Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-16, 21:16   #151
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Reg.datum: Nov 2004
med tanke på att en annan skyskrapa stod och brann i Madrid i över 20h utan att kollapsa när lågorna i den byggnaden ska ha varit mycket hetare på köpet. Jag har inte köpt konspirationsteorin men allt känns ganska knepigt just nu.
sunkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 21:18   #152
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av sunkan Visa inlägg
med tanke på att en annan skyskrapa stod och brann i Madrid i över 20h utan att kollapsa när lågorna i den byggnaden ska ha varit mycket hetare på köpet. Jag har inte köpt konspirationsteorin men allt känns ganska knepigt just nu.
Vilka hål tycker du det finns i den officiella förklaringen till kollapsen?
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 21:19   #153
Trance

Trances avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stafh Visa inlägg
Ja, pentagonattacken vill jag också ha en förklaring till. Inte sett någon hittills som förklarat ordentligt.
Vad är oklart?
Gammal 2009-04-16, 21:22   #154
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Flög det in ett plan i den skyskrapan också?

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Vad är oklart?
Det som hände. Tydligen var det inget plan, eftersom det inte syntes på radarn och för att det var fel form på hålet. Eller?
Gammal 2009-04-16, 21:23   #155
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
Lite om pentagon.
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 21:27   #156
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Citat:
Vilka hål tycker du det finns i den officiella förklaringen till kollapsen?
Nu har jag ju bara tittat på en dokumentär på internet men det som bollas upp där som jag tycker är lite konstigt är just att stålet ska ha försvagats på våningarna som brann, men så himla varmt kan det ju inte ha varit för det var ju folk som gick förbi våningarna som det brann på. Sen att forskarna har hittat ämnen i dammet som flög runt husen som i princip enbart används av militären i deras sk. thermite som är precis vad som skulle behövas för att smälta av stålet med flit.
Gammal 2009-04-16, 21:30   #157
Delta_
Registered User

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Mark_Lyft Visa inlägg
Utan att ta ställning till om Delta_ har rätt eller fel, så tycker jag ändå att Trance mfl. borde kunna anstränga sig lite mer än att bara länka till olika sajter. Varför tar ni inte chansen att med era egna ord sakligt förklara varför Delta_ borde ändra sin ståndpunkt?

Jag gör själv ett försök - det hade varit misstänkt om det hade funnits jättemycket rester av sprängmedel under rasmassorna - men ingen har lyckats dokumentera att det fanns. Om det dyker upp bevis för att sprängämnen fanns är jag beredd att ändra min ståndpunkt.
Det finns bevis för att en avancerad form av kemiska sprängämnen/nano termit hittats bland ruinerna bland WTC.

Börja med att kolla på intervjun nedan om du inte gjort det (även första posten i denna tråd) med forskaren Niels Harrit som har lagt fram en artikel tillsammans med 8 andra forskare ifrån Köpenhamns Universitet. Denna visades i dansk tv den 6:e april

http://www.youtube.com/watch?v=8_tf25lx_3o

Här nedan är en sida som tar upp rapporten och reflekterar över den.

http://www.inteldaily.com/news/172/A...009-04-06.html

Och till sist länken där artikeln skall finnas, ett dansk vetenskaps center. Dock tror jag den finns nog bara på danska i dagsläget men det lär väl ändras relativt snart.

http://cmm.nbi.ku.dk/
Delta_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 21:31   #158
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Flög det in ett plan i den skyskrapan också?

det gjorde det inte i WTC byggnad 7 heller. Men det jag menade var att säga att det var hettan som gjorde att byggnaden kollapsade verkar ju knepigt efter som en liknande byggnad i madrid klarade 20h brand med mycket hetare lågor när wtc klarade 36minuter eller vad det var.
Gammal 2009-04-16, 21:32   #159
Trance

Trances avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mark_Lyft Visa inlägg
Utan att ta ställning till om Delta_ har rätt eller fel, så tycker jag ändå att Trance mfl. borde kunna anstränga sig lite mer än att bara länka till olika sajter. Varför tar ni inte chansen att med era egna ord sakligt förklara varför Delta_ borde ändra sin ståndpunkt?

Jag gör själv ett försök - det hade varit misstänkt om det hade funnits jättemycket rester av sprängmedel under rasmassorna - men ingen har lyckats dokumentera att det fanns. Om det dyker upp bevis för att sprängämnen fanns är jag beredd att ändra min ståndpunkt.
Anledningen till att jag bara länkar är helt enkelt att jag finner de som argumenterar för konspirationsteorier så enormt korkade. Det är starka ord men jag blir galen på sådana människor.

Det har varit några fall med forskare som förfalskat material och studier för att kunna få fram de resultat de vill. Hur har forskarvärlden reagerat? Jo, de har dragit tillbaka de publicerade studierna, de återskapar experiment och undersöker vad som påverkas av detta.

Problemet här är att de som resonerar här saknar varenda skeptisk gen i kroppen verkar det som. Låt oss ta Pentagon.

De har garanterat sett bilder på attacken och säger att det inte finns några rester av ett flygplan. Man visar då bilder från SAMMA BILDSERIE där det visas mängder av tydliga rester från ett flygplan från attacken.

Hur reagerar dessa människor? Gör de som forskarna och tänker om helt när det gäller deras källor i och med att de blev manipulerade till att tro en sak som inte var sann?

