Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-08, 16:23   #151
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174 Visa inlägg
Vi vill ha en uppdatering Hur blev formen?
Jag är inte klar än. Ligger på 92,5 kg, gått ner 14 kg nu på exakt 9 veckor. Börjar kännas rätt bra. Lite roligare att träna igen.
Från förra gången kommer jag ihåg att det började se "bra" ut strax under 90 kg, så det ser jag fram emot, är väl en 2-3 veckor till det. Jag siktar på samma mål som förra gången, under 85 kg. Det tog 14 veckor sist, men då började jag på 104 kg om jag inte minns fel. Den här gången började jag på 106,5 kg. Räknar med att det tar ungefär 16 veckor den här gången. Jag har bara kommit halvvägs alltså...
Eftersom jag inte siktar på något specifikt datum den här gången så kanske jag tar mig ännu lägre än så, får se hur det känns när jag är där.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 10:50   #152
Langster
Ninja

Langsters avatar

Uppdatering...
Låg på 89,5 kg igår! Verkligen skönt att ta sig under 90!
Tränade även igår och tog lite nya bilder.
axel.jpg

arm.jpg

mage.jpg

30-års journalen
Gammal 2010-06-26, 10:54   #153
Langster
Ninja

Langsters avatar

Och så blev det ett jättetufft träningsmontage också.

30-års journalen
Gammal 2010-06-26, 11:18   #154
Sjoba
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Grymt snyggt Lange, verkligen imponerande!
Sjoba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 11:19   #155
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoba Visa inlägg
Grymt snyggt Lange, verkligen imponerande!
+1

Galet snygg form!
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 19:59   #156
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Och så blev det ett jättetufft träningsmontage också.
Riktigt bra!

Men det bästa var fan musikvalet!!! 5/5 på den!!
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 20:21   #157
JuzupWilkosz
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Whoah Lange lägger in bra musik för en gångs skull!
JuzupWilkosz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-03, 12:19   #158
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Riktigt bra!

Men det bästa var fan musikvalet!!! 5/5 på den!!
Musikvalet var inspirerat av dig, faktiskt!

Och JusupSvantosz, det var FÖRSTA gången jag la in musik i någon video, det kanske kommer fler bra låtar i framtiden...

Tack till alla för de uppmuntrande kommentarerna!

Jag vägde 87 kg jämnt idag. Kanske verkar som en extrem viktnedgång med 2,5 kg på en vecka, men jag vägde faktiskt 88,5 i söndags, så förra veckans 89,5 kg var nog lite över vad jag egentligen låg på.
Men det släpper i en jäkla takt nu, ser förbättringar i fysiken varje dag typ. Skönt, för när jag låg runt 95 kg kändes det som det gick så otroligt segt.

30-års journalen
Gammal 2010-07-04, 21:38   #159
Koettman
Registered User

Koettmans avatar

Reg.datum: Apr 2007
Grymt!
Koettman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-12, 08:35   #160
Langster
Ninja

Langsters avatar

Vågen stod idag på 84,8! Lika lite som jag vägde som minst förra dieten.
Blev tvungen att ta ett par bilder med imacens crappiga webkamera. Redan innan jag nådde den här vikten var jag i bättre form än jag var som bäst förra året. Det framgår nog inte så bra av dessa kort då kameran är så dålig. Hursomhelst ska jag fortsätta nedåt, den här gången ska jag bli... rippad, shredded och andra sådana ord.
100712pose.jpg

100712crab.jpg

30-års journalen
Gammal 2010-07-12, 08:42   #161
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
men helvt langster, du har för bra fysik för att jag ska kunna fortsätta följa denna tråd ffs.
Dina trapz sätter prägel på begreppet flasknacke btw.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-12, 08:52   #162
Langster
Ninja

Langsters avatar

Bjuder på en peak också!
100712bic.jpg

30-års journalen
Gammal 2010-07-12, 09:17   #163
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Mycket imponerande bygge.

Hur ser ditt träningsupplägg ut?
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-12, 09:32   #164
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Fan va snyggt! Grymt!
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-13, 09:06   #165
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Mycket imponerande bygge.

