2017-04-11, 20:46
|
|
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
Om vi utgår från vad som har sagts av både S och M så bör det bli något som SD inte har några problem med.
Men men, spännande. Fast å andra sidan kommer det inte betyda något när bomberna börjar flyga runt nordkorea.. 
|
De har signalerat det offentligt iaf, får se om de kan stå för det när det ska sättas i handling bara, är tveksam.
Nordkorea är alltid en otrevlig situation, inte blivit bättre senaste tiden direkt heller :/
|
|
|
2017-04-11, 20:51
|
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N
De har signalerat det offentligt iaf, får se om de kan stå för det när det ska sättas i handling bara, är tveksam.
Nordkorea är alltid en otrevlig situation, inte blivit bättre senaste tiden direkt heller :/
|
Det som är oroväckande är efter Trump och Xi's möte så utvecklades detta mer och mer. Man kan tro att de har haft en diskussion där Kina har sagt "vi orkar inte med NK längre"
Usa, Japan, Sydkorea lär juh inte bli ledsna om NK försvinner. Kina lär väl tycka det är sunkigt men samtidigt är de nog inte så sugna på att ha oberäknelig diktator med kärnvapen som granne.. Bara se på hur de hanterade alla kolleveranser från NK, allt skickas tillbaka. Det är en rätt stor grejj då kolet är en viktigt $$$ för NK.
http://www.reuters.com/article/us-ch...-idUSKBN17D0B8
Citat:
Following repeated missile tests that drew international criticism, China banned all imports of North Korean coal on Feb. 26, cutting off the country's most important export product.
The source at Dandong Chengtai said the company had 600,000 tons of North Korean coal sitting at various ports, and a total of 2 million tons was stranded at various Chinese ports, waiting to be returned.
The source spoke on condition of anonymity due to the sensitivity of the subject.
|
Hoppas inget händer..
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
Senast redigerad av Snubben den 2017-04-11 klockan 20:55.
|
|
|
2017-04-11, 20:55
|
|
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
Det som är oroväckande är efter Trump och Xi's möte så utvecklades detta mer och mer. Man kan tro att de har haft en diskussion där Kina har sagt "vi orkar inte med NK längre"
Usa, Japan, Sydkorea lär juh inte bli ledsna om NK försvinner. Kina lär väl tycka det är sunkigt men samtidigt är de nog inte så sugna på att ha oberäknelig diktator med kärnvapen som granne.. Bara se på hur de hanterade alla kolleveranser från NK, allt skickas tillbaka. Det är en rätt stor grejj då kolet är en viktigt $$$ för NK.
Hoppas inget händer..
|
Verkar även som att Kina skickat ett stort antal soldater till gränsen mot NK , om det är för att vara stabiliserande eller vad har jag ingen aning om.
|
|
|
2017-04-11, 21:33
|
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
http://americanmilitarynews.com/2017...korean-border/
Citat:
|
UPDATE: After widespread reporting worldwide, and the NASDAQ stating that the news affected financial markets, China has denied the report by one of South Korea’s largest newspapers that China had deployed 150,000 troops to the North Korean border, mainly medical and backup units. The Chinese Foreign Ministry has denied these movements. The story was originally reported by one of the most widely read newspapers in South Korea, Chosun, that has a circulation of over 1,800,000. The U.S. Dept. of Defense told the Daily Caller that there “is no evidence” of any significant troop movements along the Chinese-North Korean border.
|
Kanske är lugnare än vad vi tror? Bra isf..
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2017-04-11, 22:00
|
|
|
Lyft! Upp å ner!
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Jänkarna är ju fortfarande tokrasistiska och rasifierade. De kan ju förfan inte ha ett gräl mellan en vit människa och en svart människa utan att ta in ras i frågan. Eller låta vita poliser interagera med svart befolkning. Det är ju direkt löjligt.
Sverige är väl på nästan samma nivå.
Och även om integration låter fint så känns det mest som en floskel om man menar i större samhällsperspektiv.
