Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-07, 21:39   #1711
Sjoba
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Kronlyften är för greppstyrkan.

Om du kollar på filmen så ser du att några 25or har en annan färg. I själva verket är det ommålade 15k skivor. Egeltigen bänkar han en 2a på 230 (vilket också är väldigt bra iof. Men det är inte 270)
Tänkte enna det, jag får nog börja träna lite kronlyft jag också.
Jo, dom ser ju annorlunda ut dom plattorna, och det är ju det som folk säger. Att han ska ha tagit 300 i bänken är också ganska stora myterier.

Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
Haha men omg! Varför fejkar dem sånt! Det är ju så jävla pinsamt.
Hela videon är ju för att dom ska verka som två stenhårda vikingar. "YEAH!" och en ordentlig viking power-five.
Dom flesta strongmen är inte så starka i basövningarna som man kan tro.
Sjoba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-08, 16:19   #1712
stahlberg
Registered User

Reg.datum: May 2003
På tal om vighet kan jag inte låta bli att säga, att min f.d adept KT var endast millimeter från full spagat - vid en kroppsvikt på 165 kg. Därmed inte sagt att alla marklyftare är viga, men man ska inte döma hunden efter håren.

Detsamma gäller snabbhet. Vid ett tillfälle utmanade en person, som aldrig tränat boxning och vägde högst 75 kg (ca 90 kg mindre än KT), KT i boxning. Utmanaren ansåg att han skulle vinna för att han är så mycket snabbare. Men det enda snabba i matchen blev knockouten när 75an knockades. Man ska inte underskatta stora människors vighet eller snabbhet (i synnerhet inte om det är fråga om 1) omänskligt starka och 2) ovanligt elaka stora människor).

KT hade också snabb reaktionsförmåga. Vi satt ofta och pratade på restaurangen där han arbetade. Om det hördes något "ovälkommet ljud", så hade KT stigit upp och rusat de ca 5 meterna till restaurangen ungefär samtidigt som jag själv uppfattade ljudet.

Han kunde också utdela enormt snabba örfilar (om de inte var maxhårda). Vid flera tillfällen stod jag brdvid då KT utdelade örfilar som jag inte ens såg (förrän den örfilades reaktion kom).

Fastän det inte direkt hör hit vill jag här tillägga att jag absolut inte är våldsförespråkare. Tvärtom anser jag att våld är den absolut sista utvägen att lösa (vissa) problem på. Men samtidigt kan jag inte låta bli att en aning beundra människor som aldrig ens kommer på tanken att stiga åt sidan - inte nästan i något sammanhang. I längden tror jag inte man vinner på sett sådant odiplomatiskt beteende, men på sätt och vis beundrar jag det ändå.

Ville KT ha en läkartid hos privat läkare fick han den samma eftermiddag medan andra för samma ärende kunde få vänta flera veckor (vilket också är snabbhet, men av en annan sort). Kom han in på sjukhuspolikliniken (efter sitt första besök där) så kom det en läkare som sa "Kom här", han behövde inte köa. När han ville bli befriad från det militära och gick till militärstaben, och de sa "Täällä puhutaan suomea" (här pratar vi finska), så svarade han "Idag pratar vi svenska" - och visst gjorde de det. Eller som när en somalisk man ofredade en kvinna på en restaurang och KT lade sig i, och sju somaler hoppade på honom, så steg han inte precis undan (det gjorde inte somalerna heller, mest för att de inte kunde stiga undan när de låg på golvet).

Iof kunde han stiga undan om oddsen var mycket dåliga. När han mixtrade med sin bilstereo på natten stannade en polisbil, två poliser steg ut och bad honom stiga ut ur sin bil. Det vägrade han förstås göra. Men då drog poliserna sina tjänstepistoler och han fick välja skott eller utstigning - och då steg han ut. Men glad var han inte.

Men underskattade man hans vighet eller snabbhet så gjorde man ett misstag. Och detsamma kan gälla andra (men knappast alla) marklyftare av rang.
Gammal 2010-08-08, 17:15   #1713
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Superstyrka, supersnabbhet, förmåga att teleportera sig kortare sträckor, förmåga till övertalning (manipulering av tankar), superreaktion, och ett sinne för fara (spidersense?) Säker på att du inte tittat för mycket på "Heroes" eller någon superhjältefilm?

Senast redigerad av Stefan J den 2010-08-08 klockan 17:16.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-08, 17:58   #1714
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Superstyrka, supersnabbhet, förmåga att teleportera sig kortare sträckor, förmåga till övertalning (manipulering av tankar), superreaktion, och ett sinne för fara (spidersense?) Säker på att du inte tittat för mycket på "Heroes" eller någon superhjältefilm?
KT är en legend!
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 05:44   #1715
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

10cm klossbänk med tröja: 2x170 1x195 1x215 - PB! - sååå sjukt gött!
Floopress + 33kg kedjor 3x60+33 3x90+33 3x110+33 1x120+33 1x130+33 - PB!

Smalbänk + 33kg kedjor 3x60 3x80 3x90 - PB 3x100 - PB!

Avslutade med lite enarmspressar över huvudet med hantel och triceps pushdowns.

