Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-31, 09:51   #1651
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Tränade igår

Böj med bälte, smalt och stopp i botten 3x60 2x110 1x130
Böj med lindor 3x150 3x175 3x175 - Fick ont i baksida lår igen. Nästa vecka kör jag definitivt med neddragen dräkt. Klarar verkligen inte av att böja med endast lindor. Sträcker mig alla gånger!

Hade tänkt köra kronlyft med på grund av sträckningen blev det inget.

Bänkpress med 33kg kedjor extra 5x50 3x70 3x90 3x100 3x110 - Har aldrig kört med kedjor förut så det var PB på alla :P Sjukt gött var det. Vilket vansinnigt tryck!

Fu bänk med kedjor och 5cm bredare grepp Många reps på 80 och 90kg + kedjorna

Smalbänk med kedjor 3x90 6x80 6x80
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 10:16   #1652
mpersson
-105kg Svensk sisu

mperssons avatar

Reg.datum: Nov 2009
Belastar det hamstring annorlunda med lindor eller?

Gick för övrit skit bra på JSK igår
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 10:22   #1653
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mpersson Visa inlägg
Belastar det hamstring annorlunda med lindor eller?

Gick för övrit skit bra på JSK igår
Yes det gör det tusan. Framförallt för mig med långa lårben. Utan lindor skjuter jag fram knäna ganska mycket men med lindor så rör sig knäna inte framåt mycket alls utan rumpan åker bak istället och då blir det ett vansinnig sträck i hamstrings!

Gött att det gick bra i JSK!
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 10:46   #1654
mpersson
-105kg Svensk sisu

mperssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Yes det gör det tusan. Framförallt för mig med långa lårben. Utan lindor skjuter jag fram knäna ganska mycket men med lindor så rör sig knäna inte framåt mycket alls utan rumpan åker bak istället och då blir det ett vansinnig sträck i hamstrings!

Gött att det gick bra i JSK!
Okej då är jag med Japp de va skönt !
Gammal 2010-07-31, 12:42   #1655
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
FYFAN TIMME! LOVEU!

Sånt jävla tryck idag i böjen! Pb rakt igenom, tror jag gjorde mina 5bästa set ever!
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 19:52   #1656
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Gah, jag avskyr ANABOLA STEROIDER! Kan inte alla bara köra rent istället? Jag lär väl få före efterbilderna tråden låst nu med mitt steroidsnack

Men jag blir tusan lack när folk skriver "imponerande oavsett med eller utan aas"

Nej det är de inte!
Så du tycker inte att Ronnie Coleman eller Gene Rychlak som lyfter 500KG bänkpress är imponerande? Oavsett steorider är det ju samma hårda jobb som alla andra. Bara att man når en aning längre.

Senast redigerad av cero den 2010-07-31 klockan 19:59.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 19:55   #1657
Sjoba
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Bilderna i före och efter-tråden är ju knappast imponerande om man haft honung i sin morgongröt.
Sjoba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 20:00   #1658
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Tänkte mer generellt.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 21:04   #1659
stahlberg
Registered User

Reg.datum: May 2003
Helt okej med böjen, en fråga om bänken som pm.
Gammal 2010-07-31, 21:21   #1660
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Så du tycker inte att Ronnie Coleman eller Gene Rychlak som lyfter 500KG bänkpress är imponerande? Oavsett steorider är det ju samma hårda jobb som alla andra. Bara att man når en aning längre.
Ronnie bänkar för det första inte ens 250. Och för det andra så når du inte "aningen längre", du når mycket längre och mycket fortare. Det är inte svårt att träna hårt när man får en puff på låt säga 10-20% styrka och du är återhämtad efter något dygn istället för en vecka efter ett tungt träningspass. Det är jävligt respektlöst mot oss rena lyftare att säga att det är samma hårda jobb som krävs. Doping är en snabb genväg och fusk.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 21:25   #1661
Sjoba
Banned User

Håller med Stefan J, med som sagt undantag för världseliten i BB. Då vet man att samtliga juicar och man kan ha med det i åtanke. Sen tycker jag att det är förjävligt såväl i alla former av styrkeidrotter och för alla kroppsbyggare som vill tävla rent.
Gammal 2010-07-31, 21:28   #1662
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Ja när det gäller kroppsbyggning på hög nivå är det väl mer eller mindre vedertaget att de trycker i sig grejer.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 21:30   #1663
Sjoba
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Ja när det gäller kroppsbyggning på hög nivå är det väl mer eller mindre vedertaget att de trycker i sig grejer.
Ohja, det hade varit roligt med en stor tävling med dopingtester. Typ som en mr.O för juicare och en för rena killar, fast naturligtvis måste man kalla det något annat.

Sen så är det ju inte så roligt heller för dom som är rena och tävlar mot dopade och blir anklagade för att själva ha tagit. Eller för folk som kommer sjukt långt inom någon styrkeidrott och därav också blir stämplade som dopade.
Gammal 2010-07-31, 21:33   #1664
stahlberg
Registered User

Reg.datum: May 2003
Det är inte bara så att de tränar hårdare pga av sin doping. Extrema tröjor - extremare än i IPF - och förmånliga tävlingsregler gör att man inte kan jämföra med en IPF-prestation.

På samma sätt är det förstås omöjligt att jämföra IPF:s utrustningslyftning med den klassiska varianten, men med tanke på hur mycket doping ger (eller kan ge) är dopingresultat med extrem utrusning och förmånliga tävlingsregler inte väldigt imponerande de stora vikterna till trots.

Dessutom är det jättebra att IPF-lyftare rent allmänt har en negativ inställning till dopingresultat. För det första är chansen till möjligast ren IPF-lyftning då som störst. För det andra är just dopingen en viktig orsak till att styrkelyft har så svårt att bli så accepterat som idrottsgren som det kunde bli. Inställningen till doping hos "samhället", myndigheter och publik är klart negativ - och de flestaa icke sakkunniga kan inte skilja mellan IPF:s styrkelyft och t.ex andra förbunds motsvarande verksamhet eller bodybuilding.
Gammal 2010-07-31, 21:34   #1665
mpersson
-105kg Svensk sisu

mperssons avatar

+ 1 på alla utom cero

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.