2011-04-18, 18:53
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Var ska man dra gränsen? Eller det kanske inte ska dras någon gräns? Ska allt som har med droger och aas vara fritt spelrum? Tror du det skulle vara någon skillnad i användning hos tex fjortisar om det var helt lagliga substanser?
Ser du något problematiskt med langningskedjan?
|
Langningen är problematiskt p.g.a. kriminaliseringen. Jag vill avkriminalisera allt personligt bruk av narkotika och legalisera ett par substanser så att de kan taxeras och kontrolleras och skjuta den organiserade brottsligheten i foten, och för att hjälpa missbrukarna till ett bättre liv utan skam och skuld. Jag sniffar inte tinner fast jag kan. Men vänligen se någon av de andra miljoner trådarna om detta.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2011-04-18, 18:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
av anabola börjar man inte ragga på dig. Av anabola blir man inte ett prakt arsle. Av anabola blir du inte farligare än du var innan. Av anabola blir man inte dummare, och inte kan ta ett nej. Förstår du poängen? Alltså är man ett praktarsle innan man tar anabola är du ett praktarsle efter också. Är du en trevlig o schyst snubbe är du fortfarande det även om du kurar. Och att du ska vara rädd för några killar som kurar lite bola? då hade jag ärligt talat varit mer rädd för folk som är påverkade på alkohol. Men om du anser att dom stör dig och raggar på dig, så tycker jag du att du säger till dom att du kommer prata med gymägaren ifall dom inte slutar stöta på dig. Eller får du se det positivt ? Alltså anabola är så överdrivet uppblåst att man blir så förändrad osv. Men i själva fallet tycker iaf inte jag att det förändrar den som preppar? Och jag har väldigt många vänner som både kurar och kurat. och en annan grej, det kan inte vara några speciella killar som lämnar väskan öppen så att du ser grejerna? eller lixom det stämmer inte riktigt för mig. Lixom när jag rökte brass, så inte fan visade jag det för nån som jag inte kände? jag vill juh inte åka fast, och hade jag preppat på ett gym inte fan hade jag haft det i väskan och lämnat väskan öppen så att alla kan se mina grejer? så att jag riskerar att torska på det? hör du själv hur det låter? Men hade det varit några "tunga" killar du sätter dit, så dom åker på straff, hade du självklart kunnat bli bötfälld osv..  Men somsagt du gör som du vill
Var bara tvungen o skriva av mig lite, blev lite upprörd över TS dumma resonemang " är jag skyldig att anmäla" Du väljer förfan själv om du vill vara en goolbög eller inte?
|
2011-04-18, 18:59
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Vilken langningskedja? Visst finns det folk som kränger, men om jag skulle åka till ett land där jag kan handla aas på ett apotek, handla där, åka hem, preppa upp det jag köpt, vad för langare eller kriminell verksamhet sponsrar jag då?
Givetvis gör jag mig själv skyldig till en radda brott, men jag behöver inte ta kontakt med några knarklangare eller sponsra annan kriminell verksamhet.
Jag tror, iaf hoppas, att iaf en del av prepparna väljer den vägen istället för att sponsra kriminella.
Nu är jag själv ren fö.
|
|
|
2011-04-18, 19:02
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Tänkte bara göra ett tillägg, visst kan var och en sköta sitt
men när den andres beteende påverkar en själv på ett negativt sätt, och det är pga något annat än människan själv så är det inte ok, inte för mig då jag inte alls är i likvärdig storlek och sinnesstämning.
