Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-18, 18:35   #136
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Men för helvete, agazza, hur många gånger ska jag behöva säga det? Man kan tycka att personligt bruk av både AAS och tinner är var och ens ensak utan att själv sitta med haschsputan i armen eller näsan över tändaren.
Inte behöver du bli upprörd sheo, jag vet, du har sagt det förr.

Men jag riktar mig faktiskt till dom som missbrukar, dom som inte gör det, behöver ju inte heller ta åt sig det jag skriver.

Vill du gå vidare på ditt spår, så tycker jag också att folk som vill ha ett samhälle där var och en är sin egen borg, kan få leva helt och hållet för sig själv isf.

Vi är ett av världens bästa samhällen och här ska alla göra det dom kan för att förbättra det vi har också. Det gör man inte genom missbruk.
Klarar man inte av att hålla sig borta från missbruket anser jag att det är samhällets plikt att tvångsbehandla problemet.

Och det är nog ingen mening att vi tjatar fram och tillbaka om det här då det helt enkelt är olika åsikter.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:36   #137
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Haha precis Sheo: annars så skulle jag väl göra olagligheter på publik plats(med tanke på kameraövervakning), köpa sex, missbruka AAS och lättare droger, och lite annat också.

Det gör jag inte, och det mesta av det där kommer jag nog aldrig att göra.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:37   #138
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av 08-dude Visa inlägg
Hur kan det vare missbrukarens ensak då denna behöver sjukvård för hjärtinfarkt och superdåliga blodvärden.
Det har qwerty redan förklarat. Vi har ett samhälle som tillåter att skador orsakade av extremsport, rökning, fetma, alkoholism, dåligt ansvarstagande i personliga relationer, vårdslöshet i trafik mm bekostas gemensamt. Det är inte svårt att sträcka sig till att låta skador orsakade av andra droger än nikotin och alkohol ingå där.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:38   #139
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Haha precis Sheo: annars så skulle jag väl göra olagligheter på publik plats(med tanke på kameraövervakning), köpa sex, missbruka AAS och lättare droger, och lite annat också.

Det gör jag inte, och det mesta av det där kommer jag nog aldrig att göra.

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Gammal 2011-04-18, 18:39   #140
Osten80
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Och?

Jag samtycker inte med alla lagar vi har, men jag följer dom.
Citat:
Japp, ja faktiskt litegrann, men endast på vägar över 70km/h.

Skulle ändå anmäla dig ifall jag såg dig röka braja genom ditt vardagsrumsfönster.
Ljög du i din första post?

Citat:
låtsasförvåningen är över alla som faktiskt missbrukar här på forumet men som vanligt inte vågar erkänna att dom gör det och varför dom gör det.

Dom flesta är ju anonyma, man blir inte bannad för att man erkänner missbruk, så why not?
Efter alla dessa rundor i diverse trådar; varför har du så svårt att förstå det här? Det är fan obegripligt.
Varför tror du att någon själv måste använda för att denna någon tycker att lagstiftningen är felaktig och inte har problem med att andra bryter mot den?
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:41   #141
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Jag skulle vilja bredda målgruppen så att detta även inbegriper guidos. De är nog preppare oftare än andra precis som GASP-fjollorna och fyller flera av kriterierna du nämner, men har istället för tank-top ofta V-ring och avklippta ärmar och istället för rakat huvud super-stylad spretig frisyr. Dom tycker jag man kan anmäla rakt av också. Superstöriga och as.
hahaha. Egentligen, de enda prepparna som inte är jobbiga med kass attityd är riktiga kroppsbyggare som passerat 35.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:42   #142
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Den vuxne individens ensak blir snabbt skattebetalarnas ensak när doserna av AAS ökar.

Själv vill att att äldre människor och barn ska få platserna på våra sjukhus, inte att sängarna ska upptas av missbrukare med hjärtproblem, njurproblem eller akut behandlar på grund av för ett kolestrolvärde som är helt utanför denna planet.
Då ska det i konsekvensens namn inte ödslas så mycket som en skattekrona på dig efter att du kraschat din plastmoppe efter att ha framfört den i olaglig hastighet. Det har du enligt egen utsaga gjort många gånger...
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:42   #143
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Vem är du egentligen?
Har något stört dig i bolibompa eller varför den extremt dåliga attityden?
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:42   #144
08-dude
Jag kör moppe!

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Det har qwerty redan förklarat. Vi har ett samhälle som tillåter att skador orsakade av extremsport, rökning, fetma, alkoholism, dåligt ansvarstagande i personliga relationer, vårdslöshet i trafik mm bekostas gemensamt. Det är inte svårt att sträcka sig till att låta skador orsakade av andra droger än nikotin och alkohol ingå där.
Det är inget svar på frågan, du lever inte i ett isolerat samhälle och alltså kommer en steroidmissbrukare att dela vård med små barn och äldre.

Fick jag bestämma skulle missbrukarna knappt få en säng i källarrummet.
Gammal 2011-04-18, 18:45   #145
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Det är inget svar på frågan, du lever inte i ett isolerat samhälle och alltså kommer en steroidmissbrukare att dela vård med små barn och äldre.

OK, då tycker jag att du är en dålig människa och är glad att du inte bestämmer. Sorry, "dude".

Citat:
Gammal 2011-04-18, 18:45   #146
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Det är bara att engagera sig politiskt ifall det kliar så i fingrarna.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:46   #147
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Var ska man dra gränsen? Eller det kanske inte ska dras någon gräns? Ska allt som har med droger och aas vara fritt spelrum? Tror du det skulle vara någon skillnad i användning hos tex fjortisar om det var helt lagliga substanser?
Ser du något problematiskt med langningskedjan?

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:47   #148
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Det är bara att engagera sig politiskt ifall det kliar så i fingrarna.
Jag skulle vilja rekommendera 08-dude ett fascistiskt parti. De brukar vurma för djur och barn och inte ha överseende med mänskliga tillkortakommande. RAUS!!!!!!!

Citat:
Gammal 2011-04-18, 18:52   #149
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Ljög du i din första post?

Efter alla dessa rundor i diverse trådar; varför har du så svårt att förstå det här? Det är fan obegripligt.
Varför tror du att någon själv måste använda för att denna någon tycker att lagstiftningen är felaktig och inte har problem med att andra bryter mot den?
Litegrann, jag är inte Ned flanders, men jag försöker göra det jag kan för att hjälpa min omgivning.

Jag förstår precis, du missade nog den förklarande posten.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-18, 18:53   #150
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
I ett större perspektiv så är det inte bara ens ensak att man preppar. Det är en lång kedja av kriminella element som är inblandade. Inte sällan hittar man andra droger, vapen etc när man gör razzior i återförsäljarleden.
Sen verkar det ju vara ett märkligt gym där man sitter och drar i sig grejer för öppen ridå.
Jag hade anmält.
Jag delar Igges uppfattning. Man måste köpa skiten någonstans. Vilket i sin tur innebär att man sponsrar handel med en hel del mindre trevliga grejor. Så jag hade anmält.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:38.