2018-12-12, 16:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Jag kom på en jävlig som jag törs posta!
Jag har aldrig haft en homofobisk ådra inom mig men använde trots det ordet "bög" som skällsord upp till, i efterhand, för hög ålder. Nu har jag lärt mig att det är dumt att använda "bara för att man alltid har använt det och inte menar något med det", det hade jag inte då, pepplez minns nog detta  Vi är i alla fall på en studentgrej med tusentals andra, står i en ring och kör någon lek med ett gäng kompisar och några som jag aldrig har träffat förut. Kan vara sanning eller konsekvens eller något i det stuket. En snubbe ombeds säga "det värsta han kan" och jag skjuter snabbt in "säg att du är bög!" i ett pubertalt försök att vara rolig. Märker hur stämningen dör och den överförfriskade versionen av mig lommar iväg i jakt på några roligare personer. En polare kommer fram och berättar för mig att han jag "skämtade med/om" de facto är bög. Skämdes fan bra länge över detta.
Detta är nog en av de bättre saker som jag har avvant mig ifrån, ingen bra sak att ha i sitt standard-vokalbulär när man är högljudd och skämtsam  Slipper man framstå som en grottmänniska.
|
Usch. Kan relatera till det där. Har fått vänja mig av med att, beroende på grupp, försöka vara rolig alls emellanåt. Ganska ofta räcker det att ha trevligt. Måste inte skämta jämt. Blir som en börda.
|
|
|
2018-12-12, 17:01
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Ja, tänk om man fått 25 öre för varje gång man försökt vara rolig och misslyckats.
Häromdagen satt jag vid ett bord med en grupp vita människor när en av dem började prata om en kvinna från Thailand.
"Jag försöker komma på vad hon heter i efternamn", sa han.
I ett uttryck för min skyhöga IQ svarade jag med tillgjort hög och nasal röst: "Tjing tjong tjing?"
Sen tittade jag åt höger och blev raskt påmind om att där, två meter bort, satt en kille från Sydkorea.
Ingen gjorde en grej av det. Sydkoreanen satt och skrev på sin laptop under hela incidenten, och jag har bett till gud sedan dess att han var så uppslukad av skrivandet att han inte hörde vår konversation.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2018-12-12, 18:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2018
|
Känns som dom flesta här inte är helt ärliga, eller är ni helt enkelt guds bästa barn.
Nummer ett dummaste beslutet var när jag och några kompisar raceade med bilen mot varandra, fulla och höga. En kompis dog, en sitter i fängelse efter händelsen.
|
|
|
2018-12-12, 18:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av sexboy
Känns som dom flesta här inte är helt ärliga, eller är ni helt enkelt guds bästa barn.
Nummer ett dummaste beslutet var när jag och några kompisar raceade med bilen mot varandra, fulla och höga. En kompis dog, en sitter i fängelse efter händelsen.
|
Inte helt ärliga? Jaså tycker du det?
Vem vill i text, på internet, föreviga det dummaste man gjort och därigenom göra det spårbart till ens egen person? Vore detta darknet så kanske, men nä. Jag skäms fortfarande inensivt varje gång jag har oturen att tänka på de värsta saker jag gjort. Blir förvisso en bråkdels decibel mindre smärtsamt varje gång, men ändå obehagligt. Och då är jag ändå en på alla vis genomsnittlig person.
Det var dystert att höra om bilolyckan. Jobbigt att minnas? Gissar att det sker ofta - att man minns.
|
|
|
2018-12-12, 19:30
|
|
|
cool bispes kung
Reg.datum: Apr 2016
|
En annan slags dumhet men ändå något av det dummare jag råkat ut för är att jag lyckades bli vansinnigt förälskad i en muslimsk kvinna med två barn. Det kommer jag inte tillåta mig igen för det tog lång tid att komma över den omöjliga situationen. Det absolut värsta är att känslorna var besvarade. Jag investerade hela min själ i henne så till den grad att jag ställde mig upp inför en större skara människor och med tårarna sprutande berättade hur mycket jag älskade henne.
