Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-09, 18:03   #1636
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Om väljarnas minne hade varit kort hade SD eller Fi aldrig existerat. Det är just det som är skönheten i detta, om (S) vill vara ett statsbärande parti så behöver de agera nu, de behöver l e v e r e r a. Utan pardon.

Nu har man haft en period bakom sig, för alla partier, där man har kunnat sagt fina saker, hårda saker, träliga saker, snälla saker och sedan gjort något tafatt försök att utföra det som är sagt. Nu står (S) specifik i sitsen att om de inte levererar så kommer bli krossade i stenkrossen, eller som Yes skrev, ristas blodörn. De är upptryckta mot väggen och alla ögonen är på dom.

Föresten, någon som sett eller hört (V) eller (MP)? Verkar ha gått under jorden..
Jag tycker för all del ledande politiker och myndighetspersonal agerat exemplariskt från det jag sett hittills. Där har det varit högt över förväntan för min del. Jag föster dock väldigt lite trovärdighet till dem som kommer nu och talar om skärpta regler.
Det framstår inte bara falskt när du sitter fast i en rävsax utan det är även ogenomtänkt. Sen kan vi alltid undra hur länge detta kommer hålla i sig.

Apropå rista blodörn menar jag förstås inte bokstavligen att vi ska sätta denna gamla sägen på prov. Vad jag menar är att likt mobbarna på skolgården för många år sedan så måste det svaras hårt, brutalt och resolut. Om det bara visats mer ryggrad från början hade vi kanske sluppit skiten idag.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-09, 18:10   #1637
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Fast det är väl samtidigt den springande punkten? En del av socialdemokratin vill behålla den liberala flyktingpolitiken som föranledde vår statsminister att komma med sina famösa uttalanden hösten 2015. Är denna del av socialdemokratin nöjd idag, efter den 180-graders sväng man gjort? Har de fått vad de önskade sig?

Den andra delen av socialdemokratin, som krasst konstaterar att man inte kommer kunna ha en fungerande välfärdsstat med etnifierade enklaver av trasproletariat, hur kan denna del vara nöjd? Hur kan man bortse från den statsminister som genom sitt agerande lyckades göra Sverige till huvudmål för flyktingströmmarna genom Europa? Hur kan man "glömma" vad den svenska socialdemokratin gjort för att kväva diskussionen kring målkonflikterna med liberal invandring och omfattande välfärd? Vars resultat vi idag ser runtom i landet, där offentligheten dragit sig undan och lämnat walkover...

För att lyckas krävs antingen ett synnerligt kort minne eller liknande tankemässig oförmåga...
... eller så ser man inte på det som du gör. Man kanske väger andra frågor som tyngre än vad som har skett inom migration, man kanske värdesätter skolan framför asyl, eller asyl framför militär. Det jag menar på att något som är solklart för dig är nödvändigtvist inte så för någon annan, då man prioriterar andra frågor och lägger ingen vikt vid t.ex. migration.

Det är just därför det är intressant nu, då något hemskt har hänt och ALLA kräver handling. Då går det inte att tassa runt frågan och försöka vara statsbärande. Samtliga i oppositionen väntar på ett misstag, väljarna, vare sig man prioriterar tidigare frågor, är vaksamma på vad som kommer ske nu - alla tittar mot (S), de måste agera. Det är det som gör att det är intressanta tider nu och fram tills valet, för detta kommer inte att glömmas bort, det är inget som någon KAN rycka på axlarna åt (För det är så jävla hemskt). Det som har hänt eller gjorts tidigare kommer, vad jag tror, inga sossar att jiddra om utan nu är det fokus på här och nu.

Fast vi får se, om 2 veckor kanske det är "nu ska vi rädda världen" och bidrag till alla.

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-09, 18:43   #1638
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Extra långt Agenda idag:

https://www.svtplay.se/video/1321304...al-9-apr-20-00

"Förlängt Agenda special efter terrordådet i Stockholm. Hör statsminister Stefan Löfven (S) och andra partiledare om vad terrorattentatet betyder för Sverige. Vad säger Säpo om hotet från terrorn? Hur klarade polisen och sjukvården den massiva insatsen i Stockholm? Programledare: Camilla Kvartoft."
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-09, 18:57   #1639
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Hahaha.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-09, 18:59   #1640
svenbanan
Banned User

Citat:
Neeeeeeeej!!!
Gammal 2017-04-09, 18:59   #1641
Kräket
Registered User

Kräkets avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
... eller så ser man inte på det som du gör. Man kanske väger andra frågor som tyngre än vad som har skett inom migration, man kanske värdesätter skolan framför asyl, eller asyl framför militär. Det jag menar på att något som är solklart för dig är nödvändigtvist inte så för någon annan, då man prioriterar andra frågor och lägger ingen vikt vid t.ex. migration.
Är ju förstås sant. Jag dök ner i tråden då jag läste en replik som handlade om just flyktingpolitik. Klart det kan finnas andra frågor som socialdemokratin lyckats upprätthålla mer stringens i sina beslut.

Citat:
Det är just därför det är intressant nu, då något hemskt har hänt och ALLA kräver handling. Då går det inte att tassa runt frågan och försöka vara statsbärande. Samtliga i oppositionen väntar på ett misstag, väljarna, vare sig man prioriterar tidigare frågor, är vaksamma på vad som kommer ske nu - alla tittar mot (S), de måste agera. Det är det som gör att det är intressanta tider nu och fram tills valet, för detta kommer inte att glömmas bort, det är inget som någon KAN rycka på axlarna åt (För det är så jävla hemskt). Det som har hänt eller gjorts tidigare kommer, vad jag tror, inga sossar att jiddra om utan nu är det fokus på här och nu.

