Det är tredje gången jag plöjer igenom hela serien och därmed förmodligen den serie jag lagt ner mest tid att titta på. Den är inte lika bra som Breaking Bad men den måste ändå få 10/10. Konstant högt tempo och den tappar aldrig i kvalité. Den blir snarare bättre och bättre ju längre den går och slutet är perfekt
Största minusen är väl att snubben som spelar Ronnie är en rätt rutten skådis och har samma döda ögon oavsett vilken situation han är i, och hon som spelar Vics dotter (Chiklis riktiga dotter) är ännu sämre. Alltså sämre än Keanu Reeves i Dracula.
Såg klart den för första gången nyligen. Riktigt bra, nästan i klass med the wire. Jag tycker däremot skådespelaren för Ronnie inte riktigt är så dålig som du säger, men helt klart en svag länk. Barnskådisar orkar jag inte bry mig så mycket om så länge dom inte är huvudkaraktärer.
Avslutningen är verkligen fenomenal, i klass med Six Feet Under om inte bättre.
Med tanke på att det är Guy Ritchie som gjort den hade jag iaf någon slags förväntning men den saknar rappheten från hans andra verk. Dessutom är den inte alls lika klipsk men det kanske man kan "komma undan med" då Sherlock faktiskt är ganska ung och helt enkelt inte är så smart och hans deductions inte är så vassa än? Vilket ju är synd eftersom det är lite hela poängen med Sherlock Holmes.
Jag upplever den som alldeles för barnslig, som en blandning av Enola Holmes och Wednesday, och den blir aldrig varje spännande eller direkt underhållande. Det enda positiva jag kan ge den är att tempot är ganska högt så avsnitten slinker ner ganska lätt.
Nej. Skippa den här och se på Sherlock med Benedict Cumberbatch en gång till istället.
Italiensk serie om maffian i Neapel. Ser om för typ tredje gången. Möjligen har den nämnts redan i tråden men värd att nämnas igen. Väldigt bra. 5 säsonger
Fenomenal serie, många skratt men med mörker inblandat.
Uppbyggnaden ifrån premiären till avslutet är suveränt, man känner verkligen hur allt hänger ihop, alla karaktärer får sin stund och man kommer alla inpå djupet.
Är man en som gillar dramaserier är detta ett måste.
Samma skapare som en av mina favoritserier, Warrior. Den håller håller inte alls samma klass, på något plan, som Warrior men den är onekligen underhållande och våldsam. Eller underhållande pga allt våld. Alla kvinnor som har en större roll är modellsnygga och är nakna ett par gånger per avsnitt. Det gäller verkligen att koppla bort hjärnan för både handlingen och många av fightscenerna är många gånger fruktansvärt korkade och helt orimliga. Overall - Sevärd om man orkar med all idioti och bara enjoys the ride.
Harry Hole serien är bättre än förväntat. Joel Kinnaman gör sin roll riktigt bra tycker jag. Böckerna är helt ok också.
Ja, vi tyckte den var väldigt bra här hemma. Härligt att halva gänget från Exit är med. Väldigt mörka scener och brutalt våld stundtals. Joel spelar psykopat väldigt bra!