Senast redigerad av baktung den 2018-12-12 klockan 19:33.
|
|
|
2018-12-12, 19:36
|
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av baktung
En annan slags dumhet men ändå något av det dummare jag råkat ut för är att jag lyckades bli vansinnigt förälskad i en muslimsk kvinna med två barn. Det kommer jag inte tillåta mig igen för det tog lång tid att komma över den omöjliga situationen. Det absolut värsta är att känslorna var besvarade. Jag investerade hela min själ i henne så till den grad att jag ställde mig upp inför en större skara människor och med tårarna sprutande berättade hur mycket jag älskade henne.
|
Hjärtat går dit hjärtat vill, kompis.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2018-12-12, 19:50
|
|
|
cool bispes kung
Reg.datum: Apr 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Hjärtat går dit hjärtat vill, kompis.
|
Jo tack du, det har jag blivit varse. Det är 6 år sen och jag har inte varit intresserad av nån kvinna sen dess. Men det är som det är. Att leva är att lida. Man får lära sig älska lidandet. Tillslut njuter man nästan av det.
Senast redigerad av baktung den 2018-12-12 klockan 19:55.
|
|
|
2018-12-12, 19:59
|
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Att vara förälskad är nästan som att vara full. Nej jag skulle säga ännu värre, man blir mer fucked up när man är blixtkär.
|
|
|
|
2018-12-13, 07:23
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av baktung
Jo tack du, det har jag blivit varse. Det är 6 år sen och jag har inte varit intresserad av nån kvinna sen dess. Men det är som det är. Att leva är att lida. Man får lära sig älska lidandet. Tillslut njuter man nästan av det.
|
Intressant. Vad var det som inte funka då? För många konventioner? Folk är ju religiösa i olika grad.
|
|
|
2018-12-13, 08:25
|
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
|
En del kanske bara är "snäppet" dummare än andra?
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2018-12-13, 09:16
|
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Det här blir en lång, förvirrande och inte rolig historia. Jävligt dum är den åtminstone. För att försöka förstå den, och "poängen", om det finns någon sådan så får man tänka sig en ung (18 var jag då), egentligen väldigt störd man, med mentalitet, kvinnosyn och tankesätt som påminner smärtsamt mycket om det där köret med alfa/beta, kvinnlig hypergami, game osv. Även om jag inte hade ord för detta eller kunde formulera det så fanns det outtalat en minst sagt skev och negativ kvinnosyn. Utöver det, stora svårigheter med just tjejer, fast en väldigt stark drivkraft att vara med tjejer ändå. Till den grad att jag i smyg önskade att jag var bög. Nu var detta något man kunde skämta om "Jag önskar att jag vore bög, för då slapp man alla brudar", men det där var nog inte så mycket ett skämt för mig, utan förmodligen vad jag ansåg, även om jag inte skulle erkänna det.
Det var sommarlov (mellan 2:a och 3:e året i gymnasiet om jag minns rätt?) och jag hade nyss blivit dumpad av min flickvän, som vi kan kalla a) om hon nämns igen. Hennes kompis, b), hade fest som hon bjöd in mig på. Ganska få människor, kanske ett tiotal, och a) skulle inte vara där för hon var i sina föräldrars hemland...Norge kan vi säga. Nästan alla på festen hade...norskt ursprung. Så även b) och c) och hade en irriterande ovana att växla mellan norska och svenska, och på så sätt kunna prata sinsemellan utan att jag förstod.
Jag hade inga förväntningar alls, det var ju min ex a) s kompisar, men det var mestadels tjejer så det var jättekul att de bjöd in mig. B) Kände jag ganska bra, C) lite sämre. b) Var ganska snygg, c) Var helt bizarrt snygg.
Av någon anledning flirtade c) med mig, och efter lite tonårshångel så avbröt b) oss. Mitt första intryck var att hon var sur för att jag nyss hade vart ihop med deras gemensam vän a) och jag får väl höra vad b) har att säga först, men sen jäklar skall jag ta hem c) eller gå hem med C) så jag gav c) en demonstrativ kyss och sa snart tillbaks bejbi eller något ditåt.
