Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-09-10, 16:57   #21616
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Better Call Saul. https://www.imdb.com/title/tt3032476/

En av de bästa serierna jag sett. Otroligt bra, och den blev bara bättre och bättre. Fantastiskt skrivna karaktärer, konflikter och etiska/moraliska dilemman. Det är fascinerande att de hittat så bra skådespelare som verkligen ÄR sina karaktärer.
+1, gillar man Breaking Bad så bör man gilla denna.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-11, 21:00   #21617
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Foundation klar för säsong4 med, fina nyheter
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-12, 21:43   #21618
intepurewhey
Registered User

Reg.datum: Sep 2021
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Avsnitt 5 av Alien Earth - Riktigt bra. Kunde nästan ha varit en fristående film.
Gillar serien överlag, kanske mycket pga att jag fascineras så mycket av konceptet bakom hela Alien-franchisen. Biologin, som man expanderar mer än man gjort sedan Aliens (2) här. Mega-bolag som äger världen, androider osv. Jag gillart!
Earth är nog det bästa som hänt serien sen Aliens faktiskt.
Jag har sett 4 avsnitt nu och tycker den är helkass. Tyvärr. CGIn är amazing med storyn och skådespeleriet faller inte mig alls i smaken. Blir det bättre? Offra mer tid?

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Foundation klar för säsong4 med, fina nyheter
Så jävla bra. Skall läsa böckerna nu. Någon som läst dem? Betyg?
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-12, 21:45   #21619
intepurewhey
Registered User

Citat:
Better Call Saul. https://www.imdb.com/title/tt3032476/

En av de bästa serierna jag sett. Otroligt bra, och den blev bara bättre och bättre. Fantastiskt skrivna karaktärer, konflikter och etiska/moraliska dilemman. Det är fascinerande att de hittat så bra skådespelare som verkligen ÄR sina karaktärer.
Jag gillar den mer än BB. Båda är på min topp 5 någonsin och jag har sett ofantliga mängder serier. Vet dock inte om den skulle placera sig högre om jag såg den före BB.
Gammal 2025-09-12, 22:16   #21620
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey Visa inlägg
Jag har sett 4 avsnitt nu och tycker den är helkass. Tyvärr. CGIn är amazing med storyn och skådespeleriet faller inte mig alls i smaken. Blir det bättre? Offra mer tid?
Nä den är ju ganska dåligt skriven egentligen, väldigt mycket sån "Någon glömde stänga en dörr" . I vissa scenarion kan man ju förklara bort dumheten med att det handlar om barn, men det gör ju inte saken bättre.

Kan störa mig på sån lathet.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-13, 09:38   #21621
thebandit
Registered User

thebandits avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nä den är ju ganska dåligt skriven egentligen, väldigt mycket sån "Någon glömde stänga en dörr" . I vissa scenarion kan man ju förklara bort dumheten med att det handlar om barn, men det gör ju inte saken bättre.

Ja, fy fan. Extremt mycket sånt i senaste avsnittet, man tappar intresset eftersom det helt enkelt är för dumt.
thebandit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-15, 19:51   #21622
Magnus N
Skånsk

Sedan the Americans har Rhys varit en favorit så ska bli intressant se hur denna tar sig

The Beast in Me | Official Teaser | Netflix

"Claire Danes, Matthew Rhys, and the team that brought you Homeland. The Beast in Me coming November 13th."

Inte sett de två första säsongerna men kanske hoppar på denna direkt

MONSTER: The Ed Gein Story | Official Trailer | Netflix

"“You’re the one that can’t look away.” Monster: The Ed Gein Story, only on Netflix October 3rd."
Gammal 2025-09-20, 12:58   #21623
intepurewhey
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg

Sett alla avsnitt som är ute nu. Fyfan vad dålig den är. Pinsamt att det är möjligt med sån brutal budget de måste haft med tanke på hur bra cgi osv det är.