Och när det nu är AAS med i bilden och att det är det som kan orsaka personlighetsförändringar, vilket gör att vissa inte kan bete sig som vuxna så irriterar det mig, Hade jag inte berörts av dem så skulle jag inte bry mig, är de så dumma (min åsikt) att de brukar AAS för att vad? bli stora? så får de väl göra det, och leva med riskerna. Men som sagt, går det ut över någon annan än dem själva så är det fel
"Effekter på psyket
Vredesutbrott och aggressivt beteende är vanligt hos AAS-missbrukare. Beteendet skrämmer och skadar ofta både omgivningen och dom själva. Under och efter perioder av AAS-missbruk kan man också drabbas av nedstämdhet, depression, ångest, oro och sömnstörningar."
|
|
|
2011-04-18, 19:03
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerra
av anabola börjar man inte ragga på dig. Av anabola blir man inte ett prakt arsle. Av anabola blir du inte farligare än du var innan. Av anabola blir man inte dummare, och inte kan ta ett nej. Förstår du poängen? Alltså är man ett praktarsle innan man tar anabola är du ett praktarsle efter också. Är du en trevlig o schyst snubbe är du fortfarande det även om du kurar. Och att du ska vara rädd för några killar som kurar lite bola? då hade jag ärligt talat varit mer rädd för folk som är påverkade på alkohol. Men om du anser att dom stör dig och raggar på dig, så tycker jag du att du säger till dom att du kommer prata med gymägaren ifall dom inte slutar stöta på dig. Eller får du se det positivt ? Alltså anabola är så överdrivet uppblåst att man blir så förändrad osv. Men i själva fallet tycker iaf inte jag att det förändrar den som preppar? Och jag har väldigt många vänner som både kurar och kurat. och en annan grej, det kan inte vara några speciella killar som lämnar väskan öppen så att du ser grejerna? eller lixom det stämmer inte riktigt för mig. Lixom när jag rökte brass, så inte fan visade jag det för nån som jag inte kände? jag vill juh inte åka fast, och hade jag preppat på ett gym inte fan hade jag haft det i väskan och lämnat väskan öppen så att alla kan se mina grejer? så att jag riskerar att torska på det? hör du själv hur det låter? Men hade det varit några "tunga" killar du sätter dit, så dom åker på straff, hade du självklart kunnat bli bötfälld osv..  Men somsagt du gör som du vill
Var bara tvungen o skriva av mig lite, blev lite upprörd över TS dumma resonemang " är jag skyldig att anmäla" Du väljer förfan själv om du vill vara en goolbög eller inte?
|
waaaat? Vad för positivt ska hon se ur detta? Och varför skulle hon bli bötfälld ifall hon sätter dit några tunga killar?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2011-04-18, 19:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden
6 § Underlåter någon att i tid anmäla eller eljest avslöja brott som är å färde, när det kan ske utan fara för honom själv eller någon av hans närmaste, skall han i de fall särskilt stadgande givits därom dömas för underlåtenhet att avslöja brottet enligt vad som är stadgat för den som allenast i mindre mån medverkat till sådant brott; dock må ej i något fall dömas till svårare straff än fängelse i två år. I de fall då det är särskilt föreskrivet skall för underlåtenhet att avslöja brott ansvar enligt vad nu sagts ådömas jämväl den som ej insett men bort inse att brottet var å färde.
Solklart är du skyldig att anmäla.
|
Varför fortsätter tråden?
ett utdrag ur Sveriges rikes lag borde väl svara nog på hennes ursprungliga fråga huruvida hon är skyldig att anmäla eller inte.
Sluta snacka om etik och moral då dessa frågor inte kan motbevisas, bevisas eller i allmänhet ge något annat till någon än att man blir viss om vem som har störst käft och ego här inne.
|
|
|
2011-04-18, 19:05
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av apfel
ett utdrag ur Sveriges rikes lag borde väl svara nog på hennes ursprungliga fråga huruvida hon är skyldig att anmäla eller inte.
Sluta snacka om etik och moral då dessa frågor inte kan motbevisas, bevisas eller i allmänhet ge något annat till någon än att man blir viss om vem som har störst käft och ego här inne.
|
Vissa av oss tycker just att etik är viktigare än juridik. Att den ena ska styra den andra, men inte tvärt om.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2011-04-18, 19:05
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
|
Intressant formulering.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2011-04-18, 19:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
Tänkte bara göra ett tillägg, visst kan var och en sköta sitt
men när den andres beteende påverkar en själv på ett negativt sätt, och det är pga något annat än människan själv så är det inte ok, inte för mig då jag inte alls är i likvärdig storlek och sinnesstämning.
