Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-09-10, 16:30   #2056
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Ja du Dio, Filippinerna är nog rätt svårslaget på den punkten. Som relativt ung och inte minst vältränad vit västerlänning, samt hel och ren osv, så kommer du få mer respons än vad du någonsin kunnat föreställa dig. Sen blir det ju lite svårt att träffa dom du matchar med men antar att detta är något sorts socialt experiment?
Inte socialt experiment, i slutändan hoppas jag alltid träffas.

Min Tindererfarenhet av Filippierna är en av de bättre! Förra året matchade jag med en där och snackade ett par månader, funderade på att träffas, jag lärde mig till och med lite filippinska. Men det rann ut i sanden.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2025-09-10, 17:06   #2057
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Det fina med Filippinerna, inom ramarna för Asien, är att det är väldigt lite kulturbarriär mot väst, samt nästan obefintlig språkbarriär. Finns en väldig massa härliga tjejer med bra personlighet och attraktivt yttre med mera, och som du märkt så är dom väldigt glada i vita män.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-11, 06:30   #2058
40plus
Registered User

40pluss avatar

Reg.datum: Mar 2019
Citat:
Det fina med Filippinerna, inom ramarna för Asien, är att det är väldigt lite kulturbarriär mot väst, samt nästan obefintlig språkbarriär. Finns en väldig massa härliga tjejer med bra personlighet och attraktivt yttre med mera, och som du märkt så är dom väldigt glada i vita män.
Som en man som numera är sambo med en filippinsk kvinna så kan jag bara hålla med. Har varit där i urskogen och träffat hennes familj och i Februari blir det dags igen, Pagadian och Cebu.

Varmt som fan, fuktigt som inre helvetet självt, fattigt och smutsigt men vilket folk, vilken glädje och VILKA KVINNOR.

En bra filippinsk tjej ger dig en upplevelse utöver det normala. Maken till generösa och omhändertagande kvinnor finns inte.

MEN, är du 60-80 år och har en 21 årig flickvän så köper du henne och hon sväljer uppstötningen i några år för ett bättre liv.

Det finns tre Filippinerna när det gäller dating. Den ena är den övre där desperata unga tjejer klamrar sig fast vid vilken man som helst och gör vad som helst för en chans till ett bättre liv Detta är oftast utfattiga kvinnor från "the province" eller ute på landet. Det är i denna kategorin vi ser 78 åriga gubbar med 25 åriga tjejer eller en objektivt kort fet och ful 42 åring med en söt fin 20 årig tjej. Var inte i denna kategorin.

Den andra är unga tjejer i främst Manila men även Cebu m.m. som är iaf high school utbildade, ofta även collage, som lever online med 10 olika sugardaddys i olika västländer som tror att det är kärlek och skickar pengar i utbyte mot nakenvideos och fina ord. Tjejen och hennes filippinska kille lever gott på dessa desperata vita män.

Och sedan finns det även många genuina singel tjejer som är uppväxta i "the province", ofta nära eller i någon av dom städerna där. Dom är inte svältande och helt desperata men drömmer om ett bättre liv och en vit man. High school eller college utbildade. Har ofta något enkelt jobb. Ni måste förstå deras fascination av långa vita män. Är man så, och kanske lite bredaxlad, somewhat handsome och kanske till och med en mustach på det, ja då jävlar. 40-åriga killar i denna kategorin får lätt tjugoåriga tjejer, även dom som inte vill ha förhållande utan bara sex. För du är exotisk och ditt utseende är idioliserat i deras samhälle.
En genuin kvinna från denna kategorin är det man ska kolla efter om man nu vill det. Ålderskillnad på 10-15 år är inget konstigt ens mellan filipinos.

Och för att förtydliga, min tjej är 5 år yngre än mig och vi träffades i Sverige och hon hade fast jobb och svenskt pass redan då.

Så nu fick jag skriva av mig lite om det vidriga men underbara Filippinerna och dess kvinnor.

Senast redigerad av 40plus den 2025-09-11 klockan 06:33.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-11, 07:00   #2059
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Vår konversation inspirerade mig till att sätta min Tinder location i Filippinerna igen. Jag vaknade upp idag med 5 gillningar och 5 matchningar, efter att haft den tre dagar i Tokyo med noll napp. Man ska tydligen inte dra hela Sydostasien över en kam.

Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Som en man som numera är sambo med en filippinsk kvinna så kan jag bara hålla med. Har varit där i urskogen och träffat hennes familj och i Februari blir det dags igen, Pagadian och Cebu.

Varmt som fan, fuktigt som inre helvetet självt, fattigt och smutsigt men vilket folk, vilken glädje och VILKA KVINNOR.

En bra filippinsk tjej ger dig en upplevelse utöver det normala. Maken till generösa och omhändertagande kvinnor finns inte.

MEN, är du 60-80 år och har en 21 årig flickvän så köper du henne och hon sväljer uppstötningen i några år för ett bättre liv.

Det finns tre Filippinerna när det gäller dating. Den ena är den övre där desperata unga tjejer klamrar sig fast vid vilken man som helst och gör vad som helst för en chans till ett bättre liv Detta är oftast utfattiga kvinnor från "the province" eller ute på landet. Det är i denna kategorin vi ser 78 åriga gubbar med 25 åriga tjejer eller en objektivt kort fet och ful 42 åring med en söt fin 20 årig tjej. Var inte i denna kategorin.

Den andra är unga tjejer i främst Manila men även Cebu m.m. som är iaf high school utbildade, ofta även collage, som lever online med 10 olika sugardaddys i olika västländer som tror att det är kärlek och skickar pengar i utbyte mot nakenvideos och fina ord. Tjejen och hennes filippinska kille lever gott på dessa desperata vita män.

Och sedan finns det även många genuina singel tjejer som är uppväxta i "the province", ofta nära eller i någon av dom städerna där. Dom är inte svältande och helt desperata men drömmer om ett bättre liv och en vit man. High school eller college utbildade. Har ofta något enkelt jobb. Ni måste förstå deras fascination av långa vita män. Är man så, och kanske lite bredaxlad, somewhat handsome och kanske till och med en mustach på det, ja då jävlar. 40-åriga killar i denna kategorin får lätt tjugoåriga tjejer, även dom som inte vill ha förhållande utan bara sex. För du är exotisk och ditt utseende är idioliserat i deras samhälle.
En genuin kvinna från denna kategorin är det man ska kolla efter om man nu vill det. Ålderskillnad på 10-15 år är inget konstigt ens mellan filipinos.

Och för att förtydliga, min tjej är 5 år yngre än mig och vi träffades i Sverige och hon hade fast jobb och svenskt pass redan då.

Så nu fick jag skriva av mig lite om det vidriga men underbara Filippinerna och dess kvinnor.
Intressant skrivet, och stämmer väl ungefär överens med mina fördomar.

Vänta, filippinskor är väl de som kallar sig för ”pinay”? Jag insåg att jag träffade en av dem i Riga ett tag. Snygg tjej, okomplicerad, glad och trevlig. Två äpplen hög.

Det enda ”konstiga” var att hon verkade blyg gällande sexprat. Jag minns första gången hon åkte hem till mig; jag skulle åka hem och frågade om hon skulle med, och hon svarade ingenting. Istället bara började jag röra mig hemåt, hon bara följde med, och vi pratade om annat. Så det verkar vara en liten kulturskillnad där. Men det är inte så jättekonstigt egentligen, i stora delar av vörlden ska ju kvinnor vara ”propra”, så även här i kalla norden förr om åren.
Min bantning just nu!
Gammal 2025-09-11, 10:46   #2060
40plus
Registered User

40pluss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vår konversation inspirerade mig till att sätta min Tinder location i Filippinerna igen. Jag vaknade upp idag med 5 gillningar och 5 matchningar, efter att haft den tre dagar i Tokyo med noll napp. Man ska tydligen inte dra hela Sydostasien över en kam.

Intressant skrivet, och stämmer väl ungefär överens med mina fördomar.

Vänta, filippinskor är väl de som kallar sig för ”pinay”? Jag insåg att jag träffade en av dem i Riga ett tag. Snygg tjej, okomplicerad, glad och trevlig. Två äpplen hög.

