Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-25, 06:16   #16156
Mapa
Herrmapa

Mapas avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
Snyggt? Är det bra teknik i filmen? Asså hade jag kört sånna där marklyft hade fan min rygg gått av. Tror min rygg är känslig som fan för krök.
iofs så syftade jag på filmen rent allmänt.

de inte farligt att kröka bröstryggen
Gammal 2010-07-25, 12:57   #16157
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
iofs så syftade jag på filmen rent allmänt.

de inte farligt att kröka bröstryggen
Nej det vet jag, men jag tkr korsryggen kröks med?

Vad tkr ni om min teknik? Varför suger jag i mark? Speciellt när jag kör med start från marken.
Dröjjer fan inte länge innan mina roddar kommer ikapp marklyften...

Senast redigerad av JoeyP den 2010-07-25 klockan 13:00.
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 13:10   #16158
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Joey, ryggen ser bra ut men det där utförandet är så oerhört gay! Inte konstigt att du inte lyckas med mark när du inte tränar marklyft! För det där är tusan inga marklyft.

1. Stången ska vara på golvet. Att lyfta ut stången från en ställning är inte marklyft!
2. Kasta dragremmarna. Det är sjukt kasst att köra mark med dragremmar. Marklyft är oerhört bra grepp träning.

Börja med en relativt lätt vikt, ca 75% av max och gör många 5or på den vikten. Öka 5kg varje vecka med ordentligt utförande så ska du se att styrkeökningarna kommer.

Bara öka och öka.

Vad är ditt max från golvet med död start?
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 13:12   #16159
JoeyP
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Joey, ryggen ser bra ut men det där utförandet är så oerhört gay! Inte konstigt att du inte lyckas med mark när du inte tränar marklyft! För det där är tusan inga marklyft.

1. Stången ska vara på golvet. Att lyfta ut stången från en ställning är inte marklyft!
2. Kasta dragremmarna. Det är sjukt kasst att köra mark med dragremmar. Marklyft är oerhört bra grepp träning.

Börja med en relativt lätt vikt, ca 75% av max och gör många 5or på den vikten. Öka 5kg varje vecka med ordentligt utförande så ska du se att styrkeökningarna kommer.

Bara öka och öka.

Vad är ditt max från golvet med död start?
Okej! Jag tkr också det där är gay, skäms.
Jag har gjort som bäst 6x6 med 130kg med start från mark men bara första repetion med död start, resterande är som på filmen. Fast med remmar. Utan bälte. 140x10 med start från ställning med remmar och bälte. Inget vidare... 150x3 efter det också.
Men seriöst ska jag köra mark utan remmar kmr jag få köra på 100kg, mitt grepp suger hårt. Kan man inte köra mark med remmar och träna grepp vid sidan om?
Isf tänker jag köra 5x5 i marklyft trots mitt lågvolymschema.

Senast redigerad av JoeyP den 2010-07-25 klockan 13:15.
Gammal 2010-07-25, 13:19   #16160
JoeyP
Banned User

Jo 140x6 med första repetion start från mark med remmar utan bälte är mitt bästa kom jag på nu.
Gammal 2010-07-25, 13:29   #16161
creperiet
Registered User

Greppet tränar du säkert upp snabbt. Kör du död start får du ju lite vila mellan också.

Inte alls fel att höja totalvolymen lite när du inte tränat övningen så mycket. Inbaning går först.

Själva rörelsen från golv till topp ser samlad ut. Betona explosiviteten, lyfta så snabbt som möjligt, och samtidigt behålla det fina höfttrycket du har du (i både mark och frontböj).
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 13:34   #16162
Sjoba
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Visst kan du köra marklyft med remmar, men om du vill ha ett bra grepp så är marklyft bland det bästa du kan göra.
Säger som Timme, ner med stången på backen. Vill du bli starkare så tycker jag även att döda mark är bättre än touch and go.

Mata på, SL stil (nu menar jag inte sumomark), var inte rädd för att svimma av buktrycket eller spy.
Sjoba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 13:35   #16163
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
Okej! Jag tkr också det där är gay, skäms.
Jag har gjort som bäst 6x6 med 130kg med start från mark men bara första repetion med död start, resterande är som på filmen. Fast med remmar. Utan bälte. 140x10 med start från ställning med remmar och bälte. Inget vidare... 150x3 efter det också.
Men seriöst ska jag köra mark utan remmar kmr jag få köra på 100kg, mitt grepp suger hårt. Kan man inte köra mark med remmar och träna grepp vid sidan om?
Isf tänker jag köra 5x5 i marklyft trots mitt lågvolymschema.
Ditt grep suger pung just för att du har gay-at dig med dragremmar. Nej, du kommer aldrig palla träna grepp vid sidan om vettigt. OM du hade gjort det så hade du inte haft så dåligt grepp. Marklyft utan dragremmar är det enklaste och mest effektiva sättet att träna upp greppet på.

