2012-10-03, 13:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
PM;a mig ditt mob nr. !!
// Sunes Gatukök
|
|
|
2012-10-03, 23:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Onsdag 3/10 Bröst/Biceps
bengtpress 3min vila
10x 50kg
5x 70kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg
4x 72,5kg
4x 72,5kg
lutande hantelpress 3min vila
8x 15kg
8x 25kg
8x 25kg (på det berömda)
5x 25kg
Flyes 2min
5x 17,5kg
5x 17,5kg
6x 17,5kg
Bicepscurl Z-stång 2min vila
12x 30kg
7x 40kg
6x 42,5kg
6x 42,5kg
4x 42,5kg
Hammercurls Okänd vikt på stång, 2min vila
10x stång
10x stång+10kg
10x stång+15kg
10x stång+15kg
10x stång+15kg
Dropset med hantelcurls
15kg - 10kg - 5kg 15 sec vila
6 reps- 7 reps - 15 reps
|
|
|
2012-10-05, 17:35
|
|
|
Registered User
|
Fredag 5/10 Rygg med Ola alias Nano-Sekund!
Dagens pass var intressant, ett sjukt tempo rakt igenom då vilan var absolut minimal, det var fullt ös från the get go, försökte snacka upp han lite för att köpa mig tid mellan setsen men märkte snabbt att han var "svårflörtad", pratglad är ju herr Ola naturligtvis då han är en sån där skittrevlig jävel av naturen men när han påbörjar ett set så äre bara hålla käften, tycker själv att det finns inget värre än nån som skall försöka samtala medan man krigar så då vare bara zippa upp och observera viktkrosset. Man kan lugnt säga att han var fokuserad på träning! ..eller så fick jag bara kalla handen, osäker ännu på hur det egentligen ligger till  .
Latsdrag med v-grepp (supinerat)
4 set rookievikter
Hammer strength rodd (pronerat)
4 set rookievikter
Stångrodd Fst.7 (pronerat)
12x 60kg + 7x60kg *7 sets
Fy fan så jobbigt det här var, kände mig lite kaxig, var tuuungt på sista setsen med tanke på att vilan var begränsad till endast den tid det tog för Ola att segla igenom 7 reps, stackaren fick offra lite för min skull då det hade blivit så besvärligt lasta av och på mellan setsen då det är tänkt vara minimalt med vila.
Sittande rodd (supinerat)
4 set rookievikter
Breda latsdrag
4 set rookievikter
Pulldowns
4a set rookievikter
marklyft som sista övning, sjunde övningen (O_o)
100kg
100kg
100kg
100kg
100kg
Reppade mellan 3-6 reps beroende på set, marklyften var inte särskilt tung utan det var fokus att försöka rätta till min teknik och 100kg kändes som en ganska lämplig vikt, inte för lätt men inte så tungt att jag by default fullyfter.
Dagen var mycket intressant, fick en hel del övningar med mig hem som jag skall försöka få in i mitt ryggprogram framöver, känner bara att eftersom tempot låg där det låg och att övningar var milt sagt många att minnet kommer svikta lite kring hur utförandet skulle vara då jag hade fullt sjå med att överleva och jag önskar nu i retrospekt att jag hade filmat Ola på nåt set på respektive övning, helt klart varit en stor hjälp senare.
Valde att inte ens försöka mig på att minnas vikter och hur många reps det blev på respektive sets då jag inte skrev upp något alls, får leta mig fram till mina nivåer senare när övningarna åker in i rotationerna !
Tjo! Tack för passet Ola och tekniköversynen  .
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-10-05 klockan 17:37.
|
|
|
2012-10-05, 17:40
|
|
|
Registered User
|
Haha Robban !! Helt klart fokus (inte kalla handen) - tycker att du krigade på oerhört bra idag. Ang tekniker så är ju alltid åsikterna olika, jag tycke att du hade bra teknik på de mesta vi körde (sen finns ju alltid vissa knep & trix för att optimera)
Enormt kul att ses & jag livar att vi Def. Ska ta något mera pass här framöver
" Zipa upp & avvakta viktkrosset" Hahaha så extremt skön line !!