Invandrare vill bo med sina kulturella likar - för de har mest gemensamt med dem.
Svenskar vill bo med sina kulturella likar - för de har mest gemensamt med dem.
Jag kan inte klandra någon för det men som det ser ut bosätter sig inte invandrare och svenskar i samma områden utan koncentreras snarare till enklaver - det tror jag inte går att hindra. Krävs ju någon form av kollektiv "kumbayha" aka ideologisk skiftning för att motverka detta.
Jag gillar mina värderingar och kommer söka mig i den mån det är möjligt mot människor som delar dem - och jag kommer få bättre matchning bland svenskar, helst universitetsutbildade. Inget snobberi i det utan bara att söka de med liknande referensramar.
Om man med integration däremot menar - skaffa sig ett jobb så ja, det är mer möjligt. Lära sig språket med. Även om det tydligen är väldigt svårt och vissa aldrig lär sig det eller nöjer sig med att tala väldigt dålig svenska.
Men även om vi löser den delen av integrationen så kvarstår problemet att grupper helst bosätter sig med varandra.
|
Och det löser man lämpligast genom att inte ta in så mycket folk under så kort tid så att det inte bildas miniatyrsamhällen. Hålls det till ett lågt antal så behövs det inga åtgärder eller någon speciell integrationspolitik för att folk skall integreras. Då kommer det att finnas en egen vilja att komma in i samhället.
Skulle jag bosätta mig i Bulgarien där det råkar finnas en stad med 10 000 svenskar så skulle jag aldrig bry mig om att lära mig bulgariska. Inte en chans. Hade jag däremot kanske bara haft någon svensk granne eller liknande så hade jag utan tvekan lärt mig språket och kommit in i samhället asap för att slippa handikappet med att inte förstå någonting.
|
|
|
2017-04-11, 23:56
|
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
Det är betydligt mer överdrivet än folk ger sken av. Man kan tjäna pengar på rättvisefrågor och stämma folk för rasism. Samt media skriver om det hela tiden. Betyder inte att det är det största samhällsproblemet.
Läser du expressen och aftonbladet en vecka skulle du troligtvis tro att vi har gigantiska problem över hela Sverige och inte bara i specifika regioner.
|
Fetmarkerade tycker jag tyder på att det är överdrivet. Blir särskilt ironiskt när de skryter om att deras yttrandefrihet minsann är fundamental, till skillnad från t.ex Sveriges hets mot folkgrupp. Och sen kan yttranden få rättslig påföljd. Lite motsägelsefullt i mina öron.
De har väl också en lag mot "obsceniteter" och lite annat, så jag tror de lurat sig lite där om hur absolut yttrandefrihet de verkligen har.
Men du har säkert rätt i att det låter värre än det är och att media bär sin skuld i att dra saker till sin spets för att sälja storys.
Samtidigt kan jag inte låta bli att se att "race" dyker rätt konstant i USA vad gäller politisk debatt, för mig verkar det som (och jag överdriver väl lite) att de knappt kan interagera över rasgränsen utan att fundera över ras - mer optimalt tycker jag kanske vore att helt enkelt inte bry sig så mycket om det är just en vit eller svart som gör något. Men för dem är det (imo) väldigt laddat, och de bär fortfarande skam efter apartheid och slaveriet ganska färskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon
Och det löser man lämpligast genom att inte ta in så mycket folk under så kort tid så att det inte bildas miniatyrsamhällen. Hålls det till ett lågt antal så behövs det inga åtgärder eller någon speciell integrationspolitik för att folk skall integreras. Då kommer det att finnas en egen vilja att komma in i samhället.
Skulle jag bosätta mig i Bulgarien där det råkar finnas en stad med 10 000 svenskar så skulle jag aldrig bry mig om att lära mig bulgariska. Inte en chans. Hade jag däremot kanske bara haft någon svensk granne eller liknande så hade jag utan tvekan lärt mig språket och kommit in i samhället asap för att slippa handikappet med att inte förstå någonting.
|
Ja som du beskriver men en tricklande ström istället hade det nog blivit mindre segregerat.