Så sjukt nice pass. PB i alla övningarna. Styrkan fortsätter öka!
Citat:
Gammal 2010-08-10, 08:46   #1716
Joakim pettersen
Registered User

Joakim pettersens avatar

Reg.datum: Apr 2009
Ser att det går riktigt bra för dig Timme Fortsätt såhär nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Magik Visa inlägg
Jag har extremt mkt östrogen runt mina lår
Joakim pettersen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 08:49   #1717
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003

Pebbe!!!

Fan va gött!

Proteinpower!

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 14:02   #1718
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Ja det var så äckligt skönt!
Citat:
Gammal 2010-08-10, 14:43   #1719
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Jag kan bara säga att kedjorna har gett mig massor. Åh tusan vad bra dom är! Aldrig förr har triceps fått sig så ordentligt med stryk!
Citat:
Gammal 2010-08-10, 14:52   #1720
EkarN
Registered User

EkarNs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Några bilder på kedjorna?

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 15:07   #1721
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av EkarN Visa inlägg
Några bilder på kedjorna?
Är det en omskrivning för nåt annat?

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 19:16   #1722
stahlberg
Registered User

Bra träning!

Till Stefan J : Jag brukar alltid överdriva mina historier en aning och krydda med s.k superlativer. Å andra sidan var KT en ganska ovanlig människa, både beträffande sin styrka (i likhet med andra toppsupertungviktare) och beträffande sin personlighet. Mycket av det han gjorde kunde man gilla eller ogilla, men det var svårt att vara helt oberörd. Angående t.ex läkarbesöket hos privatläkare, som gick till så att KT ringde och frågade när läkaren hade tid, fick svaret att det var då och då (om ett par veckor), svarade "Bra, då kommer jag i eftermiddag", åkte dit samma eftermiddag, fick gå in till läkaren, och sedan dessutom ordagrant dikterade vad det skulle stå i läkarintyget så är det ett ganska ovanligt förfarande. Men det belyser också ganska bra hur han fungerade.

Eller när han som sponsring av en tidning fick en gratis annons för sina övriga sponsorer. Den blev så stor att tidningen inte ville trycka den. Då åkte han till tidningen, gick in till chefen och sa : "Jag sitter här tills du har ringt och gett order om att annonsen kommer in". Han behövde inte sitta så länge.

Han ordnade sina sponsorer genom att gå gatan upp och ner i hemstaden, och vika in hos en eller annan företagare. Den enda gången jag var med var när vi gorde hembesök hos dåvarande vd:n för ett av Finlands största företag och fick ett sponsoravtal på flera hundratusen kronor. Då gav jag honom flankstöd i form av lite extra munläder.

Senast redigerad av stahlberg den 2010-08-10 klockan 19:18.
stahlberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 20:37   #1723
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stahlberg Visa inlägg
Bra träning!

Till Stefan J : Jag brukar alltid överdriva mina historier en aning och krydda med s.k superlativer. Å andra sidan var KT en ganska ovanlig människa, både beträffande sin styrka (i likhet med andra toppsupertungviktare) och beträffande sin personlighet. Mycket av det han gjorde kunde man gilla eller ogilla, men det var svårt att vara helt oberörd. Angående t.ex läkarbesöket hos privatläkare, som gick till så att KT ringde och frågade när läkaren hade tid, fick svaret att det var då och då (om ett par veckor), svarade "Bra, då kommer jag i eftermiddag", åkte dit samma eftermiddag, fick gå in till läkaren, och sedan dessutom ordagrant dikterade vad det skulle stå i läkarintyget så är det ett ganska ovanligt förfarande. Men det belyser också ganska bra hur han fungerade.

Eller när han som sponsring av en tidning fick en gratis annons för sina övriga sponsorer. Den blev så stor att tidningen inte ville trycka den. Då åkte han till tidningen, gick in till chefen och sa : "Jag sitter här tills du har ringt och gett order om att annonsen kommer in". Han behövde inte sitta så länge.

Han ordnade sina sponsorer genom att gå gatan upp och ner i hemstaden, och vika in hos en eller annan företagare. Den enda gången jag var med var när vi gorde hembesök hos dåvarande vd:n för ett av Finlands största företag och fick ett sponsoravtal på flera hundratusen kronor. Då gav jag honom flankstöd i form av lite extra munläder.
hahahah det sista om sponsring har jag inte hört. Hans enorma kroppshydda kan nog ha hjälpt en aning då ingen vågade tacka nej till hans förslag.
Citat:
Gammal 2010-08-10, 21:45   #1724
stahlberg
Registered User

Jag kan många liknande historier. Flera av dem är dessutom sådana, att man inte kan berätta dem på internet till allmänt påseende.
Gammal 2010-08-10, 21:47   #1725
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Jag drygade mig mest bara. Jag kommer ihåg honom från ett J-EM i Ungern jag själv tävlade i. Han var riktigt riktigt stor och såg ut som en arg förbrytare utan känslor Nä men han såg farlig ut. Vet du vad som hände med KT efter avstängningen? Fortsatte han träna och hålla på med SL? Gick han över till WPC? Eller lade han bara av?
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:13.