Det enda ”konstiga” var att hon verkade blyg gällande sexprat. Jag minns första gången hon åkte hem till mig; jag skulle åka hem och frågade om hon skulle med, och hon svarade ingenting. Istället bara började jag röra mig hemåt, hon bara följde med, och vi pratade om annat. Så det verkar vara en liten kulturskillnad där. Men det är inte så jättekonstigt egentligen, i stora delar av vörlden ska ju kvinnor vara ”propra”, så även här i kalla norden förr om åren.
Japp, Pinay = filipina

Alltså dom är ju katoliker och definitivt troende. Men det är en filippinsk version där sex och det mesta annat är helt frikopplat från religionen.

Känner dom inte dig ännu så verkar dom mer konservativa än västerländska kvinnor. Men när dom väl öppnar upp, vilket dom gör snabbt, så är gud långt långt borta. Helt plötsligt är dom inte oroade att jesus ska se vad dom gör med den där vita ålen långt utanför äktenskapet.

Att ha sex i början av att dejta är också ett big no no där nere, även om det ofta sker ändå. Det är lite som att om hon ger dig den trånga asiatiska musslan direkt så kan du tro att hon är en dålig flicka för hela uppväxten har kyrkan och hennes föräldrar bankat in att bara dåliga flickor har sex innan äktenskap.
Gammal 2025-09-11, 15:08   #2061
Prost
Registered User

Prosts avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Japp, Pinay = filipina

Alltså dom är ju katoliker och definitivt troende. Men det är en filippinsk version där sex och det mesta annat är helt frikopplat från religionen.

Känner dom inte dig ännu så verkar dom mer konservativa än västerländska kvinnor. Men när dom väl öppnar upp, vilket dom gör snabbt, så är gud långt långt borta. Helt plötsligt är dom inte oroade att jesus ska se vad dom gör med den där vita ålen långt utanför äktenskapet.

Att ha sex i början av att dejta är också ett big no no där nere, även om det ofta sker ändå. Det är lite som att om hon ger dig den trånga asiatiska musslan direkt så kan du tro att hon är en dålig flicka för hela uppväxten har kyrkan och hennes föräldrar bankat in att bara dåliga flickor har sex innan äktenskap.
Eftersom du nämnde tron så kommenterar jag bara med ett litet stycke ur bibeln:

"Men den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom hade det varit bättre att få en kvarnsten hängd om halsen och bli sänkt i havets djup. Ve över världen som förför! Förförelser måste komma, men ve den människa genom vilken förförelsen kommer. Om din hand eller din fot förleder dig till synd, så hugg av den och kasta den ifrån dig! Det är bättre för dig att gå in i livet stympad eller halt än att ha båda händerna och båda fötterna kvar och kastas i den eviga elden. Och om ditt öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att gå in i livet enögd än att ha båda ögonen kvar och kastas i det brinnande Gehenna." Med detta sagt betyder det verkligen inte att de själva inte också vore ansvariga.
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-12, 06:27   #2062
40plus
Registered User

40pluss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg

"Men den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom hade det varit bättre att få en kvarnsten hängd om halsen och bli sänkt i havets djup. Ve över världen som förför! Förförelser måste komma, men ve den människa genom vilken förförelsen kommer. Om din hand eller din fot förleder dig till synd, så hugg av den och kasta den ifrån dig! Det är bättre för dig att gå in i livet stympad eller halt än att ha båda händerna och båda fötterna kvar och kastas i den eviga elden. Och om ditt öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att gå in i livet enögd än att ha båda ögonen kvar och kastas i det brinnande Gehenna." Med detta sagt betyder det verkligen inte att de själva inte också vore ansvariga.
Då är ju en filipina perfekt eftersom det är dom som förleder den vite mannen till synd genom samlag. Så jag är oskyldig eftersom det var hon som raggade upp mig. Fan va fint att ha guds samtycke och gillande!
Gammal 2025-09-12, 06:41   #2063
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg

”De små”, syftar inte det på barn?
Och ”förleder”, betyder inte det lura?

Så med andra ord är det lugnt att göra grejer med vuxna som man inte ha lurat?
Min bantning just nu!
Gammal 2025-09-13, 13:22   #2064
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Apropå Tinder — har ni någon åsikt om det bästa/sämsta stället att sätta sin Tinder location, om man har betal-Tinder och kan sätta den i hela världen?