Och när det nu är AAS med i bilden och att det är det som kan orsaka personlighetsförändringar, vilket gör att vissa inte kan bete sig som vuxna så irriterar det mig, Hade jag inte berörts av dem så skulle jag inte bry mig, är de så dumma (min åsikt) att de brukar AAS för att vad? bli stora? så får de väl göra det, och leva med riskerna. Men som sagt, går det ut över någon annan än dem själva så är det fel
"Effekter på psyket
Vredesutbrott och aggressivt beteende är vanligt hos AAS-missbrukare. Beteendet skrämmer och skadar ofta både omgivningen och dom själva. Under och efter perioder av AAS-missbruk kan man också drabbas av nedstämdhet, depression, ångest, oro och sömnstörningar."
|
Vad har de gjort rent konkret?
Du nämner bara att de snackar med dig fast du inte gillar dem, och att du känner dig hotad för att de är stora och brukar AAS.
Uppför de sig på ett oacceptabelt sätt kan du gå till gymägaren och klaga på deras betéende. Om de knaprar piller eller sticker nålar i rumpan är oväsentligt.
|
|
|
2011-04-18, 19:07
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av apfel
|
Tråden fortsätter för att det här är ett forum, folk samlas här för att diskutera.
Har du något emot etik och moral frågor? Det finns andra trådar...
|
|
2011-04-18, 19:09
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
Och när det nu är AAS med i bilden och att det är det som kan orsaka personlighetsförändringar, vilket gör att vissa inte kan bete sig som vuxna så irriterar det mig, Hade jag inte berörts av dem så skulle jag inte bry mig, är de så dumma (min åsikt) att de brukar AAS
"Effekter på psyket
|
Utefter det du berättat, så tror nog att dessa individer som var på dig och din kompis har lika svårt att bete sig som vuxna oavsett om de använder eller inte.
Dvs, helt rena så hade de nog skapat obehag för dig och vännen när ni dricker kaffe ändå.
Kan ju börja med att gå till ägaren och ta upp hur de betett sig mot er, att de har hybris och att de skapat otrivsel på gymet.
|
|
|
2011-04-18, 19:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
Tråden fortsätter för att det här är ett forum, folk samlas här för att diskutera.
Har du något emot etik och moral frågor? Det finns andra trådar...
|
jag har absolut inget emot etik och moral frågor men är i allmänhet lite less på konflikter och diskussioner som inte ger något alls.
Hon som skapade tråden har fått svar på sin fråga, resten är väll lite Off topic eller?
|
|
|
2011-04-18, 19:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
|
Okej, så AAS påverkar inte alls ens beteende?
lite vet jag om det hela men tillräckligt för att veta att det kan gå åt fel håll.
Jag hade ett förhållande med en av de mest underbara killarna, tills han började med AAS, från att varit lugn, charmig och snäll, gick han över till dominant, sjukligt svartsjuk , aggressiv och helt enkelt smågalen,
när jag pratade med några av våra gemensamma vänner så fick jag veta att flera av "grabbarna" blivit likadana efter de börjat bruka.
Nu får nog inte alla brukare likadana biverkningar kanske, men jo visst kan en snäll kille få personlighetsförändringar av AAS!
Vad beträffande de killarna jag menade nu så har de svårt att förstå ett nej
eller så vill de bara inte godta det, eftersom de inte kan förstå att det finns de som inte tycker att de är guds gåva till kvinnorna eller vad de nu tänker om sig själva.
Själv kan jag inte förstå varför man känner att man behöver ta något för att bygga upp kroppen när just samma preparat förstör den!
|
|
|
2011-04-18, 19:12
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Hon har ju fått svar på sin fråga så då är väl OT så farligt, se det som trådevolution.
|
|
2011-04-18, 19:15
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
vad mer än aas tryckte han i sig då? Om han gick från snäll bumbibjörn till idiot, gissar jag på att det var flera "gråzonspreparat" med, amfetaminliknande substanser, efedrin etc. han kanske tom partyknarkade? eller knarkade på riktigt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:40.
|

|