Men b) var inte sur pga. a), utan för att b) själv var intresserad av mig (Två olika tjejer intresserade av mig? Helt bizarrt!). Men istället för att bara säga detta eller försöka något så började hon gråta och körde någon slags utläggning om att alla killar gillar c) för att hon är så snygg, men ingen ser henne annat än som ett andrahandsval, någon killar bara vill ligga med men ingen vill ha, hon kände sig fulast i världen, alla är så ytliga. Jag kände igen mig som fan i det där, det var en slags "I know that feel bro" eller ja..."sis" då. Just då visste jag exakt vad hon menade (minus den där grejen med att alla ville bara ligga med henne då, för fan ingen ville ligga med mig), blev blixtkär. Hånglade med b) demonstrativt inför c) som ett slags "Haha att du är jättesnygg biter inte på mig! Jag tar henne istället!" som om jag hade nån slags anledning att vara sur på c)
Drama och gräl på norska följde, men jag hade gjort mitt val och var med b) istället för c). Dagen efter vaknade jag i b)s säng med en sån jäkla ångest.
För en vanlig kille hade det här säkert gått att skaka av sig, och tänka "men vad dum jag är, jag får be om ursäkt" eller kanske inte tänka alls på det. Men inte jag. Jag gick hem, grinade och lät min misogyni få fritt spelrum i huvudet, utan att kunna formulera den var den ett stort förvirrande surrande i skallen. Hade jag blivit lurad? Hade de konspirerat ihop detta på norska? Var jag kär i c) som inte hade gjort något dumt alls och som var så himla snygg? Hade jag sumpat alla mina chanser med henne? (Det hade jag, definitivt). Var jag kär i b) eller jättearg på henne för att ha "manipulerat" mig? Var vad a) s roll i bilden? Var hon sur på mig? Kanske a) ville ha tillbaks mig? (Hon hade inte ens vart med, och dumpat mig innan)
Utan att ta ett steg tillbaks för att tänka igenom, och komma fram till att jag blir ännu mer dum i huvudet av att försöka få rätsida på detta, så fick jag ett psykbryt, så påbörjades ett intensivt telefonerande där jag var förvirrad och paranoid, tonårsdramatisk, arg och kär, och visste inte vad jag ville, för jag ville rätt olika saker, mest få vara med den som jag just då pratade med. Jag kommer inte ihåg vad jag sade, men jag testade nog varje vinkel jag kunde komma på med norsk konspiration som huvudspår. Luftade varje förvirrad tanke i skallen. Med rejält skrämda och obekväma tjejer i andra ändan av luren. Innan mitt telefonkorståg hade de nog uppfattningen av att jag var en snäll, ganska enkel och rationell person, jag tror jag krossade den bilden. Efter ett par dagar slutade både a) b) samt c) att svara, och varken a) b) eller c) ville ligga med mig eller hångla med mig igen.
|
|
|
2018-12-13, 09:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Det här blir en lång, förvirrande och inte rolig historia.
|
Hur skulle du ha agerat om du fick göra om det? Försöker förstå vad du tycker är det dumma.
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2018-12-13, 09:35
|
|
|
d-bag
|
Citat:
Ursprungligen postat av G.W
Hur skulle du ha agerat om du fick göra om det? Försöker förstå vad du tycker är det dumma.
|
Enbart vart med C) Ignorerat B) och Släppt A)
|
|
|
2018-12-13, 09:41
|
|
|
d-bag
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Enbart vart med C) Ignorerat B) och Släppt A)
|
A) och B) Var (eller ja, är fortfarande dessutom bästa vänner). Så att vara med B) efter att ha nyligen blivit dumpad av A) var korkat bara det.
|
|
|
2018-12-13, 09:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
|
Ja, jag var en vattenkammad, föriktig pojk som aldrig ens smygrökt eller skolkat. Så har inte så mycket att bidra med, saker jag ångrar mest är väl när jag pga opti med träningen skippat en massa roliga saker som tex dejter, gått hem från riktigt snygga tjejer tidigt för att jag skulle träna dagen efter och det var dax för mat och sova, ställt in fester, göra saker med kompisar, karrriär möjligheter etc. etc. men det har ju endast drabbat mig och ingen annan.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:04.
|

|