Dagens pass
Bänkpress 6x4x100kg
Chins 5x3xkv+20
Högrepsbänk 30sek mellan set 10x2x70kg
Hammercurls 5x3x22,5kg
Hantelcurls 10x3x15kg
Baksida axlar 10x5x15kg
Incline tricepshantelpress 10x3x15kg
Hjulet 6x5
Dagens pass efter ett alldeles för långt arbetspass, som vanligt, på 12 timmar. Jag började med bänk och lindade ett par stumma boxningslindor varv på varv runt handleden så det såg ut som om jag hade två svarta bölder runt händerna. Det hindrade effektivt all form av dorsalflexion och gjorde att jag kunde idka älskog med bänkpressen igen efter tre torra veckor av handledsproblem. Sann lycka! Nu kanske vän av ordning frågar sig"måste man inte linda väldigt hårt för att undvika att dorsalflexera vid halvtunga vikter i bänkpress?" Svaret är jo, så pass mycket att blodtillförseln störs och nekrosen riskerar att sätta in. Men jag kunde bänka, det gäller att prioritera.

Högrepsbänken började kännas lite i handleden dock så den avbröt jag.
Vad gäller biceps kunde jag till och med slänga in lite hantelcurls utan att handlede eller armbågar krånglade yay armbågarna kanske är på väg att läka ut.
För triceps blev det en övning med långt namn men som var helt ok. Jag har letat efter en tricepsövning som omfattar även det långa tricepshuvudet och inte kräver dorsalflexerade handleder och fann det i en tråd i träningsdelen komplett med utförandevideo av sheo, tack för det sheo!
Resten av passet var mys.