Utveckling i böjutförande.
Från goodmorningböj till upprätt vidare till upprätt med juck.
Senaste är något missvisande då jag var öm i höften vilket ledde till sämre utförande. Men tekniken är det viktigaste i klippen.
Tycker klippet uppe till höger ser bäst ut, även om du nog går för djupt på alla tre klippen (sett till din flexibilitet, tappar ryggen i bottenläget).
Tycker klippet uppe till höger ser bäst ut, även om du nog går för djupt på alla tre klippen (sett till din flexibilitet, tappar ryggen i bottenläget).
Försöker vända precis när jag känner att det drar i ryggen, men det blir alltid lite extra. Förhoppningsvis blir man till slut så rörlig att man kan böja till valfritt djup utan att tänka på ryggen.
Är något starkare i nedre klipputförandet, därför kör jag så. Även om jag försöker vara lika upprätt som i högra, så vill det sig inte vid tyngre vikter.
Hälsade på hos STK på hallonbergen, trots att jag inte snackade allt för mycket med dessa atleter så uppfattade jag dom som mycket trevliga. Fick se jwzrd roida loss ordentligt.
Hur gick själva maxandet då, tja, skulle jag leta upp en morakniv & rispa mig på armen så skulle ingen bli förvånad. För maken till ynkligare omgång får man leta efter. Kände mig inte starkare än det jag tog. Men tänker ändå skylla på ryggen för den extra höga brygga som saknades i bänk och stabiliteten som inte var där i böjen.
Sen letade jag efter en övning för att få mig på bättre humör, militärpress var tråkigt, frontböj kändes tungt, vanliga mark var ryggen inte med på. Sen hittade jag det som behövdes. Korta tunga kronlyft, där sista set var tungt, men kändes bara bra. Så en del av det dåliga försvann. Sen skulle jag hem och gick vilse i gångarna, retardkänslan var enorm.
En sista detalj.
Styrkelyftare och tyngdlyftare äter alldeles för lite under träningen. Nästa gång ska ni bara få torra kakor
Har ju haft lite planer på en uppsala-trip, vi måste arrangera något.
Citat:
Ursprungligen postat av thatkrillesshow
Det tycker jag!!!
+1
Skulle va riktigt kul att anordna en liten koloträff i sommar. Synd bara att jag är invalidiserad och inte kan träna hårdare än Greta, 96. :/
Jag beklagar att maxningen inte gick som planerat. Vilka vikter hade du tippat på innan och vad ligger dina gamla personbästan på? Blir det ny maxning eller nöjer du dig och byter till Berglond?
Skulle va riktigt kul att anordna en liten koloträff i sommar. Synd bara att jag är invalidiserad och inte kan träna hårdare än Greta, 96. :/
Jag beklagar att maxningen inte gick som planerat. Vilka vikter hade du tippat på innan och vad ligger dina gamla personbästan på? Blir det ny maxning eller nöjer du dig och byter till Berglond?
Bänk
Gamla var en inte allt för tung 117,5 och jag hade räknat med en seg 120. Möjligen 125 om allt stämt. Gamla var efter en helg med magsjuka och en lätt förkylning(sjukskrev mig t.o.m.). Så jag hade självklart räknat med att vara starkare än då.
Böj
Gamla var en halvtung 152,5 men med stången långt ner(sl-stil?). Med nuvarande teknik är nog 140 pb.
Nu när jag slutat grina så får jag vara nöjd med dom höga kronlyften, senast jag testade 220 var med bälte.
Nu skippar jag maxningar på ett tag. Nästa gång vill jag vara säker på att det blir rejäla PB:n. Så när jag slitit mig upp till 117,5 med stopp på träning kan jag maxa . Böj blir när jag klarar 150 på träning. Låga kronlyft/mark blir när jag kan skratta åt 200.
Så jag räknar med att små Pb:n ska bakas in i träningen först.
Nu blir det berglundsballe, alltså första böj-bänk-mark i damiens berglundsschema men med sälrodd inlagt. Sälrodden är bänken i böj-bänk-mark(alternativ).
Vikterna blir
bänk 115
böj 145
kronlyft 200 (något osäker på vilken höjd jag ska ha)
sälrodd 100
dagens eftersnack
Hälsa på hos ASK, mötte kolofolk. sweetkarolina (hårfärgen avslöjade henne)och Gnusram(osäker till en början, han såg bitigare ut IRL).
Smakade lite på nästa veckas schema, märks att det var maxning i förrgår. 1 av 4 set bänk var explosiva.
Böj avbröt jag höjningarna då ryggen var trött.
Mata på i skivstångsrodden utan att bry mig om reps eller set.
I vanlig ordning kände man sig liten & klen när man besöker dessa klubbar.