Blir det krig mellan USA och Ryssland mot all förmodan så kommer konventionella arméer inte spela någon roll.
Fast det krävs nog mer än några missiler på flygfält för att Ryssland ska vara beredda att förinta sig själv. Jag förstår att man kan vara orolig för kärnvapenkrig osv men just den här händelsen står ju inte i proportion till något sånt.
Verkar även som att nattens attack var "samordnat" till viss del och att Syrien fick förvarning om attacken så mycket av det viktigaste på flygplatsen flyttades
Verkar även som att nattens attack var "samordnat" till viss del och att Syrien fick förvarning om attacken så mycket av det viktigaste på flygplatsen flyttades
Även om de enbart informerade Ryssland så tar jag det för sannolikt att de sedan informerade Syrien
Formulerade mig kanske lite dåligt
Troligtvis, men frågan är om de hade tillräckligt med tid att evakuera. I så fall var attacken ju enbart för att markera och inte för att göra någon skada.
Troligtvis, men frågan är om de hade tillräckligt med tid att evakuera. I så fall var attacken ju enbart för att markera och inte för att göra någon skada.
Vad det verkar som har 5-10 plan förstörts men landningsbanan ska vara rätt oskadd
Vår statsminister gick en svetskurs och hoppade sedan av sina studier vid socialhögskolan i Umeå.
Ygeman har en termin kriminologi vid Stockholms universitet.
Sven-Erik Bucht läste en tredjedels termin (10 p)?
Anna Johansson har gått på KomVux.
Peter Hultqvist gick två-årig gymnasieskola.
Både Maud Olofsson (C) och Göran Hägglund (KD) saknade eftergymnasial utbildning.
--------------
Om du menar en specifik "politikerutbildning" så existerar det inte.
Åsa Romson är disputerad. Jag har åtminstone förstått det som att hennes statsmannamässiga kompetens av de flesta inte precis anses överstiga de andras.
Ursprungligen postat av MasterChief
Så vad ska du göra med mig i ditt utopiska rasrena samhälle? Jag är svensk rakt igenom och enligt släktträdet ända tillbaka till 1700-talet. Men jag bär uppenbarligen på andra värderingar än dig. Jag anser att människans rättigheter är okränkbara och att staten giltiga funktion är att sköta om rättsväsendet. Mina ideer om samhället och nedmontering av välfärden lär skilja sig mot din. Jag antar att du vill deportera mig till någon sibirisk saltgruva? För alla med en annan kultur än den du står för som den perfekta är tydligen farligt?
hmmmm
Jag ifrågasatte påståendet att blandade samhällen leder till fred och din slutsats är att jag är dummare än en kanin, vill ha ett rasrent samhälle och vill deportera dig och andra meningsmotståndare till Sibirien.
Nej, jag har ingen ideologi, i synnerhet ingen rasideologi. Ideologier är skit och vilken man än väljer så krockar den förr eller senare med verkligheten och då får man ta på sig foliehatten och leva i förnekelse.
I tusentals år levde våra förfäder i konstant krig och konflikter med sin omgivning. Så det är tusentals år av inlärd främlingsfientlighet och "vi och dom"-tänkande som våra snillen till politiker tror bara ska försvinna över någon generation bara vi underkastar oss deras godhetsideologi.
Man har sett på MRI att när vi tittar på bilder av andra raser så aktiveras samma delar av i hjärnan som när vi ser en STOP-skylt, vilket indikerar att vi ser andra raser som ett potentiellt hot. Vi känner också mindre empati med andra raser. Jag postade ett klipp om det igår....
Sociala kapitalet sjunker också, inte bara mellan grupperna utan också inom:
Citat:
Harvard professor of political science Robert D. Putnam conducted a nearly decade long study on how diversity affects social trust.[94] He surveyed 26,200 people in 40 American communities, finding that when the data were adjusted for class, income and other factors, the more racially diverse a community is, the greater the loss of trust. People in diverse communities "don't trust the local mayor, they don't trust the local paper, they don't trust other people and they don't trust institutions," writes Putnam.[95] In the presence of such ethnic diversity, Putnam maintains that
[W]e hunker down. We act like turtles. The effect of diversity is worse than had been imagined. And it's not just that we don't trust people who are not like us. In diverse communities, we don't trust people who do look like us.[94]
Att förneka det här är inte ett tecken på godhet, det är ett tecken på att man är dum i huvudet. Man kan vara för invandring utan att förneka fakta eller tro att det är en lösning på alla världens problem och konflikter.
Noterar att misstänkte gärningsmannen från fredagens terrorattentat hade fått utvisningsbeslut (men avvikit) precis som IKEA-mördaren. I bl.a. Norge (Trandum) har man förvaring med vakter i väntan på utvisning. Kommer frågan om motsvarande lyftas i Sverige? Inte minst när personen hade IS-sympatier och man utrett honom efter indikationer om terrorism men trots det lät personen vandra fritt.
Hoppas verkligen detta får prio. Höj gärna skatten om det går till detta. Fixa bara.
Vinstuttag, asylinvandring kommer vara två av stridsfrågorna
Citat:
Ursprungligen postat av Väinö
Noterar att misstänkte gärningsmannen från fredagens terrorattentat hade fått utvisningsbeslut (men avvikit) precis som IKEA-mördaren. I bl.a. Norge (Trandum) har man förvaring med vakter i väntan på utvisning. Kommer frågan om motsvarande lyftas i Sverige? Inte minst när personen hade IS-sympatier och man utrett honom efter indikationer om terrorism men trots det lät personen vandra fritt.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face
Hoppas verkligen detta får prio. Höj gärna skatten om det går till detta. Fixa bara.
Är väl precis det som Morgan J från (S) signalerar, läs Magnus N. inlägg.
Finns det någon utvärdering av den norska modellen? I form av hur många som utvisas, som håller sig gömda? Kort och gott, fungerar den väl?
Det "norska exemplet" som Morgan och Magnus refererar till handlar väl om lagföring för samröre med extremistgrupper vilket inte har så mycket att göra med förvaring av personer med utvisningsbeslut?