Marklyft 5+ e1RM 260kg 152,5/175/200
152,5x5
175x5
200x5 utan bälte
Marklyft från 5cm block utan bälte
200x3
190x5
Kommentar: Inte tränat på en vecka på grund av sjukdom och schematekniska svårigheter. Bra med hänsyn till detta. PB i styrkevändning efter att inte ha kört dem på typ ett år... Film för en gångs skull.
styrkevändningarna ser ut som papper, riktigt snygga dessutom! marken grymma som vanligt
Alltså frivändningar har alltid varit ett lyft där jag aldrig kunnat förbättra mig det minsta genom att träna det... Men när man blivit starkare kan man plötsligt göra ett PB utan att ha övat på ett halvår. Tror jag ska kunna bättra på 5-10kg ytterligare, var som du säger inte något max.
PB i sumomark men jag är inte så nöjd med tekniken. När det blir tungt återgår man till smalmarkstekniken. Känslan av att man fuskar upp vikten som man har på uppvärmningen uteblir. Vissa muskler behöver nog stärkas. Kommer köra tio 3or runt 160-180 nästa pass. Annars fortsatt små framgångar i pressarna. Snart tillbaka på styrkan jag hade innan sommaren...
Knepig dag, ont i bröstkorgen av helt oklar anledning, känns som att det sitter i intercostaler kanske? Även värk längs IT-bandet. Pressen fanns det inget att ge i, men sumon kändes ok.
Styrkan i sumolyften är tokig ju känns det bättre än att dra smalt?
Jag har ju fan aldrig lyckets lära mig dra smalmark utan att runda ryggen, plus att jag är rätt flexibel, så borde ju bli bra med sumo. Känns bra på lätta vikter men inte så van vid de tunga vikterna än. Styrkan är väl så där, blocken ger rätt mycket även om de inte är så höga. Tyngsta läget är ju i botten. Men jag tycker väl att det går åt rätt håll ändå. Ska fokusera på sumo ett par månader och utvärdera sen.