2010-12-21, 16:22
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Apjavel
Märker du inte att det blir en loose loose situation oavsett? Antingen så är grubb ödmjuk och håller enligt dig inte en normal och konkret diskussion eller så svarar han inte gör fel även där.
|
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...6&postcount=78
Här har du frågor som Grub skulle kunnat svara på, tycker du det är för mycket begärt? Var det en hatisk ton i grandmasters frågor?
"Vad baserar du "tron" på?"
Hjälp jag blir ifrågasatt, spring för livet och hoppas på att mina groupies kommer till undsättning och styr iväg diskussionen så jag inte fortsätter framstå som ett "narr". Efter detta inlägg som Grandmaster skrev så svarade aldrig Grub.
Det roliga är att kungen aldrig blev påhoppad, utan han drog sig undan långt innan och efteråt började vissa ge sig på Grandmaster (Det var någon som drog något som hade hänt på Facebook, vad fan var det om?) och de fick då några hårda ord mot sig (Med all rätt eftersom ni inte har ett dugg med diskussionen att göra)
Senast redigerad av Pansartax den 2010-12-21 klockan 16:26.
|
|
|
2010-12-21, 16:25
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Jag diskuterar det du skriver och inte vad KG eller GM bör och inte bör göra för det får stå för dem själva.
|
|
|
2010-12-21, 16:37
|
|
Banned User
|
Jaha, jag som trodde att vi var här för att ta reda på om man tar upp allt protein man äter eller inte. Jag kanske har kommit fel?
"Vad har hänt med ödmjukheten"; jag tog det som att det ifrågasattes varför Grandmaster slutade vara ödmjuk och inte Grub. Grub gjorde felet i att sluta svara på frågorna, om han nu gjorde det för att han kände sig påhoppad, är jag förbryllad. Det var dock nödvändigt av Grandmaster att lägga sin ödmjukhet åt sidan, annars hade det aldrig uppstått en debatt?
Edit. Jag hoppas du förstår innebörden av att om bägge parterna i en argumentation är överens och ödmjuka så blir det väldigt svårt att föra en vettig debatt.
Senast redigerad av Pansartax den 2010-12-21 klockan 16:41.
|
|
|
2010-12-21, 16:40
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2008
|
Man får tro vafan man vill utan att behöva lägga fram bevis.
Jag får tro vad jag vill, sverige är ett fritt land NANANANANA JA FÅ TRO VAD JAG VILL NANANANANANA
reta upp folk ska man göra på internet fyfan va roligt
|
|
|
2010-12-21, 16:41
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax
Det var dock nödvändigt av Grandmaster att lägga sin ödmjukhet åt sidan, annars hade det aldrig uppstått en debatt?
|
Ja, det funkade ju väldigt bra.
|
2010-12-21, 16:45
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
Ja, det funkade ju väldigt bra.
|
Det fungerade tills Grub valde av någon okänd anledning att inte svara på;
Sen började Los utfärda varningar till allmänheten om att Grandmaster var "arg", Apos började skriva att "Det här kanske låter illa men du går mer och mer från att vara någon jag verkligen kan lägga lite extra tid att lyssna till någon vars inlägg jag inte ens orkar läsa" , du själv som skrev "Din attityd är ju fruktansvärd." och Karlingen skrev "Jag tappade respekten för grandmaster för drygt 1 månad sedan då han var grymt otrevlig på facebook"
Jaha?
|
|
|
2010-12-21, 16:54
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax
Sen började Los utfärda varningar till allmänheten om att Grandmaster var "arg", Apos började skriva att "Det här kanske låter illa men du går mer och mer från att vara någon jag verkligen kan lägga lite extra tid att lyssna till någon vars inlägg jag inte ens orkar läsa" , du själv som skrev "Din attityd är ju fruktansvärd." och Karlingen skrev "Jag tappade respekten för grandmaster för drygt 1 månad sedan då han var grymt otrevlig på facebook"
Jaha?
|
Ja?
|
2010-12-21, 16:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
|
Nej Pansartax, det "fungerade" tills GM av någon okänd anledning kom in i tråden och häver ur sig detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster
1. Håll dig till det du kan, vilket är att dumpa studier utan att förstå sammanhang och kontext och utan någon som helst kritisk reflektion.
