom varuhus och höll på att skrämma skiten ur kpistbeväpnade polismän när jag flög genom Allum som om det hade hänt något och rusade rätt in i konstaplarna.

Varit igång hela dagen och ligger tyvärr efter, så får skjuta ett halvt dygn på min resa. Hinner inte med något mer gympass här, men jag skulle verkligen vilja köra ett helkroppspass och jobba igenom kroppen rejält innan jag åker. Med risk för träningsvärk deluxe. Det skulle dock vara skönt att aktivera allt och få en dunderpump. Ska se om jag kan träna i min hemby i Norrland på måndag eller tisdag. Ett till löparpass ska också hinnas med, troligtvis maxintervaller om det nu inte är för mycket snö där hemma.

Journalen
Gammal 2017-04-10, 19:21   #17392
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Maxintervaller i backe

Träningsform: Traillöpning
Distans: - km
Tid: ~25 min
Snittpuls: -
Terräng: Teknisk stig

Summering:
Inget märkvärdigt, behövde bara aktivera kroppen. Stel efter 10 tim sträckkörning till Norrland igår. Tänkte köra på gym då det var grisväder idag, riktigt ruskigt, men kom en solstrimma på kvällskvisten så då blev det elljusspåret istället.

Kom inte ihåg hur det såg ut där, 25 år sen sist och då hatade jag idrott och var sämst i klassen. Sprang och letade den fruktade Hagelsbergsbacken idag, men kunde inte hitta den. Insåg plötsligt att den enorma backen jag avskydde som barn var en liten kulle bara. Nåväl, den hade några metrar som var lite brantare och tar man i allt vad man kan, så räcker det också. Vek mig dubbel med kräkkänslor efter varje intervall. Så jävla jobbigt att ta i så att lungorna vill hoppa ut och örfila en.

Körde fyra rusher bara och sedan jogg tillbaka plus en femte rush på raksträcka. Fick till en rejäl sprint med sinnessjukt bra rytm i armpendling mm. Kände mig som Bolt.

Journalen
Gammal 2017-04-11, 17:09   #17393
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Överkroppspass.

Körde en sväng på lokala gymet i hembyn bara. Rätt slitet, allting kändes som det skulle gå sönder vilken sekund som helst mm. FU-bänkarna på 70 kg kändes stabila och jag tyckte jag mosade på rätt bra, men det var också väldigt planlöst. Failade rätt brutalt i lutande hantelpressar med bara 21,5 kg, men nåja, jag tog ut mig fullständigt iaf.

Blev lite ccover, v-roddar, repdrag för triceps, preachercurls, stående hantelcurl och lite annat.

Sista gympasset i Svea Rike på 2 mån.
Eventuellt kan jag ta en kort löprunda och köra lite v02maxintervaller imorgon också i Sundsvall.

Journalen
Gammal 2017-04-24, 10:11   #17394
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Nu är det officiellt. Minst på forumet ska högst upp på jorden. Återkommer med kolorapport :p.

Postar på bloggen min ibland och på insta, happyhiker1977 men wifi i Everest basecamp är lite kaputt.

Återstår att se om Kolozzeum odlat fram en Everestbestigare eller ej.

Journalen
Gammal 2017-04-24, 10:19   #17395
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Kolo har definitivt odlat fram en mäktig bestigare!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-25, 19:04   #17396
micke81
något kärvare

Reg.datum: Sep 2007
Mäktigt!
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 09:40   #17397
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Idag firar Skuggan sin födelsedag på flera tusen meters höjd! Grattis här med!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 18:12   #17398
micke81
något kärvare

Reg.datum: Sep 2007
Önskar grattis på födelsedagen i efterskott!
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 02:46   #17399
Hemi
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Jag följer bildbloggen, länkade den till en väninna i Karibien som aldrig sett snö, hon var mäkta imponerad! jo, otroligt födelsedag på Everest, baslägret, Grattis!
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 13:20   #17400
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Tack så mycket i efterskott!

Everest sket sig halvvägs upp då jag åkte på lunginflammation och höjdsjuka. Ska klippa ihop en film som visar vilket äventyr det var ändå, men jag misslyckades alltså att nå toppen på världens högsta berg.

Just nu är jag förvirrad. Får jag ihop 400 000 kr igen så vill jag göra ett nytt försök men jag har precis bränt alla pengar jag äger och lite till.

Antingen så är det sponsorjakt som gäller eller så får jag ge upp. Planen var dock att sätta ett världsrekord i världens högst slagna dubbelbicepsbakifrån. Jag har inte riktigt släppt det ännu.

Hem till återhämtning och träning nu. Bara tappat 3 kg på Everest så jag har lite lustig kroppsform nu. Behöver både bygga massa, bränna fett och köra kondis.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:39.