Värdelös, blir inte ett avsnitt till av den skiten.
Gammal 2025-09-22, 05:28   #21624
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey Visa inlägg
Sett alla avsnitt som är ute nu. Fyfan vad dålig den är. Pinsamt att det är möjligt med sån brutal budget de måste haft med tanke på hur bra cgi osv det är.

Värdelös, blir inte ett avsnitt till av den skiten.
Håller med, förstår inte hur "Alien-fans över hela världen" älskar denna när den suger så hårt.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-22, 11:41   #21625
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-23, 12:14   #21626
intepurewhey
Registered User

Skulle hellre sett en hel säsong om fåret tbh.
Gammal 2025-09-26, 09:46   #21627
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Fem avsnitt in av Foundation, på rekommendation av en kompis. Vi har båda lyckats somna till samtliga avsnitt, vet inte om det är för att vi är extra trötta eller om den bara är väldigt långsam. Alla karaktärer är osympatiska och stereotypa, det är väldigt mycket tell-don't-show, den hoppar fram och tillbaka i olika tidslinjer vilket är ganska förvirrande. Jag har inte läst böckerna, men jag har svårt att tro att det "moderna meddelandet", som Drinker hade kallat det, är lika framträdande i böckerna som i serien. Vissa (de flesta?) dialoger är så pinsamma och högtravande att vi sitter och skruvar på oss.
Exempel 1: Talet ledaren/matematikern håller för de som arbetar nere i tvätterian på koloniskeppet. Cringe.
Exempel 2: När seriens protagonist (?) vaknar upp och börjar berätta för datorn vilka vinklar den ska projicera stjärnhimlen för att hon ska ta reda på var hon är, ackompanjerat av bombastisk stråkmusik, så publiken ska förstå hur otroligt smart hon är.
Gammal 2025-09-26, 09:51   #21628
Nattljus
Ljuset i mörkret

Nattljuss avatar

Reg.datum: Oct 2008
"Den sista platsen på jorden" på netflix har en lovande premiss, men två avsnitt in kan jag inte bestämma om jag ska fortsätta. Någon som har sett och vill ge sin åsikt?
Gammal 2025-09-26, 10:52   #21629
Magnus N
Skånsk

Citat:
Fem avsnitt in av Foundation, på rekommendation av en kompis. Vi har båda lyckats somna till samtliga avsnitt, vet inte om det är för att vi är extra trötta eller om den bara är väldigt långsam. Alla karaktärer är osympatiska och stereotypa, det är väldigt mycket tell-don't-show, den hoppar fram och tillbaka i olika tidslinjer vilket är ganska förvirrande. Jag har inte läst böckerna, men jag har svårt att tro att det "moderna meddelandet", som Drinker hade kallat det, är lika framträdande i böckerna som i serien. Vissa (de flesta?) dialoger är så pinsamma och högtravande att vi sitter och skruvar på oss.
Exempel 1: Talet ledaren/matematikern håller för de som arbetar nere i tvätterian på koloniskeppet. Cringe.
Exempel 2: När seriens protagonist (?) vaknar upp och börjar berätta för datorn vilka vinklar den ska projicera stjärnhimlen för att hon ska ta reda på var hon är, ackompanjerat av bombastisk stråkmusik, så publiken ska förstå hur otroligt smart hon är.

Om du orkar så håll i för i mina ögon lider denna serie av samma problem som en annan väldigt bra serie Black Sails. Försts säsongen är inte riktigt bra utan först efterkommande tar det sig och visar sin bästa sida
Gammal 2025-09-26, 13:44   #21630
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Tycker foundation tar sig men sen saktar den ner och blir "konstig" igen

Men ja, det är ju en riktigt luddig serie med folk som "dör" som blir hologram som sen återuppstår och folk som färdas i tid och rum. Flera avsnitt där folk är under hypnos typ och man inte har någon aning om vad som är vad.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.