2008-09-21, 21:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Om Aftonbladet, Sweclockers och några webbplatser till går extreeeemt trögt eller inte alls, vad kan vara fel då? Kan det vara nåt DNS-strul? Både jag och brorsan upplever samma problem, och båda har Bahnhofs fiber anslutet till Halmstads stadsnät. De flesta sidor går blixtsnabbt som vanligt, men just Aftonblaskan och Swec funkar riktigt uselt hos oss båda.
|
det är något skumt med nätet atm
|
2008-09-21, 22:13
|
|
Sup, registered user?
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig
Under WINDOWS\:
Installer: 1,89 Gb
system32: 0,98 Gb
$hf_mig$: 630 Mb
SoftwareDistribution: 590 Mb
ServicePackFiles: 471 Mb
$NtServicePackUninstall$: 342 Mb
Under Program\:
Delade filer: 565 Mb
Java: 465 Mb
Nåt som ser suspekt ut?
|
Installer hade man kunnat ta bort om du kan acceptera att du inte kommer kunna avinstallera/ominstallera/omkonfigurera dina program med säkerhet senare. Skulle inte rekommendera det dock, eftersom Windows installationssystem bygger ganska mycket kring de filerna. Kanske du kan gå in och kolla ifall du hittar några väldigt stora filer och bara ta bort just dem?
Brukar själv använda Windows-sökverktyg och be den leta efter filer på över typ 50 Mb och sen sortera i storleksordning och kolla vad problemet är.
Verkar dock som det inte finns såå mkt att göra i ditt fall.
|
|
|
2008-09-21, 23:17
|
|
Fluortanten
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
$NtServicePackUninstall$ kan du radera, om du accepterar att du inte kommer att kunna avinstallera några av Microsofts uppdateringar (varför du nu skille vilja göra det).
Avinstallera Java och ladda hem den senaste stand-aloneversionen. Installera den i stället, så får du bort största delen av Javamappen med alla uppdateringar den innehåller.
|
Tack. Done.
Det var en hel del gammal java som låg där. Avinstallerade och hämtade senaste på java.com. Underligt nog fyllde den på med samma mängd data igen trots att jag kan se i "lägg till eller ta bort program" att de gamla är borttagna. Hjälper kanske med en omstart.
|
2008-09-21, 23:18
|
|
Fluortanten
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog
Installer hade man kunnat ta bort om du kan acceptera att du inte kommer kunna avinstallera/ominstallera/omkonfigurera dina program med säkerhet senare. Skulle inte rekommendera det dock, eftersom Windows installationssystem bygger ganska mycket kring de filerna. Kanske du kan gå in och kolla ifall du hittar några väldigt stora filer och bara ta bort just dem?
Brukar själv använda Windows-sökverktyg och be den leta efter filer på över typ 50 Mb och sen sortera i storleksordning och kolla vad problemet är.
Verkar dock som det inte finns såå mkt att göra i ditt fall.
|
Ok, tack för tipsen. Har ändå lyckats frigöra +2Gb nu så det känns rätt ok. Undviker att rota allt för mycket i windows om jag kan undvika det.
|
2008-09-21, 23:36
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Om internetuppkopplingen regelbundet strular, med samma felmeddelande, "din dns server kunde inte identifiiera ...ööö..nåt med ipadress" är vad den säger.
Varje söndag.
Är det då min dator el uppkopplingen som strular? Kundtjänst (hos min internetleverantör, har fö bredband via stadstnät om det är av betydelse) vill att jag ska testa med en annan dator i uttaget innan de felanmäler men det har jag inte möjlighet att göra..
Det höll idag bara i sig en liten stund, ibland har det varit uppemot ett dygn. Jag brukar då byta "hål" i internetdosan och starta om datorn, mer vet jag inte vad jag kan testa med själv?
|
Bump? Om man kan veta sånt alltså, ställer jag en korkad fråga ber jag om ursäkt, är såpass dataointresserad att jag inte kan avgöra frågans kvalitet. Däremot så vill jag att saker ska funka. Hjälp. Joråsåatte..
|
|
|
2008-09-21, 23:50
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Bump? Om man kan veta sånt alltså, ställer jag en korkad fråga ber jag om ursäkt, är såpass dataointresserad att jag inte kan avgöra frågans kvalitet. Däremot så vill jag att saker ska funka. Hjälp. Joråsåatte..
|
Nu vet jag inte vad just detta felet är men ett generellt tips är att skriva ner felmeddelandet exakt och sedan googla (och/eller posta här).
|
|
|
2008-09-22, 09:59
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Har problem med media player classic. När jag spelar upp mkv-filer i t.ex. 720p, så kan jag inte få fullscreen. Det gäller iofs allt material som håller lägre upplösning än mina skärmar. Väljer jag fullscreen så täcks skärmen av svart runt om filmen, som ligger kvar i mitten i sin orginalupplösning. Väljer jag att spela upp en vanlig avi-fil så blir bilden upp o ner. WTF? Har FFDshow, Haali matroska splitter och CoreAVC pro. I MPC är dock allt utom CoreAVC blockat, så det ska inte vara nåt problem.
|
2008-09-22, 10:21
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Vad har du för upplösning på datorn? Den ska väl ställas in på TV:ns upplösning?
|
|
|
2008-09-22, 10:25
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Du råkar inte ha ett 8800-kort? Dom klarar inte av overscan mm (inte pga hårdvaran, utan pga att Nvidia aldrig orkat fixa drivrutineran).
|
|
|
2008-09-22, 11:13
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Du råkar inte ha ett 8800-kort? Dom klarar inte av overscan mm (inte pga hårdvaran, utan pga att Nvidia aldrig orkat fixa drivrutineran).
|
Nej, men ett 6800 däremot. Dock har det funkar perfekt fram tills för några dagar sedan. Får väl ta bort allt vad codecs osv heter. Vad behöver jag exakt för att kunna lira x264 och xvid? CoreAVC och AC3filter bara eller?
Datorskärmens upplösning är 1680*1050 och TVns är 1920*1080, Masterchief.
|
2008-09-22, 13:02
|
|
Drill Sergeant
Reg.datum: Apr 2006
|
Har två datorer men bara en skärm, en mus, ett tangentbord etc, kan man på någiot sätt köra båda datorerna på detta (ej samtdidigt givetvis) utan att behöva koppla om sladdarna varje gång?
|
|
|
2008-09-22, 13:41
|
|
Värmdökungen
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBalik
Har två datorer men bara en skärm, en mus, ett tangentbord etc, kan man på någiot sätt köra båda datorerna på detta (ej samtdidigt givetvis) utan att behöva koppla om sladdarna varje gång?
|
Jarå, sök på kvm.
|
|
|
2008-09-22, 13:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Försöker ladda hem drivrutiner för ljudet, till Asus F5R-AP138C. Har laddat hem filer från http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us under Audio, men får det inte och funka. Nån som vet var jag kan hitta rätt drivisar?
(WinXp)
|
|
|
2008-09-22, 18:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousEreko
Jag kör på sata, på den disken jag hade innan sitter det inga byglingar för master/slave. vad nu?
|
LF help, gief help plz
|
|
|
2008-09-22, 18:46
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousEreko
LF help, gief help plz
|
VÅRDA SPRÅKET!
|
skog, smuts & träning
-
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.
|

|