Kanske hade man kunnat sprida ut flyktingar mer över orter och boenden istället för att lämpa ihop dem på stora flyktingcentra också - då hade de av sociala behov kanske "tvingats" få mer intresse av umgänge med svenskar.
Jag hade också nöjt mig med att umgås med mina landsmän om jag var flykting - det är ju tryggare än kulturellt avvikande främlingar, ju färre landsmän desto större socialt behov av andra.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2017-04-12, 02:01
|
|
|
Lagom
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
Fetmarkerade tycker jag tyder på att det är överdrivet. Blir särskilt ironiskt när de skryter om att deras yttrandefrihet minsann är fundamental, till skillnad från t.ex Sveriges hets mot folkgrupp. Och sen kan yttranden få rättslig påföljd. Lite motsägelsefullt i mina öron.
De har väl också en lag mot "obsceniteter" och lite annat, så jag tror de lurat sig lite där om hur absolut yttrandefrihet de verkligen har.
Men du har säkert rätt i att det låter värre än det är och att media bär sin skuld i att dra saker till sin spets för att sälja storys.
Samtidigt kan jag inte låta bli att se att "race" dyker rätt konstant i USA vad gäller politisk debatt, för mig verkar det som (och jag överdriver väl lite) att de knappt kan interagera över rasgränsen utan att fundera över ras - mer optimalt tycker jag kanske vore att helt enkelt inte bry sig så mycket om det är just en vit eller svart som gör något. Men för dem är det (imo) väldigt laddat, och de bär fortfarande skam efter apartheid och slaveriet ganska färskt.
|
Du kan kika på youtube, 80% av alla annonsörer har nu dragit bort sina annonser. Sedan massmedia drog igång kampanjer för att svartmåla sidans innehåll. Massmedia har makt. Gäller bara att sätta press på rätt personer. Finns en liten chans att youtube slås ut av det hela.
Man kan ju fråga sig var alla rasister var när Obama vann stort 2008. Har USA blivit mer rasistiskt sedan dess? Kan en svart president ha nästan 80% positivt omdöme i ett rasistiskt land?
Eller har vi flyttat målstolparna lite väl långt?
Skillnaden i USA är att man kan tjäna pengar på rättsfall där företag förliknar sig med folk och betalar under bordet för att bli av med negativ publicitet, även om de själva inte är ansvariga. Har varit många anställda som sagt konstiga saker och företagen tvingas betala. Det är en hel industri.
|
|
|
2017-04-12, 04:46
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Du kan kika på youtube, 80% av alla annonsörer har nu dragit bort sina annonser. Sedan massmedia drog igång kampanjer för att svartmåla sidans innehåll. Massmedia har makt. Gäller bara att sätta press på rätt personer. Finns en liten chans att youtube slås ut av det hela.
|
Har verkligen 80% av alla annonsörer tagit bort sina annonser? Är det inte snarare så att några enormt stora annonsörer tagit bort sina annonser, och att 80% av annonserna därför försvunnit?
|
|
|
2017-04-12, 08:26
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ja som du beskriver men en tricklande ström istället hade det nog blivit mindre segregerat.
Kanske hade man kunnat sprida ut flyktingar mer över orter och boenden istället för att lämpa ihop dem på stora flyktingcentra också - då hade de av sociala behov kanske "tvingats" få mer intresse av umgänge med svenskar.