Jag testade massa olika huvudstäder, sämst var nog faktiskt Tokyo. Massor med tjejer som inte har en bild på sig själv, bara bilder på maträtter, landskap osv. De som har bilder på sig själva har ofta konstiga filter, ansiktsmask eller annat som gör att man inte ser hur de ser ut. Och bland de där man ser hur de ser ut… Ja, det här är ju subjektivt, och ganska elakt, men de var inte så snygga, om jag ska vara helt ärlig. Och slutligen blev man högerswajpad mindre än andra länder. Inget ”man är intressant för man är utlänning” där, verkar det som.
Hade du skägg och visade musklerna? Ha inte skägg, ha inte muskler. Svenskar som har träffat Kinesesiskor, Japanskor och Koreanskor verkar ha en lite speciell look. De är långa, smala, idrottar/tränar INTE, dålig hållning, tydligt framträdande adamsäpple i profil på lång smal hals, slätrakad i ansiktet och arbetar som ingenjör, läkare eller programmerare. Ej flintiga.
Gammal 2025-09-13, 13:26   #2065
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Hade du skägg och visade musklerna? Ha inte skägg, ha inte muskler. Svenskar som har träffat Kinesesiskor, Japanskor och Koreanskor verkar ha en lite speciell look. De är långa, smala, idrottar/tränar INTE, dålig hållning, tydligt framträdande adamsäpple i profil på lång smal hals, slätrakad i ansiktet och arbetar som ingenjör, läkare eller programmerare. Ej flintiga.
Jajamensan!

Du har nog helt rätt, i Japan/Korea ska man nog se ut som en mangafigur: Max 18 år gammal och 60 kg tung, med långt, tjockt, färgat hår, obefintlig käklinje och fri från skäggväxt.

Min målgrupp är nog mer såna som gillar killar som ser ut som ”karlakarlar”.
Min bantning just nu!
Gammal 2025-09-15, 08:59   #2066
40plus
Registered User

40pluss avatar

Citat:
Jajamensan!

Du har nog helt rätt, i Japan/Korea ska man nog se ut som en mangafigur: Max 18 år gammal och 60 kg tung, med långt, tjockt, färgat hår, obefintlig käklinje och fri från skäggväxt.

Min målgrupp är nog mer såna som gillar killar som ser ut som ”karlakarlar”.
Återigen har ph det du söker. Deras mansideal är just manliga män. Kroppshår, ansiktshår, könshår, ju mer desto bättre. Du skall vara det långa vita håriga odjuret som tar dom hårt.

Det blir en stor kontrast till dom korta, ohåriga, obeskäggade och småkukade inhemska männen.

Som sagt, opposites attract!
Gammal 2025-09-15, 10:18   #2067
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Kul med lite diskussion kring Asiatiska damer. Skulle ändå reka att inte skaffa en asiatisk dam med alltför stora ekonomiska skillnader mot dina egna, blir en rätt konstig obalans i förhållandet, klart de kan gå bra ändå, men det är lite kass startpunkt för ett lyckligt förhållande.
Gammal 2025-09-15, 11:17   #2068
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Tur jag är fattig. Lol!
Min bantning just nu!
Gammal 2025-09-16, 17:47   #2069
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Det handlar ju om att hitta en person som är en bra person. Någon med moral, stolthet, självständighet och allt sådant. Då tycker jag det inte är så noga med skillnader i inkomst etc.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-09-17, 22:33   #2070
Prsson
Registered User

Reg.datum: Aug 2009
Om man nu skulle träffa en filippinsk drömkvinna och tar med henne hem till Sverige, Hur lätt eller svårt är det egentligen för en filippinsk kvinna att komma in i det svenska samhället – språket, jobb, rutiner, socialt liv, osv?

Har en polare som tog hit en thailändsk tjej för typ 10 år sen. Hon pratar fortfarande knappt svenska (hälsningsfraser typ) och fick sitt första jobb (halvtid inom städ) efter sju år här. Det fick mig att undra om det är ungefär samma grej med filippinska tjejer, eller om de har lättare att komma in i det.

Tänker att många från Filippinerna ändå pratar rätt bra engelska, vissa har utbildning eller jobbat som t.ex. sjuksköterskor, lärare eller inom service. Borde kanske ge bättre förutsättningar?
Prsson är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.