// Bajjo
Senast redigerad av Nano-Sekund den 2012-10-05 klockan 17:41.
|
|
|
2012-10-05, 18:39
|
|
|
You dont make friends with sallad
Reg.datum: Dec 2011
|
låter som ett grymt pass bara å kötta på
lyckas du fixa 100 i bänk innan nyår ??
|
|
|
2012-10-05, 18:59
|
|
|
fyller snart 88
Reg.datum: Feb 2007
|
Få förunnat att få träna med the big O aka Kolopresident aka Clay. Då man tränar intensivt och strikt så får man sänka vikterna...
|
|
|
2012-10-05, 19:00
|
|
|
Registered User
|
ado2000; vet inte, har haft ett par dåliga veckor, nåt bra bröstpass har jag fått in dock, mestadels sjukdom och sånt som har spökat, men rent spontant så har jag nog med tid för att lyckas med det, däremot börjar jag bli nervös över att jag får nog ta tag i mm2k om det ska gå.
Jag har i kroppen för att fixa 90kg(ej dokumenterat dock) som det är nu, så är 10kg till som ska upp om du frågar mig, cirkus 3 månader eller 12 bröstpass om jag kör på i vanlig ordning att hitta klivet, har jag inte tryckt 90kg+ innan oktober är slut så drar jag nog fram mm2k och kör på!
Chrille87;  . Apropå SoA, Säsong5 hittills är rätt sick.
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-10-05 klockan 19:03.
|
|
|
2012-10-05, 19:06
|
|
|
|
men då är frågan vad är viktigare att du håller i deffen eller att du lyckas med 100 i bänk, för jag kan tänka mig att om du hade börjat bulka att vikterna hade ökat lättare då
|
|
|
2012-10-05, 19:15
|
|
|
fyller snart 88
Reg.datum: Feb 2007
|
blev väldigt #arg #ledsen #besviken på förra avsnittet... nu laddar jag för e04 med chips och dipp =)
|
|
|
2012-10-05, 19:18
|
|
|
Registered User
|
Deffen har jag slutat med sen länge! 2,5månad ungefär, eller jag är i det skedet att jag struntar i att ha koll på vad jag äter, portionerna får se ut som de vill, vill jag ha en pizza så blir det en pizza och så vidare, däremot känner jag ju att man har blivit lite skadad på ett positivt sätt till hur man tänker på matupplägg och hur tallriken ser ut, betydligt mer grönt och välbalanserat(beror väl vem du frågar, är ju en jävla massa protein heh)En del efterlängtat godis har jag börjat med, men generellt har mitt sockersug försvunnit helt vilket är jäkligt skönt.
I samband med att jag slutade bry mig har jag gått upp ca 5kg från min lägsta vikt som var 79kg till att ligga och bolla mellan 83,5 och 84,5 kg vilket är en vikt jag är väldigt bekväm med då jag ändå är cirka 10kg under den vikt jag startade på i februari.
Att gå upp mer än till max 85kg är jag inte sugen på då jag inte riktigt litar på min förmåga att hugga in på nån stordeff eller om ja ens är kvar i gymmet i framtiden, en deff med målet att ta av typ 7-8kg känns betydligt lindrigare i sinnet (2mån) än 4-5måns deff
Sen för att avrunda mina tankar så är jag är inte så intresserad av att bulka upp till 100kg regionen, trycka 100kg+, deffa bort 20kg och sen trycka 95kg  .
