2012-01-17, 19:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Jag träffade min flickvän på fb. Nu bor vi ihop
|
|
|
2012-01-17, 19:28
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Okej, men det känns som det är väldigt platt och att det är töntigt att flirta på facebook.
|
Är du rolig i ditt mail så är det inte platt.
Här är ett mail jag skickade till en främmande tjej som jag såg var online på en grupp jag är medlem i. Hon svarade att det var ett av de mer charmiga raggmail hon fått.
Citat:
Hej!
Du är en mycket attraktiv ung dam, så normalt hade jag inte vågat skriva till dig. Men så ser jag att du är inne på [gruppen] klockan ett en fredagsnatt, så då tänker jag att du kanske är socialt missanpassad nog för att fraternisera även med mig.
Vad pysslas det med? Hur mås det? och Låter det bra? är de tre meningar jag funderar på att avsluta detta raggmail med. Kan inte bestämma mig för vilken.
|
|
|
|
2012-01-17, 19:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av forslund
Jag träffade min flickvän på fb. Nu bor vi ihop 
|
Hur gjorde du? Jag känner inte lr har inte träffats denna tjej. Vill såklart lära känna henne först men vet inte hur riktigt jag ska gå till väga. Behöver alla råd jag kan få.
|
2012-01-17, 19:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Är du rolig i ditt mail så är det inte platt.
Här är ett mail jag skickade till en främmande tjej som jag såg var online på en grupp jag är medlem i. Hon svarade att det var ett av de mer charmiga raggmail hon fått.
|
Hur gick det för dig med henne?
|
2012-01-17, 19:31
|
|
Banned User
|
Citat:
Hur gick det för dig med henne?
|
Hon svarade att hon hade pojkvän, men att det var synd för jag var minsann inte så dum jag heller. Men hon verkar rolig, så nu fortsätter jag skriva till henne som vän.
|
|
|
2012-01-17, 19:33
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Känns som du antingen inte förstod eller inte läste texten.
|
Lite så jag kände också, därav sista raderna i mitt inlägg. Hursomhelst, glad att det blev punkt för "vad-det-nu-var" jag och dejten hade.
|
|
|
2012-01-17, 19:43
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Oavsett vilket tycker jag att du beskriver det som om han begick en olaglig handling. Jag tror den juridiska termen är "hemfridsbrott".
|
Eftersom jag ändå inbjöd till diskussion genom att bemöta hans argumenet, istället för att bara peka mot dörren och ropa "uuut" så tycker jag inte det. Det var en hall-förhandling, fel av mig att låta det bli det. På slutet isf, men då fick han ändå bråttom, glömde ngn pryl (som jag skickat, så vi är "färdiga").
Men nuuu är det slutältat för min del, lovar..
|
|
|
2012-01-17, 19:45
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ska inte avslöja några hemligheter men kan säga så mycket att jag har ett utbyggt autostop när jag kör bicepscurl.
|
(jag gissar på en rejält utstående navel..  )
|
|
|
2012-01-17, 19:54
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ska inte avslöja några hemligheter men kan säga så mycket att jag har ett utbyggt autostop när jag kör bicepscurl.
|
Får du också erektion när du curlar? Trodde bara det var jag.
Jag kallas dock för ribban och inte spettet.
Senast redigerad av TREX den 2012-01-17 klockan 19:55.
|
|
|
2012-01-17, 20:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ja, jag härdar ut. Håller på lite försiktigt och ger mig upp på marknaden igen. Vore kul om man upptäckte att man har flera att välja på. Men kan nada om just flirting och så 
|
Vi kan kramas!
|
|
2012-01-17, 20:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag tror nog att det är slut mellan mig och tjejen för alltid. Igår efter endel tänkande om allt som har hänt så var det en sak som jag ville göra enbart för att jag bryr mig. För jag ville säga nåt innan det kanske är försent och vill inte må dåligt resten av livet med tanken att "jag kunde gjort nåt men gjorde inte det".