Jag hade också nöjt mig med att umgås med mina landsmän om jag var flykting - det är ju tryggare än kulturellt avvikande främlingar, ju färre landsmän desto större socialt behov av andra.
|
Jag tänker helt annorlunda där, men alla är vi väl olika. Visst är det kul att ha kontakt med landsmän när man är utomlands, men jag har svårt att tro att man måste hålla dem i handen. Den stora käpphästen som ny i ett land är språket och just det är vad ett land ska erbjuda hjälp med omgående (kurs+krav på att man ska lära sig språket). Ser inte det förskräckliga i att integrera sig i samhället, särskilt inte i ett land som Sverige. Tvärtom säljer man in vårt land rätt så finns det massor att vara nyfiken och hungrig på som invandrare. Sedan skiljer det sig såklart på vilken typ av invandrare som kommer hit, om det är en dagdrivare som söker sig hit lockad av tanken på goa bidrag och välfärd, eller om det är någon som är tacksam och vill kavla upp armarna och göra rätt för sig. Alla är inte kriminella och alla är inte lata jävlar som bara vill tugga bidrag, tvärtom.
Jag ska precis iväg nu på en resa och trots att jag är ateist, tycker jag det ska bli galet intressant att få möta Buddhismen för första gången. Ska bli skoj att få besöka tempel, få "välsignelser" och testa ceremonier och allt annat som hör till. Jag kommer inte att kunna språket, så det blir mycket teckenspråk, men jag kommer tveklöst att lära mig massor på kort period. Man behöver inte vara så byxnödigt rädd för allt som är annorlunda eller främmande.
|
|
|
2017-04-12, 08:48
|
|
|
BÄNKPRESSARE
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Jag tänker helt annorlunda där, men alla är vi väl olika. Visst är det kul att ha kontakt med landsmän när man är utomlands, men jag har svårt att tro att man måste hålla dem i handen. Den stora käpphästen som ny i ett land är språket och just det är vad ett land ska erbjuda hjälp med omgående (kurs+krav på att man ska lära sig språket). Ser inte det förskräckliga i att integrera sig i samhället, särskilt inte i ett land som Sverige. Tvärtom säljer man in vårt land rätt så finns det massor att vara nyfiken och hungrig på som invandrare. Sedan skiljer det sig såklart på vilken typ av invandrare som kommer hit, om det är en dagdrivare som söker sig hit lockad av tanken på goa bidrag och välfärd, eller om det är någon som är tacksam och vill kavla upp armarna och göra rätt för sig. Alla är inte kriminella och alla är inte lata jävlar som bara vill tugga bidrag, tvärtom.
Jag ska precis iväg nu på en resa och trots att jag är ateist, tycker jag det ska bli galet intressant att få möta Buddhismen för första gången. Ska bli skoj att få besöka tempel, få "välsignelser" och testa ceremonier och allt annat som hör till. Jag kommer inte att kunna språket, så det blir mycket teckenspråk, men jag kommer tveklöst att lära mig massor på kort period. Man behöver inte vara så byxnödigt rädd för allt som är annorlunda eller främmande.
|
Absolut, men det är för att du VILL lära dig, lite skillnad mot "män" i TV som har varit i Sverige flera år och ändå pratar engelska eller sitt hemspråk. Efter några veckor, och maximalt några månader ska man kunna föra enklare diskussioner om man är normalbegåvad.
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
|
|
|
|
2017-04-12, 09:25
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK
Absolut, men det är för att du VILL lära dig, lite skillnad mot "män" i TV som har varit i Sverige flera år och ändå pratar engelska eller sitt hemspråk. Efter några veckor, och maximalt några månader ska man kunna föra enklare diskussioner om man är normalbegåvad.
|
Exakt och här kan jag tycka att det ska rentav vara ett krav att man ska lära sig svenska språket. Kräv det + kräv att man ska stå till förfogande för arbetsmarknaden.
|
|
|
2017-04-12, 10:08
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
Man kan ju fråga sig var alla rasister var när Obama vann stort 2008. Har USA blivit mer rasistiskt sedan dess? Kan en svart president ha nästan 80% positivt omdöme i ett rasistiskt land?
Eller har vi flyttat målstolparna lite väl långt?
Skillnaden i USA är att man kan tjäna pengar på rättsfall där företag förliknar sig med folk och betalar under bordet för att bli av med negativ publicitet, även om de själva inte är ansvariga. Har varit många anställda som sagt konstiga saker och företagen tvingas betala. Det är en hel industri.
|
Ah, ja då förstår jag vad du menar tror jag. Att rasifiering blir lite upphaussad av medias makt, och att företag hellre är brickor i det spelet än får negativ publicitet, så de köper sig ur fall de kanske inte ens skulle förlora?