Hur ser ditt träningsupplägg ut?
Tack,
Just nu kör jag 3 st helkroppspass i veckan. Det är nog det jag tycker är roligast - när man orkar med det iaf. Känner jag att jag börjar bli sliten delar jag upp och kör 3-split. Jag kör aldrig mer än 3 ggr i veckan, det var längesen jag gjorde det. 3 pass i veckan känns alldeles lagom och mer än tillräckligt oavsett hur jag lägger upp de passen.

När jag kör helkropp sätter jag fokus på en av de 3 viktigaste basövningarna varje pass. T.ex inleds träningen med böj på måndagar, bänk på onsdagar och mark på fredagar. Jag brukar lägga ner lite extra energi på den muskelgrupp vars "huvudövning" körs för dagen, t.ex kör jag 2 st benövningar på måndagen, 2 bröstövningar på bänkdagen osv. Dessutom har varje pass en "sekundär muskelgrupp, som även den får 2 övningar. I övrigt kör jag bara en övning per muskelgrupp. Vissa saker kör jag dock enbart en gång i veckan, det är vader, mage och underarmar. Man skulle kunna säga att det ser ut så här just nu:

Måndag: Ben, triceps, vader + helkropp.

Onsdag: Bröst, biceps, underarmar + helkropp

Fredag: Rygg, axlar, mage + helkropp

När jag kör splittat kör jag oftast samma indelning, men med fler övningar per muskelgrupp.

Jag kör oftast någon typ av pyramid i alla övningar. Arbetar mig upp mot den vikt jag tänkt köra på (2-3 set uppvärmning eller vad man ska kalla det för) sen kör jag 4-8 reps x2 set (typ) på dagens tyngsta vikt. Sen brukar jag köra ett set på en något lägre vikt och något fler reps.

Det kanske låter lite väl invecklat, men det är det verkligen inte, det är bara det jag kommit fram till att jag tycker är roligast just nu, finns absolut ingen logik bakom mitt träningsupplägg.

Jag kör väldigt mycket på "känsla" känns det som att jag inte kommer att kunna köra knäböj bra en dag, så kör jag benpress istället osv. Känns allt skit så kör jag helt andra, lättare övningar. Jag tror att det viktigaste är att vara konsekvent, går man bara och tränar så händer något, det är alltid bättre än att inte gå och träna (om man inte är sjuk eller skadad). Jag tror att det är mycket viktigare att vara konsekvent än att man slår nya rekord varje gång man går till gymmet, för det går helt enkelt inte att bli starkare varje dag året om, år efter år. I vissa övningar är jag svagare nu än vad jag var för ett år sen (oavsett om jag är på diet) i andra är jag starkare, allt som allt går det framåt ändå. Trots det ska man ändå sträva efter att träna så hårt som möjligt och försöka förbättra sig i alla övningar, det säger ju sig självt att man inte kommer någonstans om man tränar konsekvent 3-6 ggr i veckan om man bara lyfter silverhantlar hela livet.

Nu under viktnedgången har jag även kört förbränning, vilket har bestått av promenader 60-120 minuter de dagar jag inte tränar. Jag har även cyklat till och från jobbet varje arbetsdag, 60-80 minuter per dag i relativt lugnt tempo. That's it. Har inte kört någon konditionsträning alls under den här perioden.

Jag har förresten bestämt mig för att jag inte ska bli tjock igen, det blir ingen tok-bulk - någonsin mer. Jag ska försöka få till ett mer strukturerat träningsupplägg efter det att jag anser mig vara klar med dieten. Jag känner att även om jag fått rätt trevliga resultat av att träna på känsla, som jag tycker är kul, så behöver jag få mer konkreta mål med träningen. Jag vill fokusera på att förbättra olika aspekter i träningen och fysiken, det tror jag kommer att underlätta att hålla vikten under kontroll. Så länge jag inte har några mål, spelar det ju heller ingen roll vad jag äter, eller i vilken form jag är i och det beteendet måste väck!

30-års journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.