Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP
Okej! Jag tkr också det där är gay, skäms.
Jag har gjort som bäst 6x6 med 130kg med start från mark men bara första repetion med död start, resterande är som på filmen. Fast med remmar. Utan bälte. 140x10 med start från ställning med remmar och bälte. Inget vidare... 150x3 efter det också.
Men seriöst ska jag köra mark utan remmar kmr jag få köra på 100kg, mitt grepp suger hårt. Kan man inte köra mark med remmar och träna grepp vid sidan om?
Isf tänker jag köra 5x5 i marklyft trots mitt lågvolymschema.
|
Ditt grep suger pung just för att du har gay-at dig med dragremmar. Nej, du kommer aldrig palla träna grepp vid sidan om vettigt. OM du hade gjort det så hade du inte haft så dåligt grepp. Marklyft utan dragremmar är det enklaste och mest effektiva sättet att träna upp greppet på.
(om du inte vet det så ska du träna marklyft med mixat grepp. en hand supinerad och en pronerad. men viktigt att ha armarna utsträckta, annars kan din biceps ryka) Sedan behöver du beställa magnesium.
Det gör du antingen på powerzite.se eller extremepower.se
Och våga inte träna dina reps som du gjord på filmen! Kör alla, och då menar jag ALLA reps med helt död start från golvet.
edit: 5x5 i mark är bra att börja med när man inte är så stark tycker jag. Blir väldigt jobbigt sedan när man verkligen optimerat tekniken och har banat in nervbanorna för maximal stykra och explsoiviftet. Då kan det bli väldigt jobbigt. Men på inte allt för tunga vikter är 5x5 grymt bra!
Jag skulle föreslå att du Joey börjar på 120kg och kör 5x5 utan dragremmar med mixat grepp. Öka viken med 5kg varje vecka så ska du se att det händer grejer.