Annars håller jag inte riktigt med i vad jag tror du säger. Att de är rasifierade innebär för mig inte att de per automatik har något emot svarta (t.ex Obama som president). Däremot (och det är min tolkning så den kan vara felaktig) känner jag att amerikaner överlag hela tiden är väldigt medvetna om personers etnicitet, om en vit och svart interagerar är de väl medvetna om sin skiljande hudfärg. Det är för mig rasifiering, blir som ett steg tillbaka från individualism, man är inte bara sin individ i huvudsak utan även hudfärg får stort spelrum.
I Sverige får det ju också stort spelrum, och mer och mer känner jag. För mig är det ett steg mot ökad segregation och ökade motsättningar just att fokusera på en sådan ytlig olikhet som hudfärg. Jag vill säga "vem fan bryr sig?" men det är ju bara för att jag inte bryr mig. Eller snarare, försöker att inte bry mig. För lägga märke till det gör jag verkigen.
Lite samma grej som när neo-feminister nästan slåss med näbbar och klor för att dela in gruppen människor bestående av individer till grupperna kön bestående av män och kvinnor, inte individer. Tycker jag iaf, och det stör mig som fan. Vill man jobba mot "allas lika värde" tror jag det är nödvändigt att försöka se alla människor som individer och utgå från deras situation som individer. Inte lägga in dem i grupperna X, Y och Z där alla inom samma grupp antas ha samma rikedom, inflytande och referensramar.
Citat:
|
Jag tycker det är kul att försöka kommunicera med folk förbi språkgränser, jag tycker om att resa och se nya saker och annorlunda kulturer, har gjort det en del och vill göra det mer.
Det är däremot inte samma sak som att vilja bo i en annan kultur, tycker jag. Jag förstår att du tycker det blir kul att delvis lära dig ett nytt språk och kommunicera med en främmande kultur och religion, men poängen jag försöker göra är - skulle du vilja bosätta dig där, med dem?
Byxnödigt rädd tar jag nästan som ett personligt påhopp nästan  jag har inga problem med att prata med främlingar på resor.
Däremot måste jag erkänna att jag är så pass "feg" att jag helst inte bosätter mig bland främlingar permanent (jag vet att de inte är främlingar för evigt). Och denna "feghet" tycker jag mig inte se för bara mig utan nästan alla människor.
Var bor du själv, om du nu är modig?  Bor du i ett invandrartätt område? Fått för mig att du bor i villa bland en massa svenskar, kanske?
Citat:
Exakt och här kan jag tycka att det ska rentav vara ett krav att man ska lära sig svenska språket. Kräv det + kräv att man ska stå till förfogande för arbetsmarknaden.
|
Ja, det känns väl faktiskt ganska självklart att vill man bo i ett land, och önskar få rätten att göra det, så är väl det minsta man kan göra att lära sig språket.
Jag har iaf i min tid i vården (och de jag snackat med på stan) upplevt att invandrare och flyktingar är riktigt usla på svenska, nästan alla jag träffat. Trots att de varit i landet åtminstone ett år, ofta flera. Om det beror på att SFI är kass vet jag inte. Jag tror inte det är bristande begåvning hos invandrarna. Däremot kanske bristande behov - för de kanske inte får jobb oavsett. Och de kanske har socialt umgänge på flyktingförläggningen på sitt hemspråk oavsett. Kanske är det svårt att ens få kontakt med svenskar att verkligen umgås och prata med på svenska.
Vet inte hur ofta svenskar intresserar sig för och slår upp samtal med invandrare, oftast verkar man vilja undvika det där främmande. De jag pratat med på stan har varit väldigt trevliga, men oftast så knackliga på svenska att de hellre pratat engelska, vilket kan kännas lite meh.