(om du inte vet det så ska du träna marklyft med mixat grepp. en hand supinerad och en pronerad. men viktigt att ha armarna utsträckta, annars kan din biceps ryka) Sedan behöver du beställa magnesium.

Det gör du antingen på powerzite.se eller extremepower.se

Och våga inte träna dina reps som du gjord på filmen! Kör alla, och då menar jag ALLA reps med helt död start från golvet.

edit: 5x5 i mark är bra att börja med när man inte är så stark tycker jag. Blir väldigt jobbigt sedan när man verkligen optimerat tekniken och har banat in nervbanorna för maximal stykra och explsoiviftet. Då kan det bli väldigt jobbigt. Men på inte allt för tunga vikter är 5x5 grymt bra!

Jag skulle föreslå att du Joey börjar på 120kg och kör 5x5 utan dragremmar med mixat grepp. Öka viken med 5kg varje vecka så ska du se att det händer grejer.
Citat:

Senast redigerad av Timme den 2010-07-25 klockan 13:37.
Gammal 2010-07-25, 13:35   #16164
JoeyP
Banned User

Blir till att nöta lite mer marklyft då, runt 5x5 blire.
Så det ska alltså vara paus mellan varje repetion? Ska jag ta nytt grepp varje gång också? Tkr det är så jääävla jobbigt med buktryket och höfterna i start läget xD Vad ska jag med magnesium till? Äre som kalk eller? Sånt pulver?

Senast redigerad av JoeyP den 2010-07-25 klockan 13:37.
Gammal 2010-07-25, 13:58   #16165
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
Blir till att nöta lite mer marklyft då, runt 5x5 blire.
Så det ska alltså vara paus mellan varje repetion? Ska jag ta nytt grepp varje gång också? Tkr det är så jääävla jobbigt med buktryket och höfterna i start läget xD Vad ska jag med magnesium till? Äre som kalk eller? Sånt pulver?
Du kan hålla händerna runt stången hela tiden. Kolla hur jag kör reps i marklyft: http://www.youtube.com/watch?v=F6h3mwmc4oE

Det heter inte kalk, det heter magnesium och det gör så att greppet blir rejält mycket bättre. Jag lyfter minst 50kg mer med magnesium
Citat:
Gammal 2010-07-25, 14:25   #16166
JoeyP
Banned User

HAHAH FYFAN VA SKÖN! JÄVLA TRÖCK I DE KLIPPET! FYFAN HAHAHA
Du liknar Alfons åberg lite

Senast redigerad av JoeyP den 2010-07-25 klockan 14:30.
Gammal 2010-07-25, 14:32   #16167
Sjoba
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Vem älskar inte det klippet? Pubertalt vrålande och marklyft är en gyllene kombination!
Sjoba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 14:42   #16168
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
HAHAH FYFAN VA SKÖN! JÄVLA TRÖCK I DE KLIPPET! FYFAN HAHAHA
Du liknar Alfons åberg lite

[.yt]F6h3mwmc4oE[/yt]
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoba Visa inlägg
Vem älskar inte det klippet? Pubertalt vrålande och marklyft är en gyllene kombination!
Har dock bättre tryck nu. Har ju gjort 5x205, följt av 3x215 och singel på 230 nu.
Citat:
Gammal 2010-07-25, 15:18   #16169
Kensha
Registered User

Kenshas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Du kan hålla händerna runt stången hela tiden. Kolla hur jag kör reps i marklyft: http://www.youtube.com/watch?v=F6h3mwmc4oE

Det heter inte kalk, det heter magnesium och det gör så att greppet blir rejält mycket bättre. Jag lyfter minst 50kg mer med magnesium
Fyfan vad brutal du är! Bra presterat!
Kensha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 16:19   #16170
luderlasse
Registered User

luderlasses avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Nej det vet jag, men jag tkr korsryggen kröks med?

Vad tkr ni om min teknik? Varför suger jag i mark? Speciellt när jag kör med start från marken.
Dröjjer fan inte länge innan mina roddar kommer ikapp marklyften...

verkar ju inte vara direkt inspirerande musik heller :P
luderlasse är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.