Citat:
Ursprungligen postat av bubbe
Minns inte riktigt om det tidigare har uttryckligen har stått att svordomar är en anledning som skadar sportens anseende men nu står det så här,
Om hurvida ett "FAN vad dåligt jag lyfte" är att skada sporten är väl regelmässigt ganska tvetydigt, men domarna går iaf på linjen att en svordom skadar sporten...
|
Tack för svar/förtydligande. Min uppfattning är att det blivit sådant jävla fokus på själva svordomen. Inte på beteendet. Sett varningar delas ut till personer som betett sig fullt normalt för en person som tävlar, men som, knappt hörbart, mumlat fram en svordom.
Kom igen nu.
Citat:
Ursprungligen postat av jmkdavid
När tycker du att dom jämförde bänkpress med klassisk bänkpress? Jag läste ditt inlägg innan jag såg programmet och väntade på någon jämförelse under hela programmet... Men den kom ju aldrig? Var det när han pratade om Sandras prestationer du tycker dom borde ha lagt programtid på att förklara att hon tävlar i bänkpress och att han skulle tävla i klassisk styrkelyft? Är det verkligen något att hetsa upp sig över? Dom jämförde ju inte hans max med hennes egentligen? Dom konstaterade bara vad hon hade presterat? Känns som att det inte går att packa in hur mycket info som helst på ett 30min program.
|
Ber om ursäkt om jag vilseledde dig.
Nja, jag förstår din poäng men samtidigt tycker jag att det är beklagligt att klassisk lyftning och utrustad lyftning klumpas ihop till samma sak.
Stavhoppsresultat ska väl jämföras med stavhoppsresultat och inte med höjdhoppsresultat.
Om Kalle hade haft ett program där han ska hoppa höjdhopp och tagit hjälp av Sergej Bubka... Om Bubkas världsrekord hade nämnts (6,15 m) så hade det på ett eller annat sätt naturligtvis framgått för tittaren att det är stavhopp och inte höjdhopp det handlar om.
Programmet handlade om klassisk styrkelyft och alla resultat som diskuteras/nämns borde rimligtvis då avse klassisk styrkelyft. Ska resultat från en annan tävlingsform nämnas så borde skillnaden dem emellan framgå/nämnas.
Men detta är inget jag blir upprörd över. Se det mer som en reflektion från min sida.