2. Men försök. Dina teorier måste ju vara grundat på någonting, eller hur?
|
För att hälla lite mer bensin på bålet skriver du (plus nårgra plumpa provokationer mot mig):
Citat:
Hatten av dock till Grub som faktiskt erkände att det var hans egna "personliga" åsikter för en gång skull, lite kul jag visste faktiskt inte att du hade personliga åsikter Grub, Attaboy!
|
Sen kommer lite fler spydiga och provocerande inlägg från GM. Det är förklaringen varför jag och andra skrev som vi skrev. Sluta blunda.
Senast redigerad av Los den 2010-12-21 klockan 16:58.
|
|
|
2010-12-21, 17:07
|
|
Banned User
|
Är anledningen verkligen så okänd för dig varför GM kom in i tråden och svarade på ett inlägg som sa emot hela hans sätt att leva på? Om Grandmasters deltagande i debatten förekom okänd för dig så förstår jag varför du har agerat som du har gjort hittils.
Även fast det ser provokativt ut så var det verkligen inte det, och heller inte ironiskt. Jag tycker det är jättebra att Grub kommer med lite egna åsikter, det har varit alldeles för lite av det vilket jag tycker är synd då så många ser upp till honom.
Ja oj jösses vad elak grandmaster är, det är helt obegripligt hur Grub ska kunna resa sig efter en sådan käftsmäll. Möjligtvis att han retar honom lite, för att han ska sluta vara stel och opersonlig och eventuellt öppna upp sig lite.
Senast redigerad av Pansartax den 2010-12-21 klockan 17:11.
|
|
|
2010-12-21, 17:38
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Hur orkar ni tjafsa vidare? Har ni inget relevant att tillföra till topic tycker jag ni kan vara tysta, ni fyller tråden med onödigt dravel.
|
|
|
2010-12-21, 18:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Tar man upp allt protein man äter?
Svar: Vi tar upp allt protein vi äter, till minst 95 - 98 procent.
Följdfråga: Används all protein som tas upp till muskeluppbyggnad?
Svar: Nej, en viss del används som energi i slutändan.
Enkelt och simpelt utan tjafs!
|
|
|
2010-12-21, 19:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Säger ju sig självt att kroppen tar upp proteinet man äter. Människan hade varit en sällsynt dålig konstruktion om den hade "slängt ut" en massa föda (protein i detta fall).
På samma sätt säger det sig självt att allt protein man äter inte går till muskeluppbyggnad. Hade det gjort det så hade jag burit omkring på 10 ton muskler idag.
|
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
|
Carl Von Linné x 3
|
|
|
2010-12-21, 19:13
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen
Jag kan köpa att GM ger Grub en match och utmanar lite, men du? Jag måste ha missat dig totalt. Är du kunnig nog att tycka att Grub ska göra ditt och datt? 
|
Bekvämt av dig att missa mitt inlägg. Jag väntar seriöst på ett svar
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2010-12-21, 19:25
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Det är inte relevant överhuvudtaget, det är inte jag som propagerar för vad som är rätt eller fel.
Hade jag haft en åsikt, hade du haft rätt att ifrågasätta mig och jag hade välkomnat det, men nu har jag inte det.
Fler frågor?
Edit: Jag väljer att avsluta det här med en symbol, så det inte föder vidare fientligheter ->
Senast redigerad av Pansartax den 2010-12-21 klockan 19:27.
|
|
|
2010-12-21, 19:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
|
Det är ej tillåtet att ifrågasätta kunskap eller kompetens här på forumet, vilket du just nu gör. Håll dig till reglerna, annars riskerar du att bli bannad. Jag talar av egen erfarenhet. Du gör det dock lite mer subtilt medan jag gör det direkt. Måhända kommer du undan med det.
Senast redigerad av Grandmaster den 2010-12-21 klockan 19:31.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:44.
|

|