Gillar var jag är viktmässigt just nu, särskilt när jag känner att jag har kontroll över det, om jag vill gå på deff redan ikväll så gör jag det och håller det, vet inte om jag hade haft den kontrollen om jag lägger på mig 15kg ytterligare så spelar hellre safe than sorry så att säga.
edit;
Chrille87, jo.... Jag har ju för fan skaffat samma skägg(några mån kvar) och en beanie. men det till trots så var det fan en alltimehigh från Sons på avsnittsfronten. Goddamn. Ta en titt på sida 9 efter avsnittet ikväll
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-10-05 klockan 19:21.
|
|
|
2012-10-05, 19:21
|
|
|
Registered User
|
Lågt på utvärdering av ryggpasset .... #mest #seriesnack !!
|
|
|
2012-10-06, 19:36
|
|
|
Registered User
|
träningsvärken har smygit på sig mer och mer över dagen, riktigt galen träningsvärk nu! särskilt i övre rygg, känner att jag har lacklustat en hel del där tidigare på värkfronten, brukar mest ha i filéerna och latsen. I like it  .
Ljuva tider nu för en riktig gamernerd som mig, kärringen är iväg på överasknings30årskalas med sina brudpolare, lillan ligger redan däckad och sover sen länge då jag spelade det hela smart då jag visste kärringen skulle vara borta genom att dra på busplaneten efter jag "satte dit henne". Busade halvt ihjäl hon där, sen hem och veva ihop lite käk och sen var hon som färdig. Nu är klockan 20:24, jag sitter med en kopp kaffe och det bruna guldet*(pepsi max) i kylen och väntar på att klockan ska slå 21:00 för då är det dags för sista kvartsfinalen i season 2 finals av League Of Legends!
OCH EFTER DET SEMIFINALERNA! woohoooo... nu sitter 95% av mina läsare och tänker:
League Of Legends mina herrar är ett lite "moba/dota"-aktigt spel, som har på senare år exploderat över interwebben och knuffar giganter som starcraft2 åt sidan utan problem och har växt till den största e-sporten just nu, prispengarna därefter också, $3m är det på spel på season 2 finals!
Kvar är mitt favoritteam förstås, mest Clg.EU för att froggen spelar där i mina ögon lätt världens bästa spelare, stort fan av snoopeh också. De spelar den sista kvarten idag innan semis.. , tyvärr är teamet som helhet förmodligen inte top3, koreanerna är äckliga i vanlig ordning i datorspel, men vi får se. jag blir gärna bevisad motsatsen om man säger så  .
här har ni en direktlänk till sändningen som startar 21:00
http://www.own3d.tv/RiotHD
Är lätt värt att gå in bara för att se starten på sändningen även om ni är totalt ointresserade för att se scenen de har byggt upp utanför staples center Kalifornien med massa nerdfanboys som sitter i publiken, brud som tv-host och hur de #kaxar upp teamsen med coola foton, lineups och annat vilket ser så sjukt roligt ut med tanke på att de ser nördigare ut än sinnesbilden av en nörd  .
cliffs:
tjejen är borta, lillan sover, gamingstreamkväll med lite pepsi max... LJUVLIGT
*bruna guldet är ett uttryck lånat av king grub, cred ges där cred förtjänas!
|
|
|
2012-10-06, 19:42
|
|
|
|
Now it all makes sense
Spelade Starcraft 2 med en polare igår mot två snubbar som anföll direkt med sina arbetare för att dom ville bli klara så snabbt som möjligt för att dom skulle kolla på League of Legends, efter matchen fatta jag å min polare ingenting, vi liksom WTF hände där, dom mummla nåt om Leage of Legends stream förlora matchen å stack
|
|
|
2012-10-06, 19:50
|
|
|
Powerhouse
Reg.datum: May 2011
|
Hoppas CLG.eu åker mot WE.
M5, Azubu, WE och Taipei Assassins skulle bli läckra semis
|
|
|
2012-10-06, 20:30
|
|
|
Registered User
|
ado2000, haha... spelade faktiskt ett LoL-game under en paus, åså börja de om, blev sjuka kamikaze fighter för alla ville avsluta gamet  , 10 pers som försökte stressa fram en vinst, slutade med att det tog ännu längre heh.
niwa! håll vinsten inom EU/NA så är chansen att gaming blir ännu större! koreanerna är redan lvl100 inom e-sports
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-10-06 klockan 20:31.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.
|

|