Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-11-19, 22:20   #21661
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Reg.datum: Oct 2008
Boots på Netflix var ganska underhållande. Lite av bootcamp scenerna ifrån Full Metal Jacket korsat med woke Netflix-komedi. 7 av 10 pixlar.

Senast redigerad av PixelMiner den 2025-11-19 klockan 22:21.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 15:39   #21662
dluddeckens
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
Boots gav jag 1 avsnitt, vilken meningslös smörja.

2/10, enda som väger upp till en tvåa är att det finns ännu sämre serier
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-12-01, 23:14   #21663
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Halvvägs genom säsong 3 av Fargo. Det är så otroligt bra. Seglar upp till en av mina all time favorites. Har hört att den dippar rejält nästa säsong men har överseende med det.
Gammal 2025-12-05, 09:30   #21664
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004

Denna ser bättre ut än första trailern.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-12-16, 20:23   #21665
Magnus N
Skånsk

The Pitt Season 2 | Official Trailer | HBO Max

Gammal 2025-12-28, 21:08   #21666
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Gled in på Tom clanncys Jack Ryan som jag missat. Gillar den hitetills!
Gammal 2025-12-29, 03:18   #21667
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Klar med första säsongen av Pluribus nu, riktigt konstig serie alltså. Jag älskar storyn och backdrop, men är sjukt frustrerad med huvudkaraktären. Efter halva säsongen börjar jag förstå att det är poängen att huvudkaraktären är en riktig loser och grejen är ju att man kommer underfund med de ungefär samtidigt som hon själv gör det, rätt konstig upplevelse då storyn är mer spännande än Last of Us, men man orkar knappt kolla för att de är omvänt mot Last of Us där man älskar skådespeleriet, istället är det här långsamt och irriterande karaktärer.
Gammal 2026-01-06, 23:09   #21668
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Alla 5 säsonger av Fargo: Se! Men man kan gott skippa säsong 4 om man har dåligt med tid.
Jag for ner till bror: 4 avsnitt miniserie på SVT, väldigt bra. Dock ej läst boken så jag vet inte hur väl den följer.
Pluribus: 2 avsnitt in, gillar hittills. Huvudkaraktären är... krävande.
Gammal 2026-01-07, 10:39   #21669
intepurewhey
Registered User

Reg.datum: Sep 2021
Jag tyckte Pluribus var bra. Annorlunda idéer och bra skådespeleri går ofta hem hos mig.

Såg klart Castle Rock säsong 1 häromdagen. En av dom bättre från Stephen King på skärm tycker jag nog. Gav verkligen den mystiska känslan som hans böcker har. Rekommenderas starkt om man gillar King och speciellt i vintermörkret. En Skarsgårdare är med.
intepurewhey är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2026-01-07, 13:53   #21670
Basil
Registered User

Reg.datum: Sep 2007
Pluribus var bra och kul att fundera på. Går ju att tänka på vad som pågår på många olika sätt, vad det här allmänna medvetandet kan symbolisera.

En tanke som såklart ligger nära till hands nuförtiden är olika språkmodeller, a la chatgpt. De är ju tränade på typ all mänsklig text, så på det sättet innehåller det ju många medvetanden. De existerar ju också som någon slags entitet som vill hjälpa en med allt och inte har någon tydlig egen vilja, gör gärna allt åt en om låter den, och den trenden lär väl fortsätta i och med ökad kapacitet/intelligens och robotar etc.

Sen allmänt vad det innebär för en människa att vara motvalls mot den allmänna viljan, att försöka vara oberoende som individ i ett modernt samhälle. Ett samhälle som på ett ytligt plan verkar väldigt "snällt", men som samtidigt i princip försöker krossa ens individualitet. Också då kanske vad för slags personlighetsdrag som behövs för att inte bara gå med strömmen, när insatserna är höga. Måste vara rätt jobbig. Paraguayanen är ju någon som tar det ännu längre än Carol, så det framstår som löjligt. Det är omöjligt att försöka vara så extremt oberoende i vårt samhälle, och som också framgår i serien så behöver även han "de andra" förr eller senare.
Basil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2026-01-13, 20:28   #21671
Magnus N
Skånsk

Monarch: Legacy of Monsters — Season 2 Official Teaser | Apple TV

Säsong 1 var skoj underhållning så har förhoppning denna kan fortsätta på samma bana, ser lovande ut
Gammal 2026-01-27, 20:53   #21672
Magnus N
Skånsk

Marvel Television’s Daredevil: Born Again Season 2 | Teaser Trailer

"Marvel Television’s #DaredevilBornAgain Season 2 premieres March 24 only on ‪@disneyplus‬. "

Ser vi fram emot
Gammal 2026-01-29, 12:51   #21673
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Pluribus: Undvik. Ett sånt sömnpiller. Det blev inte bättre med tiden heller. Möjligen att den kommer igång säsong 2 men säsong 1 var verkligen som att titta på när färg torkar.

The beast in me: Ganska intressant men bygger upp för något episkt som aldrig riktigt blir av. Claire Danes är dock helt fantastisk som vanligt. Rekommenderas!

Fallout s02: Börjar starkt och är alltid underhållande. Tillräckligt mycket nytt för att vara intressant men också tillräckligt mycket taget från spelen för att man kan sitta och nörd-mysa.
Gammal 2026-01-29, 12:52   #21674
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Marvel Television’s Daredevil: Born Again Season 2 | Teaser Trailer
"Marvel Television’s #DaredevilBornAgain Season 2 premieres March 24 only on ‪@disneyplus‬. "

Ser vi fram emot
Vi får hoppas att s02 är gjord av de som gjorde första och sista avsnittet av s01 (och s01-s03 av förra omgången), då det var som två olika serier de andra avsnitten.
Gammal 2026-01-29, 19:19   #21675
Magnus N
Skånsk

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Vi får hoppas att s02 är gjord av de som gjorde första och sista avsnittet av s01 (och s01-s03 av förra omgången), då det var som två olika serier de andra avsnitten.
Inte kollat upp det men skylle tro det. Att s1 blev så hackigt var mycket tack vare de insåg en bra bit in att detta blev inte bra och gjorde om en hel del för att likna de tidigare säsongerna på netflix.

Så med det i bagaget så litar jag på att s2 kommer bli betydligt bättre rakt igenom, alltid fint med JJ tillbaks

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.