2018-12-13, 09:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av G.W
Hur skulle du ha agerat om du fick göra om det? Försöker förstå vad du tycker är det dumma.
|
Jag hade skippat alla och gått hem tidigt och ätit kvarg och planera morgondagens träning 
|
|
|
2018-12-13, 10:41
|
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J
Jag hade skippat alla och gått hem tidigt och ätit kvarg och planera morgondagens träning  
|
På den tiden åt man inte kvarg, det var burktonfisk som var dåtidens kvarg
|
|
|
2018-12-13, 11:53
|
|
|
d-bag
|
Citat:
Ursprungligen postat av G.W
Hur skulle du ha agerat om du fick göra om det? Försöker förstå vad du tycker är det dumma.
|
Vill även poängtera att jag vanligtvis hade jävligt svårt med brudar. Att då totalt göra bort sig och bete sig som en idiot (eller låta idioten inom mig komma fram) när jag väl inte hade dessa problem, är extra dumt och jäkligt otacksamt. Jag förstår mycket väl att det inte skulle vara en big deal för många, men då får man föreställa sig sitsen med enorma brudproblem.
|
|
|
2018-12-13, 12:23
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Det enda "dumma" var väl allt telefonerande efteråt, om du nu blev kär i B var det väl rätt att dra med henne hem.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-12-13, 12:41
|
|
|
d-bag
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Det enda "dumma" var väl allt telefonerande efteråt, om du nu blev kär i B var det väl rätt att dra med henne hem.
|
Jag blev nog inte kär egentligen. Jag kände igen mig i hennes gråtande om att vara andrahandsval och tyckte att här är någon som förstår mig C) Var snyggare och hade inte vart elak eller något. Jag hade ingen rätt att dissa henne, framför hennes kompis, för att göra någon slags poäng...av något. Var jag så billig att jag kastade bort en sån tjej, för att en annan sa rätt saker? Massa såna funderingar hade jag.
|
|
|
2018-12-13, 12:46
|
|
|
d-bag
|
När jag sedan via telefon försökte förklara det här, och bytte vem jag kände för i min ensamhet 3 ggr om dan och drog in min ex (Alla tre var dessutom vänner) så måste min desperation, sinnessjukhet, paranoia och förvirring verkligen blivit uppenbar.
|
|
|
2018-12-13, 12:47
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Jag blev nog inte kär egentligen. Jag kände igen mig i hennes gråtande om att vara andrahandsval och tyckte att här är någon som förstår mig C) Var snyggare och hade inte vart elak eller något. Jag hade ingen rätt att dissa henne, framför hennes kompis, för att göra någon slags poäng...av något. Var jag så billig att jag kastade bort en sån tjej, för att en annan sa rätt saker? Massa såna funderingar hade jag.
|
Ja, då förstår jag bättre. Det påminner om en episod jag var med om när jag precis flyttat till Lund. Jag hamnade på en fest och av en bisarr anledning ville en 10-poängare hångla med mig. Vi bytte nummer och jag skrev att jag ville träffas igen, en månad senare bjöd hon mig på inflyttningsfest (jag fattar inte varför hon väntade en hel jämra månad om hon ville ses igen, hon kanske hade ett kösystem eller nåt, I don't know). Jag går på festen, tjejen i fråga visar inget tecken på att vara intresserad, emedan hennes 8-poängare till lillasyster stöter rätt hårt på mig. Framåt midnatt eller nåt tänker jag "fuck it", och börjar hångla med hennes syrra istället. Needless to say hörde jag inte av 10-poängaren mer, och syrran bodde i en annan stad, så det blev inget med det heller. Det dumma med detta är att jag kanske hade fått hångla med 10-poängaren igen, om jag bara hade hållit ut någon timme eller tre. Plus att hon ju bodde runt knuten.
Citat:
Ursprungligen postat av sexboy
Känns som dom flesta här inte är helt ärliga, eller är ni helt enkelt guds bästa barn.
Nummer ett dummaste beslutet var när jag och några kompisar raceade med bilen mot varandra, fulla och höga. En kompis dog, en sitter i fängelse efter händelsen.
|
Skillnaden är att din grej lär vara offentligt känd. Jag sätter 20 spänn på att din mamma och din chef känner till det där. Stor skillnad mot att vädra ett skelett som ligger bekvämt i garderoben.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-12-13, 12:53
|
|
|
d-bag
|
Ok. Det där var svårförklarat. Vi kan nöja oss med att jag var dum och hade jävliga issues med mig själv och med tjejer, och tenderade att göra bort mig.
|
|
|
2018-12-13, 12:56
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Ok. Det där var svårförklarat. Vi kan nöja oss med att jag var dum och hade jävliga issues med mig själv och med tjejer, och tenderade att göra bort mig.
|
Om man inte har jävla issues med tjejer fram tills man är ca 25 åtminstone, då är man onormal.