I mina ögon är det ett ganska stört beteende att bosätta sig i ett land och inte lägga krut på att lära sig språket. Jag läser på lite bara jag ska resa genom ett land. Så jag undrar varför så många lär sig så illa.
Skulle det ställas krav skulle de säkert se till att lära sig bättre.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
Senast redigerad av BelowAverage den 2017-04-12 klockan 10:18.
|
|
|
2017-04-12, 10:20
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
text
|
Och en parantes till - jag är ganska nyfiken och gillar att resa. Det verkar du också göra. Men de flesta människor jag möter har faktiskt inte rest särskilt mycket, och de som gör det - oftast samma sorts charterresor. Den nyfikenheten mot nya saker sett till en stor grupp människor är snarare en anomali än något alla delar, tror jag.
|
|
|
|
2017-04-12, 12:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Kan ju inte riktigt jämföra att som svensk ateist tycka att buddhismen är intressant med att en troende muslim ska vara nyfiken på andra trosinriktningar. Den person har ju redan hittat sin tro, en tro som dessutom är väldigt hårt mot andra religioner och "avgudadyrkan".
|
|
|
2017-04-12, 12:46
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
Ser inte det förskräckliga i att integrera sig i samhället, särskilt inte i ett land som Sverige.
|
Just detta. Jag ser inte heller det förskräckliga i att andra ska släppa sina värderingar för "mina" värderingar - de svenska, som är bra osv osv.
Vänder jag på det - är jag beredd att flytta till Japan och släppa mina svenska värderingar? USA? Jemen? Spanien? Isrel? Kina? Hong Kong? Iran?
Nej, det vill jag inte. På sin höjd typ skandinavien & norra Europa. Kanske kanske Kanada och USA, men där får jag en rejäl värderingskrock. Israel, Jemen, Iran, Kina skullle nog gå fetbort. Spanien med. Hong Kong kanske inte lika mycket. Jag vill inte släppa min kultur, jag ser det som att den i stor del definierar vem jag är.
Blir lite konstigt att vänta sig att invandrare till Sverige bara ska släppa sin identitet - varför skulle de göra det? Jag tycker inte ens det är fel att inte göra det.
Nu kanske jag har fel i att kultur = identitet rakt av, men att de är nära kopplade tar jag för givet. Vad man anser rätt och fel och hur man identifierar sig som en moralisk människa tror jag för de flesta är viktigt, och det tror jag är svårt att ge sig in och rota i. Förändring tar tid, och de flesta verkar hålla fast vid vad de en gång tyckt oavsett vad.
Däremot tror jag det kan få negativa följder med enklaver och sub-samhälllen i samhället, speciellt om de på gruppnivå har meningsskiljaktigheter i värderingar de inte klarar att se mellan fingrarna med.
Är det nu jag börjar bli motståndare mot mångkultur? 
Nej. Men jag tror mångkultur orsakar problem och människors generella ovilja att umgås med det främmande (och till och med förakta det)tror jag är en bidragande orsak till att mångkultur ger problem. Och där är fan vi alla nästan lika goda kålsupare.
Däremot tror jag vi kan utvecklas förbi det problemet socialt. Antar att man kan bli mer eller mindre öppen och accepterande, känns inte ologiskt. (insert kumbayaha)
Att hålla alla svarta i Afrika och utanför t.ex Sverige för våra kulturer skiljer sig för mycket eller "de är inte tillräckligt begåvade" tycker jag känns rätt meh. Majoriteten får väl sätta gränser, som demokratin säger. Sålänge majoriteten av sveriges medborgare är mot hedersmord så lär det knappast bli vedertaget. Och blir majoriteten för det så är det demokratins vilja. Men att både svenskar och invandrare måste integreras mot varandra ser jag som ett faktum sålänge invandrarna har rösträtt och är ett nämnvärt antal - de kommer ju få inflytande. Och det ska de ha.
|
Senast redigerad av BelowAverage den 2017-04-12 klockan 12:53.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:46.
|

|