Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Om grabben har svårt att få upp den då. ? är det bara för tjejen att dumpa och hoppa vidare till nästa?
Jag tycker man ska avvakta och se iaf.. är någon tex helt ointresserad av sex så får man väl gå efter det då. men att bara dumpa för att någon inte är bra i sängen är ju helt knäppt.
|
Det där var ju visserligen inte vad jag menade, om än det kunde låta så då jag använde ordet "dålig" i sängen. Det jag menade var att om en person inte är lyhörd för sin partner i sängen (inom rimlighetens ramar) och inte är intresserad av att få partnern att njuta är hän inte mycket till partner och har antagligen då även en personlighet som inte är särdeles sympatisk. Att vara dålig i sängen omedvetget är en sak, att vara medvetet dålig i sängen för att man inte bryr sig om sin partners njutning är något annat.
Om någon är helt ointresserad av sex hade nog i alla fall jag aldrig inlett ett förhållande. Det hade aldrig fungerat i längden.
Själv tror jag problem i sängen ofta kan få förhållande att spricka, sexuell frustration är något av det värsta som finns. Om man kombinerar det med oviljan många verkar ha med att prata om sitt sexliv så är det en verklig grorgrund för osämja.
Det som framförallt hade fått varningsklockor att ringa för mig är om sexet när man är nykär hade varit dåligt. Sex när man är nykär ska vara som att sitta fastspänd på en pinnstol i en orkan, man ska vilja dra av sin partner kläderna när och var som helst och man ska njuta varje gång partnern rör vid dig. Slentriansex har man gott om tid att gå igenom när man varit ihop några år och har skaffat barn, villa och andra förpliktelser, det ska inte vara utgångsläget.