Det var att berätta om hennes självmordstankar och saker hon tänkte göra för hennes föräldrar. Hon har sagt 2ggr på fyllan och kanske 5ggr nykter om att hon känner det som att hon inte trivs i denna värld att hon vet var hennes pappa har sina jaktgevär men inte ammunitionen annars så skulle hon gå ut i skogen och göra av med sig själv säger hon, hon har även varit nära att lyckas vilken slutade på sjukhus. Vilket hon sa för lite mer än 2 veckor.
Det har varit slut i ca 2 månader och på senaste tiden så har hon sovit ihop med samma kille 2ggr 2 helger i rad. Men jag beslöt att åka och prata med hennes mamma om självmordstankarna och vad hon tänkte göra osv. Det var svårt men sa allting och sa även hur vårt förhållande va. Att hon säger att vi får se i framtiden vart vi står då vilken hon har sagt varje gång jag har frågat. Och hennes mamma sa det att hon tyckte det var jättegulligt och att det visade att jag bryr mig men att hon säger att hon ska ta livet av sig men gör inget, säger mycket gör lite. Hennes mamma visste om självmordstankarna. Hennes mamma skulle prata med henne.
Jag förstod att hon skulle bli upprörd. Men på kvällen så skrev jag ett mail till henne medans hon var inloggad:
Rubrik: Hej då.
"Jag orkar inte mera. Du säger att du inte vill såra mig men du har sårat, gjort mig ledsen och besviken mer är något annat. Jag visste inte att jag var så lätt att byta ut. Jag vill av hela mitt hjärta att du ska bli bra men inte på min bekostnad. Jag tar avstånd ifrån dig nu. Det har varit alldeles för mycket sorg på senaste tiden, vilket jag inte orkar med. Jag vill leva mitt liv och så får vi ses hur det är längre fram."
Och jag förväntade mig att hon inte skulle svara eller höra av sig nånting. Hon loggade ut några minuter efter att jag skickat mejlet. Och ca 1,5 tim så får jag ett sms från henne där det står:
"Synd att du minns all skit jag säger när jag är full. Jag mår bättre nu. Lämna mig ifred. Inget kkförhållande eller förhållande överhuvudtaget vill jag ha. Gå vidare med dig själv nu. Jag har bara kompiskänslor kvar för dig. Låt mig vara."
Då fattade jag att hennes mamma hade pratat med henne. Och att hon skulle må bättre tror jag inte, hon skrev på sin för en vecka sedan på sin blogg:
"Jag orkar inte mera. Jag orkar inte låtsas att allt är bra. Allt är skit. Inget går bra. Hatar vissa människor.
Skjut mig"
Jag frågade förra veckan att "svara ärligt och säg sanningen jag blir inte ledsen eller sårad, du mår dåligt men använder du dig av det dåliga för att göra slut på ett snällt sätt? vill du att det ska vara slut för alltid. Att du har inget intresse för mig och aldrig mera kommer se mig som din pojkvän."
Hon svarade: Nej, jag menar på riktigt att framtiden får avgöra vad som sker.
Synd bara att man måste gå genom hennes mamma får att får ett kanske ärligt svar som man väntat på i 2 månader. Väldigt fegt av henne att inte kunna öppna munnen och säga nåt tidigare. Det skulle spara SÅ mycket smärta.
Var bara skönt att skriva av sig. Ge gärna åsikter om ni vill.
|
Jag fattar nada just nu, jag håller på och går vidare från denna tjej. Och hon sa det att hon har bara kompiskänslor kvar för mig.
Och nu loggade jag in så fick jag se att hon har tagit bort mig som vän efter 3dagar. Om hon nu bara har kompiskänslor kvar för mig, varför tar hon bort mig som vän?
|
2012-01-17, 20:47
|
|
Retarded User
Reg.datum: Oct 2010
|
Spettet, nedanstående citat är till dig (sagt i all välmening):
|
|
|
2012-01-17, 20:49
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sk1llz

|
Man kan inte bara "mova on". Sånt tar tid.
|
|
|
2012-01-17, 20:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sk1llz

|
Ja vet det att jag är körd på denna biten, att jag tänker alldeles för mycket och hatar det men likaså så kommer dom här tankarna man vill ha svar på fasten svaret inte kanske hjälper nåt
F*n så svårt endel saker är.
|
2012-01-17, 20:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Man kan inte bara "mova on". Sånt tar tid.
|
+1 Stämmer helt!
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:52.
|

|