Så rättfärdigar jag det iallafall för mig själv.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-12-13, 14:03
|
|
|
cool bispes kung
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2
Intressant. Vad var det som inte funka då? För många konventioner? Folk är ju religiösa i olika grad.
|
Delvis konventioner. Jag klarade inte av att ljuga om att jag hade en gudstro och hon vägrade gifta sig med någon som saknade det. Sen hade hon två barn och jag kände nog nånstans att hon aldrig hade kunnat älska mig lika mycket som jag älskade henne. Delar av oss ville försöka men motstånden blev för stora så jag avslutade kontakten helt. Klarade inte att bara vara kompis med henne.
|
|
2018-12-13, 14:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2017
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Skillnaden är att din grej lär vara offentligt känd. Jag sätter 20 spänn på att din mamma och din chef känner till det där. Stor skillnad mot att vädra ett skelett som ligger bekvämt i garderoben.
|
Varför skulle hans chef veta? Om han inte jobbar på typ förskola och att arbetsgivaren därför kollat brottsregistret.
Har en bekant som jobbar administrativt på ett sjukhus, blivit dömd för misshandel sedan han blev anställd och jobbar kvar utan problem eftersom chefen inte vet.
|
|
|
2018-12-13, 14:18
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av xan
Varför skulle hans chef veta? Om han inte jobbar på typ förskola och att arbetsgivaren därför kollat brottsregistret.
Har en bekant som jobbar administrativt på ett sjukhus, blivit dömd för misshandel sedan han blev anställd och jobbar kvar utan problem eftersom chefen inte vet.
|
Men ändå. Det är "ute".
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-12-13, 17:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av baktung
Delvis konventioner. Jag klarade inte av att ljuga om att jag hade en gudstro och hon vägrade gifta sig med någon som saknade det. Sen hade hon två barn och jag kände nog nånstans att hon aldrig hade kunnat älska mig lika mycket som jag älskade henne. Delar av oss ville försöka men motstånden blev för stora så jag avslutade kontakten helt. Klarade inte att bara vara kompis med henne.
|
Intressant. Tack för info.
|
|
|
2018-12-13, 19:36
|
|
|
En Svensk Tiger.
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av sexboy
Känns som dom flesta här inte är helt ärliga, eller är ni helt enkelt guds bästa barn.
Nummer ett dummaste beslutet var när jag och några kompisar raceade med bilen mot varandra, fulla och höga. En kompis dog, en sitter i fängelse efter händelsen.
|
Alla kan inte vara Darwin Award kandidater.
|
|
|
2018-12-13, 20:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Kom att tänka på en grej som kunde slutat illa men som man kan skratta åt så här efteråt.
Var i Rumänien med ett gäng arbetskamrater för några år sedan och varje kväll blev ganska så blöta utekvällar.
Vi hade gjort Bukarest en kväll och skulle ta oss tillbaka till hotellet igen. Ganska snabbt fick vi tag i två taxibilar som skulle ta oss hem. Någon i sällskapet fick den briljanta idén att erbjuda chauffören som kunde köra snabbast till hotellet en extra slant. Chaufförerna tog det dock på blodigt allvar och bilarna för iväg med en rivstart. Ungefär som i fast and the furious fast I små dacia-plåtburkar körde de om bilar till höger och vänster, mot rödljus, upp på trottoarer och tvärs igenom korsningar samtidigt som alla i bilen hejade på i skräckblandad förtjusning. Vi kom fram till hotellet helskinnade och jag tror båda chaufförerna fick dricks... Det kunde slutat illa både för oss och andra trafikanter men det är sånt man lätt glömmer bort när det är tävling ��
Kom även att tänka på en annan kväll men samma resa och vi var på en nattklubb och kände på pulsen. Det var väldigt billigt att köpa alkohol och väldigt många helrör beställdes in den kvällen. Vi kände oss alla som kungar och man kunde nästan märka på lokalbefolkningen att vi levde ut lite extra den kvällen. Men vi hade roligt! Hur som helst så hade jag precis beställt in en stor grogg och satte mig i soffan bakom ett bord. Plötsligt stormar det in värsta SWAT-teamet med hörselsnäckor och någon typ av skyddsväst och ingen var under 2 meter. De har alla siktet på vårt sällskap och en av dom går bestämt fram till mig. Han förklarar att jag skall ut omedelbart. Jag sitter som ett frågetecken och undrar varför då vi inte hade gjort någonting, utan tvärtom hade barens business gått väldigt bra ikväll. Han var dock inte sugen på att diskutera något mer utan böjer sig fram och tar tag i min krage samtidigt som han sliter mig över bordet. Min nyinköpta drink åker i golvet och de släpar ut mig och mina arbetskamrater.
Vi samlas utanför och alla är lika frågande varför vi blev utkastade. En stund senare visar det sig att en i vårat sällskap under ett toalettbesök fick idén att slå näven i väggen, och gipsskivorna höll visst inte riktigt emot så det blev ett litet hål i väggen vilket personalen uppmärksammade, och vi fick ett kollektivt straff för det.
Det hände rätt många fler riktigt dumma saker den resan men så här efteråt så kan man skratta åt det.
Senast redigerad av User Name den 2018-12-13 klockan 20:32.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:11.
|

|