Citat:
Ursprungligen postat av GurraGo
Kan en nyfiken få sin nyfikenhet tillfredställd genom att få en hint om vilken fart du hålelr?
|
Lovar du att inte skratta? Långsammaste intervallet på det här passet var
4:31 min/km och det snabbaste var
4:11 min/km. Jag skulle gissa att snittet blir
4:20 min/km per intervall. Normalt brukar mitt snabbaste intervall ligga ner mot
3:50 min/km och jag håller de långsammaste under
4:10 min/km. Med tanke på hur trött jag var trots det låga tempot igår så är det svårt att vara nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av forslund
Brukar ta mig minst 3-4 pass innan jag är tillbaka och presterar på min normalnivå. Har varit sjuk rätt mycket nu de senaste månaderna så har åkt på många av dessa återhämtningspass. Verkar vara relaterat till om man kommer igång tidigit (vilket du har gjort) eller om man vilar ett par till tre dagar extra. Då verkar det i alla fall gå lättare.
Ett par pass till så är du tillbaka. 
|
Jag hoppas det. Jag har gett upp ambitionen att göra några superpass den här veckan. Får jag genomföra mitt långpass och kommer över skamgränsen (40 km) i veckomängd är jag relativt nöjd. Det här får vara en startsträcka.
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Kul att dina intervaller är på G igen.  Det var ju en av höjdpunkterna att läsa om under förra våren. Kanske just därför du inte springer dom så ofta längre, vidskepligheten från förra vårens marathonförbredelser kanske skrämmer.
Är det ett pass som du har lagt in och sparat i klockan förresten?
|
Tack! Kul att du gillar mina intervaller. Det är inte alltid jag själv gör det.

Jag är nog inte mycket försiktigare i kvalitetsträningen nu jämfört med förra året. När jag väl kör passen är det både tuffare och längre nu. Framför allt backträningen är hårdare. Däremot försöker jag begränsa till ett kvalitetspass per vecka. Jag har märkt att kroppen kan ta ut sig mer på kvalitetspassen om jag kompletterar med tre "vanliga" pass. Därför blir det ofta varannan vecka backträning och varannan vecka intervaller.
Förra årets marathonträning var bra på många sätt. Det roliga är att jag har tränat ännu bättre i år. Å andra sidan ger empiriska studier av SM07 att mer träning ger större risk att bryta... Undantaget är Lidingöloppet där den fina kontinuerliga löpträningen gjorde att jag kunde springa i mål utan att vara särskilt trött.
Passet är inlagt i klockan, ja. Jag skapade det i Training Center och förde över. Det går att göra direkt i klockan också, men det är lite pilligare.