Nej självklart så kommer de säga att hålet i pentagon är för litet. Då måste man nämna att det blir inte som i serietidningarna, ett plan-format hål, vingarna slås av. Dessutom visar man att samma jäkla källa manipulerade dem IGEN genom att utesluta fakta.

Vad händer? Undrar de om de filmer de sett kanske är manipulerande och ljuger rakt av? Läser de popular mechanics berömda artikel-serie om ämnet? Läser de långa officiella undersökningarna om ämnet? Läser de på de debunking-sidor som finns?

Nej, de går på nästa grej:

ASSÅ PENTAGON MÅSTE HA MASSA KAMERORR OCH DET VAR KONSTIGT HUR BUSH KUSIN BARA RÅKADE VARA I KANADA 5 VECKOR INNAN HÄNDELSEN SAMT HUR FÄRGEN PÅ DET PÅSTÅDDA FLYGPLANET VAR SAMMA FÄRG SOM SKULL AND BONES FLAGGA!!!
Gammal 2009-04-16, 21:34   #160
Trance

Trances avatar

Citat:
Nu har jag ju bara tittat på en dokumentär på internet men det som bollas upp där som jag tycker är lite konstigt är just att stålet ska ha försvagats på våningarna som brann, men så himla varmt kan det ju inte ha varit för det var ju folk som gick förbi våningarna som det brann på. Sen att forskarna har hittat ämnen i dammet som flög runt husen som i princip enbart används av militären i deras sk. thermite som är precis vad som skulle behövas för att smälta av stålet med flit.
Låt mig dra en parallell. Hur skulle du svara en person vars enda kunskap om evolutionen är en kreationist-dokumentär den har sett och personen kommer med påståenden att det är bevisat att evolutionen är omöjlig?
Gammal 2009-04-16, 21:36   #161
stafh
Registred User

stafhs avatar

Reg.datum: May 2005
Det stod ju ingenting om pentagon på den där debunking-sidan. Och den där bilden med flygplansrester har jag inte sett.
stafh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 21:38   #162
Sebbe_H
Registered User

Sebbe_Hs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Just i den här videon ser man ju rätt tydligt att huset rasar först precis där planet träffat. Och egentligen, vad är oddsen att nån planterat sprängämnen på just den våningen där planet skulle träffa, såvida sprängämnena inte var på planet, och då var det ju troligtvis terrorister som tog med sig skiten, eller?

Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 21:39   #163
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Citat:
Låt mig dra en parallell. Hur skulle du svara en person vars enda kunskap om evolutionen är en kreationist-dokumentär den har sett och personen kommer med påståenden att det är bevisat att evolutionen är omöjlig?
du argumenterar mot fel person, jag tror inte på konspirationen. Det jag säger är att det är ganska lustigt bara att man inte ens kan hitta ett plan som tydligen ska ha kraschat in i ett hus och att en byggnad som enligt forskare är väldigt lik WTC klarar hetta 20ggr bättre
Gammal 2009-04-16, 21:39   #164
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Delta_ Visa inlägg
Jag skulle kunna säga precis samma sak om dig. Huset rasade i fritt fall trots inget flygplan som flög in i det. Det är fakta som NIST en statlig myndighet i USA gått ut med. En brand får inte en skyskrapa att rasa i fritt fall. Bara kontrollerade demoleringar ger den effekten. Ingen annan byggand har någonsin officiellt rasat i fritt fall utan en kontrollerad demolering som skäl. WTC7 är det enda fallet i historien där en skyskrapa officiellt sett rasat pga en brand .

Det är enkel logik. Om du inte kan hantera att allt i din världsbild inte stämmer stämmer med vad du trodde och ta till dig det så är det ditt problem.
När man börjar dra till med argument som "enda fallet i historien" blir det extremt löjligt. Säg mig hur många andra skyskrapor har fått ett stort passagerarflygplan krashat i sig?

Alltså egentligen går det inte att argumentera med dig, för du verkar vägra ta till dig något av de argument som sidorna Trance med flera postat.
Debunking sidan har ju analyser av filmerna som visar att det inte är tal om något fritt fall. Vilka bevis har du som säger att det är fritt fall?
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 21:39   #165
Mark_Lyft
Registered User

Mark_Lyfts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Delta_ Visa inlägg
Det finns bevis för att en avancerad form av kemiska sprängämnen/nano termit hittats bland ruinerna bland WTC.

Börja med att kolla på intervjun nedan om du inte gjort det (även första posten i denna tråd) med forskaren Niels Harrit som har lagt fram en artikel tillsammans med 8 andra forskare ifrån Köpenhamns Universitet. Denna visades i dansk tv den 6:e april

http://www.youtube.com/watch?v=8_tf25lx_3o

Här nedan är en sida som tar upp rapporten och reflekterar över den.

http://www.inteldaily.com/news/172/A...009-04-06.html

Och till sist länken där artikeln skall finnas, ett dansk vetenskaps center. Dock tror jag den finns nog bara på danska i dagsläget men det lär väl ändras relativt snart.

http://cmm.nbi.ku.dk/
Du borde kunna ha en högre standard än att bara slänga upp massa länkar. Förklara med egna tydliga ord varför danskarna har hittat sprängämnen.
Mark_Lyft är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:02.