Fast vi får se, om 2 veckor kanske det är "nu ska vi rädda världen" och bidrag till alla.
Svensk socialdemokrati har en fruktansvärt god förmåga att inlemma andra partiers frågeställningar, och göra det till sina egna. Samtidigt (tror jag) socialdemokrati går på konstgjord andning. Då socialdemokratin uppstod stod konflikten mellan arbete och kapital. Syntesen av antiteserna blev socialdemokrati.

Vår tids konflikt är mer flerdimensionell, och svårare att beskriva. Jag tror dock inte socialdemokratin sitter på lösningen. Men men, det kanske är en annan fråga...
Kräket är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-09, 19:01   #1642
upperkatt
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Neeeeeeeej!!!
Churchill har sagt betydligt klokare saker.
upperkatt är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-09, 19:05   #1643
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Churchill har sagt betydligt klokare saker.
Klokare och klokare. Jag är enbart ute efter snabba fixar i underhållningsådran...
Gammal 2017-04-09, 19:05   #1644
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Extra långt Agenda idag:

https://www.svtplay.se/video/1321304...al-9-apr-20-00

"Förlängt Agenda special efter terrordådet i Stockholm. Hör statsminister Stefan Löfven (S) och andra partiledare om vad terrorattentatet betyder för Sverige. Vad säger Säpo om hotet från terrorn? Hur klarade polisen och sjukvården den massiva insatsen i Stockholm? Programledare: Camilla Kvartoft."
Har precis börjat.

Citat:
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Gammal 2017-04-09, 20:30   #1645
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Haha! Fy fan vad väljarens minne är kort! Skrattretande hur floskelkungen kissar på väljarkåren. Ännu värre att väljaren går på det!

För mindre än två år sedan stod samme man och dansade med Refugee Welcome, och meddelade att hans Europa byggde man minsann inte murar.

Tillsammans med pöbeln fick han människor som flydde för sina liv att pantsätta allt de hade för att ta sig till Sverige, ty där stod ju självaste statsministern och välkomnade dem. När en (av den i många fall stora familjen) kommit fram, ja då var det annat ljud i skällan. Ingen anhöriginvandring. Tillfälliga uppehållstillstånd m.m. Den familjemedlem som lämnat fru och barn i kaoset i Turkiet/Syrien fick nu finna sig att släktens besparingar kastats bort för ingenting.

Egentligen finner jag det märkligt att inte fler begår terrorbrott. Den bitterhet som alstras när människor förstår att hela cirkusen 2015 handlade om att lägga upp bilder på facebook och påskina godhet. Vad värre är att nu tycks väljarkåren gå på det igen!

För helvete - Sossarna är en del av problemet. Inte lösningen...
Tare lugnt, jag kommer inte rösta på S eller M även om de ändrar sig - alldeles för sent.
Men det är positivt att de svänger, om de gör det.
shut teh face är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-10, 16:26   #1646
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Jag visste om Trump och kontroversen med hotellen men inte resten:

✮✮I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it. ✮✮⠀⠀
stridis är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-10, 16:43   #1647
Magnus N
Skånsk

Statsminister Stefan Löfven bjöd under söndagen in övriga partier till samtal om nya åtgärder mot terrorism. Men inbjudan gick inte till Sverigedemokraterna.

– Jag har inte sett någon inbjudan till sådana samtal, och när jag lyssnade på Stefan Löfven fick jag uppfattningen att det gällde de partier som tidigare deltagit i samtalen kring strategin mot våldsbejakande extremism, säger Jimmie Åkesson.

Stefan Löfvens pressekreterare Ingela Nilsson bekräftar för Expressen att Sverigedemokraterna inte är välkomna till de nya samtalen. Det är inte heller Vänsterpartiet som hoppade av den förra överenskommelsen.

http://www.expressen.se/nyheter/akes...tal/?social=fb

Kan inte förstå varför det är så problematiskt att ens bara samtala med SD, detta känns enbart kontraproduktivt
Gammal 2017-04-10, 18:35   #1648
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Att de dumpade (V) känns som en större nyhet än att SD inte fick sitta vid runda bordet.

Citat:
Gammal 2017-04-10, 18:41   #1649
Magnus N
Skånsk

Citat:
Att de dumpade (V) känns som en större nyhet än att SD inte fick sitta vid runda bordet.
V valde iofs själva att hoppa av i förra samtalen, så antar att de har fortsatt signalera ointresse för detta och därav ej någon inbjudan.

Tvivlar på att regeringen hade velat stöta sig med V och nekat dem en plats ifall de velat vara med, men det är min gissning
Gammal 2017-04-10, 18:42   #1650
Magnus N
Skånsk

Socialdemokraternas partiledning blev överkörda av kongressen gällande vinster i välfärden

" Socialdemokraternas kongress slår fast att det "behövs ett regelverk som sätter stopp för vinstjakt i skola, vård och omsorg."

LO talar om seger och ett beslut som gör skillnad i praktiken.
– Den betyder att Socialdemokraterna och LO ska se till att driva igenom vinstbegränsning i samtliga välfärdssektorer, säger LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson efter kongressens beslut om att plocka in en "portalmening" i de politiska riktlinjerna."

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24697464.ab

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:21.